Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Gledam sad na kameri, raskrsinca kod Ušća, nije mi jasno zašto je dozvoljeno skretanje kada lepo može na Brankov most da se uključi iz Nikole Tesle a za Savski da se produži pravo i skrene levo iza Hajata.
predlog.jpg
 
Veoma dobra analiza koja govori o tome kako bi trebao da izgleda dizajn i signalizacija gradskih ulica da bi se pešaci osećali manje ugroženo. Glavna poruka je da je problem osnovni teorijski koncept ko na gradskim ulicama treba da ima prednost, tj kome ulice grada pre svega treba da "pripadaju", a dizajn je tek kasnija posledica izabranog pristupa. Nekritički je širom sveta preuzeta teorija iz Amerike koja je prosto posledica uticaja tamošnjeg automobilskog lobija, čija je svrha bila isključivo povećanje prodaje i profita, a ne neko opšte dobro.

 
Ameri počeli da shvataju da ne mora sve u životu da se obavlja kolima. 😁 Te da bi bilo poželjno da malo sjašu sa automobilizacijom i više se fokusiraju na pešake.

Još samo da prebrode nalet sramote od korišćenja autobusa i možda i bude nade. (ovo je malo karikiranje, ima gradova gde koriste masovno autobuse, ali i dalje je za većinu ''bljak'')
 
Nije ni nama ovde baš tako drago i zabavno ući u autobus, koji se ne čisti, ne održava i ne poštuje red vožnje. Samo mi u Beogradu nemamo baš toliko prostora da širimo i gradimo ulice, niti toliki broj parking mesta i prostora za ista. :D
 
Normalno da nemamo kada čim se sruši neka kuća ilu neka manja zgrada, investitor odmah trči da zauzme i trotoar (karikirano), kako ne bi bio na "gubitku".
 
Nije ni nama ovde baš tako drago i zabavno ući u autobus, koji se ne čisti, ne održava i ne poštuje red vožnje. Samo mi u Beogradu nemamo baš toliko prostora da širimo i gradimo ulice, niti toliki broj parking mesta i prostora za ista. :D
Ja sam vec preko 30 godina po autobusima pa sam navikao na sve i svasta. Ali da, razumem sta hoces da kazes, i meni ponestaje zivaca i strpljenja kada vidim nekad u cemu se vozimo, ko nas vozi i u kakvim uslovima je ta voznja (dzaba najnoviji autobus ako je vecito krcat i stoji se na jednoj nozi ili ako je u njemu 60 stepeni). Kad si klinac ili mali ne smeta ti toliko jer si pun energije i sve ti je lakse. Ali posle par decenija postane zamorno i iritantno da te neko non stop tretira i prevozi kao sardinu ili govedo u kamionu.
 
Da li je nešto promenjeno kod TC Ušće što se tiče levog skretanja ka Sava centru?
Primećujem baš velike kolone (sve do mosta) ovih dana.
 
Пријављивао сам ја Беокому и Путевима Србије. Беоком игнорише, а Путеви Србије одговорили да није у њиховој надлежности. Генерално се код нас портали са измењивим садржајем веома лоше користе.
 
Malo današnjeg iskustva sa Ustaničkom. Onaqj ko je radio signalizaciju, je za "medalju". Čekam na početnoj "Ustanička" da mi naiđe 50. Kako ga nije bilo 10 - ak minuta, a ni jednog drugog vozila koje ide ka Šumicama, ušao sam u 308, računajući kako ću stići na 38L. Kad ono, putovali smo 12 minuta, pritom stajući na "milion" semafora koji su postavljeni, da bi tek sa četvrtom promenom semafora na raskrsnici sa Vojislava Ilića, istu prešli. Pošto sam izašao iz autobusa, odlazim na stanicu 17, 31 i 38L. Čim sam došao, naišla je 31. Odlučio sam da je propustim. U međuvremenu je prošlo 10 - ak minuta, a nijedno vozilo nije stiglo. Pošto je prvi koji je naišao bio 17, ušao sam u njega. Za tri minuta stigosmo do stanice kod Grčića Milenka. Odatle, pa do skretanja kod Dušanovačke pošte, 15 minuta smo išli. U međuvremenu nas je sustiao drugi autobus sa 17, plus što nas je vozilo sa linije 38L sustiglo i zaobišlo, naravno nepropisno, isključivši se iz Ustaničke trakom koja je za pravo. 17 u kome sam bio, tek iz pete promene semafora na raskrsnici kod Dušanovačke pošte, uspeo da pređe istu. Tako da sam na kraju, zbog svih tih sjajnih rešenja, propustio dva polaska na 38L. Čak i da nisam pokušao da u istu uđem / presednem, 27 minuta potrošenih sasmo na semafore, van svake pameti je.​
 
