Šta je novo?

Rekonstrukcija Topličinog venca

Njegovo visočanstvo automobil, gospodin vozač, lenji ljudi, bahati vozači...


I posle me ubeđuju stranački advokati kako ''nije ovde niko pristrasan i niko nema ništa protiv automobila''... Vidim, vidim...

Al dobro, kako god. Očigledno je to ovde stav većine tako da je uzalud polemisati. Samo su mi sad neke stvari jasnije i očiglednije. Taman da znam i za ubuduće.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570118#p570118:4ozn0c7n je napisao(la):
fjerinic » Sre Sep 26, 2018 11:23 am[/url]":4ozn0c7n]Iskreno divim se gradskim vlastima koje su pozvale vodovod na lažnu hitnu intervenciju i onda policiju na lažni uviđaj, ne bi li zatvorili ulicu i počeli da rade (konačno nešto konstruktivno!). Taj lik koji je to smislio je doktorirao birokratiju, sigurno je zaposlen u nekoj gradskoj upravi već 20 godina gde njegov talenat za problem-solving ostaje nezapažen i neiskorišćen :D Treba tog kralja angažovati na nekom od krakova Koridora 10 ili još bolje na BG obilaznici, sastavio bi to sve za 6 meseci.
Ček ček ček... Grad je morao da lažira intervenciju da bi naterao svoje, ili preduzeće sa kojim ima ugovor, da radi svoj posao? :D :lol:
Ako je stvarno tako onda svaka čast tom zaposlenom u birokratiji! :lol:
 
Voziti se sam u automobilu i tako dolaziti u strogi centar grada predstavlja LUKSUZ, pa čak i bezobrazluk i bahatost, jer je SVAKOME jasno koli(c)ko prostora ima po strogom centru grada za zadržavanje i kretanje automobila.

Kraj priče.
 
Jesu i cigare luksuz?

---------

Inace ne znam koliko je pametno da pricamo ovde o tom zaposlenom sto je izdejstvovao pocetak radova na tu foru sa intervencijom. Da ne nadrlja covek zbog toga. Al ozbiljno kazem.
 
Što pitaš (?).

Kako za koga.

Kako može da se poredi cigareta sa automobilom (i to sa jednom osobom) u najužem gradskom tkivu, gde nema prostora ni za najosnovnije (?).
 
Pa u očima srpske prepobodne države i vlade, cigarete su i u 2018. luksuz.
Iako svaki normalan Srbin kaže da je to besmisleno. U stvari ne samo Srbin, nego svaki normalan stanovnik planete može samo da se nasmeje na to.

E ja ću da se složim sa konstatacijom da je samostalna vožnja automobila do grada u 2018. godini luksuz onda kad se i svi pušači Srbije slože da su cigarete u 2018. godini luksuz.
 
E zato stalno govorim da takvima i treba onemogućiti dolazak u strogi centar, već ih uputiti dalje od centra pa da malo protegnu nogice, a imaju i javni gradski prevoz do strogog centra.
Vidim ja da bi ti i ustav da menjas i ukines ustavno pravo na slobodu kretanja i izbor prevoznog sredstva, bilo to ford tabanus ili neki automobil.

Kada gradski prevoz bude pristojan kao npr u Beču i cena karte prilagođena standardu onda ću da počnem da koristim javni prevoz.
Meni je ekonomičnije da odem 5km do grada kolima sam i da se sat vremena kasnije vratim tih 5 km nego da kupujem dve karte po ceni od 180rsd.
Mesečna mi ne igra nikakvu ulogu jer bar 10x sam prinuđen da vozim auto zbog stvari u gepeku.

