Šta je novo?

Religija

Jovanovm, još ako bi uputio na neku referncu ko je to uradio, bilo bi super.
Mene čisto zanim prevazliaženje nekoliko metodoloških problema - za početak kako se to definiše "srpsko stanovništvo" i šta to uopšte pretstavlja - da li su ljudi pitani da se samoidentifikuju ili su uzeti svi građani Republike Srbije (sa ili bez Kosova) ili nešto treće. To za početak, a ostalo bi bilo beskrajno zanimljivo videti.

eidt: Bojim se da do tada neću moći da verujem ni reč onoga što si rekao. Naročito kad se spominje Vojvodina koja je multietička zajednica.
 
Vojvodina je multietnicka zajednica. Mi smo uvek bili u ratu sa Okeanijom.

Istraživanje je rađeno po etničkom principu, tj. kako god se koja grupa izjašnjavala, tako je i to beleženo. Postoji distikcija između grada i sela, ali poenta istraživanja je da bila da utvrdi rane tokove ljudskog stanovništva, dok je podatak sa strane informacija o genetskoj strukturi ljudi koji se danas izjašnjavaju kao Srbi, Albanci, Hrvati, Bošnjaci, Grci, Turci, itd itd... Mada, iskreno sample sizes su im nešto mali....

Ova Marijana Peričić je dosta o tome pisala, čitao sam par njenih radova dok sam istraživao za ovaj post :)

No vidim da je kao autor navedeno i odeljenje Urgentnog centra... verovatno su oni prikupljali podatke? Ne znam, jedino što im je sample size mali, ali je prilično rigorozan članak (ima ih još u seriji, ali ovaj je jedini bio džabaka na netu da se pročita)...
 
Thanx, pogledaću, ali mi izgleda vrlo sumnjivo - sad nešto nisam pri vremenu. Inače, zanimljiva izložba:
www.gospodepomiluj.com
naslov2.gif

Аутор: Биљана Цинцаревић
Отварање у понедељак, 21. септембра 2009.
Дом омладине Београда у 20 часова

Концептуална излозба посвећена критици клера – корумпираног свештенства које не обавља своју дужност у складу са описом посла, већ злоупотребљавајући свој положај подлеже корупцији, неморалу и блуду, бави се политиком и подгрева национализам, скрива и аминује злочине и злочинце. С обзиром да је Црква „заштићена“, те није слободно и дозвољено јавно критиковати „оне који заступају Бога“, овом изложбом се изриче критика администрацији Цркве.

Религија има неприкосновени статус нечега што се не доводи у питање и не подлеже критици. Историјски гледано верници (било које хришћанске цркве) су имали легитимно право да убију свакога ко би се усудио да поставља питања и критикује. Црква континуирано манипулише и обмањује народ.

Ова концептуална поставка разбија табу и недодирљивост Цркве, предочава погубно мешање у државне послове и политику, похлепу, небригу за сиромашне, њихов директни утицај на пад морала и одсуство милосрђа, као и потпиривање међунационалних и верских ратова.

Изложба нема за циљ да критикује Бога и веру, већ верску администрацију која се крије иза Бога и неоправдано у његово име чини погубна дела и тиме људе одвраћа од себе.

Елементи излозбе су фотографије, инсталација и перформанс.
 
Ne znam ko je ovaj lik Janković iz članka, ali smrdi mi malo. OK, otkrio je nadgrobne humke... ali NIKO ozbiljan u naučnoj zajednici ne može tvrditi da su to srpske nadgrobne humke...
 
Ovaj tekst je star, verovatno si stavio pogrešan link. Inače, odlazeći dekan je bu**** - no dotilčni "arheolog" još veća.:
КОМИСИЈИ ОДЕЉЕЊА ЗА АРХЕОЛОГИЈУ
ЗА РЕИЗБОР ДОЦ. ДР Ђ. ЈАНКОВИЋА

Слободан сам да Комисију за реизбор доцента др Ђ. Јанковића (1947) упознам са следећим чињеницама:

