Šta je novo?

Rekonstrukcija Topličinog venca

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570239#p570239:mstjycsn je napisao(la):
AntonioBandera(s) » Sre Sep 26, 2018 7:17 pm[/url]":mstjycsn]Генерални урбанистички план Београда и План регулације мреже јавних гаража предвиђају више од 50 локација за изградњу подземних гаража. ЈКП „Паркинг сервис“ је детаљније разрадио изглед следећих гаража:

Студентски трг – 756 паркинг места, три етаже
Влајковићева – 353 паркинг места, подземне етаже
Фрушкогорска – 320 паркинг места, две подземне етаже
Трг Републике – 300 паркинг места, једна подземна етажа
Кнеза Милоша – 427 паркинг места, једна подземна етажа
Ђерам пијаца – 352 паркинг места, два подземна нивоа
Скерлићева – 300 паркинг места, две подземне етаже
Косовска – 255 паркинг места
Bајлонијева пијаца – 301 паркинг место, две подземне етаже
Пастерова – 357 паркинг места, две подземне етаже
Народна скупштина „Косовке девојке“
Светозара Марковића – 320 паркинг места, две подземне етаже
Чумићево сокаче – од 82 до 164 паркинг места, до две подземне етаже
Тадеуша Кошћушка – 270 паркинг места, две подземне етаже
Гаврила Принципа – 450 паркинг места, подземно-надземнe етаже
Илије Гарашанина – 160 паркинг места, подземне етаже


Dal ce biti dovoljne...UKOLIKO SE IZGRADE naravno?! :) Hoce li nasi ljudi placati parkiranja ili ne? Ovim izuzetnim lokacijama bi bio pokrivan ceo centar grada i nesto sire. Koji bi izgovori bili ne parkiranja u tim garazama, vec na svakom cosku? :)
Previsoka cena karte , prevelika udaljenost od željene lokacije , nemogućnost prikazivanja svojeg ljubimca celom svetu... :)
 
Povukli su zahtev za gradjevinsku jer ce da grade bez nje... Zivi bili pa videli.
 
Ja mislim da je ovde na delu totalna nestručnost ljudi na bitnim funkcijama koji su došli po partijskoj liniji.

Svaka čast ovima što su ih odbili, verovatno se i njima smučilo da rade sa totalnim neznalicama.
 
Odlicno. Dok ih naprave automobili ce da nestanu :D
Kpja javna garaza je napravljena u poslednje vreme i kada (u centru) ne racunamo TC Rajicevu.
JG Botanicka basta datira od 2012 god
 
Ta bas i nije u centru :)
Ako nastave ovim tempom onih 50 sa spiska ce napraviti za 180 godina...
no vratimo se temi.
neko ce se zameriti vesicu zbog odbijanja dozvole
 
A koliko njih dodje da bahato parkirada sjednu u ficka da budu vidjeni
 
Ljudi, pa garaza na obilicevom vencu postoji.... jedna od najvecih u Srbiji, ali prilaz tacnije izlaz iz izste za nbgd i zemun su očajni!
Tamo je već nastao džumbus kada su zatvorili gornje ulaze i ostavli donji iz Birjuzove. Stavili su znak da je glavni pravac carice milice i skretanje ga garazi, a stavili trougao na carice milice iz smera Tanjuga i trougao u Marsala Birjuzovoj iz pravca Pop Lukine.
Šta se dešava kada dođe do gužve.... Osoba A ide iz pravca Tanjuga, osoba B Birjuzovom iz smera poplukine i dolaze do raskrsnice gde Carice Milice i Marsala Birjuzove. Osoba A i osoba B imaju po trougao, osoba A misli da ima prednost (i svi se tako ponašaju) jer nigde ne skrece i zaboravlja pravilo desne ruke. Osoba B ima trougao i prednost jer osoba A isto ima trougao i dolazi sa leve strane...
E tu je već bilo čukanja...
Uglavnom svodi se da se ima ogromna garaža koja ima namenu za parkiranje vozila, ali ne i dobar prilaz i izlaz, a ovom rekonstrukcijom situacija se još dodatno pogoršava jer sada ljudi masovno koriste desnu traku Carice Milice za skretanje desno na Brankov most
 
Ваљда ће у будућности, када се растерети Бранкова тунелом моћи да се промени и оптимизују саобрћајни правци ка и посебно од те две битме гараже на Обилићевом и Зеленом венцу. Али најбитнија ће бити гаража код Бранковог и Поп Лукине, надам се са директним укључењима на обе саобраћајнице.
 
Koliko se sećam, kad je prodata zgrada Beobanke na Zelenom Vencu, Mali je obećao pristup iz pravca Novog Beograda, jer poslovna zgrada bez toga nema smisla.
 
N1

Topličin venac se pretvara u pešačku zonu, ali bez dozvole
Topličin venac, u centru Beograda, pretvara se u pešačku zonu, ali po svemu sudeći, bez građevinske dozvole. Radovi na rekonstrukciji počeli su pre pet dana, umesto da pribavi dozvolu, gradski sekretarijat za saobraćaj koji je investitor, danas tokom dana iznenada je odustao od zahteva da mu se odobri izvođenje građevinskih radova.

