Šta je novo?

Religija

bgexplorer":17ogqdke je napisao(la):
Religija služi za kontrolisanje masa i ništa drugo.Ko misli drugačije greši ali svako ima pravo da bira čime će da se zaluđuje u životu.
Baš si naivan. Misliš da tvoj život nije kontrolisan i verovatno nekom kontrolom najnižeg nivoa. Ako treba da biram šta će kontrolisati moj život, onda ću izbarati ono što su izbrali moji preci a ne neku od moderne kontorole: trka za profitom, kladionce, sport, hrana, putovanja, internet, politika...
 
Tango2":2clom236 je napisao(la):
bgexplorer":2clom236 je napisao(la):
Religija služi za kontrolisanje masa i ništa drugo.Ko misli drugačije greši ali svako ima pravo da bira čime će da se zaluđuje u životu.
Baš si naivan. Misliš da tvoj život nije kontrolisan i verovatno nekom kontrolom najnižeg nivoa. Ako treba da biram šta će kontrolisati moj život, onda ću izbarati ono što su izbrali moji preci a ne neku od moderne kontorole: trka za profitom, kladionce, sport, hrana, putovanja, internet, politika...
Kul, :D ja ti se divim!
 
Tango2":2nqyclad je napisao(la):
onda ću izbarati ono što su izbrali moji preci
Sorry to disappoint you, ali tvoji preci nisu birali ništa.

edit: u, u, u, spominje se društvena kontrola :summoning_jovanovm_and_foucault: :jerry_springer: :D
 
When summoned :D...

Ne, al ozbiljno, nase pretke je bas bilo brige za takve stvari... :) I za popa, i za kralja, i za drzavu, i za sve to... ljudi gledali svoja posla i svoj interes. Sto bi mi svi trebali da radimo.

Za mene je vera u Boga jedna veoma licna stvar, i svaki put kad neko nekom drugom krene da prica kako i sta treba da veruje, nailazimo na probleme... ALI to ne znaci da ne postoji veliki doprinos civilizaciji od strane organizovanih religija - sekti hriscanskih, jevrejskih, muslimanskih, hinduistickih, taoistickih vernika... i to ne znaci da svi moramo da verujemo da je sve to isto i nevazno. U diskusiji tih razlika se i radja pravo spoznanje ovog sveta - sta li je znacio Toma Akvinski za nauku i logiku na ovom svetu - a pisao je dela kao odgovor arapskim piscima koji su tada cureli u Evropu. Sta li je znacio Ibn Kaldun za politicke nauke i evoluciju, sta znaci pravoslavna apofatika za metafiziku i kvantnu mehaniku?

Bez religije nema zivota, ali zivot nije (samo) religija... bar to na tako gledam...

Sada, nazad na Fukoa...
 
hmm, doprinos kako antičkih tako i srednjovekovnih filozofa je neuporedivo veći za razvoj društva. Iako mi ta grupica uopšte nije bliska (Dekart je poslednji čije pisanje mogu u potpunosti da razumem,) oni su utrli put modernoj nauci i društvu. Ljudi su pokušavali da opišu kako čoveka tako i svet oko sebe, uglavnom bez uticaja religije dok su generalno bili slabo naučno potkovani. Stari grci su razmišljali o atomu, helenistički svet o heliocentričnom sistemu. Koliko je samo knjiga i rasprava nastalo u roku od stotinjak godina pre 1789 i velikih društvenih promena.

Toma Akvinski mi je generalno mrzak lik, podseća me na onog što je u Imenu ruže žvakao knjige na kraju filma. Ako bih ga označavao modernim terminima, onda je bio kreacionista (u SAD bi mu i dan danas bilo lepo). Dođavola, nesrećnog Aristotela su tako zloupotrebljavali vekovima jer im se to uklapalo u dnevnu politiku. Njemu je odgovarao tadašnji status quo. Stvarao je u periodu od kojih hiljadu godina (od pada Zapadnog Rimskog Carstva do Renesanse) koje se naziva mračni srednji vek i to upravo zbog toga što je crkva gušila i spaljivala svakog ko je bio protiv vladajuće dogme. U istom periodu, mislimanski svet je bio kudikamo verski tolerantniji (plaćaj harač i daj ljudstvo za vojsku i nećemo te preterano njakati).