1. Као одговор на „нова тумачења ране историје Срба” у Византолошком институту САНУ одржана су предавања која су указала на прекрајања историјских извора. У саопштењу академика Божидара Ферјанчића (Долазак Хрвата и Срба на Балканско полуострво: Осврт на нова тумачења. Зборник радова Византолошког института XXXV (1996): 117-154), поред осталог се наглашава: „Још чуднија тумачења царевих вести изнео је Ђ. Јанковић, предлажући да се то првобитно боравиште Срба, односно крај око Сервије, пребаци на сасвим другу страну Балканског полуострва. Према његовој комбинацији, нечувеној у било каквом озбиљном научном раду, цар писац није мислио да је у питању град у области Солуна већ Салоне (Solina), a онда би Сервија била добро познато место Срб у околини Книна, које је око 150 km далеко од Салоне. Тако су по предању Срби уствари стигли у залеђе Солина, односно у западну Далмацију. Не улазећи у методолошки недопустиво прекрајање података извора, само бисмо хтели да подсетимо на сву бесмисленост комбинације Ђ. Јанковића: да ли је могуће и помислити да је византијски цар, говорећи о славном граду Солуну (Θεσσαλονίικη) уствари имао у виду Салону (Σαλωνα), главни град римске провинције Далмације, који се под тим именом више пута спомиње у истом спису De administrando imperio. Споменута комбинација је очигледно направљена да би се потврдила што ранија присутност Срба у залеђу далматинске обале, а при томе нису поштовани основни принципи методологије историјских истраживања.” Оштар став и мишљење о таквој псеудонауци изнео је и академик Љубомир Максимовић (Покрштавање Срба и Хрвата. Зборник радова Византолошког института XXXV (1996): 155-174).

2. Подсетимо се да су наступ и идеје Ђ. Јанковића критиковани и на скупу VI Международный конгресс славянской археологии, Новгород, 26-31 августа 1996 г., што се може проверити и у зборнику са овог скупа Труды VI Международного Конгресса славянской археологии, Том 1: Проблемы славянской археологии, ур. В. Б. Седов. Москва 1997: Институт Археологии Российской Академии наук. Такође и Том 3: Этногенез и этнокультурные контакты славян, где се у дискусији о реферату Ђ. Јанковића Словенске особине насеља позноримског доба на југоистоку Паноније, истиче да закључци Ђ. Јанковића „почивају на тезама без озбиљнијег научног утемељења” (стр. 375).

3. У допису бр. 158/1, од 30.06.1999. др Милоја Васића, директора Археолошког института, упућеном Наставно-научном већу Филозофског факултета у Београду, поводом спорне књиге Ђ. Јанковића, Српске громиле (Београд 1998: Свесловенски савез [књига није имала рецензенте]), наглашава се: „Методолошки поступак који је спроведен у овој књизи, непримерен је археолошкој и историјској науци. Закључци се граде или на погрешним премисама, или на недоказаним хипотезама које се у каснијем тексту сматрају као непобитни докази (…) овде се ради о псеудонауци (…) књига је опасна као литература која трује српски народ идејама које немају никаквог научног основа. На исти начин била би опасна за студенте археологије”.

4. Говорећи о потоњој дискусији организованој на Филозофском факултету поводом Јанковићеве спорне књиге, М. Јевтић поред осталог, истиче “We have organized a discussion about this book, considering it pаrticularly dangerous as the author is a lecturer at the University. There were strong negative reactions by colleagues”. (Modern Serbian archaeology and the problem of ethnic identification. Pp. 175-180 in Auf der Suche nach Identitäten: Volk – Stamm – Kultur – Ethnos, Internationale Tagung der Universität Leipzig vom 8.-9. Dezember 2000, eds. S. Rieckhoff and U. Sommer. BAR International Series 1705. Oxford 2007: Archaeopress).

5. После свега поменутог, не изненађује чињеница да се интервју са Ђ. Јанковићем који је, како се каже „први издвојио и особине Срба у раном средњем веку, што је опширно аргументовао [sic!] 1998. у монографији Српске громиле” налази на сајту STORMFRONT SRBIJA White Pride World Wide: www.stormfront.org/forum/...74150.html

У Поговору своје књиге Српске громиле Ђ. Јанковић „не жели да се покори Ватикану, Немцима или Америци”, те након помињања НАТО пакта, „накарадних ставова” колега које мисле другачије од њега, и сличне неакадемске тематике, у истом духу додаје: „Надам се да ће ова књига бити допринос објективном сагледавању истине о српском етничком простору, мада сам свестан да фабрику лажи старог и новог светског поретка неће зауставити. (...) Присутан је и оправдан страх да ће Хрвати, нарочито они српског порекла, уништавати громиле у нашим областима које држе под окупацијом”.

