Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

BKA od samo dve trake neće sigurno moći da primi još ovoliko vozila iz ovoliko krmača. Još kad vidim one krmače iza pumpe kod stajališta Bajdina, pa još supermarket i "parking" ispred. Sa ovim projektom je ovo ubistvo BKA. Doduše, koliko kapiram, treba "donja" strana bulevara da se širi, što je okej, ali kad sam video kako ceo potez izgleda, od Ustaničke ka Kaluđerici, pa ono, Mumbaj geto sa šminkom.
U pravu si. "Rešenje" je takvo da će da napravi paklenu favelu koja se neće godinama ispraviti, jer će nove građevine ograničile prostor za popravku.

Mumbai, baš.
 
Надам се да је бар неко од колега са форума написао примедбе на предложени ПДР. То је једини и конкретни начин да се нешто поправи. Ја сам већ и писао, да је можда најбоље да се тражи да се ГЛ помери 5м од регулационе и тако остави место за будуће радове. То сам писао и у примедбама и ја и још неки људи са којима сам заједно радио. Сама прича и кукњава на форуму ништа неће поправити.
 
Јавна СЕДНИЦА Комисије за планове Скупштине града Београда, одржаће се у згради Градске управе града Београда, у Улици краљице Марије бр. 1 (сала на 20. спрату) 5. септембра 2024. године у 13 часова. У току јавне седнице, сва присутна физичка и правна лица која су поднела примедбе у вези са Нацртом плана у писаном облику, могу образложити примедбе пред Комисијом за планове Скупштине града Београда.

ПОДСЕЋАЊЕ ДА ЈЕ У ЧЕТВРТАК ЈАВНА СЕДНИЦА - КО ЈЕ ПИСАО ПРИМЕДБЕ И КО МОЖЕ ДОБРО БИ БИЛО ДА ДОЂЕ.
 
Ево кратког извештаја са седнице у четвртак. Била је пуна сала и опуштена атмосфера. Од само десетак примедби на план, само је нас 6-7 подносиоца било присутно. Мало примедби још мање људи присутно. Значи да је вероватно већина необавештена а и доста је људи задовољно оваквим решењем. Ја и десетак мојих комшија смо имали проблем са новопланирам улицом које није било у раном јавном увиду. Нашу жалбу на то ново решење су уважили. Што се тиче других жалби, све су одбили што се тиче трамваја и ширег профила улице, нажалост и што се тиче дрвореда, јер за дрвеће нема места! И сам сам писао на раном увиду о томе и исто одбијен. Ипак, споменуто је да ће бити у будућности место за трамвај, е сада, није конкретно речено дали је грађевинска линија још померана са планираних 3 метра. Речено је да ће са острвом и просторм који остане када се зграде поставе на ГЛ бити метса за трамвајске баштице. Такође је речено да је комерцијални садржај код садашње НИС пумпе смањен тако да је остављено место за окретницу, што све није тако лоше. Лоше је што се није више грађана укључило, да је било тога, да смо мало извршили притисак, било би и дрвореда, макар у средини, било би можда и бициклистичке стазе.
Ја сам био укључен у писање примедби које се тичу ОШ и ту је све прихваћено, да се планира пасарела са лифтом за особе са инвалидитетом и теже покретљива лица, да се планом предвиди зелена звучна баријера између дворишта и улице да би се деца заштитила од буке и гасова као и да се измене нека правила градње која су важна за будуће проширење школе. Тако да што се тога тиче, могу рећи да сам задовољан.
И на крају, нико још не нуди паре за куће али поред оног комплекса који је већ представљен, припрема се још један скоро преко пута, тако да ће за годину-две нићи нових 50ак хиљада квадрата....
 
Koji kompleks gde ? I jel spominje neko ovo karicevo cudo pre par dana su vateogasci probijali ogradu neka vatfa je bila ? I kad tacno planiraji da rade to
 
Ширење Булевара неће много решити проблем, који је следећи: људи су једноставно приморани да иду или на Булевар, или на аутопут. Ширење и једног и другог неће помоћи јер на крају ће се негде свакако правити чеп, и само ће додатно оптеретити "низводне" локације и путеве.

Зато, постоји логично решење: потребан је још један пут већег капацитета, као што је Булевар, који ће ићи отприлике између аутопута и Булевара, отприлике од кружног пута до Савске - мада продужио бих га и преко Саве на НБГ. Ово би значајно растеретило Булевар и аутопут.

bldv2.png
 
Širenje bi pomoglo itekako, jer pored povećanog obima saobraćaja, glavni uzrok gužvi u BKA su neadekvatne raskrsnice. One su te koje prave čepove, jer odmah nakon njih je saobraćaj protočan. A to su najpre raskrsnice sa Bajdinom i sa ulicom Nine Kirsanove. Proširenje onda omogućuje razdvajanje saobraćaja i sprečavanje stvaranja čepova. A ako su baš navalili da ne proširuju celom dužinom, onda bi bar koliko toliko privremeno pomoglo i širenje BKA u delovima oko navedenih raskrsnica i dodavanje zasebnih traka za skretanje, a još kod Nine Kirsanove i pravljenje uvučenog stajališta u smeru ka Kaluđerici.

