Šta je novo?

Rekonstrukcija Resavske ulice

Voleo bih, no ja sam istoricar (u pokusaju, student :D ), ne dizajner :)

Imam visak ideja,a manjak talenta :laugh:
 
Мени је скроз ОК Душан испред Палате правде. Јесте да је зграда гроза једна, али Душану је тамо место. Нека га гледају док улазе.
 
Pa nije u redu zato sto je tu skulpturu, autor Dragutin Filipovic predvideo za nisu u holu skupstine ( zato su ledja uradjena potpuno svedeno i to ne ostavlja lep utisak kad pogledas spomenik iz tog ugla). Kad su vec radili kopiju mogli su da angazuju nekog vajara da "doradi" ledja, a ne ovako amaterski.
 
Evo malo slika prvog dana radova u Resavskoj:

P4136392_resize.jpg


P4136391_resize.jpg


P4136393_resize.jpg


P4136394_resize.jpg


P4136395_resize.jpg


P4136396_resize.jpg
 
Deluje da će stanari u Resavskoj izludeti od buke ovih dana, ako već nisu...
 
Vračar, mogao bi da pustiš radnicima neku portugalsku muziku. Čisto da uživaju dok rade :cool:
 
Okretnica tasmajdan ce biti uradjena od stmpanog betona kao nemanjina a za resavsku sam nacuo price da bi mogla biti uradjena kao u zagrebu za probu.Sve ovo su nezvanicne informacije od jednog inzinjera sa gradilista. :kafa:
 
Koliko sam čuo i čitao, taj sistem što primenjuju u Zagrebu prilikom izgradnje šina je vrlo dobar pa možda čak i bolji od nekih sistema u zapadnim zemljama. Možda neko ima više informacija.
 
shmeksi":kiof520w je napisao(la):
Vračar, mogao bi da pustiš radnicima neku portugalsku muziku. Čisto da uživaju dok rade :cool:
Ahaha, odlična ideja! :kk: Samo ne znam koliko bi im Mariza ili Pedro Abrunhosa prijali. ;)
 
direktor":1aaapnnq je napisao(la):
Okretnica tasmajdan ce biti uradjena od stmpanog betona kao nemanjina a za resavsku sam nacuo price da bi mogla biti uradjena kao u zagrebu za probu.Sve ovo su nezvanicne informacije od jednog inzinjera sa gradilista. :kafa:
A kako je to urađeno u Zagrebu? Malo više detalja?
 
Po meni je to kod nas u Becu uradjeno mnogo kvalitetnije nego u Zagrebu, premda estetski te kockice u Zgu lepse izgledaju.
Kod nas stavljaju betonske ploce ili sta je, koje su po svemu sudeci jako jako cvrste....Bec ima jednu od najduzih i najkompleskinijih tramvajskih mreza na svetu a pri tom veoma retko ili nikada ne vidim da nesto kopaju ili rade oko sina a sve su u perfect stanju....sto se tice ocene kvaliteta, nisam strucnjak, ali to kazem na osnovu udobnosti....jer ovde sve nekako klizi, tramvaj se ne cuje dok mi je onaj po Zgu mnogo vise podrhtavao...i na pojedinim mestima te kockice su vec okrzane.
Mada ove Becke ne izgledaju nista specijalno, mislim da ipak pre svega treba voditi racuna o kvalitetu i udobnosti..ove kockice iz Zg su eventualno za neku pesacku zonu i trg, kao sto i jeste na Ilici i Jelacicevom trgu. (na slikama)

Licno bih voleo da makar jednu ulicu u Bgu urade po tom principu ploca...ali je verovatno skupo. Moja ulica ima svega 2 trake koje dele tramvaji i automobili....upravo kao Resavska. To funkcionise fantazija, tu zivim evo skoro 10 godina i jos nije bilo busenja ni nista slicno, sine iste kao kad sam se tu doselio :)

evo i malo slika....







i jedna sa kockicama, koje nisu tako ceste



...a sad evo i par iz Zagreba, skljocao sam pre nekih godinu i po...