6. Како се већ показује, ни следећа, недавно објављена, такође спорна и у сличном маниру срочена књига Ђ. Јанковића Српско поморје од 7. до 10. столећа, Београд 2007, коју је објавило Српско археолошко друштво (у време када је Ђ. Јанковић био његов председник [рецензенте је ангажовао сам аутор: протојереја др Р. Поповића са Богословског факултета СПЦ и др Г. Томовић из Историјског института,]), није у стручним академским круговима наишла на бољи пријем, што је очито из веома детаљног приказа који је на немачком написао афирмисани колега из Археолошког института у Софији, S. Stanilov (Archaeologia Bulgarica 11/3 (2007): 107-111). Упадају у пажњу карте наводне тадашње Србије (нпр. Карта 8. на стр. 205) на којима се она простире бар до Истре.

7. Скрећем пажњу на неуобичајену чињеницу да се као потписници претходног реферата за реизбор доцента др Ђ. Јанковића (27.10.2003–27.10.2008, др Александар Јовановић, др Живко Микић, др Сава Тутунџић) најмање или уопште (не)јављају компетентни стручњаци за археологију средњег века. Подсећам да тадашњи шеф матичне катедре за археологију средњег века проф. др Војислав Јовановић, који је имао стручно знање и увид у рад Ђ. Јанковића, није желео да потпише реферат о његовом реизбору (претходну комисију 25.12.1998–25.12.2003, чинили су др Војислав Јовановић, др Александар Јовановић и др Живко Микић).

8. Верујем да није уобичајено да се у комисијама (које практично чине исти потписници), за одбрану магистарских и докторских радова којима је ментор Ђ. Јанковић такође најмање јављају компетентни стручњаци за археологију средњег века. Како тумачити детаљ да је једини потписник из домена археологије средњег века код ових реферата и рецензије Јанковићеве књиге др Г. Томовић?

9. На разлоге оваквом саставу поменутих комисија и упадљивом избегавању наших водећих стручњака за археологију и историју средњег века (др Михаило Милинковић, др Вујадин Иванишевић, др Марко Поповић, др Весна Бикић, др Радивој Радић итд.), можда више светла баца податак да је на 29. годишњем скупу Српског археолошког друштва, 30. маја 2007. у Београду, реферат Ђ. Јанковића Жидовар – увод у ранохришћанску археологију Илирика и Словена (напомињемо да научна селекција и верификација реферата у смислу Scientific Committee тела састављеног од експерата, које на сличним скуповима у свету одобрава или одбија реферате, на досадашњим скуповима САД практично није постојала), изазвао веома оштру критику по питању квази-научности и псеудо-методологије, између осталих, и нашег реномираног стручњака за археологију средњег века др Вујадина Иванишевића, председника Научног већа Археолошког института у Београду. Уз све то, коришћење верског текста као историјског доказног средства, како се то чини у реферату Ђ. Јанковића, противно је свакој логици егзактне археолошке науке.

Наглашавам да се „формалним” и „фиктивним” рефератима, који не исказују стварно стање ствари и не уважавају аргументе већ по инерцији „механички” продужавају и толеришу статус кандидата који за то више не испуњава услове, а посебно када су потписници некомпетентни за одређену област, обезвређује идеја реизбора наставника и цикличног оцењивања и провере његових академских домета и деловања.
Сматрам да би Комисија, при одлуци да ли доцент Ђ. Јанковић са таквом библиографијом треба или не и даље да предаје студентима археологије и врши на њих утицај, морала да има у виду и наведена мишљења угледних стручњака за средњи век, како археолога, тако и историчара.
Поштујући сваку будућу одлуку Комисије, не дајем свој вредносни суд, пошто се бавим другом облашћу археологије. О академском моралу и академској етици, међутим, сви који припадамо академској заједници позвани смо и власни да изнесемо суд и мишљење.