Da li semafori uopšte detektuju javni prevoz, pa da produže prosto trajanje, ako vozilo nailazi? Ovako pojedine deonice deluju fino za automobilski saobraćaj. Međutim, ako autobus stane na stanicu, ispada iz tog sistema.
 
Ne znam kako bi to bilo izvodljivo obzirom da imamo semafore koji detektuju veći broj vozila ako se indikator u asfaltu aktivira.

Jedino što mi pada na pamet su semafori koji bi imali mogućnost wi - fi povezivanja sa vozilima gradskog prevoza, pa da recimo na 100m razdaljine da puste duže da radi signal.
 
Pa može nešto tako, može i preko tablica, može i preko GPSa i sekretarijata za javni prevoz...
Opcije su tu, samo nema ko da ih iskoristi.
 
Preko sekretarijata za javnji prevoz :ROFLMAO: Pogotovu posle izjave u BG hronici, nekog od njih ili nekog usko vezanog profesijom za njih, da povećanje broja vozila na linijama ne doprinosi boljitku gradskog prevoza.

Preko tablica mislim da nije baš najsretnije rešenje, ne zbog toga što bi to moralo preko kamera, nego što bi bilo pitanje koliko precizno bi se mogao očitati broj tablice, a da ne bude prekasno za neko smisleno rešenje (produđenje talasa).

Za GPS ne znam da li bi to moglo da se automatizuje. Ako je izvodljivo, to bi bilo isto neko rešenje za razmatranje.​
 
Preko sekretarijata za javnji prevoz :ROFLMAO: Pogotovu posle izjave u BG hronici, nekog od njih ili nekog usko vezanog profesijom za njih, da povećanje broja vozila na linijama ne doprinosi boljitku gradskog prevoza.

...

Za GPS ne znam da li bi to moglo da se automatizuje. Ako je izvodljivo, to bi bilo isto neko rešenje za razmatranje.​

Kad sam rekao preko Sekretarijata i GPSa, mislio sam na GPS podatke koji se sad u realnom vremenu šalju njima što su uveli kad su uvodili BusPlus, van toga iz višedecenijskog iskustva (kao i većina nas) znam da nisu naročito sposobni...
 
Davno sam gledao u nekoj emisiji (ali zaista davno, 90-ih) sistem u Kanadi gde semafori imaju neki prijemnik na vrhu, a vatrogasna vozila imaju neki odašiljač u sireni, pa se emafor otvara kada registruje taj signal.

Možda je čak i toliko prosto da semafor detektuje rotaciono svetlo.

A sad se zapitajte koliko je to izvodljivo kod nas u trenutnoj situaciji kada oni koi vode naš Grad nisu sposobni da zamene kocke u nekoj ulici.
 
U Holandiji na vecini semafora gradski prevoz ima prednost u odnosu na sve ostale. U Istanbulu sve staje kada prolazi tramvaj. Sve moze sa malo pameti.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Nama treba generalno ubrzati gradski prevoz i zato tako nešto treba da postoji. Stvarno su na nekim mestima tim "Pametnjakovićima" malo doveli neke stvari u red, dok su negde napravili kolaps takvih razmera.
Jedino mi je drago što oni, koji voze više od ograničenja bivaju uvek zaustavljeni crvenim svetlom, dok onaj ko vozi ograničenjem hvata "zeleni talas".
 
Vrh