Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Iskreno nemam naviku da nešto nebezbedno vozim i prolećem kroz žuto, već mi je glupo zato što me je u par navrata primoralo da zakočim u mestu, a tako mogu da izazovem čukanje od strane auta iza mene
 
Žiko, da li zaista misliš da znaš bolje od ljudi koji se bave bezbednošću u saobraćaju?
Postoji gomila stvari koje se ne uklapaju u MOJ stil, način vožnje i razmišljanje, ali svestan sam da su pravila saobraćaja pravljena za VEĆINU ljudi, a ne za pojedince.
 
Neke stvari da , iskreno.
Misliš da je treptuće zeleno promašaj ?
Možda zbog naše nekulture ali treptuće zeleno je meni (a i svim kolegama je to veliki plus) odlična olakšica. Upravo zbog toga jer imaš daleko više vremena da proceniš da li možeš da prođeš bezbeno ili da kreneš sa laganim kočenjem. Upravo to može da smanji naletanja vozila.
Evo ti najbolji primer vozač autobusa prilazi raskrsnici iznenadan prelazak sa zelenog na žuto/crveno (jer nema treptača) i dolazi u situaciju niti da koči niti da prolazi, dok to oklevanje traje došao je u situaciju da naglije koči i rizikuje povređivanje putnika ili prolazak većim delom vozila kroz crveno svetlo (18 m vs 4,5 m).

Na žalost u Srbiji su kružni tokovi izuzetno nebezbedni a svuda se uvode upravo zbog bezbednosti.
I šta je sledeće ukidanje kružnih tokova ?
Edukacija i represija. Vozači jako loše poznaju ZOBS i treba raditi na boljoj edukaciji i saob. kulturi.
 
E... jbg..
pa sama reč ti kaže kulturu ne možeš da naučiš ko tablicu množenja.
Ona se stice a za to je potrebno vreme ( goriva i goriva)
Sta očekuješ od prosečnoh mladih vozača koj su uglavnom samo vikendom za volanom .
Ukratko nizak standard - niska i saobracajna kultura.
A za one van opšteg proseka je uglavnom čista bahatost jer njima saob. propisi , signalizacija malo znači.
 
astrodule":7kbc7fnr je napisao(la):
Žiko, da li zaista misliš da znaš bolje od ljudi koji se bave bezbednošću u saobraćaju?
Postoji gomila stvari koje se ne uklapaju u MOJ stil, način vožnje i razmišljanje, ali svestan sam da su pravila saobraćaja pravljena za VEĆINU ljudi, a ne za pojedince.
Pa Dule, valjda su ti isti stručnjaci isto odlučili da uvedu treptuće zeleno na bazi nekih istraživanja i pravila i iskustva...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Pa valjda jesu, ali verujem da mnogi misle da se iza ove izmene krije zelja da se sto vise ljudi natera na prekrsaj, a kamera to da snimi. To mi je ipak previse zavere za jednu izmenu.

Mozda su uveli to trepcuce svetlo gledajuci iskustva u nekim zemljama. Recimo verujem da bi prosecan vozac u nekoj zapadnoj zemlji usporio na pojavu zelenog trepcuceg svetla, ali kod nas ne, vec ce ubrzati. Mozda svaka mera ne izaziva istu reakciju u svakoj zemlji, pa je mozda za naseg prosecnog vozaca bolje da odmah vidi zuto i zakoci, nego da ima foru sa trepcucim svetlom koje kod nas automatski tera prosecnog vozaca da da po gasu.
 
Post od astrodule » Pon Apr 12, 2021 6:13 pm

Pa valjda jesu, ali verujem da mnogi misle da se iza ove izmene krije zelja da se sto vise ljudi natera na prekrsaj, a kamera to da snimi. To mi je ipak previse zavere za jednu izmenu.

Ovo sa zaverama mi kao iz skupštinske klupice. Ono Đilas kupio skupe kamere .

Beše kupili su poveću količinu Havaiii kamera koje sad beskorisno snimaju kučiće kako kaku ?



