Šta je novo?

Residence 7+, Zemun

Ispred 2.9 bi trebalo da se gradi dom zdravlja sa bolnicom. S obzirom da drzava to gradi to ce ko zna kad.

Ispred 2.8 bi trebalo da bude kolsko-pesacka ulica za prilaz tom domu zdravlja sa zadnje strane, te ne bi trebalo da ista moze da ga zakloni.

To je trenutni plan usvojen 2019. nista ne garantuje da to nece se u jednom trenutku menja ali za sad je tako.
Čitao sam malo delltaljnije GUP. U tom kvartu jeste predviđen dom zdravlja, ali kao prizemlje (eventualno i prvi sprat) zgrade koja se bude izgradila. Ista situacija je i sa kvartom severno od zgrade (na mestu Simpa) gde je predviđen vrtić u prizemlju neke zgrade.
A u kvartu gde je bio Navip je predviđen vrtić u okviru Mozerove vile, koja neće smeti da se ruši. Pored vile, u dvorištu bivšeg Navipa, će biti blok zgrada, to je već izvesno.
 
Srecna kupovina i pozdrav svim buducim komsijama!
Stanovnik sam Kalvarije vec punu deceniju, kupac novogradnje na par stotina metara dalje od R7+, blizu parka Jelovac. Godinama unazad "rekreativno" posecujem Beobuild, zaista gomila korisnih informacija za raznorazne projekte, sve pohvale. A posto aktivno razmatram kupovinu jos jednog stana kao (trenutno upitno pametne) investicije, naravno da je jedna od opcija i neka od gradnji u komsiluku. Tako da resih da se konacno registrujem da procaskam i sa, svakako, buducim komsijama, dam neko svoje vidjenje zivota u ovom kraju, njegovim prednostima i manama, fotkam ako nekoga nesto interesuje... I na taj nacin, pored dobijanja informacija za ovaj projekat, ako mogu dam svoj doprinos i pripomognem ostatku zajednice.