Ako bih morao da pomenem svešteno lice koje je mnogo doprinelo razvoju nauke onda je to Nikola Kopernik. Samo, tužna je činjenica da je čovečanstvo izgubilo preko hiljadu godina da bi ponovo otkrilo neke stvari.

hmm, mislim da je pogrešna teza da se do spoznaje sveta može doći raspravom i upoređivanjem razlika među religijama. Šta ako ni jedna nije tačna? Tj. da li postoji makar jedan dokaz da je bilo koja religija istinita? Može li se na bilo koju primeniti verovatno najveće dostignuće ljudske rase, eksperimentalni metod?
 
christianity.jpg



christianity-1.jpg



Ovo se odnosi i na druge religije, da ne bude zabune...
 
@азбуки

Види се да си се удубио у проблем. Признај да си размишљао више од пола сата.
 
TAOISM Shit Happens

CONFUCIANISM Confucius says, "Shit Happens."

ZEN What is the sound of shit happening?

YOGA There's a full lotus shit happening.

TRANSCENDENTAL MEDITATION Shit. Shit. Shit. Shit. Shit. Shit.......

HINDUISM This shit has happened before.

ISLAM If shit happens, it is the will of Allah.

CATHOLICISM If shit happens, you deserve it.

FUNDAMENTALISM If shit happens, they deserve it.

PROTESTANTISM Let shit happen to someone else.

EPISCOPALIANISM When shit happens, make it tasteful.

JUDAISM Why does shit always happen to us?

MORMONISM Shit's going to happen. Stockpile.

TAOISM Shit happens.

CONFUCIANISM Confucius say, "shit happens".

CALVINISM Shit happens because you don't work
hard enough.

BUDDHISM If shit happens, it really isn't shit.

SEVENTH DAY ADVENTIST No shit on Saturdays.

ZEN What is the sound of shit happening?

HEDONISM There's nothing like a good shit happening.

HINDUISM This shit happened before.

MORMON This crap is going to happen again.

ISLAM If shit happens, it is the will of Allah.

MOONIES Only happy shit really happens.

STOICISM This shit is good for me.

PROTESTANISM Let the shit happen to someone else.

CATHOLICISM Shit happens because you are BAD.

HARE KRISHNA Shit happens rama rama.

JUDAISM Why does this shit always happen to us?

ZOROASTRIANISM Shit happens half the time.

JEHOVAH'S WITNESSES: No shit happens until Armaggedon.

SECULAR HUMANISM: Shit evolves.

CHRISTIAN SCIENCE: When shit happens, don't call a doctor--pray.

ATHEISM: It look and smells like shit, so I'll be damn if I'm going to taste it.

MORMON: Hey, there's more shit over here!
RASTAFARIANISM Let's smoke this shit.
 
sizif":3oytj63l je napisao(la):
@азбуки

Види се да си се удубио у проблем. Признај да си размишљао више од пола сата.
O cemu? Ako mislis na religiju, razmisljao sam godinama. Citao knjige, razpravljao sa ljudima... valjda mogu sada da dam kratak i slikovit komentar. Ako zelis da mi postavis neko konkretno pitanje, rado cu ti odgovoriti.
 
Proslava Ramazanskog bajrama
Sofra ispred džamije
Autor: Sonja Šulović | Foto:z. raš | 22.09.2009. - 09:07

Gospodar Jevremova, u delu između ulica Kralja Petra i Cara Uroša, juče je na nekoliko sati bila otvorena kao „Ulica otvorenog srca - beogradska bajramska sofra“. Ispred Bajrakli džamije postavljena je bogata trpeza kojom je prvi put u novijoj istoriji Beograda javno proslavljen najveći islamski praznik Ramazanski bajram.