У Београду, 12.03.2008. С поштовањем,

Доцент др. Бранислав Анђелковић
Одељење за археологију
Izvor: http://p104.ezboard.com/fistorijabalkanafrm28.showMessageRange?topicID=118.topic&start=1&stop=20
 
Ovo je glupost pa najveci reformatori renesanse i naucnici od 15 veka do 2O veka su pobozni
Sagledaj to iz njihove perspektive. Rodili su se u sistemu koji je u to vreme imao staž od oko hiljadu godina. Krštenje, dogma i ispoljavanje straha od boga svuda i na svakom mestu su uobičajena pojava. Ali su oni ipak ustali protiv onoga za šta su verovali da nije tačno, u svom umu su otvorili mogućnost da sagledaju svet oko sebe na drugačiji način. I zato su veliki, jer su bili prvi. Kopernik je svoje delo objavio na samrtnoj postelji, Galilej je bio u kućnom pritvoru. To su bili talasi koji su polako nagrizali temelje verske kontrole društva. Napoleonovi ratovi su tu kontrolu uništili u većem delu Evrope.


sta reci vise,osim toga hriscanstvo u srednjem veku nije bilo prisutno u Indiji i Kini pa ne vidim da su oni razvili u to vreme neku veliku naucnu revoluciju
Grešiš, u to vreme islamski svet i Kina su tehnički i ekonomski bili daleko ispred Evrope koja je tapkala u mestu. Da nije bilo suludih kineskih careva, lako je moglo da se desi da Kina otkrije i Evropu i Ameriku. Možda bi onda oni milioni ljudi koje su španci potamanili preživeli u većem broju, a mi učili kineski kao svetski jezik (ovo poslednje još uvek nije isključeno).


Ali, hriscanstvo jeste imalo uticaja nakon dolaska velikog broja mnogoljudnih paganskih naroda. I mislim da je upravo hriscanstvo izvuklo Evropu iz tog pada, jer je kao religija pomoglo da se postigne balans izmedju autohtonih i novopridoslih naroda tako sto ih je asimilovalo. Kada je taj proces asimilacije priveden kraju, poceo je naucni napredak.
Lepa teza, ali je činjenice demantuju. Rimsko carstvo je bivstvovalo kojih hiljadu godina a razlog njegovog dugog veka treba pripisivati profesionalnoj vojsci ali još više sjajnoj diplomatiji, razvijenoj trgovini i verskoj toleranciji. Rim je uvozio božanstva koja su bila popularna (preimenovali su i preneli u Rim gotovo ceo grčki panteon bogova). Apolon, Mitra, Izida itd... i mnoštvo drugih. Hrišćani su surovo progonjeni dok država nije shvatila da nisu pretnja sistemu (trebalo im je vremena ali dobro). Ono gde su napravili kardinalnu grešku je davanje monopola hrišćanstvu. Kao i svaki monopolista, hrišćani su se oberučke bacili na iskorenjivanje konkurencije, kako drugih religija tako i struja u sopstvenim redovima (uništenje Katara u Francuskoj i krstaški ratovi protiv Bogumila na Balkanu). Svaki novopridošli paganski narod je morao da primi hrišćanstvo ili da bude iskorenjen. Crkva je gušila svaki napredak upravo zato da bi sebi olakšala asimilaciju kulturno veoma različitog stanovništva Evrope. I na kraju nije uspela i pored brojnih verskih ratova.Kultura, nauka i celokupno društvo su uspeli da se iščupaju ispod crkvenih kuta (negde brže, negde sporije).

btw. glede genetskog porekla naroda, ako je neko etnički Mongol, ali živi na Jamajci ili samo mnogo voli Jamajku i sebe doživljava kao Jamajčanina, ja nemam problema da ga tako zovem iako je malo više žut i malo manje crn od proseka.

Jamica Mon
 
^^^ Slažem se sa takvim pogledom, poenta mog komentara je bila da u gunguli gena je sasvim bespredmetno uopšte razgovarati o "nacionalnim" prostorima. Kako sebe doživljava čovek, to je najbolje. Npr. Beograđaninom.... :)
 
Božanska pravda
Srđa Popović
27.09.2009.

Na nedavnom suđenju Damiru Dokiću zbog pretnji smrću upućenih australijskoj ambasadorki, Dokić se, iznoseći svoju odbranu, u jednom trenutku na neobičan način obratio neposredno sudinici Dragani Kličković: "Čujem da vi idete u crkvu... Razgovarao sam sa jednim sveštenikom, on se čudi, kaže otkud Dragana u svemu tome". Kako je to Dokiću palo na pamet, šta on to hoće da kaže ? Pa, recimo, crkva je na mojoj strani.

