Šta je novo?

Rekonstrukcija Topličinog venca

A Beograd inače ko stvoren za vožnju mopeda, bicikla, rolera, skejta, tricikla, trotineta, guralica... posebno kad padne kiša ili sneg.
Nema ničeg lepšeg od putovanja bajsem na posao preko Gazele na 10 stepeni. Možda jedino izlet do Ade skejtom preko snega.

Inače ako vi ovde koristite termin ''njegovo veličanstvo automobil'' da se sprdate na račun zastupljenosti automobila, ne smem ni da mislim šta biste uradili kad biste otišli u Ameriku. Verovtno biste se samozapalili iz protesta i neverice.
 
P.S.
Jedna stvar me isto kopka već neko vreme.

S jedne strane, imamo grupu ljudi koja kaže da automobile treba uništiti i izbaciti iz svakodnevnog života.
S druge strane, imamo drugu grupu ljudi koja forsira i zagovara zatvaranje malih lokalnih prodavnica gde god je to moguće i navikavanje Srba da idu u velike nedeljne kupovine u velikim trgovinskim centrima poput Tempa, Metroa, Rode, i sličnih.

Recite mi, kako ta dva idu zajedno? Kako tačno izgleda ta zamisao? Ako nema kola, gde čovek treba da smesti sve one kese i torbe koje treba da nosi kući? Da prikači prikolicu na Vespu? Ili da možda napravi skejt-kolica za kupovinu pa da gura tako do kuće 5 km?
Isto me zanima i u kontekstu transporta nameštaja, odlaska do lekara, obavljanja dnevnih aktivnosti i poslova... Kako npr vi zamišljate nečiji transport ormarića ili stone lampe koju je kupio u radnji koja ne vrši isporuku na kućnu adresu? Možda neka posebna nadogradnja za Vespu, ono nešto kao krovni nosač...? Ili možda sanduk na trotinetu, nešto kao kiper, samo na bazi dva točka...?

Hvala unapred na odgovoru.
 
S jedne strane, imamo grupu ljudi koja kaže da automobile treba uništiti i izbaciti iz svakodnevnog života.

Ko je to ovde rekao (?).

Ne može uže gradsko jezgro biti podređeno automobilima, kako je to inače bio slučaj skoro do sada.

Ne može svaka vaška da dolazi svojim kolima u strogi centar grada, to nekima nikako ne ulazi u glave.
 
pa zavisi gde u americi.
ako se zadesis u gradovima na istocnoj obali onda ti je auto cak i problem. i nemas toliko problema ako ga ne posedujes. bio, video, iskusio.
a pod uslovom da nisi na periferiji naravno.
kako kreces zapadnije tako potreba postaje mnogo veca.
ali stvar je u tome da oni imaju (uglavnom) mnogo bolju infrastrukturu da podrzi te automobile.
i bez obzira da li je auto koristan ili ne, slozices se valjda da je ovaj trend u beogradu pogresan i da odavno treba da razmisljamo o alternativama.
recimo ja da zivim na karaburmi ne bih isao na posao kolima na nbgd. mozda ponekad. i to samo zato sto radim od 5.
da radim "normalnu" smenu ne da ne bi isao kolima nego nema tija para...
al' bi isao kolima u grocku ili na banovo brdo npr.
 
@Vladivoje,
ti nisi toliko ekstreman u tome, bar po onome što sam video do sad, ali vidim druge ljude na forumu koji idu toliko daleko da će uskoro početi da preziru automobil.
Ne može uže gradsko jezgro biti podređeno automobilima
A u čemu tačno ti vidiš podređenost automobilima? I vidim kažeš ''do sada''. Jel to znači da je stanje poslednjih 10 godina isto kao i stanje pre 20, 30 i/ili 50 godina? Da se ništa nije uradilo na tom polju? Da je danas pešacima isto kao što je bilo 2000? A vlasnicima automobila lakše nego ikad?
Ne može svaka vaška da dolazi svojim kolima u strogi centar grada
Prvo, šta mu tačno dođe ''vaška''? Jel to novi izraz za ljude koji stanuju na bliže od 3 km od Palate Albanija?
Drugo, jel iko ovde ima predstavu koliko ljudi u Beogradu živi u krugu od 3 km od Palate Albanija?
Treće, čak i da zanemarimo prva dva prethodna pitanja, moram da pitam sledeće: recimo da je 2030. godina, i svi koji su nekad živeli u zoni dvocifrenih linija GSP sad su isterani u predgrađa. Da ne ulazim sad u to koji će to urbanistički haos biti, recimo primera radi da je sve to idealno sprovedeno i realizovano. E sad, imamo čoveka koji želi npr iz Jajinaca da dođe u centar da u nekoj radnji kupi neki komad nameštaja, ali ta radnja ne isporučuje na kućne adrese. Kako tačno on treba da: 1) dođe do te radnje 2) vrati se kući sa svojim tovarom?