bajrakli-dzamija-x.jpg


Ulicu su krasili ručno rađeni ćilimi i baloni dok su se Dorćolom širili prepoznatljivi orijentalni mirisi i tradicionalni zvuci. Devojke odevene u tradicionalnu islamsku nošnju posluživale su goste na prvoj javnoj proslavi Ramazanskog bajrama.
- Živela sam u Bagdadu i taj boravak je ostao u dubokom sećanju. Ništa ružno mi se nije desilo u tom svetu. Naprotiv, imam veliko poštovanje prema islamskoj kulturi i mislim da je srećan čovek koji ima priliku da se bolje upozna sa ovom dubokom i bogatom kulturom. Došla sam sa prijateljicom da se podsetim tih vremena - priča Milica Butigan Latas i dodaje da je upravo o njenom pretku Omer paši Latasu pisao Andrić.
Bajramska sofra juče je bila postavljena od 13 časova, a na trpezi su se našla i nezaobilazna tradicionalana jela - dolme, punjena paprika, đuveč, pita i baklava. Gospodar Jevremovu - jučerašnju „Ulicu otvorenog srca“ za svega dva sata posetilo je i nekoliko stotina Beograđana iz znatiželje da se vide i upoznaju drugačiji običaji.
- Živimo zajedno već dugo i činjenica je da smo povezani. I tradicionalna jela su nam vrlo slična. Želim da upoznam svoje komšije i sa njima razgovaram. Manifestacija kao ova je i način da se pokaže koliko je Beograd tolerantan i koliko je sloboda bila uvek široka - kaže Srđana Berberović.
Beogradski muftija Muhamed Jusufspahić rekao je da je „zadovoljan što ispred džamije vidi veliki broj prijatelja hrišćana, Jevreja, ali i onih koji su kako kažu ateisti“.
- Čovek je neprijatelj onoga što ne poznaje. Nekada izgleda kao da smo toliko daleko i zaboravljamo na momente kad se ispostavi koliko smo blizu, bliski i slični. Treba da se podsećamo tih momenata. Hteli smo da izađemo, da se otvorimo kako bi nas bolje upoznali i tako se i nama otvorili - dodao je muftija Jusufspahić.
Ramazanski bajram jedan je od najradosnijih praznika u islamu. Traje tri dana i njime se završava jednomesečni post tokom kojeg se ljudi islamske veroispovesti (od zore do zalaska sunca) uzdržavaju od jela i pića, loših misli i dela čisteći svoju dušu.
- Vernici praznik proslavljaju kod svojih kuća i u džamija, dok je poseban program u večernjim satima namenjen mladima. Mislim da se ni u jednom evropskom gradu ovako nešto nije realizovalo. Želimo da pokažemo da se može, kao i da inspirišemo i druge da se ovakvi susreti dešavaju, da se razgovara - objašnjava Lejla Alomerović, direktorka kulturno - dobrotvornog društva „Gajret“ koje je organizovalo manifestaciju.
Proslavi je juče prisustvovao i predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić i čestitao muslimanima praznik, ali i istakao da svečanost „oličava Beograd u kojem on želi da živi“.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=111796

Lepo. Izgleda da su promeniili osobu zaduženu za pr. Valjda će ovo podstaći bar komšiluk da u budućnosti brani džamiju od idiota.
 
Ovo treba da ide u zlatnu medalju. Nekoliko hiljada Beogradjana je posetilo sofru, i to u isto vreme kad su hapseni Obrazovci i 1389-asi u blizini, tj. na Trgu. Nije zabelezen nijedan incident. A inace, ova Anticeva izjava:

„oličava Beograd u kojem on želi da živi“.
potpisujem.
 
Kada bi svi balkanski Muhamedanci pratili primer beogradske islamske zajednice, vise nebismo imali verskih problema. Ljudi su se lepo asimilirali, rihvatili okruzenje u kome zive a i okruzenje je prhvatilo njih.
 