Na suđenju Ulemeku (Legiji) zbog atentata na premijera, on u jednom trenutku sudu saopštava podatak, potpuno suvišan za postupak, kako je vodio svoga partnera Dušana Spasojevića, dilera droge, kod Filareta, "da se malo produhovi". Zašto on to govori? Šta hoće time da postigne?

Božanska pravda, ZoksterSvi naši ratni zločinci su takođe vrlo pobožni ljudi i pre odlaska u Hag vole da porazgovaraju sa svojim duhovnikom. Veliki protivnik "selektivne haške pravde", Vojislav Koštunica, strasno metaniše u Hilandaru, a i poricatelji genocida u Bosni, Obraz, Dveri, kao i njegov autor Karadžić, svi odreda su duboko religiozni.

Priznanje i kajanje Biljane Plavšić pred Haškim tribunalom, i to smo čuli, bezvredno je, jer to nije stvar suda, to je stvar između Biljane Plavšić i njenog sveštenika.

Zločinci i njihovi advokati u Srbiji ne zadovoljavaju se ljudskom pravdom. Ona je nesavršena, odmeravaju je grešni ljudi koji, kao takvi, ne bi smeli kažnjavati svoje bližnje. Oni su zagovornici božanske pravde. Bog će presuditi!

Jer, božanska pravda ima niz prednosti. Recimo, ona je ljudima nedostupna i nerazumljiva. Ona je takođe milostiva. Sveznajući Bog prašta mnogo toga što ljudi u svom slepilu brzopleto osuđuju. (A iznošene su i pretpostavke da je Bog Srbin, pa da tu može da padne i neka kombinacija). I što je najvažnije, sankcije ove pravde odlažu se na neodređeno, nadajmo se vrlo, vrlo daleko vreme. Čak možda Sudnjeg dana neće ni biti. Sve je to vrlo zgodno.

Težište svih životnih zapleta iznenada se pomera iz zemaljskog života na nebeski, tako da nijedan spor (ko je kriv, a ko nevin, ko je prvi počeo, ko je šta radio, ko je pljačkao, a ko silovao, da li je Srbija bila u ratu, da li je Dokić pretio) ovde dole ne može biti konačno razrešen.

Valjda zbog toga posle veselih orgija nasilja, pljačke, zločina i osionog ponižavanja drugih, međ vascelim Srbljem hara duhovnost. I nada da će zauzvrat Crkva sve to pozlatiti. Amin.

Peščanik.net, 28.09.2009.
Izvor: Peščanik.net
Link: http://www.pescanik.net/index.php?option=com_content&task=view&id=3722&Itemid=89
 
bigvlada":1eahj2y0 je napisao(la):
Lepa teza, ali je činjenice demantuju.
Vlado, tvoja činjenica koja stoji jeste ona o monopolizmu hrišćanske crkve, ali to ipak ne znači da je crkva uspevala bilo šta da uguši i da moja teza ne stoji. Suštinski, crkva nije ni imala šta da guši. Mada napominjem da se, i ako je nastojala da to radi, bavim pitanjem da li je uspevala u tome. Prosto, da bi to moglo da se uradi sa ljudskim intelektom, on mora da postoji. A njega isprva takoreći nije ni bilo. Naravno, govorimo o periodu posle pada Zapadnog Rimskog Carstva. Bar bitni ljudi u prvom trenutku svoj intelekt nisu usmeravali ka nauci, već ka ratovima, novoprihvaćenoj religiji i najosnovnijem obrazovanju, tj. opismenjavanju. Ti ljudi bili su varvari u svakom smislu reči.

Srednji vek, znači, počinje nakon pada Zapadnog Rimskog Carstva i tek posle gotovo tri veka imamo Karla Velikog koji će nešto bitnije uraditi u vezi sa obrazovanjem i kulturom. Jeste da je ta kultura imala hrišćanski duh, ali je kultura, kakva god, ipak vid civilizovanja i okupljanja ljudi, što je preduslov za razvoj ljudske misli i bilo kakav pomak napred.

