Raskopavanje i ponovno asfaltiranje istih ulica u Beogradu postali su svakodnevica, pa je tako pre nekoliko dana počela rekonstrukcija Resavske ulice koja će biti zatvorena za saobraćaj do septembra. Pre samo nekoliko godina radila se raskrsnica ove ulice sa Nemanjinom, kada je ulica takođe bila zatvorena za saobraćaj.
U ovoj ulici, kako kažu iz „Beokom servisa“, bar dve godine neće biti nikakvih radova i još tvrde da isti period važi i u drugim zemljama iz okruženja. Međutim, u gradskoj upravi Zagreba ističu da je kod njih zabranjeno dirati novoasfaltirane ulice bar pet godina.
Ovo je za „Blic nedelje“ potvrdio Davor Jelavić, član gradske uprave i sekretar za saobraćaj u Zagrebu.
– U Zagrebu se od 1991. godine pristupilo sistemskoj rekonstrukciji pojedinih glavnih gradskih saobraćajnica prema stepenu prioriteta. Pri tome je svaka od tih saobraćajnica rekonstruirana u celosti, odnosno sa svom potrebnom komunalnom infrastrukturom. Na taj način nema potrebe za naknadnim prekopavanjima ovih ulica, osim u slučajevima hitnih intervencija ili priključenja nekog novoizgrađenog objekta – kaže Jelavić, i dodaje da se saobraćajnice na periferiji grada ponekad i više puta prekopavaju, ali samo zbog izgradnje novih komunalnih instalacija.
Za razliku od Zagreba, u Beogradu se često iste ulice, i to u samom centru grada, zatvaraju i ponovo asfaltiraju i po nekoliko puta u toku dve do tri godine. Snežana Voštinarov, direktorka „Beokom servisa“, izjavila je za naš list da je, kada je pre četiri godine rekonstruisana Nemanjina, rađen samo deo Resavske ulice.
– Tada se radila samo raskrsnica sa Resavskom i to takozvani, ukrstni deo šina, koji se ovoga puta neće dirati. Kada se završi rekonstrukcija Resavske ulice u njoj se ništa neće raditi 730 dana – kaže Voštinarova.
Naša sagovornica je istakla da je Resavska ulica poslednji put potpuno zatvorena sedamdesetih godina. Ipak, nije poznato šta se tih godina sve radilo u ovoj ulici, ali ni to koliko su koštali radovi na rekonstrukciji.
– Resavska ulica se sada rekonstruiše zbog dotrajalosti šinskog sistema. Otklanjaju se deformacije na tramvajskoj pruzi i kontaktnoj mreži, a istovremeno se radi zamena kolovozne konstrukcije i nosećeg betona. Menjaju se dotrajali priključci za vodu i dotrajale elektro i telefonske instalacije i popločavaju se trotoari duž cele deonice. Cena sadašnje rekonstrukcije je oko 320 miliona dinara – objašnjava Snežana Voštinarov, i dodaje da se i u razvijenijim zemljama u sličnim intervalima rade rekonstrukcije, a i češće.
Da podsetimo, krajem 2005. godine, kada je počela rekonstrukcija Nemanjine ulice, od Resavske do Svetozara Markovića kopan je rov za vodovod u trotoaru. Sredinom marta 2006. godine, tokom nedelju dana se radilo na podlivanju tramvajskog koloseka, takođe u Resavskoj. Tako se čini da radovi u Resavskoj gotovo i da ne prestaju.
Kriju kvalitet asfalta
Iako je izvođač radova na rekonstrukciji Resavske ulice firma „Balkan gradnja“, od njih nismo uspeli da dobijemo podatke o kvalitetu asfalta koji će biti stavljen. Naime, kako kažu u ovoj firmi, nemaju ovlašćenje da daju izjave za medije.
– Od investitora, to jest Grada, imamo zabranu da dajemo bilo kakve izjave koje se tiču rekonstrukcije Resavske ulice – kažu u „Balkan gradnji“.