NAŠA PRIČA - Ukupna državna pomoć Srpskoj pravoslavnoj crkvi nepoznata, Danas saznaje koliko je Ministarstvo vera dalo u 2009.
Iz budžeta 330 miliona dinara za SPC

Autor: Jelena Tasić

Beograd - Prema podacima dostavljenim Danasu, Srpska pravoslavna crkva bi preko Ministarstva vera Vlade Srbije trebalo da u 2009. dobije državnu pomoć od oko 330 miliona dinara, odnosno po aktuelnom kursu oko 3,5 miliona evra. Ova državna dotacija namenjena je za unapređenje crkvenog obrazovanja, poboljšanje materijalnog položaja sveštenstva i monaštva, crkvene kulturne i graditeljske aktivnosti. Prema podacima Ministarstva vera, SPC ima 2.863 sveštenika i 1.461 monaha i monahinju. Od toga 1.962 sveštenika i 1.065 monaških lica živi u Srbiji, gde su u najtežem materijalnom položaju eparhije Raško-prizrenska, Vranjska, Mileševska i Timočka.


- Rebalansom budžeta Ministarstvu vera je za tri programa sa sedam projekata, uključujući i sredstva opredeljena za Nacionalni investicioni plan i finansiranje potreba Ministarstva, odobreno 748,83 miliona dinara. To predstavlja 0,10 odsto ukupnog budžeta Republike Srbije. Programski deo, što znači linija 481 za dotacije nevladinim organizacijama i Nacionalni investicioni plan, iznose 569,65 miliona dinara. Navedena sredstva raspoređuju se svim crkvama i verskim zajednicama prema učešću u stanovništvu Srbije iskazanom prema poslednjem popisu iz 2002. godine - rečeno je za Danas u Ministarstvu vera.

Pozivajući se na podatke iz poslednjeg popisa stanovništva, u Ministarstvu objašnjavaju da bi se po ovoj metodologiji za SPC izdvajalo 84,98 odsto sredstava, Rimokatoličku crkvu 5,48, Islamsku zajednicu 3,19, protestantske crkve 1,078 i Jevrejsku zajednicu 0,0071 odsto. Dosadašnja praksa, tvrde u resornom ministarstvu, pokazuje da su „manjinske“ crkve i verske zajednice, prema načelu „afirmativne akcije“, povlačile veće iznose od predviđenih.

Kada je reč o SPC, Ministarstvo vera u okviru svojih programa pomaže 14 eparhija u Srbiji, 13 na prostoru ostalih republika bivše SFRJ, kao i 11 eparhija u „široj“ dijaspori. Pomoć sveštenstvu i monaštvu na Kosovu i Metohiji je poseban projekat u okviru Programa poboljšanja materijalnog položaja sveštenika i monaha.

Stručne službe Ministarstva vera nisu bile u mogućnosti da, „iz tehničkih razloga“ dostave Danasu iznose ukupnih državnih dotacija po eparhijama. Iz stručnih službi Ministarstva dobili smo samo podatak da je za eparhije izvan Republike Srbije namenjeno 138 miliona dinara u okviru projekta „Zaštita verskog, kulturnog i nacionalnog identiteta“. Najveći deo od te sume usmerava se kao pomoć bogoslovijama u Foči, manastiru Krki i na Cetinju. Preostali deo namenjen je za pomoć sveštenstvu i monaštvu, graditeljsku aktivnost, pomoć u realizaciji kulturnih programa i raspoređuje se prema dostavljenim projektima. Danas objavljuje podatke o dotacijama koje preko Ministarstva vera idu eparhijama SPC u Srbiji, dijaspori i za versko obrazovanje, u koje je imao uvid.

- Svaki dinar koji se usmeri prema bilo kom organizacionom delu SPC realizuje se na osnovu prethodno potpisanog ugovora. Kao i svaki pravni akt te vrste, i ti ugovori sadrže precizne obaveze korisnika dotacije da Ministarstvu vera dostavi precizne i dokumentovane izveštaje o načinu utroška sredstava: ugovori sa izvođačima radova, finansijske specifikacije, računi, fakture... Kada su u pitanju značajnija sredstva, predstavnici Ministarstva vera obilaze teren i ostvaruju uvid u način trošenja dotacija - kažu sagovornici Danasa u Ministarstvu vera.