Krstaški ratovi koji su došli kasnije jesu bili gubljenje vremena, ali volja je bila tih svih ljudi da u tim ratovima učestvuju. Podvlačim, volja, jer i ako bi odbili, popili bi ekskomunikaciju, oko koje se neki vispreniji vladari nisu potresali previše, kao na primer Fridrih II Hoenštaufen, koji je osvojio pola Evrope i na Siciliji pokrenuo poetsku školu u početkom 13. veka, i učinio još mnoge druge, za to vreme avangardne, stvari. Dakle, samo je bilo pitanje volje pojedinca, njegovih sposobnosti, ali i obrazovanja, koje je isprva, kao i u Srbiji tokom vladavine Turaka (a pretpostavljam i pre), uglavnom pružala crkva. Kada je ljudska svest prešla na viši nivo, potpomognuta razvojem obrazovanja (prvi univerziteti osnovani su u drugoj polovini srednjeg veka), rodio se humanizam i preporod.

"Mračni" period srednjeg veka eventualno može biti onaj između 9. i 12. veka zbog krstaških ratova, velike šizme i sličnih previranja. Nije mali period, ali, ipak, srednji vek je trajao otprilike od kraja 5. do kraja 15. veka i uglavnom bio kakva-takva, ali kao što vidimo dobra, osnova za dolazak kasnijih vekova koji su (bili) vekovi ljudske misli i naučnog razvoja.

Samo bih zaključio da ne branim crkvu, jer svakako nije bila najdivnija institucija nikad, pa ni tada (mada, koja institucija je potpuno altruistička i sve radi za dobrobit drugih?), ali ne može joj se osporiti to da je doprinela i razvoju.

(počeci srednjeg veka) Obrazovanje pod patronatom crkve i vladara > sve veći broj obrazovanih > potreba za samostalnim obrazovnim institucijama > univerziteti > šire obrazovanje > reakcija na prethodno utvrđene sisteme (renesansa)
 
Uglavnom se slažem sa ovim što si pisao, ali ne i sa dužinom trajanja mračnog perioda. To što je Karlo Veliki pokušao da nauči da piše ili što je podržavao razvoj nauke nije dovoljno, bio je usamljen slučaj. I u nemanjićkoj Srbiji je bilo svetovnoh škola ali je crkva imala monopol na informacije.Tek u vreme humanizma i renesanse je u jednom trenutku postojala kritična masa ljudi koji su želeli promene, i nije nimalo slučajno što se to desilo baš u Italiji koja je bila najrazvijeniji (nafatirana lovom usled strašno profitabilne posredničke uloge između islamskog sveta i Evrope) deo Evrope u tom periodu. U istom tom periodu (450-1450, ali realno , tek od nastanka islama) bliski istok je imao svoju zlatnu eru u razvoju nauke, proučavali su sve čega su mogli da se dokopaju, od Pitagore do indijaca (jedna od posledica je što brojeve koje su izmislili Indijci zovemo arapskim jer smo o njihovom postojanju čuli od arapa). Muslimani su mogli sebi da dozvole da budu verski tolerantni zbog superiorne vojske i velikog bogatstva (dok je Evropa grcala u siromaštvu, količina zlata u Evropi pre i posle konkvistadora je nemerljiva - to je kasnije izazvalo inflaciju, ali je to jedna druga priča). Kalifati su prosperirali dokle god je bilo novih zemalja za osvajanje i dok su držali monopol na trgovinu sa istokom. Ali su se previše uljuljkali u svojoj superiornoj poziciji što je kumovalo njihovom padu. Evropa je bila gladna, kako sirovina tako i tržišta. Prvi istraživači su došli iz Italije. Crkva je bila značajan faktor ugnjetavanja drugih naroda (koliko ima nekatolika u Južnoj Americi?)

Summa summarum, obrazovanim i prosvećenim narodom je najteže upravljati i zato je skoro svaka religija instrument države kojim se koči razvoj sopstvenog stanovništva.
 
pošto je Sizif pominjao sajentologe, evo fotografije sa početka meteorskog uspeha osnivača dotične organizacije

76796742.jpg


Hubbard Electrometer, 1968
American science fiction writer and founder of the Church of Scientology L. Ron Hubbard uses his Hubbard Electrometer to determine whether tomatoes experience pain, 1968. His work led him to the conclusion that tomatoes "scream when sliced."
In this photo: L. Ron Hubbard
Photo: Evening Standard/Getty Images
Jan 01, 1968