Oko same lokacije i okruzenja je dosta toga receno, manje ili vise tacno iz mog ugla. Makro-lokacija Kalvarije je generalno dobra, ali kvalitet zivota itekako zavisi od izbora mikro-lokacije. Naselje je mirno, puno zelenila, sa skolom, vrticem, pijacom i gomilom korisnih radnji u Prvomajskoj, tri velika marketa... Park Jelovac, zatim "prava" Kalvarija (od Zlatiborske do bivse Bozidara Adzije, tj. Nedeljka Ercegovca), parkic kod stepenica Kalvarica, suma oko Zelengorske i Izletnickog puta su pravi raj za setnju, decu i odmor od svakodnevne trke. Blizina reke i centra Zemuna je takodje plus, u Gopodskoj ili na Keju si za 20 i kusur minuta peske. Kao i blizina SC "11. April" sa svojim otvorenim i zatvorenim sadrzajima i blizina autoputa, na nepunih 1.5 km.
Ali samo kada nema guzve - pretrpanost i zastarela infrastruktura je vec odavno goruci problem i ovog dela Kalvarije i Zemuna. Koja se iz godine u godinu samo pogorsava, izgradnjom novih i novih zgrada a maltene nikakvim ulaganjima u neophodnu infrastrukturu i njeno prosirenje. Da bi dolazilo do toga da smo u jednom periodu cak cesto ostajali i bez vode zbog havarija na cevovodima (u Marije Bursac par puta), slabim pritiskom vode leti cak i u ovim nasim novogradnjama niske spratnosti, sporim internetom... A sve to u zadnjih par godina, situacija je primetno gora u odnosu na period od pre 11-12 godina kada sam razmatrao ovu lokaciju za zivot.
Sto se saobracaja tice, sve je jos lakse vidljivo - uske i pokrpljene ulice pune rupa, prenatrpanost vozilima, vec nepodnosljive guzve. Konkretno u Marije Bursac, do kaldrme i izlaska na autoput zna da se vuce i preko 20 min u spicu, kolona nekada zna da pocne vec od Vinarske (1.2-1.3 km). A ne daj Boze neke kise. Zestoko usko grlo je kompletno ukljucenje sa/na autoput, na kraju Marije Bursac. Koje je i ranije bilo problematicno, a jos vise je postalo asfaltiranjem prelaza preko zeleznickog tunela, koji preko Zeleznicke ulice spaja naselja Novi Grad i Sutjeska, sa KBC Bezanijska kosa. Iz tog razloga je ogroman priliv vozila sa te desne strane od KBC i izlaz iz MB u jutarnjem spicu postaje nocna mora. Slicno vazi i za popodnevni spic - izuzetno je problematicno ukljucivanje sa autoputa u Marije Bursac kada se prolazi uglavnom "na bezobrazluk", iz tog razloga su cesti i udesi, uprkos kamerama montiranim na toj raskrsnici. A kolona se sada formira i u suprotom smeru kroz MB, zbog dva lezeca policajca kod parka Jelovac. Mislim da bi dobar deo problema bio otklonjen jednostavnom izgradnjom kruznog toka, na spoju MB sa autoputem.
Za staru trasu pruge (Laudonov sanac) je vec sve receno. Svaki metar dalje od njega itekako znaci za izbor lokacije za zivot. Sa stanovnicima istog, koji su stalno na toj trasi kroz MB, stvarno nikada nismo imali nikakvih problema, naprotiv. Ali zimi blizu sanca stvarno zna da bude neizdrzivo zbog oblaka paljevine nadvijenog iznad i na ivicama oko njega, problemi sa provetravanjem, susenjem vesa, itd... I leti neretko zna da bude zapaljeno nesto, vise puta su izbijali i pozari, a tu su i slavlja od po par dana, sa sve ozvucenjem i karakteristicnim orijentalnim melosom. Tako da su dijametralno suprotni dozivljaj i uslovi za zivot izmedju tog dela oko mosta, Grmecke i "prave" Kalvarije iza Jelovca, Nedeljka Ercegovca, itd...
Sto se tice zagadjenja od individualnih lozista pomenutog ranije - to je zadnjih godina primetno manje. I zbog gasifikacije i zbog blazih zima. Po doseljavanju sam zimi svakih 10-15 dana cistio prozorske simsove od naslaga, dok toga zadnjih godina maltene da nema.
Apropo prevoza, neko pomenu liniju 77 kod mosta - ali ne treba zaboraviti da to nije nikakva okretnica, nego samo stanica u smeru ka KBC (od grada). Tako da ako zelite ka gradu, na kraju MB skrecete desno ka KBC (sa dobrim izgledima da u spicu cekate 15-ak min dok prodjete tih par stotina metara), pa onda opet cekate neku od redjih linija (76, 77), da bi preseli u smeru ka gradu. Za povratak ka Kalvariji iz grada, linija 77 neosporno koristi jer je brza i relativno nema guzve. Tako da je opet "centar" za gradski prevoz Prvomajska ulica i linije 15, 18 i 78, koja je od R7+ udaljena nekih 700m.
Po meni najveci problem Kalvarije nije stara trasa pruge, nego prenaseljenost i infrastruktura koja to ne prati. Lepo je sto su pojedini optimisticni i pricaju cak i o tunelima ispod "Rasadnika", raseljavanju Laudonovog sanca i zaista planiranim saobracajnicama - ali pitanje je da li ce uopste i kada to biti realizovano. Stanovnik sam Kalvarije vec punu deceniju, a da se (sem gomile novogradnje) maltene nista u celom kraju nije promenilo za svo to vreme, uprkos raznoraznim najavama. Vec prijatelji u liku starosedelaca kraja, kazu da sam optimistican i mlad covek i da oni to cekaju vec 70 godina. Meni vidljivo i sto mogu da pohvalim je asfaltiranje kompletne Zlatiborske ulice. Ali ne mogu da shvatim da se godinama nista ne radi i da neko prihvata zdravo za gotovo onakve guzve kroz Marije Bursac, kolone i cekanje na ukljucenje kod autoputa. Dalje, svaka iole veca kisa godinama pravi haos za automobile kod pomenute stanice 77, jer se pravi jezero i ljudi moraju da prolaze kroz stanicu u oba smera (sem ako ne voze neki dzip). Bivsa "Impa" na uglu MB i Milana Uzelca je godinama pravo ruglo i jezgro bolesti koje ljudi zaobilaze u sirokom luku, sa sve onim zidom koji se nedavno srusio. Oko "Navipa" se slabo cisti (pogotovo kroz Mozerovu), itd., itd.
Smesan posao, a veliki plus bi bio da se bar sredi, rascisti i osvetli postojece stepeniste na silasku na kraju Grmecke u Tosin bunar. Na taj nacin bi se (konkretno od R7+) za samo nekoliko minuta hoda bilo na stanici 18, 45 i 78 kod "Bogunovica" u Tosinom bunaru. I ustedelo i vreme i resursi, umesto da se pravi potkovica od skoro pola sata kroz Prvomajsku... Ili isto tako smesan trosak, da se na setalistu kroz sumu u Zelengorskoj ili na Izletickom putu (koji ima prelepe vidikovce na ceo Beograd) i koje koristi sve vise ljudi - postavi bar par klupa i korpi za smece. Kako bi npr. trudnice ili stari mogu da odmore i uzivaju u tisini i zelenilu...
Izvinjavam se za dugacak post, imao bih gomilu toga jos da kazem, ali nadam se da ce i ovo biti korisne informacije oko lokacije i okruzenja koje ubrzo cekaju stanare R7+. I ako ne pazarim nekretninu tu, svakako se sa buducim komsijama vidimo po setalistima, kao i u "Statusu", "Pasazu", "Ortaku" ...
 