@Dordevic
Pa ako gledamo Boston i sve to na severoistoku što maksimalno liči na Evropu, onda da, može se reći da ni njima gradovi nisu toliko podređeni automobilima. Ako pak gledamo preostalih 95% Amerike stvar je malo drugačija
Mada ja nisam navodio Ameriku kao uzor kome treba da težimo (iako će pojedinci brže bolje dočekati da to tako predstave). Samo se pitam, ako nekoga ovde toliko žulja ovaj broj automobila, i toliko misli da Srbi obožavaju da voze auto u Beogradu jer nemaju pametnija posla... pitam se samo šta bi rekao kad bi otišao u Ameriku.
i bez obzira da li je auto koristan ili ne, slozices se valjda da je ovaj trend u beogradu pogresan
A šta je tačno pogrešno? To jest, kako tebe ovaj sadašnji pristup ugrožava? Jel te remeti kao vozača? Ili kao putnika JGP, ili kao pešaka? Kako tačno tebe automobili ometaju u obavljanju svakodnevnih aktivnosti?
 
i da odgovorim: nema potrebe da bukvalises sa unistavanjem svih automobila. prica se o svakodnevnim putovanjima uglvanom kroz centar.
ja ne bih isao vespom u tempo ali isto tako kad god dolazim u centar prakiram gde mi je najlakse a ne najblize. uglavnom slavija, obilicev venac ili parking u cvijicevoj. pa onda 12-20 min peske zavisno gde idem.
ja ne znam kako nekome to nije lakse i lepse nego da se smara po onim guzvama... (izuzimam vanredne i specijalne povode za koje je potreban auto, ali kojih ipak nema svaki dan)
 
Prvo, šta mu tačno dođe ''vaška''?

Kada kažem "svaka vaška" - mislim na one koji se vozikaju sami, a takvih je jako mnogo, nažalost.

E zato kažem da takvima treba onemogućiti dolazak kolima u strogi centar, jer samo nekoliko takvih osoba sa svojim kolima nenormalno zatrpavaju i zagađuju već ionako pretrpan i zagađen centar.

Inače, jako malo se uradilo na proterivanju privatnih automobila iz najužeg centra, pošto se uglavnom radilo na proširenju kapaciteta za parkiranje, sa ciljem da se uzima više novca.
Dakle, prioritet dosadašnjih gradskih vlasti (pa verovatno i ove) je uzimanje novca od parkiranja, a ne istinsko rasterećenje centra grada od brojnih vozila.

Pogledaj samo koliko je parking-mesta potrebno ljudima koji žive u centru.
Zar o tome treba mnogo pričati (?).

Inače, dobra je tendencija kod aktuelnih gradskih vlasti što je bar prepoznat problem rasterećenja centra od nepotrebnog saobraćaja, s obzirom na postepeno proširenje pešačkih zona po strogom centru, što bi valjda trebalo da predstavlja pozitivan pomak življenja u velikom gradu.
 
Ja kad hoću da vodim zdrav život™ sednem na bajs pa izvozam 20-30 km. Ili odem u teretanu da vežbam (pošto nisam baš tip za trčanje).
Kad hoću da se šetam, ne krećem tako što dođem do Slavije pa krećem put Kružnog toka na Novom Beogradu, birajući najbesmisleniju moguću rutu koju ionako gledam svaki dan kad se vraćam kući ili idem negde. Nego šetam po ulicama i delovima grada koji su za to i namenjeni.

Prolazak kroz centar kolima?
Pa ko normalan voli da prolazi kroz centar Beograda kolima ako ne mora?