Tom Kruz veruje da je ovaj čovek bio mesija. :/
 
bigvlada":uwlln59y je napisao(la):
Sagledaj to iz njihove perspektive. Rodili su se u sistemu koji je u to vreme imao staž od oko hiljadu godina. Krštenje, dogma i ispoljavanje straha od boga svuda i na svakom mestu su uobičajena pojava. Ali su oni ipak ustali protiv onoga za šta su verovali da nije tačno, u svom umu su otvorili mogućnost da sagledaju svet oko sebe na drugačiji način. I zato su veliki, jer su bili prvi. Kopernik je svoje delo objavio na samrtnoj postelji, Galilej je bio u kućnom pritvoru. To su bili talasi koji su polako nagrizali temelje verske kontrole društva. Napoleonovi ratovi su tu kontrolu uništili u većem delu Evrope.
Isak Njutn (1642-1727) je bio veliki protivnik te hiljadugodisnje crkve dogme (papske) i bio je istiniti vernik ,i veliki naucnik takodje napisao je vise teoloskih dela nego naucnih za one koji to ne znaju
Isak Njutn: Biblijska prorcanstva (sirov prevod)
http://www.cps.org.rs/njutn.zip

Takodje
* Louis Agassiz (1807-1873)
* Charles Babbage (1792-1871)
* Francis Bacon (1561-1626)
* Thomas Barnes (1911-2001)
* Edward Blyth (1810-1873)
* Robert Boyle (1627-1691)
* Tycho Brahe (1546-1601)
* David Brewster (1781-1868)
* Clifford Burdick (1919-2005)
* George Washington Carver (1864-1943)
* Harold W. Clark (1891-1986)
* Melvin Alonzo Cook (1911-2001)
* William Conybeare (1787-1857)
* Nicolas Copernicus (1473-1543)
* Georges Curvier (1769-1832)
* Humphry Davy (1778-1829)
* Henri Fabre (1823-1915)
* Michael Faraday (1791-1867)
* John Ambrose Fleming (1849-1945)
* Galileo Galilei (1564-1642)
* Joseph Henry (1797-1878)
* William Herschel (1738-1822)
* James Joule (1818-1889)
* Lord Kelvin Calvin Thompson (1824-1907)
* Johannes Kepler (1571-1630)
* Carolus Linnaeus (1707-1778)
* Joseph Lister (1827-1912)
* David Macht (1882-1961)
* Frank Marsh (1899-1992)
* Matthew Maury (1806-1873)
* James Clerk Maxwell (1831-1879)
* Gregor Mendel (1822-1884)
* Robert Millikan (1868-1953)
* Samuel Morse (1791-1872)
* Henry Morris (1918–2006)
* Blaise Pascal (1623-1662)
* Louis Pasteur (1822-1895)
* Antonio Snider-Pellegrini (1802-1885)
* Richard Porter (1935–2005)
* George McCready Price (1870-1963)
* John Ray (1627-1705)
* Lord Rayleigh John William Strutt (1842-1919)
* William Ramsay (1852-1916)
* Francesco Redi (1626-1697)
* Bernhard Riemann (1826-1866)
* Adam Sedgwick (1785–1873)
* Benjamin Silliman (1779-1864)
* James Simpson (1811-1870)
* Lazzaro Spallanzani (1729-1799)
* Nicolaus Steno (1638-1686)
* A. E. Wilder-Smith (1915–1995)
* William Whewell (1794–1866)
* John Woodward (1665-1728)
* Rudolph Virchow (1821-1902)
itd..............................
 
Sajentološka crkva u Francuskoj osuđena za prevaru

PARIZ, 27. oktobra 2009. (Beta-AFP) - Sud u Parizu osudio je u utorak francuski ogranak Sajentološke crkve i jednog od njenih vođa Alena Rozenberga ukupnom kaznom od 630.000 evra zbog organizovane prevare, ali nije zabranio rad crkve. Tužilaštvo je tražilo kaznu od dva miliona evra i zabranu rada crkve.

Alen Rozenberg, koga je sud označio kao "de fakto vođu" ogranka u Francuskoj, osuđen je na dve godine zatvora uslovno i kaznom od 30.000 evra, dok su dva dela crkve u Francuskoj dobili da plate kaznu od 400.000 odnosno 200.000 evra. Predstavnici crkve su saopštili da će se žaliti na presudu. Istražitelji su naveli da je crkva prevarom izvukla desetine hiljada evra od nekolicine svojih članova.