Na pitanje Danasa da li i druga ministarstva u Vladi Srbije pomažu SPC, a da to nije po budžetskoj liniji za nevladine organizacije, u Ministarstvu vera odgovaraju da je „teško dati potpun odgovor“. Objašnjavaju da Ministarstvo kulture, saglasno Ustavu, zakonima koji uređuju tu oblast i drugim aktima, izdvaja sredstva za crkve i manastire, koji predstavljaju spomenike kulture. Takođe pominju i Ministarstvo za KiM, kao i druge resore koji pružaju pomoć manastirima ili pojedinim crkvama za izgradnju puteva, snabdevanje vodom i slično.

Povodom tvrdnji pojedinih medija da je Ministarstvo vera nezadovoljno načinom na koji Eparhija raško-prizrenska (ERP) raspolaže državnim novcem, Danasu je u Ministarstvu rečeno da je iz njihovog budžeta za 2009. za poseban projekat „Pomoć sveštenstvu i monaštvu na KiM“ izdvojeno 50 miliona dinara. U Ministarstvu objašnjavaju da su nadležne službe Eparhije sastavile spisak sveštenika i monaha, prema kome se mesečno izdvaja oko 3,97 miliona dinara, ali je tu uključen veliki broj službenika Eparhije, dok je izostavljena većina sveštenika.

- Posle prvih isplata, Ministarstvo vera tražilo je od ERP da se sastavi novi spisak na kome će biti svi sveštenici. Eparhija je to učinila, ali je za novouključene sveštenike odredila po 9.600 dinara. Smatramo da ni taj način isplate nije u skladu s kriterijumima, pa smo od eparhijske službe tražili da sačini novu projekciju, prema kojoj će svaki sveštenik na parohiji dobijati oko 20.000 dinara, uz smanjivanje pomoći osoblju Eparhije. U tom pravcu će se nastaviti razgovori s nadležnima u Eparhiji - kažu u Ministarstvu vera.

U sedištu ERP negiraju da je na spisku više službenika nego sveštenika. Kako je Danasu rečeno, „službenika je onoliko koliko je nužno za rad Eparhije“.

- Sveštenicima koji imaju pune i jake parohije dodeljena je manja pomoć, 100 evra u dinarskoj protivvrednosti, dok se više pomažu sveštenici, čije su se parohije ispraznile odlaskom i proterivanjem Srba. O raspodeli pomoći odlučuje Eparhija, njen Upravni odbor, uz saglasnost episkopa, koji imaju najbolji uvid u stanje na terenu. Ministarstvo vera je pre nekoliko meseci iznelo primedbu da treba bar minimalno pomoći i sveštenike u jakim parohijama, koji u početku nisu primali državnu pomoć. Eparhija je to prihvatila. Tu nema nikakve diskriminacije, ali nema potrebe ni za uravnilovkom, rukovodimo se stvarnim potrebama - napominju u ERP.

Milan Radulović, bivši ministar vera, izjavio je za Danas da je program „Pomoć sveštenstvu i monaštvu na KiM“ počeo da se ostvaruje još 2004. na osnovu internih akata koje je on donosio kao tadašnji ministar vera.

- Ovaj program ušao je u Programski budžet Ministarstva vera 2006, a od 2007. do danas nalazi se u svim zakonima o budžetu. Uplate Ministarstva obavljane su po dobijanju overenih spiskova za prethodni mesec, sa precizno određenim platama dvojici episkopa, određenom broju sveštenika i službenika Eparhije, dotacijama manastirima za svakog monaha. Program pomoći KiM ima širi nacionalni i istorijski značaj, a ne usko politički, kako pokušavaju da ga predstave politički protivnici vladike Artemija - napominje Radulović.