 
Ta prica o zagrebackom metodu je bila jos kad su krenuli u obnovu pruge. Navodno su oni smislili mnooogoo dobar nacin postavljanja, ali je neko uleteo sa kesom nekome iz gradske vlade i izabrali su ovaj sistem sa gumom. Takodje sam cuo da je taj zagrebacki pokus bio uradjen dole kod Beka, pocetkom 90ih - vrlo mali deo koji se i dalje odlicno drzi, skoro pa da je nov...
 
Stvar je u sledecem prave se betonske ploce duzine 1m sirine razmak izmedju sina i postavljaju se na betonsku podlogu koja drzi sine. Kod beka je uradjeno slicno cini mi se 2001 stim sto su stavili deblje behaton kocke a na sajtu www.zeljeznice.net tema infra struktura imate slike kako je to radjeno u Zg.A sto se tice gume ona je dobra a ideja je CIP ova.Mislim da bi kombinacija ova dva metoda bila najbolja.Guma se stavlja da ublazi pucanje asvalta okolo sina zbog vibracija. :kafa:
 
Raskopavanje već popravljanih ulica tradicija u Beogradu
Resavsku kopaju svake druge godine
Autor: B. Gigović | Foto:Z.Raš | 26.04.2009. - 00:02
zx8qvb.jpg

Raskopavanje i ponovno asfaltiranje istih ulica u Beogradu postali su svakodnevica, pa je tako pre nekoliko dana počela rekonstrukcija Resavske ulice koja će biti zatvorena za saobraćaj do septembra. Pre samo nekoliko godina radila se raskrsnica ove ulice sa Nemanjinom, kada je ulica takođe bila zatvorena za saobraćaj.
U ovoj ulici, kako kažu iz „Beokom servisa“, bar dve godine neće biti nikakvih radova i još tvrde da isti period važi i u drugim zemljama iz okruženja. Međutim, u gradskoj upravi Zagreba ističu da je kod njih zabranjeno dirati novoasfaltirane ulice bar pet godina.

Ovo je za „Blic nedelje“ potvrdio Davor Jelavić, član gradske uprave i sekretar za saobraćaj u Zagrebu.
– U Zagrebu se od 1991. godine pristupilo sistemskoj rekonstrukciji pojedinih glavnih gradskih saobraćajnica prema stepenu prioriteta. Pri tome je svaka od tih saobraćajnica rekonstruirana u celosti, odnosno sa svom potrebnom komunalnom infrastrukturom. Na taj način nema potrebe za naknadnim prekopavanjima ovih ulica, osim u slučajevima hitnih intervencija ili priključenja nekog novoizgrađenog objekta – kaže Jelavić, i dodaje da se saobraćajnice na periferiji grada ponekad i više puta prekopavaju, ali samo zbog izgradnje novih komunalnih instalacija.
Za razliku od Zagreba, u Beogradu se često iste ulice, i to u samom centru grada, zatvaraju i ponovo asfaltiraju i po nekoliko puta u toku dve do tri godine. Snežana Voštinarov, direktorka „Beokom servisa“, izjavila je za naš list da je, kada je pre četiri godine rekonstruisana Nemanjina, rađen samo deo Resavske ulice.
– Tada se radila samo raskrsnica sa Resavskom i to takozvani, ukrstni deo šina, koji se ovoga puta neće dirati. Kada se završi rekonstrukcija Resavske ulice u njoj se ništa neće raditi 730 dana – kaže Voštinarova.
Naša sagovornica je istakla da je Resavska ulica poslednji put potpuno zatvorena sedamdesetih godina. Ipak, nije poznato šta se tih godina sve radilo u ovoj ulici, ali ni to koliko su koštali radovi na rekonstrukciji.
– Resavska ulica se sada rekonstruiše zbog dotrajalosti šinskog sistema. Otklanjaju se deformacije na tramvajskoj pruzi i kontaktnoj mreži, a istovremeno se radi zamena kolovozne konstrukcije i nosećeg betona. Menjaju se dotrajali priključci za vodu i dotrajale elektro i telefonske instalacije i popločavaju se trotoari duž cele deonice. Cena sadašnje rekonstrukcije je oko 320 miliona dinara – objašnjava Snežana Voštinarov, i dodaje da se i u razvijenijim zemljama u sličnim intervalima rade rekonstrukcije, a i češće.
Da podsetimo, krajem 2005. godine, kada je počela rekonstrukcija Nemanjine ulice, od Resavske do Svetozara Markovića kopan je rov za vodovod u trotoaru. Sredinom marta 2006. godine, tokom nedelju dana se radilo na podlivanju tramvajskog koloseka, takođe u Resavskoj. Tako se čini da radovi u Resavskoj gotovo i da ne prestaju.