Slučaj je počeo kada se jedna žena žalila 1988. godine. Nju su Sajentolozi privukli ponudivši besplatan test ličnosti, da bi na
kraju potrošila 20.000 evra za kurseve "komunikacije i obnove života", kupovinu knjiga, lekove i nabavku "elektrometra",
električnog aprata koji meri "mentalni naboj" pacijenata. Sud je ocenio da je "visoka kazna" prikladnija od zabrane pošto bi se
time crkva samo navela da nastavi rad ilegalno. Sajentološku crkvu, čije je sedište u Los Anđelesu, osnovao je 1954. godine pisac romana naučne fantastike L. Ron Habard.

http://www.beta.co.yu/default.asp?tip=article&kategorija=vestiizsveta&ida=2196538&id=&ime=
 
Je l' neko procitao (na wikiju recimo) osnovne stvari u koje veruju sajentolozi? :laugh:

Ja sam ubedjen da njihov osnivac (Hubbard, bese li) sve to smislio kao zaje*******anciju. Ono je neka vrsta parodije religije. Ne kapiram kako to eminentni clanovi te crkve (tipa Travolta, Kruz) to ne shvataju.

Uzmi sve sto kod trad. religija zvuci nelogicno i ponekad smesno i detinjasto, pomnozi sa 1000 (bar), prezentuj to jos sve sasvim ozbiljno modernom coveku, i eto ti Sajentologije.
 
hazard":18z9mc03 je napisao(la):
Je l' neko procitao (na wikiju recimo) osnovne stvari u koje veruju sajentolozi? :laugh:

Ja sam ubedjen da njihov osnivac (Hubbard, bese li) sve to smislio kao zaje*******anciju. Ono je neka vrsta parodije religije. Ne kapiram kako to eminentni clanovi te crkve (tipa Travolta, Kruz) to ne shvataju.
http://www.youtube.com/watch?v=UFBZ_uAbxS0

P.S.podseca me na nase politicare
 
Gledao sam danas jednu malu seriju kratkih animiranih filmova, zovu se "Messed-up Bible stories"
Ima 6 epizoda, koje su uglavnom kratke i bave se nekim glavnim motivima iz biblije na komican nacin.
Evo linkovi pa ih pogledajte, nisu dugacki a na momente su hilarious. :p

Messed-up Bible stories 1: in the beginning
http://www.youtube.com/watch?v=dcWR9sjBy3A&annotation_id=annotation_65236&feature=iv

Messed-up Bible stories 2: Adam and Eve
http://www.youtube.com/watch?v=NRGnPIlclps&feature=SeriesPlayList&p=0886D8914D5FA08F

Messed-up Bible stories 3: Cain and Abel
http://www.youtube.com/watch?v=QGukKa1vEzA&feature=SeriesPlayList&p=0886D8914D5FA08F&index=2

Messed-up Bible stories 4: Noah's Ark
http://www.youtube.com/watch?v=Mk1owD9y1hc&feature=SeriesPlayList&p=0886D8914D5FA08F&index=3

Messed-up Bible stories 5: Tower of Babel
http://www.youtube.com/watch?v=_ldI2FJQ_oE&feature=SeriesPlayList&p=0886D8914D5FA08F&index=4

Messed-up Bible stories 6: Sodom and Gomorrah
http://www.youtube.com/watch?v=i_JRZX0zwPA&feature=SeriesPlayList&p=0886D8914D5FA08F
 
Sa žabom se potpuno slažem, koliko znam, Paja je bio svetao primer za celu SPC. Znam da sam se uvek ugledao u njegovu smirenost i suprotstavljanje konfliktu - čovek je bio pravi hrišćanin. Slava mu.
 
Danas se u gospodu upokojio Arhijepiskop Pecki Mitropolit Beogradsko Karlovacki Patrijarh Srpski gospodin Pavle slava mu .Najbolji patrijarh u najtezem vremenu za Srbiju i Srbski narod .Blazeni nisci duhom nihovo je carstvo nebesko. :(
 
Religija je opijum za narod.Religija je nastala jer su ljudi u nesto morali da veruju da bi prosperilali i isli napred.Tada nam je bila od pomoci.Ali sada nam ne treba jer ljudi polako pocinju da veruju u nauku.A i dosta nam je zla nanela.Ja sam agnostik, to je religija bez lica.
 
Vrh