Vidim često se kao argument za proterivanje automobila pominje promocija zdravog života. Čekajte ljudi, da vas pitam ja nešto - jeste vi bebe pa da neko treba da vas uči zdravom životu? Ako ćemo da učimo ljude hodanju, trčanju i okretanju pedala, oćemo onda da im propisujemo i koliko dnevno smeju da se izlažu ekranima? Oćemo onda da izbacimo i sve komade nameštaja koji nisu 100% anatomski i ergonomski dizajnirani, da bismo naučili ljude da vode računa o kičmi?

Ne razumem tu ideju da treba Grad i država nekog da uče kako se vodi zdrav život. Pa žalim tog čoveka koji sa 20+ godina ne zna da treba sam da hoda, da treba generalno sam da vodi računa o svom životu i svom zdravlju pa mu trebaju pešačke zone i trotineti da ga na to podsećaju.

@Vladivoje
A kako ćeš tačno da diferenciraš one koji u centar dolaze da bi parkirali na zelenu površinu na metar od stolice u kafiću (dakle koji su malo lenji i bezobzirni) od onih koji dolaze u centar zato što tu žive, nešto donose, dovoze nekog, ili dolaze da hitno završe neku aktivnost?
Inače, jako malo se uradilo na proterivanju privatnih automobila iz najužeg centra, pošto se uglavnom radilo na proširenju kapaciteta za parkiranje, sa ciljem da se uzima više novca.
Samo se seti trotoara pre i posle 2000. Ne znam za tebe, ali čak i ja koji sam cepidlaka i gunđalo, više cenim ove sadašnje trotoare sa svim svojim manama i rupama... nego one nekadašnje koji su se sastojali od 30 cm prolaza između fasade zgrade i štrokavog branika Varburga.
Pogledaj samo koliko je parking-mesta potrebno ljudima koji žive u centru.
Zar o tome treba mnogo pričati (?).
Paa... ja se tu slažem s tobom. Ali, kako da se dođe do tih garaža/parking mesta ako se rasprostru pešačke zone po gradu? A kako je krenulo, neki bi ovde da ih rasprostru sve od Ušća do Konjarnika...

Za ostalo - u redu, primljeno k znanju.
 
Prolazak kroz centar kolima?
Pa ko normalan voli da prolazi kroz centar Beograda kolima ako ne mora?

Ne da prolaze, nego vole da dolaze u centar kolima, što je još gore.

@Bender, jao mnogo ideš u detalje, a nešto nemam mnogo vremena za piskaranje.
Mnogo više bih doprineo priči "uživo", a ne ovako preko kuckanja. :wink:

Mislim da znaš na šta mislim, a to je najvažnije. :)


Paa... ja se tu slažem s tobom. Ali, kako da se dođe do tih garaža/parking mesta ako se rasprostru pešačke zone po gradu? A kako je krenulo, neki bi ovde da ih rasprostru sve od Ušća do Konjarnika...

Paa... nisu valjda toliko ludi da ne obezbede prilaze tamo gde treba...
 
Bender banalizujes stvari , niko ovde nije mislio da automobili treba da se izbace iz Beograda, ovo je tema o Toplicinom vencu a ti projektujes pricu na ceo Beograd. Ovde se radi o zavtaranju 2 ulice ispod knez Mihajlove koje su najuzi centar grada a ti prebacujes pricu na Rodu i Tempo. Ne znam kakve veze ima Roda na autoputu sa Kosancicevim vencem. Imas Maxi na Kosancicu, ako ti je do kupovine. Takodje tumacis tudja misljenja na svoj nacin, ja nisam mislio na voznju biciklom radi zdravlja nego kao prevozno sredstvo od mesta a do mesta b. Pominjes kako ce stanari da nose ormarice i onda cinicno pominjes da se na vespu stavi ne znam sta, a kako su 40 god stanovnici Kneza Mihajlove nosili ormarice? Kako u Cara Lazara nose ormarice i u delijiskoj ulici i Kralja Petra? Ako je nesto pesacka zona to ne znaci da kola hitne pomoci, dostavna vozila i svaka druga vozila sa potrebom ne mogu uci u odredjeno vreme ili po potrebi...
 