Poslednja izmena:
Hvala na iscrpnom i realnom izvestaju o ttenutnom stanju u kraju. Iz dosadasnjeg iskustva slazem se sa vecinom napisanog.

Ono sto stoji doduse je da se rekonstrukcija MB ulice ipak mrda sa pukih najava i imamo neke konkretne tendere i procese dobijanja dozvola. Realno je ocekivati da se nece cekati jos 10 godina da se tu nesto dogodi. Ja cekam da se konacno dobiju ti lolacijski uslovi kako bi mogli da vidimo sta je uopste predvidjeno tom rekonstrukcijom. Neko bolje resenje za raskrsnicu MB - studentska - autoput bi mnogo znacilo i ustedelo gomili ljudi gomiku vremena.

Da li imas iskustva sa skolama u blizini? Kakav glas bije Radoja Dakica?
 
Juce sam posao da gradilista, i vidim da su vec krenuli sa stolarijom, pretpostavljam da bi mozda vec pocetkom godine moglo da se stigne do tih famoznih 80% izgradjenosti.
Jedino zbog cega sam se malo razocarao, to je da na balkonu nece biti izlaza iz spavace sobe, a receno je suprotno. Cak se gospodin iscudjavao kad smo ga pitali da li ce biti izlaza iz spavace sobe, u smislu, naravno da ce biti. I evo, dokaza da prodavac nije bio u pravu. Stan bih svakako kupio i da je u startu bila prica da nece biti balkonskih vrata, ali mi je prosto nevjerovatno da to neko ne zna, a pritom ima projekat ispred sebe, i na kraju krajeva, posao mu je da zna, jer isti treba i prodati, nego eto, sta je tu je. Cega sam se sve nacitao ovdje, vezano za sve projekte, bice super ako samo na ovome ostane.
Da se razumijemo, kada sam poslao projekat arhitekti, kako bi mi uklopio neki namjestaj, i sam mi je rekao da tu po projektu nijesu ni planirana balkonska vrata. Nijesam htio da povjerujem jer je pri predstavljanju projekta(stana) receno da ce biti.

