Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Нисам сигуран да ови паметни семафори уопште воде рачуна о зеленом таласу на дугачким правцима, на пример не памтим када сам последњи пут прошао цео потез Булевара Николе Тесле од Трешњиног цвета до Карађорђевог трга или обрнуто а да ме бар један семафор не ухвати. Пре увођења паметних семафора то се некад дешавало зависно од тога како подесе семафоре, али у неко доба дана си могао да прођеш цео потез без да станеш на црвено, додуше обично је за то требало возити изнад ограничења, рецимо брзином од 65-70. Нека друга побољшања се примећују, на пример скретања лево са Булевара Михајла Пупина ка кружним мостовима, зелено светло често траје толико дуго тамад да цела колона која се створила скрене и након тога се одмах затвори.
 
Moje iskustvo je, bogme, da to odlično radi. Neka leva skretanja koja su se gasila posle 2 sekunde, sad prođe 15 automobila, i sl. Baš me je sinoć šokiralo, na levom iz Heroja sa Košara u Oml. brigada, svi smo prošli, sa sve prvim na crti koji je solidno kasnio u polasku. Cela ta raskrsnica npr. sad stvarno 'smart' funkcioniše, a pravila je problem naširoko.

Nisam siguran da je princip dugih zelenih talasa kompatibilan sa sistemom da se daje prostora pravcima onoliko koliko zahtevaju, prema potrebi. Npr. jak zeleni talas u Milankovićevoj ulici (zvanično, definitivno, nije bulevar!) blokirao je Španskih boraca tako da se pravo od kružne petlje ka Belvilu u špicu prolazilo na drugi, ili čak na treći zeleni signal. Sad je to sve bolje.
 
Sa tim novim "pametnim" semaforima smo dobili situaciju da je negde poboljšana situacija, a negde pogoršana.
 
Системи паметних семафора се уводе да би укупан ефекат на задатом подручју био позитиван по задатом критеријуму, који је претпостављам најчешће проточност. То неминовно доводи до тога да неки правци који су до тада били привилеговани сада постају подложни оптимизацији и проточност на њима се субјективно или објективно погоршава зато што се тиме на конкурентским правцима добија знатно бољи ефекат који у збиру даје нето позитиван ефекат. Системски приступ.
 
U Beogradu funkcioniše 280 raskrsnica sa pametnim semaforima

...Adaptibilno upravljanje je upravljanje saobraćajem u realnom vremenu u skladu sa postavljenim strategijama iz centra za upravljanje saobraćajem. Sistem za svaku raskrsnicu u Beogradu izračunava nove signalne programe na osnovu trenutne situacije u saobraćaju i optimizuje parametre kao što su trajanje zelenog svetla za svaki prilaz, davanje prioriteta određenim tokovima i zeleni talas. Takođe, u slučaju naglog povećanja obima saobraćaja sistem reaguje i menja parametre u realnom vremenu. Na primer, u zoni Ruzveltove ulice, u večernjim časovima kada se održavaju utakmice u hali Aleksandar Nikolić sistem prepoznaje da je iz pravca hale povećan saobraćaj pa produžava trajanje zelenog svetla kako bi što više vozila prošlo...

Izvor: eKapija
 
Kod nas nakon ugradnje jako skupih pametnih semafora saobracaj definitivno mnogo gore funkcionise. Bitno da imaju svoju instagram stranicu.

A evo kako to izgleda kad neko sa mozgom to implementira

 
Ajd argumentuj to. Evo ranije si mogao uz malo srece bukvalno celu ulicu omladinskih brigada da prodjes u zelenom talasu, danas moras da stanes na minimum 3-4 crvenih svetala. Slicno je i sa svim drugim poznatim pravcima gde je nekad bio zeleni talas, npr. bul. mihaila pupina, itd.

E sad, eventualno ako je taj gubitak na ustrb okolnih ulica ili pesaka al voleo bih da postoje neki konkretni podaci koji ce reci da se ukupan protok povecao.
 
Па много је боља ситуација у зони Омладинских бригада, живим близу, па и возим туда стално. Нису ваљда битни само ови који иду право? Има и несрећника који скрећу лево и њима се живот поправио. А ту бар има јаких левих скретања, из сваког попречног булевара. И из поменутог М. Пупина цела колоница скрене лево у Шпанских бораца на кеца, а подужа је. Онда нпр. у Булевару З. Ђинђића, смер ка Новом Меркатору, са оноликим тракама, укупно су по два аутомобила могла да прођу право док се не упали црвено, јер је ОБ био екстремно фаворизован правац. Овако по потреби буде мало мање фаворизован.

Поприлично је јасно да је класичан зелени талас на конкретном правцу феномен аналогног доба и да има своје лимите, доста ниже од неког система који узима у обзир више праваца кретања.
 