Lakše je napasti vozače što voze auto sami (ko da je za vožnju istog neophodan suvozač i kopilot) nego srediti ostale nedostatke u gradu.
Ali kao što rekoh, uredno plaćam i te akcize, i registracije i sve ostalo i nastaviću da ide kolima u grad i tako će i ostali uraditi što će dovesti do još veće buke i zagađenja jer neko bez mozga zatvara prometan pravac (centar grada - novi beograd/zemun) za veliki broj vozila (bila jedna osoba ili 4 u autu) bez da je pre toga našao rešenje za taj obim saobraćaja.

Ti uporno pričaš, što ta gospoda voze sama automobile, a ja te pitam što ta gospoda koja su odlučivala nisu prvo napravila alternativni pravac (prema trenutnoj gustini saobraćaja) pa uzela da prave pešačku zonu ?
 
Izgleda da treba podsetiti da se ovde ne govori o gradu, već o STROGOM CENTRU grada, gde je već odavno trebalo privatni automobilski saobraćaj svesti na minimum.

Opet kažem, SVAKOME je odavno vidljivo da STROGI centar nije u stanju da prihvati toliki priliv privatnih automobila.

Zar o tome treba toliko raspravljati (?).


nastaviću da idem kolima u grad i tako će i ostali uraditi

Iskreno, u to uopšte ne sumnjam. Samo, videćemo koliko će to vozikanje još trajati.
Trajaće do onog trenutka dok ne budete upućeni da parkirate malo dalje od STROGOG centra grada, a to je nešto što je logično i neminovno u STROGOM centru ovog i ovakvog grada, čija ulična infrastruktura nije u stanju da prihvata toliki broj privatnih automobila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570161#p570161:3r35dis5 je napisao(la):
Vladivoje » Sre Sep 26, 2018 1:19 pm[/url]":3r35dis5]Opet kažem, SVAKOME je odavno vidljivo da STROGI centar nije u stanju da prihvati toliki priliv privatnih automobila.
A zašto se u toj priči uvek gleda samo odgovornost vozača, a nikad odgovornost onih koji su grad napravili bangavog i ostavili ga takvog?

I zašto svi na ovom forumu uvek pažljivo motre i vode računa o tome ko se vozi sam u svom automobilu, a niko nikad ne gleda koji je to automobil u kome se dotični vozi? I koliko raznih cena, što materijalnih što nematerijalnih, on plaća svakog dana zarad toga?

Ja na prošloj strani u detalje objasnih sve aspekte svog stava. I ko je sve odgovoran, i ko se pita za koju stvar, i šta ima smisla, šta nema... Dordevic se lepo, strpljivo i argumentovano držao jedno vreme (mada mi je pridikovao što se trudim da obraložim sve umesto da pišem ofrlje) ali kad je pročitao zadnji post upućen njemu gde pričam o odgovornosti svake strane u Beogradu za saobraćajne probleme, samo je stao sa raspravom. Stranački advokat je, kao i uvek, iskulirao celu stranu samo da bi se pojavio na kraju i rekao kako mi se sve samo pričinjava. Ti si jedini na ''suprotnoj strani stola'' (da tako kažem, bez ikakvih neprijateljskih emocija ali očigledno su nam ovde stavovi suprotni) koji se pristojno i argumentovano drži svo vreme. Ali ipak iz nekog razloga ne uzimaš u obzir sve faktore koji čine ovu priču i ovaj problem, nego samo odgovornost vozača koji bi da idu u centar grada automobilom. I koji na kraju krajeva svakog dana uredno plaćaju taj svoj ''luksuz'' kroz razne cene.


A cigarete sam pomenuo jer one imaju istu stigmu od strane države kao što vozači automobila imaju od strane članova ovog foruma. Ne vidim po čemu to samostalna vožnja autom do grada treba da se smatra luksuzom, a konzumiranje cigareta ne treba. Ili su i jedno i drugo luksuz, ili nisu. U suprotnom dolazimo u opasnu situaciju gde svako sam sebi daje za pravo da tumači šta je luksuz. A to tek ne vodi apsolutno nikuda sem u novu seriju podela i zavađenih rasprava, kojih ovaj narod ionako ima previše.
 
