Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Nisam siguran sta je po sredi,ali raskrsnica Tuznog bulevara i Maksima Gorkog je neverovatno zaglupela. Ranije je moglo uz Tuzni iz pravca Autokomande skoro da se proleti,sad je neko pametan postavio posebnu fazu za skretanje levo,ka Kalenicu. Razdelno ostrvo je uvuceno skoro pred samu raskrsnicu tako da se vozila gomilaju u traci za pravo pa se raskrsnica prolazi uz slalom kao u luna parku 😵‍💫
 
јел може неко да објасни логику знакова на раскрсници Стевана Марковића са Кејом. У питању је обична Т раскрсница и ако на google maps-у не изгледа тако, јер се ту види и четврти крак који заправо није отворен за саобраћај аутомобила. Постоје два стоп знака, улазак из СМ на КО, као и улазак у раскрсницу дуж КО из правца хотела Југославија:
zkstop1.jpg
zkstop2.jpg


На мапи то изгледа отприлике овако:

1668207681577.png


Једино што је јасно је да возила која иду дуж КО из правца новог кружног тока свакако имају предност, али ови што иду из СМ или из правца Југе могу само да изађу из кола и заједно измозгају ко има предност, мислим није у духу наших људи да се потуку због саобраћајних неспоразума :) . Раније није постојао овај знак у СМ и возила из тог правца су имала предност, али су у неком тренутку, чини ми се током ових последњих радова, додали и тај знак. Прво сам мислио да истовремено скинули онај постојећи, да би променили приоритизацију на раскрсници, али сам пре неки дан приметио да тај знак још увек стоји. Ако има неки паметан да ми разјасни овакву сигнализацију....

едит: можда тренутно имамо среће јер је због "цевних" радова затворена ул. Стевана Мирковића, али то свакако неће дуго трајати. Да, кад то поменух да кажем се и овде забрана кретања кроз СМ слабо поштује, довитљиви возачи су приметили да се ограда лако помера а нераскопани део улице је довољно широк да се провуку.
 
Poslednja izmena:
Делије ми као неко полу решење. После првих радова, колико се сећам, стоп знак је био само у Стевана Марковића.
Ту би најбоље било да пружање пута са првенством пролаза буде из Стевана Марковића лево ка окретници. Наравно, то урадити уз одговарајућу саобраћајну сигнализацију.
 
Mislim da je izvođač nakon ponovnog puštanja ulice greškom postavio znak u Stevana Markovića, a ne gde se ranije nalazio. Verovatno su im na to ukazali i postavljen je znak na taj prilaz, ali nije demontiran isti u Stevana Markovića. U SAD je ovo često rešenje (tzv. 4-way stop) i fukcioniše po principu prvi došao, prvi opslužen, ali sumnjam u praktičnost u takvog rešenja kod nas...
 
Вероватно би то "4-way stop" решење било ОК када би били стандардно или уобичајено решење што код нас није. Овде је, слажем се, у питању грешка. Мислим да је најбоље да се приоритузује правац из Стевана Марковића ка КО леве, тј ка окретници, и наравно обрнут смер исти правац. Стога је једино логично поставити оне допунске табле са пружањем пута првенства пролаза, и то ставити на свим крацима, наравно овај из правце хотела Југославије треба да буде са оном тањом линијом заједно са стопом или обрнутим троуглом.

Међутим код нас као да штеде на знаковима. Виђао сам да поставе овакве табле на једном или два крака, а на осталим не чиме понекад правила не буду једнозначна. Нпр, имаш стоп у обичној четворокракој раскрсници а овај наспрам тебе има знак са пружањем првенства пролаза и то на његово лево. Ти са знаком стоп знаш да мораш да пустиш ове што долазе са леве и десне стране али не и да мораш да пустиш ове што су наспрам тебе ако идеш право а они секу твоју путању, и при том ти долазе са твоје леве стране. Не могу сад да се сетим где сам видео овакву ситуацију, али кад се сетим окачићу. Било је раније у централној раскрсници у Земун Пољу, али су приликом семафоризације променили логику и више то није случај.
 
Страшно какав пропуст... Доста пута сам туда прошао, али никад то нисам приметио јер сам увек скретао десно у Пожешку.
 
Ne znam da li ste primetili ali je nerealno koliko je novih znakova krivo postavljeno po celom gradu. Ne pricam o znakovima koji su cuknuti pa su se iskrivili sto se u svakom slucaju ne propravlja.

Kome moze da se zali po ovom pitanju? Prosto je nemoguce da se ovakvi propusti sistemski dozvoljavaju.... :mad:
 
Мислиш на сам знак заротиран лево или десно или цео знак са шипком?
 
Najbolje ti je da sve što primetiš fotografišeš i da onda šalješ preko Beokom servisa, a onda oni prosleđuju nadležnima.
 
Ne znam da li ste primetili ali je nerealno koliko je novih znakova krivo postavljeno po celom gradu. Ne pricam o znakovima koji su cuknuti pa su se iskrivili sto se u svakom slucaju ne propravlja.