A ova ideja o dodatnoj saobraćajnici je i bila odavno u planu, doduše na delu od Kružnog puta do BKA (spajanje kod OŠ Dragojlo Dudić).
 
Ширење Булевара неће много решити проблем, који је следећи: људи су једноставно приморани да иду или на Булевар, или на аутопут. Ширење и једног и другог неће помоћи јер на крају ће се негде свакако правити чеп, и само ће додатно оптеретити "низводне" локације и путеве.

Зато, постоји логично решење: потребан је још један пут већег капацитета, као што је Булевар, који ће ићи отприлике између аутопута и Булевара, отприлике од кружног пута до Савске - мада продужио бих га и преко Саве на НБГ. Ово би значајно растеретило Булевар и аутопут.

Pogledajte prilog 211113
mislim da je ovo rec "wet dream" prikazana u slici
 
Грађевинска линија је померена на 5м од регулационе, што значи да је укупна ширина улице минимум 32м, то можемо сматрати позитивном чињеницом, обзиром да се оставља место за трамвај у будућности (кад дођу неке паметније и способније генерације)! Место где је требало да буде окретница, и поред више примедби нису хтели ни по коју цену да сачувају као зелену површину, зашто, вероватно има неки разлог који нећемо сазнати.
 
Šta se gradi na mestu kartonsitija. Raščišćavaju par dana parcelu ispod Lidla
 
Glavno pitanje je kad će sve to da počne?
Када ће почети проширење улице, то нико не зна, вероватно неће дуго...али зграде почињу врло брзо, неколико њих вероватно већ следеће године. Када се први солитер постави на грађевинску линију, план остаје запечаћен што се тиче профила улице.
 
Konsultovao sam se sa ljudima iz urbanizma. Nažalost sve što je u grafičkom planu je merodavno u odnosu na ono što je napisano u tekstulanom delu. Tramvaj je definitivno ukinut time što ga nema u grafičkom delu i što je ukinuta okretnica. Pravdanje ubacivanjem novih tramvaja sa dve kabine je isto što koriste i da opravdaju ukidanje tramvaja u Vojvode Stepe. Neverovatno je do koje mere su bahati. 1974. godine je planiran metro do MML-a, a 50 godina kasnije ne može ni tramvaj.
 
Када ће почети проширење улице, то нико не зна, вероватно неће дуго...али зграде почињу врло брзо, неколико њих вероватно већ следеће године. Када се први солитер постави на грађевинску линију, план остаје запечаћен што се тиче профила улице.
Ја мислим да ће кренути под хитно, управо зато што се ствари тако раде кад год се укине нешто што је планирано јако дуго - ја сматрам да је то због деморализације и да осујете било какав будући покушај да се нешто на то после дода како ваља (неће успети због експоненцијалног раста хиперрадикализма - дан кугле за рушење неминован)
 
Lako je proveriti da li će se nešto uskoro raditi. Аko neko ima uvid u budžet tamo se vidi da li je planiran neki ozbiljniji novac za bulevar ili nije, ako novca nema neće se sigurno raditi naredne godine.
 
Lako je proveriti da li će se nešto uskoro raditi. Аko neko ima uvid u budžet tamo se vidi da li je planiran neki ozbiljniji novac za bulevar ili nije, ako novca nema neće se sigurno raditi naredne godine.
Planirano je, zakrpiće jednu rupu kod kluza kad tramvaj ispadne iz šina. Ne znam da li je neko prošao pešaka tim Bulevarom skoro, ono nije ni u najgorem horor filmu onako..
 
Наравно, живимо ту, ту смо сваки дан, исто је и горе према Луговима али мислим да сва средства иду за Експо и за нови мост, тунел и све друго што је потребно за БГХ2О. Буџет стиже ускоро и видећемо има ли нас бар у најави у наредним годинама. Још нешто недавно сам чуо информацију од жене која ради у Дирекцији за градско грађевинско земљиште да треба да се ради на решавању имовинско правних односа за БКА од Цветка до Мије Ковачевића, само на том потезу.
 
Usvojen je plan za Bulevar od strane skupštine grada Beograda. Stojčić je objasni da nema tramvaja u Bulevaru. Kaže možetramvaj kroz svaku ulicu ako ima prostora.
Bulevar će biti moderan sa 4 trake posle usvajanja plana i to treba građanima. Živeli automobili!
 
Vrh