Stvari nisu tako proste kako se naizgled čine. Stoji to da je javni prevoz u Srbiji na nezavidnom nivou-pogotovu gradski prevoz. Beogradu je odavno potreban metro, gde su Novi Sad, Niš, Kragujevac, pa i Pančevo..Trebalo bi da svi ti gradovi imaju barem dobre tramvajske mreže. Takodje, da je železnica u Srbiji na mnogo višem nivou i da npr. za dva sata možeš da stigneš od Niša do Beograda, gomila ljudi bi tako putovala na posao izmedju gradova, smanjila bi se potreba za preseljenjem itd. Tako bi se smanjila potreba i za posedovanjem automobila.

Što se tiče Beograda, da ima razvijen metro i bolji tramvajski saobraćaj, bez pardona bi trebalo ograničiti pristup automobilima u centar grada, kao u mnogim svetskim gradovima. Ulična mreža je iz 19. veka i nema načina da se ulice šire. Potrebni su drvoredi, široki trotoari, a ne gomila auta parkirana na sve strane i pretrpane ulice. Neka grad otkupi po neki plac, stare kućice po bg ulicama i neka napravi još koju javnu garažu na tim mestima. Tako će se ulice oslobadjati automobila i biti prijatnije i lepše za šetnju i život.

Problem velikog broja automobila u kojima se vozi samo jedna osoba je veliki. Nekad mi se čini da je takvih vozila minimum 80% po bg ulicama. Tu dolazimo i do problema našeg mentaliteta. Srbin najviše voli da ima SVOJ auto i skup telefon. Čim se napuni 18 godina, ide se na polaganje vozačkog i kupovinu auta-nema veze kakvog krša, bitno je da se nešto kotrlja. E u tome je poenta-i da Bg ima ne znam kakvu jaku mrežu javnog saobraćaja, pet linija metroa i sva druga čuda-opet bi se većina vozila u sopstvenom automobilu. TAKAV JE OVDE MENTALITET. Ako neko i ide biciklom na posao, gledaju ga ili kao budalu, ili kao neku sirotinju. Na sve to, što ja da idem na posao javnim prevozom, a kolega autom, pa nisam ja gori od njega. Ili da me komšinica vidi kako čekam 48-icu, umesto da joj mašem iz svoje mašine, puj, puj-daleko bilo. Dakle, i kad bude postojao metro-logika većine će još dugo biti-gde da se gužvam sa stotinama ljudi pod zemljom, kad mogu da uskočim u sopstveni autić i da se SAM dovlačim u centar, ili gde već, kružim pola sata tražeći parking, trubeći i histerišući na državu što eto ne postoji metro linija baš od moje kuće do posla. Jer, bože moj, da postoji ne bih više seo u svoj auto..Al' kad bi se zezali..
 
A jel nečija želja da u 2018. godini ima svoj auto zaista tolika razmaženost, bahatost i sebičnost?

Ajde da stavimo na stranu ovu priču o saobraćaju na trenutak i da se fokusiramo samo na psihološko-socijalni aspekt svega toga.
Recite mi sad iskreno - da li vam nečija želja da u 2018. godini ima svoje prevozno sredstvo zaista zvuči kao nešto nenormalno i bezobzirno?

Ne pričam sad o bahatim vozačima koji parkiraju gde stignu. Ne pričam o onima koji ne plaćaju poreze i dugove. Ne pričam o onima koji voze ko majmuni. Niti o onima koji u Srbiji voze Dodge Ram pa zauzmu 2 mesta. Ne pričam ni o jednoj od tih spornih i štetnih grupa. Pričam dakle o običnom mladom čoveku u Srbiji koji poštuje zakone, ponaša se normalno i samo želi da ima svoje prevozno sredstvo u 21. veku, u 2018. godini. Jel vi zaista iskreno mislite da je to neki vid obesti i razmaženosti?