Kako i zašto - nije jasno, naročito pošto je zamenik gradonačelnika Goran Vesić za N1 potvrdio da dozvola postoji i da ćemo je uskoro videti.

Burni dani na Topličinom vencu. Sjatiše se tamo sva komunalna preduzeća: jedni da potkrešu stabla, drugi da poprave kvar na cevima, treći da zamene poklopac na šahtu. Zelenilo za Vodovod, Vodovod za Toplane - zatvoriše ulicu.

"Ja sam sišla da pitam šta rade? Oni su rekli "počinjemo radove danas", tražila sam im papir, rekli su mi nemamo, onda su došle mašine i počele da rade", kaže stanarka Topličinog venca Tanja Milovanović.

Bilo je to 21. septembra kada je, kako piše i na građevinskoj tabli, počela rekonstrukcija Topličinog venca i njegovo pretvaranje u pešačku zonu. Po kom planskom dokumentu? Oni pod čijim se prozorom radi, nisu obavešteni. Uzalud je sagovornica N1, po struci arhitektica, pokušavala da ih pronađe. Zamenik gradonačelnika odgovara "trebalo je da ih traži u Urbanističkom zavodu Beograda."

"Niko juče nije nacrtao te planove, neko pametan je u ovom Beogradu osamdesetih godina rekao sad ćemo centar grada pretvoriti u pešačku zonu i napravio planove", navodi zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

"Pozivanje na plan koji je star 30-40 godina je isto kao da se premijerka Brnabić poziva na ekonomski plan Ante Markovića iz 1989. Da li je vama to logično?", dodaje Tanja Milovanović.

No, priča je tek onda skrenula potpuno nelogično u onu o džipu, kafiću i jednom narodnom poslaniku.

"Meni je žao, mi smo isto imali problem s ljudima koji nisu imali gde da parkiraju svoje džipove, ali ja ne želim džipove u centru grada, meni ne treba džip Balše Božovića ispred njegovog kafića", kaže Vesić.

"Kada uhvatite Vesića da troši novac, nenamenski, onda on pomeri temu na optužbe koje su lažne. Nemam kafić, nemam džip, ja sam narodni poslanik, pa je sve to i proverljivo", odgovara poslanik DS Balša Božović.

Ali kao neko ko je odrastao u tom kraju, na poziv prijatelja, branio je, kaže Božović, da se drveće ne poseče. I tu se drugi čin drame u Topličinom vencu završava. Treći i najvažniji počinje kad se ispostavi da investitor - Gradski sekretarijat za saobraćaj, nema građevinsku dozvolu koju je drugi, Sekretarijat za urbanizam odbio da im izda dan uoči početka radova, jer su uočili čak 19 nedostataka - od planova kojima fali potpis projektanta, do toga da fasade objekta ne mogu biti predmet rekonstrukcije saobraćajnica.

No, uprkos dokumentaciji, zamenik gradonačelnika tvrdi suprotno.

N1: Dakle, građevinska dozvola postoji? Sigurno?

Vesić: Postoji, videćete.

N1: Hoće li se ona pojaviti na građevinskoj tabli?

Vesić: Kada budu počeli da rade radove po toj dozvoli, videćete, pojaviće se broj i onda kao što je po zakonu, pošto se sve građevinske dozvole izdaju u elektronskoj formi, svako može da uđe i da je vidi.

I tek sada ništa nije jasno, jer samo dva sata nakon ove Vesićeve izjave, stiglo je novo saopštenje Sekretarijata za urbanizam da Sekretarijat za saobraćaj kao investitor odustaje od zahteva da na Topličinom vencu izvodi radove na rekonstrukciji.
http://rs.n1info.com/a423203/Vesti/Topl ... -zonu.html
 
Podreka: Topličin venac kao parkovi u Parizu i Lionu

Izgled svakog evropskog grada je „odelo po meri” njegovih stanovnika, njegova estetika je neponovljiva negde drugde, a „reanimacijom” centralnih trgova i ulica u Beogradu, glavni grad Srbije dodatno će dobiti šmek Pariza koji je u njemu oduvek provejavao. Ovako Boris Podreka, jedan od najznačajnijih evropski arhitekata, opisuje za Tanjug projekte na kojima radi u Beogradu.

Govori o radovima na rekonstrukciji Topličinog venca, koja je počela, Studentskom trgu, uređenju ambijenta na mestu Narodne biblioteke na Kosančićevom vencu, pešačkim zonama u centru grada i spuštanju grada na prestoničke reke.

– To što mi radimo, zapravo je jedna higijena grada. Zato je u saradnji sa čelnicima Grada odlučeno da je vreme da se Beograd „umije” kako bi bio ne samo lagodniji za život, mirniji, lepši, nego i zdraviji.