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841021#p841021:2w1vyvig je napisao(la):
Bulbulderac17 » Pon Apr 12, 2021 5:58 pm[/url]":2w1vyvig]
astrodule":2w1vyvig je napisao(la):
Žiko, da li zaista misliš da znaš bolje od ljudi koji se bave bezbednošću u saobraćaju?
Postoji gomila stvari koje se ne uklapaju u MOJ stil, način vožnje i razmišljanje, ali svestan sam da su pravila saobraćaja pravljena za VEĆINU ljudi, a ne za pojedince.
Pa Dule, valjda su ti isti stručnjaci isto odlučili da uvedu treptuće zeleno na bazi nekih istraživanja i pravila i iskustva...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Nažalost nisu, mislim da su sad došle neke novije generacije kojima je najlakše sve da ukinu i dodatno uspore saobraćaj. Neka nova evropska filozofija je maksimalno usporiti saobračaj. Naši su to prihvatili kao što je ograničenje ka i posle Pupinovog mosta ka Borči.

Inače jedan od stručnjaka je uspeo da se pred sudijom odbrani od prolaska na crveno svetlo. Komplikovano je dokazao da je interval žutog svetla prekratak i oslobodio se krivice.
 
Ne znam sta vas buni, na zuto se prolazi bez problema ako ne moze bezbedno da se stane (po ZOBS-u).

Nekima bi izgleda idealno billo da zeleno trepce jedno 20 sekundi... pa cak i tamo gde trepce zeleno retki su oni koji se pripreme da stanu vec pozure da uhvate zuto barem.

A sta je poenta izmene, pa da se poveca pozornost i da se vozila koja se priblizavaju raskrsnici uspore.

Član 48

Vozač koji se približava raskrsnici dužan je da prilagodi vožnju uslovima saobraćaja na raskrsnici, a naročito da vozi brzinom pri kojoj može da se zaustavi i propusti vozila koja na raskrsnici imaju prvenstvo prolaza.
 
Mozda je trepcuce zeleno izbaceno kako bi pametni semafori mogli u sto kracem roku da izvrse promenu?
 
da li igde u svetu postoji trepćuće zeleno koje se koristi na isti način kao kod nas? za 100 sekundi traženja nisam uspeo da pronađem, pretpostavljam da nije uobičajeno... najbolje što sam video je da se koristi na pešačkim prelazima gde se zeleno za pešake aktivira isključivo na taster

ako me sećanje dobro služi, uvedeno je jer su se ljudi ranije zaletali na žuto tako da "nisu mogli bezbedno da se zaustave" pa je trepćuće zeleno tu kao opravdanje da na žuto mora da se zaustavi
 
Да укажем на још једну нелогичност. Код нас готово сви семафори раде 24 сата дневно. Искрено мислим да би 80-90% семафора могло да се угаси ноћу јер ништа корисно не раде. Само беспотребно успоравају саобраћај чиме се повећава потрошња што је удар на џеп а истовремено се повећава и загађеност.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841181#p841181:2flxuxuq je napisao(la):
wexy » 13 Apr 2021 09:26[/url]":2flxuxuq]Ne znam sta vas buni, na zuto se prolazi bez problema ako ne moze bezbedno da se stane (po ZOBS-u).

Nekima bi izgleda idealno billo da zeleno trepce jedno 20 sekundi... pa cak i tamo gde trepce zeleno retki su oni koji se pripreme da stanu vec pozure da uhvate zuto barem.

A sta je poenta izmene, pa da se poveca pozornost i da se vozila koja se priblizavaju raskrsnici uspore.

Član 48

Vozač koji se približava raskrsnici dužan je da prilagodi vožnju uslovima saobraćaja na raskrsnici, a naročito da vozi brzinom pri kojoj može da se zaustavi i propusti vozila koja na raskrsnici imaju prvenstvo prolaza.