Prevelike pesacke zone dovesce do iseljavanja iz centra jer je skoro nemoguce imati porodicu u bg a nemati kola. u te stanove se nece doseljavati novi stanari, prosto je tako. Lepo je ali nije prakticno. Kod nas ne postoji dovoljan broj ljudi koji imaju 150k+ evra da ispljunu za stari stan u staroj zgradi i da se posle guraju u losem gradskom prevozu. Takvi ce kupiti novogradnju na Vracaru sa garazom u zgradi a stanovi u pesackim zonama ce se mozda izdavati turistima. Neke ulice se moraju ostaviti za saobracaj na nacin kao sto je to uradjeno sa Gracanickom. Tako nesto + nove garaze ili dozvoljen ulaz i parking u pojedinim ulicama samo za stanare je mozda resenje...
 
@Vladivoje
Slažem se da ima tema, tačnije dosta tema na ovom forumu, koje je teško obrađivati ovako ''preko žice''. Em što dugo traje, em što je teško preneti svaku misao na tastaturu. Ali bože moj, silom prilika moramo ovako nekako. Bar za sad.

Ne idem namerno u detalje da bih prolongirao ili razvodnjavao, nego naprotiv, baš da bih razumeo tuđe stavove i da bismo napokon rasčlanili šta je to kod automobila što trenutno ometa Beograđane. Kao i to šta bi se sve promenilo kada bi se isti maksimalno proterali iz njegovog šireg centra.

Što se tiče dolaska u centar - kao što rekoh, ne dolaze svi u centar da bi parkirali na Kalemegdan i seli u ''baštu'' kafića.
Što se tiče garaža - pa obezbediće se tek delić potrebnog broja. Za ostalo će biti parola ''jbg, snađite se ™ ''. A deo javnosti će brže bolje pohitati da podrži takav odbrus, pod izgovorom da je ionako sve to ''marva iz kruga dvojke'' i da nema šta da se troše državne pare (''di su naši novci ™ '') da se tim besposličarima i komunjarskim sinovima prave parking mesta...

@Vracarac
Danas je Njegoševa. Sutra je Kosančićev venac. Prekosutra je sve do Slavije. Sledeće nedelje ceo Dorćol. I tako sve dok se sve u krugu od 3 km od Albanije ne pretvori u svojevrstan prazan nenastanjiv muzej. A predgrađa u pretrpane haotične favele (jer država neće sprovesti svoj deo posla na vreme).
Imas Maxi na Kosancicu, ako ti je do kupovine.
I koliko artikala ima u tom Maxiju? Tačnije - Šop end gouu?
Pominjes kako ce stanari da nose ormarice i onda cinicno pominjes da se na vespu stavi ne znam sta, a kako su 40 god stanovnici Kneza Mihajlove nosili ormarice?
Odlično. Aj se vratimo ne 40 nego 400 godina unazad.
Kako su nekada Srbi nosili žito od jednog sela do drugog? Lepo o-ruk na leđa ili na konjsku zapregu, pa teraj!
Eto, ako su mogli oni tako, možemo i mi danas.
ko je nesto pesacka zona to ne znaci da kola hitne pomoci, dostavna vozila i svaka druga vozila sa potrebom ne mogu uci u odredjeno vreme ili po potrebi...
Da da, videli smo kako to sjajno funkcioniše u praksi
http://mondo.rs/a699178/Info/Crna-Hroni ... ulici.html
Vatrogasci su imali kraće poteškoće pri prilazu zgradi, jer nisu kamionima mogli da prođu sa Obilićevog venca do Zmaj Jovine zbog stubića postavljenih na trotoaru. U gašenju požara je korišćena i dizalica.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/baste ... da/plkvkv9
U Rajićevoj ulici jutros oko osam ujutro, izbio je požar u jednom od restorana, a zbog bašti koje prelaze obeležene površine i radova u okolnim ulicama, vatrogasci su kružilli deset minuta kako bi došli do mesta događaja
 
A i ne odbacujemo točak kao izum , sa kola , već pokušavamo da izbacimo preteranu (u)potrebu za istim , kao što reče Vračarac. Neki ljudi su se toliko srodili sa istim , da maltene iz spavaće sobe ne mogu peške da stignu do kupatila. Sa druge strane , ne treba preterivati ni sa pretvaranjem ulica u pešačku zonu , jer i to u izvesnoj meri zna da iritira. A još više , barem mene , iritira to da sam konstantno bombardovan sa time da "pešaci nisu maratonci" ili time da ulice moraju da se prilagođavaju kolima a ne kola ulicama. Takvu i slične vrste "bombardovanja" smatram izuzetno iritantnim , i vrlo često kontraproduktivnim. Zalaži se ti za ono u šta veruješ , ali nemoj mene pri tom da teraš da po svaku cenu moram to da prihvatim , i da ako to ne uradim , zanači da sam mrzitelj , već probaj da nađeš fini način da mi pokažeš da je to što radiš ispravno i da pomažući tebi činim dobru i pozitivnu stvar. Ili pak , da ako se ne slažem sa tobom , automatski proglasiš sebe ugnjetavanim sa moje strane.
Grad pripada svima , a ne pojedincima , i shodno tome , treba ga napraviti funkcionalnim za sve grupacije.
 
Pa ima i ljudi u Americi koji spavaju sa puškom pored jastuka ili idu sa Heklerom u večernju šetnju pored jezera (ne izmišljam, imam screenshot).
Jel to onda znači da ne treba niko na planeti da poseduje bilo kakvo oružje sem zvaničnih vojnih snaga?

Sam si lepo rekao - ključ je u umerenosti. I ja bih dodao - pametnoj regulaciji. Vazda bilo i biće. Za sve u životu i društvu.

Samo što svi paze da ne odu u krajnost u korist automobila, ali niko da se zapita da li je malo otišao u krajnost protiv istih...
 
Danas je Njegoševa. Sutra je Kosančićev venac. Prekosutra je sve do Slavije. Sledeće nedelje ceo Dorćol. I tako sve dok se sve u krugu od 3 km od Albanije ne pretvori u svojevrstan prazan nenastanjiv muzej.

Verujem da si i sam veoma svestan da si sa ovim svojim "projekcijama" malo preterao. :wink:

Bogami, ovde si baš mnooogooo preterao:
:arrow: viewtopic.php?f=23&p=569868#p569868



Grad pripada svima , a ne pojedincima , i shodno tome , treba ga napraviti funkcionalnim za sve grupacije.

Tako je. Konačno je počelo da se nešto radi i u tom smislu. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569909#p569909:2nczxumo je napisao(la):
Vladivoje » Uto Sep 25, 2018 1:23 pm[/url]":2nczxumo]
Danas je Njegoševa. Sutra je Kosančićev venac. Prekosutra je sve do Slavije. Sledeće nedelje ceo Dorćol. I tako sve dok se sve u krugu od 3 km od Albanije ne pretvori u svojevrstan prazan nenastanjiv muzej.
Verujem da si i sam veoma svestan da si sa ovim svojim "projekcijama" malo preterao. :wink:
Možda ja grešim u proceni, ali uopšte se nisam zezao kad sam to napisao. Niti sam namerno prenaduvavao.

Ja sam samo parafrazirao pisanja i ideje drugih članova. Na temi o Trgu piše se o PZ u Kralja Milana. Na drugom mestu videh predlog da se isto uradi i sa Dorćolom. Njegoševa se uveliko radi, a na temi o tome behu predlozi da se ona pretvori u PZ sve do Kalenić pijace.

Kad se to ukombinuje sa stavom da automobile treba zabraniti na području između autoputa, Save, Dunava i Liona, jasno ti je da će pre ili kasnije sve to da se spoji u jednu veliku ideju da se - ne ceo, ali ogroman deo - starog Beograda pretvori u veliku pešačku zonu, a samim tim u primarno komercijalno-turistički sadržaj. Iz koga se ljudi, hteli ne hteli, uvek na kraju isele. I to onda više nije Beograd. To je samo ljuštura nekadašnjeg Beograda. Generički grad kao i svaki drugi.