Podreka, koji je radio na brojnim projektima u svetu, kaže da će se uređenjem Topličinog vencam ali i drugih centralnih gradskih ulica i parkova omogućiti kvalitetniji saobraćaj za automobile, ali i za pešake i bicikliste. Kaže da su ovakvi projekti uvek zahtevni te da građani često ne mogu da zamisle kako će izgledati sve kada se završe radovi i da su navikli „na staro”.

Međutim, iskustvo rada na drugim projektima ga, kaže, uči da su na kraju građani uvek zadovoljni kada vide da su ulice i parkovi ulepšani.
Topličin park je sada, kaže „autodrom” jer oni koji su ga davno gradili nisu gledali unapred. Kada bude završen biće prekriven posebnom kamenom teksturom koja se može videti u parkovima Pariza, Liona...

– Da prenesemo taj eho Francuske u Beograd. Beograd je bio uvek malo francuski – kaže arhitekta i navodi da će park biti oplemenjen „ostrvima”, a krasiće ga i osam skulptura čuvene srpske vajarke Olge Jevrić.

Podreka ističe da je njegova želja da se nijedno drvo u Topličinom parku ne poseče.

– To što mi radimo, zovemo reanimacija grada, ne rekonstrukcija. U tom smislu radimo i Topličin trg, da bude obuća po meri.
Na Topličinom vencu, kaže, neće biti više asfalta koji se lomi već će ga zameniti kamena tekstura, a rok za završetak radova zavisiće od radova na podzemnim instalacijama.

Radovi bi mogli da budu gotovi za pola godine do godinu dana, ako sad svi zapnu – kaže Podreka.

Inače, radovi u centru Beograda su, kako kaže, ideja gradskih čelnika o tome da se život grada spusti na reke, te navodi primer Beča i drugih evropskih prestonica.

– Pešačke zone svuda u svetu daju ljudima zdraviji život, one nisu šminka grada nego higijena grada. Jako nam je važno da spojimo higijenu i estetiku i zdrav ambijent. Tu Beograd mora još mnogo da investira – rekao je Podreka.

izvor: beograd.rs
 
Da li neko zna gde može da se izvrši uvid u idejni projekat za koji je izdata dozvola za uređenje i rekonstrukciju Topličinog venca ( ili ga kriju kao zmija noge ) ?

Broj dozvole:

ROP-BGDU-27412-ISAWHA-4/2018
инт. бр. IX-20 351.41-358/2018
oд 27.09.2018. године
 
Javni uvid u projekat je bio u zgradi grad uprave u 27 marta sad mislim da mozes traziti preko informacija od javnog znacaja
 
Juče je Folić u BGD hronici pričao o Topličinom vencu. Nije bilo table jer su u pitanju bili pripremni radovi za koje dozvola ne treba.

Do zime će pripremiti podlogu i asfalt za popločavanje, a ploče će postaviti kada vremenski uslovi to dozvole (na proleće).
 
Значи бугарски туристи да газе по раскопаном Топличином венцу до Паласа?
 
"To što mi radimo, zapravo je jedna higijena grada. Zato je u saradnji sa čelnicima Grada odlučeno da je vreme da se Beograd „umije” kako bi bio ne samo lagodniji za život, mirniji, lepši, nego i zdraviji."
Boris Podreka

Grad treba pre svega oprati! To sto se redja svuda granit ne znaci da ce grad biti cistiji. Grad jos nijednom (i slovima NIJEDNOM) nije oprao pesaku zonu (sem K. Mihajlove). To sto tuda vise ne prolaze automobili ne znaci da je automatski cistiji. Prodjite pa pogledajte - zapisene zardinjere, tragovi djubreta koji se sada kesama vuce od svih kafica itd... Posto grad nije u stanju da zavede komunalni red, trebao bi bar da opere ulice s vremena na vreme. Taj deo garda sada polako pocinje da smrdi, prodjite samo pored delova gde se baca djubre ili gde se ostavlja djubre po coskovima zgrada na O. vencu... Tek kada se naucimo da odrzavamo higijenu grada (mislim i na stanovnike i gradske sluzbe) treba da se nastavi sa ulemanjem granita na svakom cosku. Kaze Podreka radi se po uzoru na Pariz i Lion.... kako da ne, jedino ako te iste parizane ne preseli ovde! Nismo u stanju ni ulicu da operemo! :bash:
 
Kad se vec spominje Pariz i cistoca/prljavost... Nedavno sam se vratio iz Pariza (gde sam bio po prvi put) i ostao zapanjen necistocom i nehigijenom. Sklon sam da se nerviram i da kukam kako mi je Beograd preprljav i kako se ne brine o urednosti a u Parizu tone djubreta, vise je smeca oko kanti nego u njima, neke ulicice smrde na urin i djubre, fleke od zvaka, izvrljani i izlepljeni neki sanduci po trotoarima, izgazena trava po skoro svim parkovima.. Jednom recju neki delovi grada izgledaju kao kod nas jutro nakon Birfesta, i ne govorim o periferiji nego o centralnim zonama i najpoznatijim parkovima
 
Vrh