Ako je tako, onda ispada da onaj čovek koji u Srbiji kupi svoja kola a nema ženu i decu da njima popuni ostala sedišta... (SRAM DA GA BUDE!!!!!) on je onda u istoj grupi razmaženih, bahatih i sebičnih ljudi kao oni što: ne plaćaju poreze, bahate se, kradu, otimaju, lažu, muljaju...

Jer bukvalno tako ispada iz vaše priče. Svako može da ima svoje želje i snove, i da kupuje šta hoće. Svi ste tu kobajagi bog zna kako liberalni i puni razumevanja. Ali ako se radi o automobilu... Uuuuu batice, pa ima krvi da ti se napijemo...
Automatski se zauzima stav prema njemu kao da je nešto oteo, ukrao, ućario, prevario...

Mislim da su čak neki članovi ovde manje reči ispisali o političarima, kriminalcima i sličnim muljatorima nego o svom animozitetu prema svakome ko bi da vozi svoja kola.
 
@ Bender, naravno da svako može da vozi svoja kola, ali treba malo povesti računa i o tome kuda i zašto se ide tim svojim kolima.

Ima li uvek potrebe da se čovek sam stalno vozika po STROGOM centru, što mnogi inače rade (?).

Svi znamo da NEMA.
I upravo zbog toga se mora napraviti nekakva selekcija i redukcija, odnosno sastaviti prioritetna lista onih kojima je taj prostor najpotrebniji (stanari strogog centra) i onih koji su (eventualno i povremeno) potrebni tom prostoru (hitne službe i dostava).

Sve ostalo je višak koji treba svesti na minimum, da bi STROGI centar mogao da (koliko-toliko) diše.
 
Za neplaćanje karte u gradskom prevozu će se uvek naći neki izgovor sve i da košta 1 din , kao i da je zbog loše situacije sa gradskim prevozom neophodno da se ide svugde sa kolima. Suština je da i da imamo savršen metro sistem , i da gradski prevoz funkcioniše savršeno , opet će se naći ljudi koji će da izvuku neki razlog kojim bi opravdali korišćenje kola naspram drugih vidova prevoza i uostalom za sve što rade u životu onako kako rade , samo da ne bi morali ništa da menjaju. I ne samo vozači kola , nego generalno. Preko glave mi je priča o preteranoj neophodnosti korišćenja kola , o preteranom širenju pešačkih zona , o ugnjetavanju pušača od strane nepušača , o tome kako pešacima smetaju vozači , o tome kako je opravdano održavanje raznoraznih stvari po gradu uz zatvaranje ulica... Sva rešenja koja se ovde predstavljaju , a koja prelaze u svojevrsni vid ekstrema , ne vode ničemu. Praksa jasno pokazuje da mnoge stvari koje radimo na način na koji radimo , ne funkcionišu , ali ih mi i dalje radimo , i to sve više i više , pa ni ne treba da čudi što se došlo do jedne velike funkcionalne nepraktičnosti. Bender je to u jednom od prethodnih postova lepo opisao.
 
A koliko ljudi ovde zivi ili je zivelo, ili radi ili je radilo u tom strogom centru?
 
Naravno da svako ima pravo da ima svoj auto i to nije nikakav bezobrazluk i bahatost, ali jeste razmaženo i bahato voziti se sam u centar grada za svaku sitnicu, makar i 200 metara daleko od kuće do kafića u kraju..Ne vidim samo šta je toliko privlačno u traženju parkinga po pola sata, provlačenju kroz uske ulice, gužvanju bez potrebe...Realno, u odnosu na druge gradove u Srbiji Bg ima odličan javni prevoz, busevi idu svakog časa i nikakvu preku potrebu za korišćenje sopstvenog auta po gradu ne vidim, osim za neke duže relacije. A da ima manje auta po ulicama, javni prevoz bi bio još efikasniji i brži. Ali kao što već napisah, Srbin najviše voli da ima svoj auto i vozika se uglavnom bez potrebe ne bi li bio vidjen. Balkanski mentalitet..
 