Poslednja izmena:
Problem je što na nekim lokacijama imamo ukrštanja gde su ulice istog značaja, i da se tu nije na svim tim mestima odradio posao da niko ne bude oštećen, odnosno da svi budu manje nezadovoljni. Dakle, ngde je to poboljšano, a negde nije. Tamo gde se glavni pravac ukršta sa sporednim, prednost treba dati glavnom. Na osnovu pisanja, rekao bih da je situacija bolja na ukrštanjima sa Omladinskih brigada, uprkos tome što mora da se staje na semafore i nije više ulica gde u jednom cugu može da se prođe, a da je Ustanička odrađena loše. Neki su se žalili i na raskrsnicu kod Beoshoping centra.​
 
Да, Мис Ирби(јеве) је зло. Ту фали трака на све стране, узане су све раскрснице, почев од оне глупе код Плавог моста.
Можда може да се припомогне паметнијим семафорима, а ту је кључан следећи у В. Илића, онај са Устаничком, колико може да буде отворен.
 
Poslednja izmena:
Evo ranije si mogao uz malo srece bukvalno celu ulicu omladinskih brigada da prodjes u zelenom talasu, danas moras da stanes na minimum 3-4 crvenih svetala.
Није се могло раније никао у цугу проћи Омладинских бригада од Општине до Савског кеја, зеленим таласом !!! Зауставе те увек 3 (три) семафора.
 
Ok ne do keja al od jurija gagarina kad se upali zeleno do kruznog toka da. vreme voznje 3 minuta, prosao tako desetinama puta. Mora da se vozi 50 kmh i malo ubrza nakon prolaska milutina milankovica. Naravno pod uslovom da zeleni talas nije rastelovan sto nije bila retkost.

Sad je neminovno da cekas minimum 3 semafora. Ovo sto prica pantograf je opet oslanjanje na neki osecaj, poenta je da ukupan protok vozila bude veci i to se moze dokazati samo konkretnim merenjem i rezultatima. Ja recimo popizdim kad je (ne tako retka)situacija da na raskrsnici sve 4 strane stoje, ukljucujuci i pesake, serem se u takav pametan semafor. Da ne pominjem da sama instagram stranica potencira kako zeleni talas zapravo postoji i kako je nastelovan da se pogodi ukoliko se kreces 50 kmh, znaci to je njihova tvrdnja koja nema veze sa stanjem na terenu.
 
Poslednja izmena:
Ал ја баш мислим да сад не стоје... Ево ти пример - Миланковић и О. бригада. Пошто лева стрелица пропусти ове који скрећу лево из Миланковића ка подвожњаку, одмах им у реп иду они који иду право, из ОБ. Дакле, тренутак отварања сигнала у ОБ ми делује савршено синхронизован. Онда у неким циклусима ови који долазе из Миланковића стижу да ухвате и леви зелени сигнал ка Мосту на Ади.

Омладинских бригада служи као саобраћајни левак, а тај пропуст кроз пругу са два булевара попреко је умањена верзија Газеле са мостарском и петљом код СЦ - много је сложен проблем да би зелени талас са краја на крај био пресудан фактор (сложићу се с Гагом, из свог искуства, да не памтим пролажење "из цуга" овом улицом - можда у прошлом веку, кад је то, колико се сећам, могла и 68-ца, али тад је било много мање семафора).
 
Управо тако @Пантографе, плус треба рачунати на оне пешачке прелазе који нису под семафорима, где мораш да станеш да пропустиш пешаке, и тако "успоравају" пропусну моћ.
 
Примећујем да раскрсница Немањине и Кнеза Милоша још није "опамећена". То или су оставили за крај или не смеју ни да се усуде да ураде.
 
Примећујем да раскрсница Немањине и Кнеза Милоша још није "опамећена". То или су оставили за крај или не смеју ни да се усуде да ураде.
Pre bih rekao da se ne usuđuju. Zeznu li, blokiraće ceo grad.
 
Niko da napise, u clancima, da "pametni" semafori opravdavaju svoje postojanje samo nocu u vreme smanjenog saobracaja.
Za vreme, pojacanog inteziteta saobracaja, preko dana, njihova funkcija je "mrtva".

A drugo pitanje je: - da li bicikl dok ceka u "kocki" na kolovozu, moze da aktivira senzor??
(Senzori se aktiviraju na kolicinu metala koji je usao u polje.)
 
Poslednja izmena:
Питање ми делује хипотетичко, јер јако ретко видим да се бициклисти уопште обазиру на семафор.
едит: није упућено против бициклиста, заиста поштујем тај вид превоза, само износим чињенице.
 
Kod induktivnih petlji nije presudna masa vozila, odnosno količina materijala već rastojanje podvozja od površine kolovoza, tj. induktivne petlje.

Bicikle sa metalnim ramom je moguće detektovati putem induktivnih petlji, ali postupak kalibracije može biti složeniji od onog za motorna vozila. U sredinama gde se tradicionalno koristi bicikl često se izvode induktivne petlje drugačijeg oblika zbog povoljnijih elektromagnetnih karakteristika za detekciju ovog vida kretanja, ali je princip rada isti.
 
Vrh