Prakticno vazi samo za one koj su ušli u raskrsnicu da mogu da završe zavrišit pelaz jer u odnosu na saobracajne znake ispred raskrsnica koj zapravo još restriktnije snizavaju dozvoljenu brzinu
( 50 km) svako moze bezbedno da stane na zauatavnu liniju
Pa cak ako zaustavljanje izvrši i na delu ,,zebre,, niko mu nece zameriti a ni kazniti
:sesir:
 
Onaj ko misli da je ukidanje trepcuceg zelenog svetla dobra stvar, voznju automobila je eventualno iskusio kao suvozac.
 
Lepo... tako ja pocinjem da stajem na zuto, i po navici pogledam u retrovizor, a otuda... niskoleteci sleper :o
Cik pogodi sta je uradila moja desna noga?
Iako u krajnjoj levoj traci stoji policijski auto.
Gas u patos, i bezi u levo, ispred policijskog auta, sleper je krenuo da koci, protutnjao kroz raskrsnicu i zaustavio se 50-tak metara dalje.
Jel mozda to spada u "mozes uvek da se zaustavis ako vozis 50"?
Mogu... al koje su sve moguce posledice toga? Nisi sam u saobracaju.
Semafor odmah iza "Mancetovog mosta", u smeru ka Galenici.

Osnovni problem trepcuceg zelenog je neusaglasenost.
Jedan trepne dva puta, drugi tri puta, kod jednog treptaj traje sekund, kod drugog 2 sekunde...

Dokle cemo propise da pravimo prema maloj kolicini idiota, a ne prema vecini normalnih?
Svakom normalnom je trepcuce zeleno pomoc.
Da moze da proceni da li ce ga stici zuto i da uspori, ili nece i moze da nastavi, eventualno moze malo da ubrza.
A ne da mu se zuto upali na oba metra od linije.
I ne. Nije normalno da pred svakim semaforom kocis do 20 na sat, posto ce mozda bas sad da prebaci na zuto.
Svrha saobracaja je da ljudi brzo stignu iz tacke A u tacku B. OSNOVNA svrha. Tehnicka, fundamentalna, zovi je kako god hoces...
Inace saobracaj nema nikakvog smisla.

Osnovna svrha saobracaja NIJE bezbednost. Da je tako, treba ukinuti sva prevozna sredstva i ici iskljucivo peske. Ili bolje ne ici nigde, to je najbezbednije.

Naravno, treba naci pravu meru izmedju te dve stvari.
Samo bojim se da tu meru traze na pogresnom mestu.
 
Evo primer nemačkih semafora , ne bi ni verovao da nisam video. Znači ako nisi bio tu tj video kada se prebacio na zeleno onda prilaziš raskrsnici polako (nema nikakve veze sa bočnim pešačkim kao orjentir) jer žuto kratko traje a kamera samo slika. Više kolega se tu opeklo.
Glupa stvar je i sa pešakim semaforima , na nekim izuzetno kratko traje zeleno za pešake i sa kratkim tzv. zaštitnim vremenom posle kog puštaju automobilski saobraćaj. Bukvalno ja ne mogu sa stignem na drugu stranu kolovoza a već otvara za kola. Još čudnije mi je što imaju puno starije populacije koja je sa pomagalima i sporo se kreće. Neće niko normalan da te gazi ali nikad se ne zna ko može da naleti pa još da uhvati zeleni talas.

Naši stariji saob.inženjeri su imali jako dobra ŕešenja koja bi ove nove generacije samo da ukidaju.
 
To sa treptajućim zelenim je novija stvar koja se pojavljuje zadnjih nekoliko godina.
Iako sam je ispočetka mrzio, na kraju sam promenio mišljenje.
Jedini razlog zašto sam bio protiv je to šta kad vidiš žuto instiktivno kočiš (osim ako si baš ispred semafora), a kad vidiš da zeleno trepće stisneš gas, pa me ovo kao usporavalo.

Ovako su produžili trajanje žutog, jer se računa da će svakako deo ljudi proći kroz njega, a opet su sprečili zaletanje onih malo dalje od semafora.

Po meni, dobra stvar.

