Šta je novo?

Rekonstrukcija Topličinog venca

Београд живи од информатичког сектора и угоститељства и свако ко мисли другачије се заварава

Иовако је једини регион у земљи са већим увозом од извоза и то у толикој мери да цела нација има озбиљан трговински дефицит. Угоститељство и ИТ сектор су једини здрави у целом граду и на плећима носе трговину и ситне услуге који запошљавају остатак становништва.
 
Угоститељство је међу најсивљом економијом.
 
Eto recimo Muzej Jugoslavije je uređen , pa nešto nisam primetio horde turista , ali ih zato vrlo često viđam kako se slikaju pored razrušenih zgrada Generalštaba. Pored ovoga imamo i turiste koji dolaze isključivo zbog noćnog života po splavovima , i to ne mali broj. Ako to treba da nam bude "trademark" , onda sa nama nešto ozbiljno nije u redu.
A za ljude u centru koji kažu da imaju isto pravo glasa kao i ljudi van centra , jer grad živi i od njihovog poreza , kao i od poreza drugih , nazivati malograđanima koji nemaju pravo da bilo šta kažu , osim ukoliko to nisu hvalospevi o turizmu u pešačkoj zoni , ne da spada u loš trip ili da su osobe ograničene , nego čak ne spada ni u zatucanost naroda. Čitajući komentare pojedinaca , imam utisak kao da smo na mentalnom nivou u srednjem veku , gde samo "odabrani" smaju da iznesu svoje mišljenje.

P.S.
Ugostiteljstvo je toliko zdrav sektor , da se u potpunosti slažem sa Došljakom.
 
Jel mene neko zeza ovde? :lol:

Ovaj čovek prepisao moju kritiku, kao odgovor meni :lol:

@došljak
I siva i crna da je, mnogo vise doprinosi "odrzavanju" grada od "ekstra poreza" na komunalije ljudi koji zive centru.
Ne mnogo, nego neuporedivo vise
 
Нисам нешто приметио да је тако. Друга ствар што се екипица ортака уталила да једни другима пуне џепове намештањем локала, дозвола, послова реконструкције пешачких зона, тргова и пијацета, а у суштини сређују баште ортацима и шире им простор.
 
Jedan kafic sa dva radnika u smeni kao minimum funkcionisanja, na ime poreza i doprinosa za radnike, poreza na zakup lokala, svih " ekstra poreza" na nepokretnost, pdv-a kolko god da je siv, pausala, zakupa bašta, pokrije bar 1000 stanovnika koji plate "ekstra porez na stanovanje"
 
Kako može nešto što spada u sivu ekonomiju da puni budžet grada u enormnim količinama?
 
^^
Svi smo svedoci da ne dobijemo uvek fiskalni račun, ali smo i svedoci da ga neretko i dobijemo.

Svedoci smo da su radnici prijavljeni na minimalac, a ne na punu zaradu.

Ali svakako, manje ili vise, uglavnom manje pune budžet. A to manje je neuporedivo sa "ekstra dazbinama" koje plaćate za zivot u centru
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624137#p624137:21weo828 je napisao(la):
Drakche » Wed May 22, 2019 6:48 am[/url]":21weo828]Mislim da je polukruzna stambena zgrada otprilike u ovoj poziciji danas.
file.php

Ona velika zgrada čiji se gornji prozori kao nadovezuju za Sabornu crkvu može biti Hotel Grand?

Mislim na hotel koji je nekad bio u vlasništvu kraljevske familije Obrenovića. Oni su bili glavni posednici u tom delu grada,
verovatno su im Karađorđevići konfiskovali svu imovinu pre nego što su komunisti stigli. Za čudo u Gračaničkoj ulici još postoji kuća (mala palata) koju je podigao Miloš Obrenović za svoju ljubavnicu. To je druga najstarija stambena zgrada u Beogradu pod zaštitom države.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=626396#p626396:265iyk8o je napisao(la):
JarJarBinks » Fri May 31, 2019 5:17 pm[/url]":265iyk8o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624137#p624137:265iyk8o je napisao(la):
Drakche » Wed May 22, 2019 6:48 am[/url]":265iyk8o]Mislim da je polukruzna stambena zgrada otprilike u ovoj poziciji danas.
file.php

Ona velika zgrada čiji se gornji prozori kao nadovezuju za Sabornu crkvu može biti Hotel Grand?

Mislim na hotel koji je nekad bio u vlasništvu kraljevske familije Obrenovića. Oni su bili glavni posednici u tom delu grada,
verovatno su im Karađorđevići konfiskovali svu imovinu pre nego što su komunisti stigli. Za čudo u Gračaničkoj ulici još postoji kuća (mala palata) koju je podigao Miloš Obrenović za svoju ljubavnicu. To je druga najstarija stambena zgrada u Beogradu pod zaštitom države.

PS. Sad sam primetio da se na fotki vidi ta mala palata Miloša Obrenovića. Prepoznaje se po veoma strmom krovu koji je na desnom kraju zgrade za koju mislim da je Hotel Grand u Gračaničkoj ulici.
 
Пре два дана:









Аутомобили у прекршају:





 
Debili. Neka parkiraju sebi automobil u stan.
 
Ja da sam neka vlast trazio bi im saglasnost da u dvorištima unutar blokova im sravnim dodate kvadrate, porušim razne sklepotine i napravim im parking. I onda da se ukine lepo parking na ulici i prošire se trotoari za sve gradjane Beograda da vide staro jezgro i uzivaju u setnji i spomenicima kulture. Ali naravno oni ne bi dali ni pedalj svog dvorista vec bi da uzurpiraju sve sto mogu. Sledeci korak je da rezervisu parking mesta na ulici to vam garantujem. I kad sve to dobiju na ustrb naseg dzepa onda ce prodati te stanove po sumanutim ciframa i kupiti par pristojnih stanova.
 