Kriju kvalitet asfalta
Iako je izvođač radova na rekonstrukciji Resavske ulice firma „Balkan gradnja“, od njih nismo uspeli da dobijemo podatke o kvalitetu asfalta koji će biti stavljen. Naime, kako kažu u ovoj firmi, nemaju ovlašćenje da daju izjave za medije.
– Od investitora, to jest Grada, imamo zabranu da dajemo bilo kakve izjave koje se tiču rekonstrukcije Resavske ulice – kažu u „Balkan gradnji“.


Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=89890
 
Goldstein":1m6xydm2 je napisao(la):
Kriju kvalitet asfalta
Iako je izvođač radova na rekonstrukciji Resavske ulice firma „Balkan gradnja“, od njih nismo uspeli da dobijemo podatke o kvalitetu asfalta koji će biti stavljen. Naime, kako kažu u ovoj firmi, nemaju ovlašćenje da daju izjave za medije.
– Od investitora, to jest Grada, imamo zabranu da dajemo bilo kakve izjave koje se tiču rekonstrukcije Resavske ulice – kažu u „Balkan gradnji“.
Четвртак, 20. март 2008.
Обавеза „Балкан градње” да санира оштећења



Предузеће „Балкан градња”, које је обављало радове у улици Милентија Поповића, о свом трошку ће поправити настала местимична оштећења асфалта поред сливника дуж ове улице. Према речима Радована Дрче, помоћника директора Управе за инвестиције, радови ће бити готови до краја недеље.

– На појединим местима, поред сливника, дуж улице асфалт је оштећен и зато смо наложили извођачу радова да се он замени ливеним асфалтом. Извођач има обавезу да среди оштећења о свом трошку јер су настала у гарантном року. Поправке ће бити обављене на време како би у овом делу града могао ускоро поново да крене трамвајски саобраћај и како се на овој деоници не би накнадно радило – рекао је Дрча.

Радови се изводе под саобраћајем и не ометају га.
Извор: Београд орг
Адреса: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1309815&print=y

Проблем је што се код нас користе адитиви за асфалт чија је технологија стара више деценија...
Када би свуда стављали ливени асфалт као на трамвајском мосту, милина би била...обзиром да је град наручилац посла, град плаћа посао...град бира и материјале, самим тим од материјала зависи и цена комплетног посла, али мислим да је у сваком смислу исплативије квалитетно урадити посао са квалитетним материјалима него орати сваке друге године...али можда имају они другачије рачунице...;)
 
^^ Da. za neke stvari je nemoguce optuzivati izvodjaca, vec Grad koji je narucilac posla. Grad bi morao zahtevima da natera izvodjace da investiraju u tehnologiju. Isto tako da se definise i stroga kazna za svakog ko nije ispunio trazene standarde.
 
Pocelo betoniranje podloga za sine u donjem djelu resavske
 
jovanovm":2k19cl9r je napisao(la):
@shmeksi
Ček, ček, a što bi se oduševio?
i ja se to pitam evo sve do sada, sta je to sa mojom drugom slikom :) vec sam pomislio da si ostao bez komentara od odusevljenja :D
 
Ovo je podloga za šine? Interesuje me koliki bi bio problem naknadno menjati širinu između šina ili dodavati treću šinu u krugu dvojke. Da li bi postojeće betonske ploče mogle da izdrže širi kolosek ili još jednu šinu? Koliko ulica ima šine na betonskim pragovima?

Ovo pitam zbog ovog finog rešenja Citadisa u Francuskoj, gde se za napajanje koristi treća šina koja je aktivna samo kada tramvaj prelazi preko nje. Nema bandera, žica, tegova itd....
 
Vrh