IMG_0959.jpg
 
Da li imas iskustva sa skolama u blizini? Kakav glas bije Radoja Dakica?
Boze zdravlja trebalo bi uskoro, ali jos uvek ne iz licnog iskustva. Tako da ne bih zeleo da delim poluinformacije, za razliku od prethodnog posta kao decenijskog stanovnika tog kraja.
Ako mislis na skolu Rade Koncar, ima raznoraznih misljenja, ali koliko cujem od komsija utisci su uglavnom OK. Bio je organizovan i produzeni boravak za startne razrede, dve smene, u dvoristu skole je i fiskulturna sala, spoljni tereni, pored park Jelovac... Kratak off, buducim komsijama tu ce biti i glasacko mesto ;) .
Vidim i da neki prilicno hvale skolu Lazar Savatic dole na Keju, koja je ipak malo dalje.
Neko bolje resenje za raskrsnicu MB - studentska - autoput bi mnogo znacilo i ustedelo gomili ljudi gomiku vremena.
Mislim da bi najjednostavniji kruzni tok, uz sitne korekcije prilaznih ulica, resio gro problema (koji deluje kao nezahtevno i brzo izvodljivo resenje). I za jutarnji spic i kolonu cesto cak do "Navipa", kao i za popodnevni spic i izuzetno problematicno i rizicno ukljucenje sa autoputa u Marije Bursac. Trenutno stanje je takvo da organizaciono tesko moze gore, a sa novogradnjama koje nicu kao pecurke po Zemunu, situacija i guzve se samo pogorsavaju iz meseca u mesec. Uostalom, ako nista pametno ne urade do tada - videcete i sami kada ujutru budete trebali da se ukljucite u Marije Bursac, a tek u neko kisno jutro krece opstenarodno veselje... Taj potez je vecini Zemunaca najlogicnija (i trebalo bi da bude i najbrza) veza sa autoputem, samim tim i sa ostalim delovima grada. A u praksi se pretvara u totalnu suprotnost.
Hvala na iscrpnom i realnom izvestaju o ttenutnom stanju u kraju.
Nema na cemu, naravno, trudio sam se da pripomognem informacijama.
Apropo posta iznad - ako bilo kome zatreba neka fotkica, na par minuta sam pesaka od R7+ i najmanji je problem da u setnji slikam ili pitam nesto.
 
Bivsa "Impa" na uglu MB i Milana Uzelca je godinama pravo ruglo i jezgro bolesti koje ljudi zaobilaze u sirokom luku, sa sve onim zidom koji se nedavno srusio. Oko "Navipa" se slabo cisti (pogotovo kroz Mozerovu), itd., itd.
Smesan posao, a veliki plus bi bio da se bar sredi, rascisti i osvetli postojece stepeniste na silasku na kraju Grmecke u Tosin bunar. Na taj nacin bi se (konkretno od R7+) za samo nekoliko minuta hoda bilo na stanici 18, 45 i 78 kod "Bogunovica" u Tosinom bunaru. I ustedelo i vreme i resursi, umesto da se pravi potkovica od skoro pola sata kroz Prvomajsku...
Imam za tebe 2 pitanja:

1) Kad već spomenu Navip, da li si čuo nesto konkretno o početku gradnje novog kompleksa na tom placu?

2) Sad gledam na mapi taj pešački put/stepenice od Grmečke do Tošinog bunara. Kako realno izgleda da npr. žena sa malim detetom prođe tu preko dana (noć ne bih ni uzimao u razmatranje)? Da li je to put kroz neku prašumu ili je ipak koliko toliko sređeno?
 