„Država ne kupuje lojalnost“

Pitanje Danasa da li za pomoć koju daje Crkvi država očekuje za uzvrat „političku lojalnost“, imajući u vidu da su podaci o državnoj pomoći pojedinim eparhijama SPC „procurili“ u javnost nakon što su za te eparhije nadležni episkopi javno kritikovali aktuelnu vlast, u Ministarstvu nisu želeli da komentarišu. Kažu da su „iznenađeni da i danas neko veruje da država želi političku lojalnost ili da će SPC zbog novca doći u poziciju da dovede u pitanje svoju autonomiju i brojnim istraživanjima dokazani podatak da uživa najveći ugled u našem društvu“.

Dotacije za Eparhiju raško-prizrensku u 2009.

Kultura i graditeljstvo 3.650.000

Pomoć sveštenstvu i monaštvu 4.751.285

Pomoć KiM 31.787.040

Ukupno 40.188.325

* Svi iznosi u dinarima

Izvor: Danas
http://www.danas.rs/vesti/politika/iz_budzeta_330_miliona_dinara_za_spc.56.html?news_id=172356

Zamenite izraz SPC sa EPS, vodovod, Infostan ili bilo kojim drugim javnim preduzećem i pročitajte tekst ponovo. Ovi i te kako vape za jednom revizijom poslovanja.
 
nezadovoljni stavovima amfilohija
Trojica vladika napuštaju Sinod
Autor: I. M. | 26.09.2009. - 08:03

popovi-v.jpg


Teškom mukom i dugotrajnim pregovorima na majskom zasedanju Sabora formirana crkvena vlada, kako stvari stoje, raspašće se posle samo četiri održane sednice.

Kako tvrde dobro obavešteni izvori bliski Sinodu, nepomirljivi stavovi između patrijarhovog zamenika mitropolita Amfilohija i većine koju čine vladike Irinej Bački, Grigorije Hercegovački i Fotije Dalmatinski, posle niza svađa o gotovo svim stavovima, došli su do tačke sa koje, izgleda, nema povratka.
Na prekjuče održanoj sednici ova trojica su najavila da će podneti ostavke, čime će se nužno otvoriti pitanje vanrednog sabora.
Sinodska većina zamera Amfilohiju to što ne poštuje nijedan dogovor i sve važne odluke donosi samostalno mimo Sinoda, što čak ni patrijarh Pavle i njegov prethodnik German nisu nikada radili.
Naš izvor iz Patrijaršije kaže da se čaša prelila kada su članovi Sinoda saznali da Amfilohije zajedno sa vođstvom jedne niskorangirane parlamentarne stranke prvo pokušava da spreči ili odloži posetu ruskog predsednika Medvedeva, a kada to nije uspeo, da nametne šta će predsednik najveće zemlje na svetu da poruči Srbima tokom predstojeće posete. Na ovo su trojica vladika na prekjuče održanoj sednici oštro protestovali, ukazujući da Crkva ne sme da bude u službi nijedne političke opcije, bilo na vlasti ili u opoziciji, a naročito da dovodi u pitanje odnose Srbije sa najvećom pravoslavnom snagom.
Amfilohiju, pored ostalog, Sinod zamera što je u Patrijaršiji zaposlio celokupno rukovodstvo ultradesničarske NVO „Dveri“, čime dovodi javnost u zabludu da su stavovi ove organizacije stavovi srpskih vladika.

Izvor:Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=112542
 
Meni se stvarno svidjaju stavovi vladike hercegovackog Grigorija, voleo bih da vidim neki blok okupljen oko njega koji ce da najuri ovog politikanta Amfilohija.
 
bgexplorer":3eif7r18 je napisao(la):
Religija služi za kontrolisanje masa i ništa drugo.Ko misli drugačije greši ali svako ima pravo da bira čime će da se zaluđuje u životu.
Covek je citao Makjavelija. Ima tu nesto, ali slazem se i sa Tangom2 gore da smo danas kontrolisani na razne druge i (svidja mi se ta rec, Tango) NIZE nacine.

