Pristup stanara svojim domovima (mislim, dok se jednog dana ne isteraju svi odatle)
Pristup dostavnih vozila
Pristup vozila hitnih službi - nemojte mi pričati o stubićima i rampama jer videli smo već više puta kako to izgleda na papiru, a kako u praksi
Pretvaranje (nekada) stambenih zona i blokova u mesta sa mešovitim sadržajem, a fala bogu pa ovde jedino što uspeva su kockarnice i kafići
Inače, kad smo kod pristupa i prohodnosti... na temi o Trgu mi još uvek niko nije objasnio kuda će ići turistički autobusi na putu za Kalemegdan ako se ceo Trg pretvori u jednu pešačku zonu a Vasina zamandali za vozila. Na stranu stanari, hitne službe, dostava, zanemarimo ih na sekundu... Vidim svi nešto bruje o turistima a niko da mi kaže kako ih sprovesti od Trga do Kalemegdana. Al bitno je da svi znaju da treba pešačka zona i da je turizam jedina buduća svrha Beograda.
@Dordevic
Dobro, ja ostajem pri 95%, očigledno se oko toga nećemo složiti tako da ajmo dalje.
Naravno da ih ima previše. Samo nema njih toliko previše koliko ima previše k****bolje gradskih vlasti da na tome porade na druge načine. Ne samo ove sadašnje, nego i mnogih prethodnih. Da se i u kontekstu starog Beograda gledalo u budućnost kao što se gledalo u kontekstu NBG, ne bi ni ovaj današnji broj automobila pravio tolika zakrčenja.
Što se tiče tih alternativnih rešanja - pa gde su? Po čemu je to danas lepše koristiti sve osim automobila, nego što je bilo pre npr 10 godina? Šta se u međuvremenu promenilo na bolje? Svakako, imamo više prohodnih trotoara i imamo sklepane biciklističke staze. Ali to mu dobro dođe kao nešto za razonodu i šetnju. A po čemu je to danas bolje ići bilo čime sem kolima na posao, nego što je bilo pre 10 godina?
a ometaju me svojim bahatim parkiranjima jer nema mesta, guzvama, trubenjem, gasovima...
Za parkiranje su odgovorni Grad, Parking servis, kao i projektanti koji projektuju parkirališta i garaže. Normalni vozači nemaju veze s time.
Gužve se stvaraju usled niza faktora, kao što smo valjda utvrdili. Jedan od tih faktora je i preveliki broj automobila. Drugi je tradicija lošeg i kratkovidog planiranja i rešenja koja se, usled politike, uvek sprovode do pola. Kao što je Zidar lepo bio opisao na temi o GŽS.
Problem trubnjave nema nikakve veze sa pešačkim zonama. Ko trubi u Kneza Miloša trubiće i na Kosančićevom vencu. Taj problem se rešava uvođenjem striktnijih pravila za ''zloupotrebu'' sirene i edukacijom ljudi još u toku vozačke obuke. Nisu se ostali Balkanci oko nas smirili po tom pitanju samo zato što su preko noći postali prosvećeni i mirni. Nego i zato što su ih pritegli nadležni organi i utuvili im da to ne rade.
Što se tiče gasova, šta da ti kažem, nema benefita bez neke cene/mane. Dobra vest je da će za 10 godina biti više električnih kola pa ćeš udisati i manje gasova. Mislim udisaćeš manje gasova u Beogradu. Na mestima gde se proizvode udisaćeš 20x više nego danas. A i moraćeš više da paziš pošto će biti potpuno nečujni. Al dobro. Poenta je da i za taj problem gasova postoji kakvo takvo rešenje koje ne podrazumeva pretvaranje pola grada u Knez Mihailovu.