Ako ne propitujemo pusace sta im je lepo u udisanju dima, zasto propitujemo vozace sta im je lepo u voznji kola u BG?
 
Imamo zanimljiv razvoj situacije. Obustavljen je postupak za izdavanje građevinske dozvole na zahtev podnosioca.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570183#p570183:10wvfl3w je napisao(la):
Vox91 » 26 Sep 2018 01:21 pm[/url]":10wvfl3w]Naravno da svako ima pravo da ima svoj auto i to nije nikakav bezobrazluk i bahatost, ali jeste razmaženo i bahato voziti se sam u centar grada za svaku sitnicu, makar i 200 metara daleko od kuće do kafića u kraju.

Ali, realno, Voks, koliko Beograđana to radi, mislim na vozikanje po centru od 200 metara?
Aj napravite svi malu anketu, među ljudima iz centra koje znate, kako putuju na različite distance, i verujem da ćete, kao ja, doći do zaključka da relativno malo ljudi, čak, koristi autobus ako ne more, već da većina pešači kad može.
Ja znam i starije od 80 godina koji tako rade.

Mnogo ima stereotipova kod nas. Recimo, "niko ne vozi bickl" - evo, prošetajte u 7.45 po Novom Beogradu i zapravo ćete se iznenaditi koliko ljudi na posao ide biciklom (naravno, ne kad je sneg, ili po tropskim vrućinama). Takođe, i koliko ih pešači po kilometar ili slično.
 
Problem parkinga bi trebalo da se tice samo stanara. I za te ljude treba obezbediti parking mesta. a ko ne zivi u centru postoje javne garaze, planiraju se nove...Apsolutno mi nije jasno kako se nekome isplati da trosi vreme i benzin trazeci slobodno mesto na ulici umesto kao covek da se parkira u garazi. Realno najvecu guzvu u centru prave ljudi koji ne zive u centru vec dolaze sa strane. Besmisleno je stanare centra optuzivati da prave guzvu u saobracaju i da idu po novine kolima. ako nista drugo znaju da cepotrositi silno vreme trazeci parking posle:)
 
Ziva istina ! Auto se pomera samo kada je neophodno ili porodicno ide negde dalje ili za vikend radi odlaska na izlete.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570192#p570192:2l5ml1wa je napisao(la):
miki-nbgd » Wed Sep 26, 2018 3:10 pm[/url]":2l5ml1wa]Realno najvecu guzvu u centru prave ljudi koji ne zive u centru vec dolaze sa strane.
Ovde može da se prica i ko su sve ti ljudi ? Da li su to rodjeni beogradjani ili su ljudi dosli iz cele srbije. Tvrdim da BG ima 3 miliona stanovnika jer sve koje znam iz unutrasnjosti vec nekoliko godina zive u bg a prijavljeni na svoju kucu u svom rodnom mestu. + studenti

Ako se takve stvari ne brane (i ne treba, da ne mislite pogresno) ne treba braniti ni coveku da dodje do centra grada prevoznim sredstvom koje on samtra najboljim za sebe.
Da neko zivi u centru i da ide 200m kolima do trafike u to sumnjam jer izgubi parkirano mesto, tako da to sto neki pricaju da ih mrzi 200m da prosetaju pada u vodu.
U centru su ljudi koji su dosli da izbleje u nekom kaficu, imaju poslovni sastanak u nekom kaficu, idu i rade svoj posao (npr komercijalista), dostava itd itd, ali najmanje je onih u saobracaju koji tu zive i zele da predju 500m i pale auto... to je ja mislim statisticka greska.