Ono sto je do sada (a od sada cemo vec videti :p) bilo bolje kod pravoslavne (u odnosu na, recimo, katolicku) crkve kao institucije jeste veca sloboda sopstvenog izbora koju imaju vernici, jer, ipak, nismo svi bezoblicna masa. Dobra strana institucije crkve je osecaj identifikacije i identiteta sa nekom grupom i pripadnosti njoj, sto je svima na neki nacin potrebno (covek je socijalno bice i nemoj neko da mi kaze da voli da samuje i slicno :D), pa ako je grupa moralno valjana i neskodljiva za bilo kog njenog pripadnika-pojedinca (a takva, religiozna, grupa trebalo bi da bude), onda svi koji su njen deo pokusavaju da dostignu njene ideale i time je i odrzavaju u zivotu i ciste od losih uticaja. Normalno, ideali treba da budu ispravni da bi grupa socioloski bila neskodljiva, i kod pravoslavne crkve ideali jesu valjani. Njihova zloupotreba (danas sve vise institucionalizovana) predstavlja problem.
 
azbuki":2ivncoki je napisao(la):
Ovo je glupost pa najveci reformatori renesanse i naucnici od 15 veka do 2O veka su pobozni,za mracno doba licno krivim rimokatolike ......sta reci vise,osim toga hriscanstvo u srednjem veku nije bilo prisutno u Indiji i Kini pa ne vidim da su oni razvili u to vreme neku veliku naucnu revoluciju to izgleda zavisi samo od globalnog ekonomskog takmaca medju narodima evo sad kad je recesija sve staje jer se nema para za neka istrazivanja zamislite sta bi bilo tek da udjemo u depresiju ne bi imali leba da jedu ljudi a kamoli da ulazu velika novcana sredstva u neke projekte..
 
Uzrok "mraka" nije moglo biti hriscanstvo niti rimokatolicka crkva, vec Velika seoba naroda i pad Zapadnog Rimskog Carstva, sto i kaze fotografija sa grafikom, jer se pad vrednosti, koliko ja vidim, desava u petom veku, a hriscanstvo (u to vreme nije postojala podela na rimokatolicku i pravoslavne crkve) tada ne da nije bilo znacajno, nego je tek bilo na prelasku iz sekte u religiju. Samo 150 godina ranije priznato je kao drzavna religija Rimskog Carstva i kao takvo, mislim da nije imalo znacajnog efekta.

Ali, hriscanstvo jeste imalo uticaja nakon dolaska velikog broja mnogoljudnih paganskih naroda. I mislim da je upravo hriscanstvo izvuklo Evropu iz tog pada, jer je kao religija pomoglo da se postigne balans izmedju autohtonih i novopridoslih naroda tako sto ih je asimilovalo. Kada je taj proces asimilacije priveden kraju, poceo je naucni napredak.

A mi smo kroz isto to prosli. Sta mislite zasto smo bili pod Turcima pet vekova? Ja mislim da je razlog tome sto treba vremena za asimilaciju. Zapadno Rimsko Carstvo dozivelo je udar jednih, a Srpsko Carstvo drugih Huna, ali je prica ista. Moras da ujednacis ljude koji zive zajedno, da bi im nesto nametnuo. Tako smo mi upili Turke i kada su se osetili kao Sloveni (da ne razdvajam na danas postojece nacije), samo smo postavili granicne prelaze ka Turskoj. A evidentno je po fizickim karakteristikama da smo se asimilovali, jer da nismo, retko ko od nas bi imao npr. crnu ili smedju kosu. Mislim da su nas sve u skolama ucili da su Sloveni bili ridji, o cemu postoje svedocenja istoriografa iz Rimskog Carstva (znaci, objektivnih ljudi). A oni su, belezeci istorijske dogadjaje, sigurno opisivali sebi najblize Slovene, one koji su naselili njihove teritorije, tj. Gornju i Donju Meziju (danasnja Srbija i Bugarska).

Znaci nije religija, nego narod. :p
 
@donato86

Složio bih se sa tvojom tezom o hrišćanstvu, ali pokazao si slabo poznavanje istorije Balkana. :)

Kojih 5 vekova? (Srbija autonomna od 1830, postala integralni deo O. carstva od 1521. to je 309 koliko ja brojim, a bilo je perioda od po 60 godina kad su bili pod Habzburzima). Ta krilatica je izmišljena u romantičarskom periodu kao povod za prelazak vlasti od jedne grupe ka drugoj (od dahija do Obrenovića).