Dopuna - Naravno, za to na temi o Trgu sam se zezao. Pa očigledno je. Zato što čitam i ne verujem koliko neki članovi ne odustaju od uspostavljanja svojih fantazija i želja.
Ali za sve ovo ostalo napisano na ovoj temi, uopšte se ne zezam. Niti preuveličavam. Uostalom sačekaj još jedno godinu dve pa sam pogledaj šta će sve još da se predstavi i nametne od ideja u fazonu igramo se SimCityja sa Beogradom.
 
nije 95% nego dosta manje. a ne moras sam sebi da postavljas pitanja i dajes odgovore u ime drugih sagovornika. niko nije rekao da si ti rekao da treba da stremimo nego sam ja rekao da postoji i tmao u toj americi, koju si uzeo za primer, nesto cemo i treba da stremimo. u ovom slucaju se radi o prevozu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569893#p569893:18oj5ve0 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Sep 25, 2018 12:43 pm[/url]":18oj5ve0]
i bez obzira da li je auto koristan ili ne, slozices se valjda da je ovaj trend u beogradu pogresan
A šta je tačno pogrešno? To jest, kako tebe ovaj sadašnji pristup ugrožava? Jel te remeti kao vozača? Ili kao putnika JGP, ili kao pešaka? Kako tačno tebe automobili ometaju u obavljanju svakodnevnih aktivnosti?
jel stvarno treba da ti odgovrama na ovo pitanje?
i to za zdrav zivot i tirada o tome...
stvarno ne vidim da je neko naveo to kao argument za "ukidanje" automobila. ako jeste brate ignorisi ga.
ja sam vozac i ne bas neko ko vodi zdrav zivot. iako se lozim na trekking i kampvanje.
ali zaglavljivanje u centru kolima ako mogu da prakiram i 20 min dalje meni licno nije ni za poredjenje.

mislim, znam da znas o cemu ljudi pricaju ali ja ne mogu da diskutujem sa toliko bukvalisanja i ironije.
bez uvrede iskreno. vidim da ti je stalo :)
 
Ostaću pri 95%, pošto sam pre 5 godina bio tamo i obišao ceo Jug i pola istočne obale.
Na kraju krajeva nije ni bitno, pošto sam Ameriku pomenuo kao primer jedne krajnosti u kojoj bi neki naši ljudi doživeli šlog kad bi je videli.
jel stvarno treba da ti odgovrama na ovo pitanje?
Ozbiljno pitam. Hoću da čujem sve moguće razloge kako to nekoga u Beogradu ometaju automobili.
Ne kažem da ih nema. Ali mislim da je red da se makar jednom na ovom forumu analizira taj problem u celosti a ne da se sve svodi na odokativne izjave i ishitrena ''rešenja''.
stvarno ne vidim da je neko naveo to kao argument za "ukidanje" automobila.
Na ovoj temi, na temi o Trgu, na temi o pešačkim zonama. Na svakoj temi gde se priča, ili o automobilima, ili o pešačkim zonama. Dalje, svaka izjava gradskih vlasti vezanih za centar grada, za bicikle, ili za saobraćaj. Na kraju - pola današnjih novina i interneta, koji svi redom trube kako će uvođenje pešačke zone nekog da natera da počne da vodi zdrav život.
U pravu si ga ih treba ignorisati. Samo kažem da ne izmišljam i da svakog dana nailazim na takve izjave.
zaglavljivanje u centru kolima
Ali da li se ta zaglavljivanja dešavaju samo zato što Beograd ima previše automobila, ili ima tu i drugih faktora? I drugo, koliko ta zaglavljivanja traju? I gde se najčešće javljaju?

Što se tiče razgovora, ma ne očekujem ja ni od koga da se meni pravda ili piše elaborat pobogu. Samo bih voleo da čujem, makar i po par reči ali taksativno, šta je to što će masovno uvođenje pešačkih zona da reši, i kako premostiti probleme koji će se tad javiti?
 
Samo bih voleo da čujem, makar i po par reči ali taksativno, šta je to što će masovno uvođenje pešačkih zona da reši, i kako premostiti probleme koji će se tad javiti?

Koji problemi će se tad javiti (?).
 
pa izgleda da ima previse za ovu infrastrukturu. a smanjenjem broja automobila u centru a i sire, uvodjenjem kvalitetnih alternativa i podizanjem svesti gradjana, popravlja se situacija za ljude koji zive u centralnoj zoni. izmedju ostalog.

a ometaju me svojim bahatim parkiranjima jer nema mesta, guzvama, trubenjem, gasovima...

i opet; 95%? nema sanse.
 