Kome moze da se zali po ovom pitanju? Prosto je nemoguce da se ovakvi propusti sistemski dozvoljavaju.... :mad:
Шаље се директно ЈКП "Београд пут" односно њиховој "Служби за саобраћајну сигнализацију", они су надлежни за то.
 

Na desetak lokacija u Beogradu softver za prelazak na crveno svetlo


Na desetak lokacija u Beogradu ugrađen je softver za automatsku detekciju prelaska na crveno svetlo, izjavio je Aleksandar Radenković iz Uprave saobraćajne policije, povodom novog zakona o bezbednosti saobraćaja, koji će, kad bude usvojen, predviđati i privremeno oduzimanje vozila za najteže prekršaje. „U Beogradu je postavljeno više od 600 kamera, pola je na raskrsnicama, a novina je na desetak lokacija gde je u kamerama ugrađen softver za detekciju prelaska vozila na crveno svetlo koji čuva snimak, a nakon toga, saobraćajna policija vlasniku vozila upućuje poziv da se u roku od osam dana izjasni ko je upravljao vozilom“, izjavio je Radenković za Tanjug. Objasnio je da, ako vlasnik nije upravljao vozilom, mora dostaviti overenu izjavu iz koje se može utvrditi ko je upravljao vozilom u trenutku prekršaja. Kazne se kreću u rasponu od 100.000 do 120.000 dinara, ili kazna zatvora u trajanju od 15 dana. Radenković je poručio da je ovo prva faza projekata, ali se nadaju da će uskoro biti implementiran na dodatnim lokacijama. „U ovom trenutku samo Beograd poseduje ove softvere. Jedan od prioriteta saobraćajne policije je unapređenje sistema za automatsku detekciju saobraćaja i u drugim mestima, ali to dosta zavisi od lokalnih samouprava i nadamo se da će prepoznati značaj ovakvih novina“, rekao je on. Kamere, pored prelaska na crveno svetlo, detektuju i ostale prekršaje, kao što su kretanje u suprotnom smeru, nepropisno prestrojavanje, korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje ili nekorišćenje sigurnosnog pojasa. Očekuje se da će novi zakon o bezbednosti saobraćaja biti izglasan u martu. Tokom prošle godine na teritoriji Beograda 94 ljudi je izgubilo život u saobraćajnim nezgodama, a Radenković poručuje da se ovim sistemom štite i vozači i pešaci.

 
Ne razumem kakve ovo veze ima sa novim Zakonom o bezbednosti u saobraćaju?

Zašto bi se oduzimalo vozilo? Pa nije krivo vozilo već vozač. Umesto oduzimanja vozila, treba oduzeti pravo na posedovanje vozačke dozvole.

Kamere - imamo toliko kamera u Beogradu koje mogu da detektuju to za šta oni "specijalni" softver.

Sve u svemu, sviranje k...
 
Тренутно само 15-ак камера бележи саобраћајне прекршаје на територији Београда. Од петка ће бити око 25. То је веома низак број за град ове величине.
 
МУП је објавио на свом сајту информацију за камере од петка.
 
Juče uhvatio prilog u BGD hronici. Naime, na Zrenjanincu 2 trake u svakom smeru i pešački prelaz bez semafora. Naravno, to je katastrofa u najavi i po meni je logično rešenje semafor na dugme.

Elem, neki lik sa Saobraćajnog predloži tzv usporavanje saobraćaja tako što se dve trake sužavaju u jednu pred pešački. Ja nigde nisam video takvo rešenje, a vi?
 
Baš sam hteo da pišem o tome ovde, famozni prelaz kod Bipa, to je jedini pešački od mosta do skretanja za Borču koji je ostao bez semafora. Svi ostali prelazi su semaforizovani. Izuzetno, izuzetno opasna tačka.

Nekoliko puta sam doživljavao situacije gde se za dlaku izbegavala tragedija, vozač iz jedne trake uspori, iza njega kr**** kasno reaguje i naglo menja traku, da ga ne bi udario, ili situacija jedan propusti, drugi proleti i za dlaku da pokupi pešaka, bilo je često i naletanja...

Nisu dve u svakom smeru, već 3+2, što situaciju čini još nezgodnijom...

Rešenje je ili semafor, ili ukidanje prelaza uz pomeranje stanice gradskog prevoza bliže semaforu, recimo da bude u nivou sa istom stanicom u suprotnom smeru.

Screenshot_20230301-115657~2.png
 
KOja je poenta ovih pametnih semafora po gradu? Da tipa pešacima se upali zeleno samo ako kliknu dugme... Šta oni tu konkretno poboljšavaju? Često se dešava da prilazim semaforu da predjem u Ruzveltovoj a tamo 38 ljudi niko nije pritiso dugme, i naravno treba da čekam ceo krug da opet dodje red do nas....
 
Vrh