Sloveni riđi? Ne mešaš ih sa Rusima (Skandinavskom dinastijom Rurikida).... Kad pričamo o Vizantijskim piscima, govoriš li o Porfirogenitu ili drugima?

Huni, Turci... velika razlika. To bi bilo kao da porediš Nemce i Francuze jer imena obe nacije vode poreklo od imena germanskih plemena. :)

A o asimilaciji i Slovenima mislim da dovoljno govore DNK analize koje jasno pokazuju da današnji Srbi imaju vrlo malo slovenske krvi, a najviše krvi autohtonog stanovništva Balkanskog poluostrva... :)
 
jovanovm":s1waliif je napisao(la):
A o asimilaciji i Slovenima mislim da dovoljno govore DNK analize koje jasno pokazuju da današnji Srbi imaju vrlo malo slovenske krvi, a najviše krvi autohtonog stanovništva Balkanskog poluostrva... :)
Ako možeš malo više o ovom boldovanom tj. koje je to autohtono stanovništvo Balkana?
 
@jovanovm

Hvala na svim ispravkama, prihvatam ih :p Zaista sam manje obavesten o istoriji Balkana, jer sam orijentisan na zapadnu istoriju malo vise. Sta da se radi, takav je posao. Nadam se da cu imati vise vremena nakon studija da se detaljnije bavim i nasom istorijom. :D

Sto se istorijskih tekstova tice mislim na najranije. Prvo su Rimljani poceli da pominju Slovene (pominju se neke etimoloske veze sa latinskom recju sclavus - rob), pa kasnije i u petom i sestom veku Vizantijci, i da daju njihove opise.

Sto se Huna i Turaka tice, tu sam samo koristio analogiju. Znam da nisu isto. Razmisljao sam da ono "drugih Huna" stavim pod navodnike. :)

U vezi sa asimilacijom Slovena i Turaka i oslobodjenjem od njih, mislio sam, u sustini, vise da predlozim to kao model, nego da kategoricki tvrdim da je tako bilo. Ali, opet, nije nemoguce da jeste. Jezicki posmatrano, ubili smo sve narode koji su ziveli na nasoj danasnjoj teritoriji u pojam, tako sto smo uspeli da im nametnemo nas tezak jezik, i to u vreme kad je trend mediteranskih zemalja bio da idu ka analitickoj jezickoj strukturi. Bugari i Makedonci su tu, recimo, malo popustili, jer su otisli u analitiku i resili se padeza. :)

E, da. Inace, shmeksi, dobro pitanje. Ko su bili ti autohtonci sa Balkana?
 
Mislio sam na Ilire, Trakijce, Dačane. Da ne ulazimo u to detaljno... ali najveća haplogrupa (I-2) u srpskom stanovništvu (preko 40%) vuče poreklo iz poslednjeg glacijalnog perioda, tj. mnogo pre doseljavanja Slovena na Balkan (ili uopšte diferencijacije Slovena od drugih grupa). Druga najveća grupa je E1b1b1a (15%), koja isto vuče poreklo od ranijeg perioda širenja čovečanstva iz Afrike i širenja poljoprivredne kulture iz Bliskog istoka. Grupa koja je deljena sa ostalim slovenskim populacijama (R1b) iz istočne Evrope i Rusije se u Srbiji nalazi samo u tragovima (mada raste ka Vojvodini), i najviše je oko 10%.... Stoga, možemo zaključiti da ne da smo se "mešali", nego da smo ostali isti, samo smo uzeli srpsko ime, slovenski jezik, a kulturu... e tu je već do mešanja došlo. Sve to govori da je ova mononacionalnost i istorijski kontinuitet koji se prodaju kod nas jedna čista besmislica... Bar meni. :)

donato86

Hvala na ljubaznosti!
 
Vrh