Pristup stanara svojim domovima (mislim, dok se jednog dana ne isteraju svi odatle)
Pristup dostavnih vozila
Pristup vozila hitnih službi - nemojte mi pričati o stubićima i rampama jer videli smo već više puta kako to izgleda na papiru, a kako u praksi
Pretvaranje (nekada) stambenih zona i blokova u mesta sa mešovitim sadržajem, a fala bogu pa ovde jedino što uspeva su kockarnice i kafići


Inače, kad smo kod pristupa i prohodnosti... na temi o Trgu mi još uvek niko nije objasnio kuda će ići turistički autobusi na putu za Kalemegdan ako se ceo Trg pretvori u jednu pešačku zonu a Vasina zamandali za vozila. Na stranu stanari, hitne službe, dostava, zanemarimo ih na sekundu... Vidim svi nešto bruje o turistima a niko da mi kaže kako ih sprovesti od Trga do Kalemegdana. Al bitno je da svi znaju da treba pešačka zona i da je turizam jedina buduća svrha Beograda.

@Dordevic
Dobro, ja ostajem pri 95%, očigledno se oko toga nećemo složiti tako da ajmo dalje.

Naravno da ih ima previše. Samo nema njih toliko previše koliko ima previše k****bolje gradskih vlasti da na tome porade na druge načine. Ne samo ove sadašnje, nego i mnogih prethodnih. Da se i u kontekstu starog Beograda gledalo u budućnost kao što se gledalo u kontekstu NBG, ne bi ni ovaj današnji broj automobila pravio tolika zakrčenja.

Što se tiče tih alternativnih rešanja - pa gde su? Po čemu je to danas lepše koristiti sve osim automobila, nego što je bilo pre npr 10 godina? Šta se u međuvremenu promenilo na bolje? Svakako, imamo više prohodnih trotoara i imamo sklepane biciklističke staze. Ali to mu dobro dođe kao nešto za razonodu i šetnju. A po čemu je to danas bolje ići bilo čime sem kolima na posao, nego što je bilo pre 10 godina?
a ometaju me svojim bahatim parkiranjima jer nema mesta, guzvama, trubenjem, gasovima...
Za parkiranje su odgovorni Grad, Parking servis, kao i projektanti koji projektuju parkirališta i garaže. Normalni vozači nemaju veze s time.

Gužve se stvaraju usled niza faktora, kao što smo valjda utvrdili. Jedan od tih faktora je i preveliki broj automobila. Drugi je tradicija lošeg i kratkovidog planiranja i rešenja koja se, usled politike, uvek sprovode do pola. Kao što je Zidar lepo bio opisao na temi o GŽS.

Problem trubnjave nema nikakve veze sa pešačkim zonama. Ko trubi u Kneza Miloša trubiće i na Kosančićevom vencu. Taj problem se rešava uvođenjem striktnijih pravila za ''zloupotrebu'' sirene i edukacijom ljudi još u toku vozačke obuke. Nisu se ostali Balkanci oko nas smirili po tom pitanju samo zato što su preko noći postali prosvećeni i mirni. Nego i zato što su ih pritegli nadležni organi i utuvili im da to ne rade.

Što se tiče gasova, šta da ti kažem, nema benefita bez neke cene/mane. Dobra vest je da će za 10 godina biti više električnih kola pa ćeš udisati i manje gasova. Mislim udisaćeš manje gasova u Beogradu. Na mestima gde se proizvode udisaćeš 20x više nego danas. A i moraćeš više da paziš pošto će biti potpuno nečujni. Al dobro. Poenta je da i za taj problem gasova postoji kakvo takvo rešenje koje ne podrazumeva pretvaranje pola grada u Knez Mihailovu.
 
Bender Rodriguez":16wwnpv3 je napisao(la):
Pristup stanara svojim domovima (mislim, dok se jednog dana ne isteraju svi odatle)
Pristup dostavnih vozila
Pristup vozila hitnih službi - nemojte mi pričati o stubićima i rampama jer videli smo već više puta kako to izgleda na papiru, a kako u praksi
Pretvaranje (nekada) stambenih zona i blokova u mesta sa mešovitim sadržajem, a fala bogu pa ovde jedino što uspeva su kockarnice i kafići


Inače, kad smo kod pristupa i prohodnosti... na temi o Trgu mi još uvek niko nije objasnio kuda će ići turistički autobusi na putu za Kalemegdan ako se ceo Trg pretvori u jednu pešačku zonu a Vasina zamandali za vozila. Na stranu stanari, hitne službe, dostava, zanemarimo ih na sekundu... Vidim svi nešto bruje o turistima a niko da mi kaže kako ih sprovesti od Trga do Kalemegdana. Al bitno je da svi znaju da treba pešačka zona i da je turizam jedina buduća svrha Beograda.