Poslano sa mog SM-G780F koristeći Tapatalk
 
Samo je potrebno da svuda bude isto trajanje žutog (ili trepćućeg zelenog).

Gde postoji trepćuće zeleno žuto bi trebalo biti isto što i crveno, a gde nema, onda i može da se prođe. E sad, da ne bi ljudi razmišljali previše onda ili treba da svuda stoji trepćuće zeleno, ili nigde.
 
Mnogi kod nas ne fermaju ni obično, ni trepćuće zeleno, a ni produženo i obično žuto, nego prolaze najopuštenije. Jedino što sam video da funkcioniše su kamere. Kod mene imaju neposredno pre skretanja iz Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića u Dragana Mancea, i nema da se zaleću, nego voze normalno.
 
Koj kr**** je zabranio da se roditelji zaustave i uzmu dete iz škole ?

Umesto saobraćajnog znaka
- Zabranjeno parkiranje
svuda sade znake
- Zabranjeno parkiranje i zaustavljjanje

I to namerno postavljaju u zoni snimanja
,, Okom sokolovim ,, tako da roditelji su meta visokih kazni bez ikakvog izbora
 

Prilozi

  • IMG_18042021_041157_(960_x_1280_pixel)~2.jpg
    IMG_18042021_041157_(960_x_1280_pixel)~2.jpg
    379,6 KB · Pregleda: 1.076
  • IMG_18042021_040843_(960_x_1280_pixel).jpg
    IMG_18042021_040843_(960_x_1280_pixel).jpg
    496,1 KB · Pregleda: 1.075
Ista priča ispred svake škole.

Kod Duška Radovića se naplaćuje parking i uvek neko stane na neobeleženo parking mesto neposredno ispred pešačkog ispred ulaza u školu. Tu inače imamo 2 trake i prolaze autobusi, a deca su znamo niska i teže uočljiva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842747#p842747:2n2s8w5z je napisao(la):
wexy » 18 Apr 2021 09:32[/url]":2n2s8w5z]Sta su, nesposobni da hodaju malo?
Obe škole su u centru Zemuna tako da nema na par bloka unakolo slobodnog mesta za parkiranje
Što nije ni bitno
jer ni jedan roditelj nema potrebe za parkiranjem vec samo za krace zaustavljanje . Nije isto zaustaviti se radi pljeskavice i radi deteta. :!:

Tačno se zna u minut, kad zvoni školsko zvono tj kad deca izlaze iz škole. tako da ZAUSTAVLjANjE radi prihvata deta traje 5 min. ...ajd i 10
Ne zaboravi da je stajanje vozila do 15 min zaustavljanje
a više od toga jeste parkiranje.

Očigledno ovde je u pitanju zloba, pakost,
a ne ne stručnost. jer razlika izmedju ta dva saobraćajna znaka je očigledna i jasna i duduku, blago poremecenom a kamoli obićnom čoveku.
Pride ,,oko Sokolovo,, je redovno i vrlo učestlo u svojoj ruti kod obe škole.
Slučajno ?
Jok bre rekoh razlog pakost i čista zloba. Na širem planu iz Bgda je istisnut , izbačen saobraćakni znak
zabranjeno parkiranje,
vec seju samo jedan
zabranjeno i zaustavljanje i parkiranje.
iz čiste zlobe i pakosti.
:twisted:
 
Ta praksa zaustavljanja i kupljenja/ostavljanja dece ispred škola najviše ugrožava baš njih.
Ipak bi dozvolio zaustavljanje za automobile s dozvolom, deca s posebnim potrebama i drugi specifični slučajevi.

Ne vidim šta je problem, ako se već mora voziti decu ostaviti ih 200-500m od škole, na pogodnoj lokaciji, da protegnu noge.
 
Pošto postoji obaveza da mlađi razredi lično budu dopraćeni (i da se preuzmu) do nastavnice onda bi se morao i parking obezbediti.
 
Obaveza postoji ali mesto za zaustavljanje ne postoji, čak je obaveza vezana za prvake tim saobracajnim znakom kažnjiva
 
Vrh