Kad već spomenu Navip, da li si čuo nesto konkretno o početku gradnje novog kompleksa na tom placu?
Navip je odavno bio u stecaju, ceo kompleks je poprilican i na povrsini od oko 2.5 hektara, a javno nadmetanje je odrzano polovinom prosle godine. Navodno ce tu graditi neko povezan sa Karicima. U okviru kompleksa se nalazi i cuvena Mozerova vila, koja bi (opet navodno) trebala da bude restaurirana i pretvorena u vrtic. Posto je u pitanju jedno od brojnih Zlokovicevih dela gradjenih izmedju dva svetska rata (poznati su i Univerzitetska decija klinika i zgrada Fiata u BG, cuvena Hipotekarna banka u Sarajevu,...), a mislim da je i pod zastitom drzave. Pricao mi je komsija, starosedelac, koji je maltene ceo radni vek proveo u Navipu - da je to sto vidimo samo deo, posto postoje i 2-3 nivoa pod zemljom.
Svi se nadaju da to nece biti neki zestoko predimenzionirani kompleks, koji ce totalno zagusiti i upropastiti miran duh kraja, videcemo. I sam R7+, sa 8 spratova i skoro 200 stanova vec drasticno odskace od okruzenja, uglavnom kuca i zgradica od maksimalno 3 sprata. Sve bi to izgledalo drugacije da ovoliku novogradnju i priliv ljudi prati i odgovarajuca infrastruktura. Prolazim juce popodne autom par puta kroz Marije Bursac posle one kise, stvarno je postalo nepodnosljivo. Zaguseno, voda na ulici maltene do pola tockova, sve vece rupe, uska ulica i ljudi se polako mimoilaze izbegavajuci ih...
Kako realno izgleda da npr. žena sa malim detetom prođe tu preko dana (noć ne bih ni uzimao u razmatranje)? Da li je to put kroz neku prašumu ili je ipak koliko toliko sređeno?
Ne izgleda mi bas realno. Licno volim da trcim rekreativno, setam sa familijom u slobodno vreme (a zbog ovolike guzve po Zemunu cesto nam oba auta stoje parkirana van radnog vremena i obaveza). Tako da sam prosao i zavlacio se svuda :) . Konkretno taj deo za koji pitas - prvih oko 100m je uska betonska staza koja ide obodom Laudonovog sanca, uglavnom sa nepokosenom travom cesto i preko pojasa. Da kazes da moze da se prodje. Onda se stepenicama spusta u rupu, na sam pocetak divljeg naselja pripadnika zasticene manjine. Ne ulazi se u divlje naselje, stazica je obodom, ali ces opusteno naici na njih u prolazu. I onda zadnji deo prolazi izmedju servisa Bogunovic i Viktor i izlazi na Tosin bunar. Ako padne kisa ili je vlazno, tih zadnjih par desetina metara je u glibu i neupotrebljivo za coveka koji se sredio i krenuo recimo na prevoz. Tako da u tim uslovima ili nocu postaje bukvalno neupotrebljivo.
Steta, jer je u pitanju odlicna pesacka veza tog dela Kalvarije, koja izlazi pravo na stanicu GSP linija 18, 45 i 78. Ovako se u spicu pesaci do Prvomajske 10 min, ceka prevoz koji obicno dodje pun, pa se ceka 10-15 min da se sidje kroz Prilaz (sada Teodora Hercla)... Dodatno, u neposrednoj blizini te stanice je i nedavno izgradjeni Lidl, Zelena avenija, itd. Ruku na srce, blizu Iviceve ulice postoje i mnogo poznatije stepenice, Kalvarice - ali se, koristeci njih, opet pravi prilicna potkovica. Pricam iz ugla nekoga ko ce ziveti u R7+, a ponekad hoce da proseta i odmori zivce od automobila i guzve.
Eto, da se to rascisti, osvetli i uljudi, bila bi sitna a izuzetno korisna investicija (kao i pomenuti kruzni tok na kraju Marije Bursac kod AP), jos ima i lep pogled na grad (recimo i jos neka klupica, vidikovac,...). Umesto toga ceo taj potez oko Laudonovog sanca nazalost decenijama izgleda nepromenjeno, zapusteno i zaboravljeno od svih. Isto kao i prelepi mali park u trouglu izmedju Prilaza i Tosinog bunara. Mislim da negde u telefonu imam fotke tog prolaza od Grmecke do Tosinog bunara, pa cu postaviti ako nisam izbrisao.
 
Poslednja izmena:
Mislim da negde u telefonu imam fotke tog prolaza od Grmecke do Tosinog bunara, pa cu postaviti ako nisam izbrisao.
Da citiram sam sebe i dopunim odgovor na prethodno pitanje @JoeBG . Fotke su od jesenas, iz oktobra. Nadam se da ce ti pomoci i mnogo bolje ilustrovati situaciju.
Pogled na betonsku stazu na izlasku iz Grmecke, koja se pruza nepunih 100 m ivicom Laudonovog sanca. Ima sirine, ali je uglavnom ovako neodrzavana i zapustena:

IMG_20221024_093701_resized_20230527_100249298.jpg


Iza toga ide spustanje niz stepenice, u rupu stare trase zeleznicke pruge (do izgradnje Bezanijskog tunela i pustanja nove deonice pruge 1970.).
Stazica prolazi obodom divljeg naselja:

IMG-cff2a6c74c3f76583e3f0a42fdb7188f-V_resized_20230527_100249866.jpg


Spustanje ka Tosinom bunaru, naliven beton kao podloga:

IMG-b1836cc2d2a7fa14d4e9668bc1dd122e-V_resized_20230527_100249616.jpg


I poslednji deo ispred Tosinog bunara, desno je servis "Bogunovic", levo "Viktor". Problematican je sam izlaz na ulicu i stanicu 15, 45 i 78 (od sivih blokova nadalje), koji je kaljuga u slucaju vlage ili kise:

IMG-85fb238f197bbc36788dfb4ddac16bcc-V_resized_20230527_100250068.jpg


Zivim na Kalvariji punu deceniju, dosta trcim/setam - a ovuda sam za svo to vreme prosao mozda 3-4 puta. Steta sto je ceo taj kraj oko trase stare pruge zapusten i zaboravljen, jer bi umnogome olaksalo ljudima koji koriste pomenute linije GSP, lepo je za setnju, neki vidikovac, klupu... Dodatno sto je maltene prekoputa relativno skoro otvoren i "Lidl", na 900 m vazdusne linije recimo od Residence 7+, do koga je ovo najkraca pesacka veza.
Ako je slucajno jos nekome interesantna prica - radi se o ovoj deonici od 270 m, oznacio sam i polozaj u odnosu na R7+:

ps.jpg
 
Poslednja izmena:
Ovih 100m staze od Grmečke do stepenica je najkritičniji. Stepenice i sam ulaz u Tošin bunar su ok.
Kao što si i sam rekao, ne treba tu mnogo da bi se dovelo u red. Može i neko od stanara da se organizuje i da pokosi ovu visoku travu.
 
Kakva je procena, za koliko vremena otprilike mozemo ocekivati da dodje naplata za sledecu ratu - "зaвршeни радови на извођењу конструкције Објекта, односно завршен кров и спољни зидови" ?
 
Kakva je procena, za koliko vremena otprilike mozemo ocekivati da dodje naplata za sledecu ratu - "зaвршeни радови на извођењу конструкције Објекта, односно завршен кров и спољни зидови" ?
To bi moglo vec u Julu ako se nastavi ovim tempom.
 
Ozbiljno su usporili u junu. Jel ima nekih informacija. Poz
 
Ozbiljno su usporili u junu. Jel ima nekih informacija. Poz
Odakle zakljucak da su usporili?
Zavrseni su betonski radovi pa sad nema vise da se dodaje jos jedan sprat na dve nedelje, ali zidanje i stolarija idu. Kapiram da se dosta radi unutra ali to je tesko proceniti spolja.

Evo slike od prosle nedelje, u odnosu na pocetak juna jos dva sprata su ozidana i stolarija na jednoj lameli je stigla do 4. sprata. Ne deluje mi kao neko usporenje.

3BBE268E-3A4F-422C-8981-0E25FD87EB3D.jpeg

4F136C0E-3EBE-41FF-A8D8-6DC9237D1442.jpeg

Mene nerviraju jer su bas neazurni oko odgovaranja na mailove vezane za izmene u stanu, ali oko brzine izvodjenja nemam zamerki.
 
Kad kažeš "izmene u stanu", misliš na biranje pločica, parketa ili šta već može da se bira ili na nešto krupnije?
 
Kad kažeš "izmene u stanu", misliš na biranje pločica, parketa ili šta već može da se bira ili na nešto krupnije?
U mom slucaju je neko sitno pomeranje jednog prikljucka u kupatilu i mogucnosti dodatne unutrasnje jedinice klime. Cak i sitnije od biranja parketa i plocica (koliko znam tu i nema nekog izbora, to nam je sto nam je).
 
Lepo napreduje zgrada...
Ne znam kako VVV03 zaključuje da je usporilo? Pa ne može dalje da se ide u visinu kad ima samo 8 spratova... 😀
Pošto ovi na prvim spratovima imaju i stolariju, oni mogu da se usele u sopstvenoj reziji, kao Šurda. 😉
 
Lepo napreduje zgrada...
Ne znam kako VVV03 zaključuje da je usporilo? Pa ne može dalje da se ide u visinu kad ima samo 8 spratova... 😀
Pošto ovi na prvim spratovima imaju i stolariju, oni mogu da se usele u sopstvenoj reziji, kao Šurda. 😉
Zato sto jesu usporili, a ako gledas brzinu samo po izlivanju betona i stolariji onda okej - onda nisu usporili. Nisam dosao da se raspravljam nego da pitam jel ima neka info. Poz :)
 
Vrh