Odakle ti to da će Vasina da se "zamandali" za vozila (?).

Ne znam, moje je mišljenje da se previše trošiš u spekulacijama raznih vrsta.
 
Ma dobro, nek se istrošim ja, samo hoću da proniknem u logiku iza sve rastućeg stava da: što više pešačkih zona - to manje problema.
Odakle ti to da će Vasina da se "zamandali" za vozila (?).
Pa po svemu sudeći, to je jedna od ideja. Ja ne tvrdim da će da se zamandali, jer očigledno se to stalno nešto prećutkuje i niko da da jasan i konkretan odgovor. Ali pošto vidim da sve više ljudi želi rešenje kojim bi se ona pretvorila u pešačku zonu tipa Kneza (dakle ne da bude zona usporenog saobraćaja nego baš prava PZ) i da se to kao opcija sve češće pominje i u medijima... moram da pitam da li postoji plan kuda sprovoditi neophodna vozila do drugog kraja tog pravca?

Ili do sadržaja unutar te zone, kao npr u slučaju intervencija hitnih službi... Za koje smo videli kako (ne)funkcionišu u praksi...
 
@ Bender, neće Vasina biti nova Knez-Mihailova, to ti garantujem. :wink:

A ja bih voleo da proniknem u logiku stava da: što više pešačkih zona - to više problema. :wink:

Već si napisao ranije kako nije dobra nijedna vrsta ekstremizma, sa čime se ja i svako drugi ko je razuman i normalan mora složiti.
 
Nadam se da si u pravu za Vasinu. Zaista. Živi bili pa videli. :wink:
A ja bih voleo da proniknem u logiku stava da: što više pešačkih zona - to više problema.
To zaista nije moj stav.

Moj stav je:
Pešačke zone imaju svoje prednosti i lepote.
Pešačke zone takođe imaju i svoje mane i probleme.
Treba ih uspostavljati tamo gde ima uslova i potrebe za time.

S druge strane, stav koji sve više provejava na ovom forumu je:
Pešačke zone imaju sve prednosti i lepote.
A nemaju nikakve mane i ne donose nikakve probleme.
Treba ih uspostavljati svuda.


Jel sad jasnije u čemu ja vidim problem tu? Zar to nije ekstremizam? Videti u nečemu samo dobro, a ignorisati loše?

Isto važi i za automobile. Moj je stav da oni, kao i sve u univerzumu pobogu... imaju svoje dobre i svoje loše strane. I njihova upotreba treba da se vodi logikom umerenosti i razuma.
S druge strane, stav na koji sve više nalećem, i na ovom forumu, i u medijima, i u javnosti, i kod izjava nadležnih, pa čak i u mojoj bivšoj struci je: automobili su nam bili prijatelj poslednjih 100 godina ali sada su nam neprijatelj.

Da ironija bude veća... sad izlazim malo iz okvira Beograda ali vezano je za priču o automobilima i kampanji koja se vodi protiv njih poslednjih 10 godina... Dok ovi jedni reže na automobile, pomaljaju nove ''tehnologije'' koje su toliko neefikasne, toliko besmislene i toliko uslovno rečeno - sebične, da smo došli dotle da se, gledano po potrošnji energije, u poslednjih 5 godina stvorila jednu novu Argentina na planeti samo da bismo održali te tehnologije u životu. Navodim to kao jedan od brojnih primera. I za razliku od automobila koji su nam izgradili svet u polednjih 100 godina, te nove ''tehnologije'' ne prave apsolutno ništa materijalno. Pa ipak, njima niko ne pridikuje, a automobili se guraju pod mač. Nazovi to opsesijom ili zaludnošću, ali ja ne mogu da ne reagujem na takve pojave. Na toliko nerazumlje pa i licemerje.
 
Vrh