Ja do centra imam 3.5km. Zbog posla mesecna karta mi ne odgovara. Zbog visoke cene pojedinacne mi ne odgovara da vidim to prevozno sredstvo (neko je pomenuo to vec... 180rsd za 7 km). Bicikl su mi ukrali iz podruma, a i kako se preterano znojim nije mi uvek pogodan. Ja ne vidim drugi nacin nego da sednem u auto i da odem do lokacije B pa bio to i strogi centar grada. U toj varijanti 90% vremena sam sam u kolima i eto ja sam vam trn u oku...
 
Ja sam ubeđen da dobar deo gužve prave oni koji traže mesto ispred tačke B (do koje su se uputili). Pa se vrte u krug (i to baš recimo oko Topličinog venca) i na kraju stanu negde gde se ne sme (recimo ispred onog kafića sa vespama preko puta Palasa).

U samom centru ima par garaža i apsolutno nema poente tražiti mesto na ulici. Ja sa NBGD idem ili u garažu kod Skupštine (mada se tu desi da nema mesta), ali tu su još Zeleni venac, TC u Rajićevoj, Hilton...

Nekome je lakše da traži 10-30 minuta mesto, nego da prošeta 300m.
 
Zakljucak je da nema dovoljno javnih garaza u centru gde bi se primarno parkirali svi koje raznorazne potrebe dovode u centar automobilom. A za to je kriv parking servis koji bi trebao da ih gradi i vlast u BGD koja svaku slobodnu lokaciju raduje uvaljuje investitoru.
@astrodule
U pravu si za trazenje mesta i generisanje bezpotrebnog saobracaja.
 
Ponavljam moj stav da su garaže rešenje sa mnoge probleme (oslobađanje kolovoza i trotoara, gde bi se mogle provući ljudske bici staze), ali izgradnja dugo traje i profit ne dođe tek za ne manje od 10 godina, a to se ne isplati vlasti koja gleda da što više ukrade i namesti poslova svojim ortacima jer je nerealno očekivati da ostanu tako dugo na vlasti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570186#p570186:wqrgsjeu je napisao(la):
Igor » Sre Sep 26, 2018 2:29 pm[/url]":wqrgsjeu]Imamo zanimljiv razvoj situacije. Obustavljen je postupak za izdavanje građevinske dozvole na zahtev podnosioca.


file.php
Šta se to dešava kad klima odjenom nije povoljna?
 
Генерални урбанистички план Београда и План регулације мреже јавних гаража предвиђају више од 50 локација за изградњу подземних гаража. ЈКП „Паркинг сервис“ је детаљније разрадио изглед следећих гаража:

Студентски трг – 756 паркинг места, три етаже
Влајковићева – 353 паркинг места, подземне етаже
Фрушкогорска – 320 паркинг места, две подземне етаже
Трг Републике – 300 паркинг места, једна подземна етажа
Кнеза Милоша – 427 паркинг места, једна подземна етажа
Ђерам пијаца – 352 паркинг места, два подземна нивоа
Скерлићева – 300 паркинг места, две подземне етаже
Косовска – 255 паркинг места
Bајлонијева пијаца – 301 паркинг место, две подземне етаже
Пастерова – 357 паркинг места, две подземне етаже
Народна скупштина „Косовке девојке“
Светозара Марковића – 320 паркинг места, две подземне етаже
Чумићево сокаче – од 82 до 164 паркинг места, до две подземне етаже
Тадеуша Кошћушка – 270 паркинг места, две подземне етаже
Гаврила Принципа – 450 паркинг места, подземно-надземнe етаже
Илије Гарашанина – 160 паркинг места, подземне етаже


Dal ce biti dovoljne...UKOLIKO SE IZGRADE naravno?! :) Hoce li nasi ljudi placati parkiranja ili ne? Ovim izuzetnim lokacijama bi bio pokrivan ceo centar grada i nesto sire. Koji bi izgovori bili ne parkiranja u tim garazama, vec na svakom cosku? :)
 
Vrh