То би било најбоље решење не само за центар и Стари град већ и за Врачар, већи део Савског венца, Палилуле и Звездаре са предратном матрицом затворених блокова. Улице би продисале и добио би се простор за дрвореде и бициклистичке стазе.
 
Vise vole da ta dvorista izgledaju kao da je bomba pala
Imate slucajeve da postoje garaze kao izmedju desanke maksimovic i svetozara markovica kod dadova garaza privatizovana na mutan naci novi gazda mjesta iznajmljuje za 200€ mjesecno ili pak na zvezdari garaze se koriste kao salon tepiha namjestaja ili na bb garaza isto privatizovana od neadasjeg crvenog signala raspada se itd itd
 
ne da je bomba pala, nego im unutrasnja dvorista izgledaju kao ciganmale. Svako ko je malo zagledao zna da je istina.
 
Kako je Beograd urbanistički šarenolik u najmanju ruku mislim da je ukidanje većine parking mesta na ulici greška. Već sada skoro svako ko može koristi unutrašnjost bloka za parkiranje. Na zapadu je to uglavnom uređen prostor za stanovnike sa mobilijarom i zelenilom. Kod nas bi mogao na dosta mesta da se napravi čak i kompromis ali bi moralo dosta da se ruši. Previše je divljih objekata unutar blokova a realno neće oni niđe...smuljaće da legalizuju...
 
Kafedžije su već izbacili stolove. Lepo je vreme, ljudi sede...
Ono što mi je odmah palo na pamet: lepo vreme - OK. Ali kada dođe jesen pa zima, da li ćemo tada ovde viđati one sklepotine sa providnim folijama?
 
Te sklepotine vise ne dozvoljavaju ukljanjaju se ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627579#p627579:vlhph3ia je napisao(la):
relja » Sre Jun 05, 2019 9:33 am[/url]":vlhph3ia]Kafedžije su već izbacili stolove. Lepo je vreme, ljudi sede...
Ono što mi je odmah palo na pamet: lepo vreme - OK. Ali kada dođe jesen pa zima, da li ćemo tada ovde viđati one sklepotine sa providnim folijama?

Imaš odluku grada za uži centar, ne da ne mogu cirade nego ni bašte više ne postoje, stolice su na samom betonu tj pločama
 
Hvala za info.
Ono što mi je još palo na pamet:
Topličin venac na potezu od Pop Lukine do Vuka Karadžića ima relativno blag uspon, povoljan za bicikliste, najbolje mesto koje imamo za "ulazak" biciklista u centar iz pravca NBG.
Problem je uspon i savladavanje prepreka od Brankove do Topličinog venca, duž Pop Lukine.
Kada bi se samo sklonila parking mesta iz Pop Lukine radi nove staze za bicikle....koja utopija :)
 
Iskreno, ne slažem se ni sa jednom od strana u ovom sukobu. Svakako da sam za proširenje pešačke zone (ali u granicama normale i prema potrebama koje za sad definitivno nisu toliko velike). Takodje, ne mogu se tek tako zatvarati celi blokovi po centru. Npr. meni se svidja kako su to rešili u glavnoj oešačkoj zoni u Beču (Mariahilfer straße, Kärntner straße i sl. ), gde kolski saobraćaj ili dolazi bočnim ulicama maltene do same šetačke ulice, ili preseca šetačku zonu (u vidu zone usporenog saobraćaja) kuda takodje prolaze e-busevi.

Kod nas je vlast nažalost preuzela samo deo modela razvoja pešačke zone, a neki problemi su ostali nerešeni:
1. Nedovoljno razmisljanje o parking mestima (veoma mi svidja se svidja ova ideja raščišćavanja unutrašnjih blokova radi parkiranje. (Pokojni deda, inace arhitekta, mi je pricao da su to radili u Parizu, stim sto su tamo blokovi malo veci pa su pravili podzemno-nadzemne garaze na kojima bi posadili travu i po neko drvo i formirali park);
2. Loše razvijen gradski prevoz (u celoj zoni od Vasine do Save), gde su mogli da se ostave koridori za e-bus ili eventualno i tramvaj ukoliko postoje mogucnosti za isti;
3. Nedovoljno alternativa hodanju. Mogli su da ostave prolaze sredinom ulica (kojima bi u periodu od 23 do 05 mogla da se krecu vozila za utovar, istovar, selidbe itd. ), a preko dana bi tuda moglo da se krece biciklom (takodje uvodjenje nekog rent-a-bike sistema) ili npr. uvodjenje onih kao golf cart-ova. Taj sistem je naprimer razvijen u Ljubljani i odlicno funkcionise, kao taksi samo sluzi za centar grada tj. pešačku zonu).

Nadam se da nisam previse udavio, ali ovo su samo neki od predloga, od kojiu neki cak ni ne iziskuju mnogo vise sredstava i veliko investiranje vec malo bolju organizaciju uz manje investicije ili partnerstvo sa nekom firmom koja ce pruzati usluge takvog prevoza ili rentiranja bicikala.

Zao mi je sto smo svedoci jednog prilicno neorganizovanog redizajniranja grada koje ce dugo ostati ovakvo, jer se ovakvi projekti prave da traju, a ne da se menjaju kako koja vlast ode.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh