Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Hajde da se igramo igre da li si sposobniji od predsednika opštine Zvezdara i Grocka.
 
Све градске општине су само проточни бојлери.
 
@stf Kao vlast, sasvim je normalno da upravo vi dobijate gomilu primedbi. Građanin/forumaš, ako je do zdravog društva, ima pravo da da primedbu i predlog bez obzira na stručnost. U svetu ima strašnih primera torture, diktature bede, neslobode od kojih @Analitičar može da pozli, recimo, kada gradonačelnik Bresta u Belorusiji Aleksandr Rogačuk izjavi za medije "na osnovu velikog broja obrađenih primedbi, rešili smo da na taj i taj način promenimo plan". Još gori primer kada se u izveštaju Ministarstva transporta za medije javno kaže: "Uz konsultaciju sa brojnim biciklističkim udruženjima i odgovarajućim univerzitetima rešili smo na taj i taj način promenimo zakone i pravilnike". Tako sada u tom užasu, bedi, strahu, siromaštvu Belorusije što @Analitičar zna bolje od onih koji tamo žive, pri rekonstrukciji postojećih i izgradnji novih ulica se pravi biciklistička infrastruktura, a nove zgrade imaju neku vrstu mesta za bicikle obično zajednički kavez za zgradu za veliki broj bicikala.

Dajmo jedan totalno suprotan primer superslobode, superdemokratije u Holandiji, a tamo postoji nacionalno udruženje za drumski transport sa 4 miliona članova jače od bilo koje političke partije, sa jakim uticajem na projektovanje sa manje saobraćajne buke, umirenim saobraćajem kroz naselje (ležeći policajci, podizanje bočnih ulica na nivo trotoara pred uključenje na glavnu ulicu, stubići za usporeni slalom kroz lokalne ulice...), prednost biciklista i pešaka...

Vezano za to da li bih ja ostvario ili neostvario rezultat u vlasti, ako bih bio u vlasti je nešto na šta nemamo odgovor ni ti ni ja. Ako bismo o proverenim ljudima koji bi bili daleko daleko bolja i sposobnija vlast, evo imamo Dragana Đilasa, ne kao idealnog već tek kao pobednika u trci bogalja među istaknutim javnim ličnostima. To što je sada napljuvan i omalovažen u javnosti, nije posledica racionalnog razmišljanja već manipulacije. Penzionere su u martu/aprilu 2020. ubedili kako je u redu da imaju manje prava nego psi na šetnju, ubedili ih da je Đilas uzrok svega ili skoro svega lošeg u njihovom životu, a sutra ih mogu ubediti da ja imam surlu, rogove i rep, ništa čudno. Na pravcu Mirijevskog bulevara je Bangladeš bio gori nego na Smederevcu, na primer. I opet je to projekat sa primedbama kao i nabavka samo solo trolejbusa, najskupljeg rešenja za Most na Adi, prototipa za uvozne nove tramvaje.

Vezano za izbor kadra za odgovorne pozicije, imam stav, koji drugi ne treba da dele, da je za neku ozbiljniju poziciju minimum da čovek ima bar 5 godina u određenoj struci, i da bude stabilan porodičan čovek, i sa integritetom. Srpski sistem izbora kadrova ne samo u javnim službama, nego i u privatnom sektoru mi do dana današnjeg nije jasan. U Holandiji sam sam bez ikakvog iskustva u poštanskom saobraćaju vremenom postao poslovođa kurira, a dalji napredak je bio vezan najviše za usavršavanje holandskog jezika (do Korone i prekida rada škola jezika sam dostigao A2 nivo). U Belorusiji sam takođe od nule ušao u međunarodni saobraćaj, i u roku od dve godine sam dogurao do visoke plate i dosta odgovorne pozicije. I opet nisam i dalje u toj kategoriji opisa koji sam sam postavio, tek nešto manje od tri godine u braku. Praksa kadrovsko/intelektualno/poslovne politike privatnih špedicija iz Srbije je dovela do toga da u transportu za bivši SSSR dominira litvanska i beloruska špedicija, na primer. Govoriš vezano za susret sa paralelnim univerzimum u Srbiji između fakulteta za privredu i privrede, da si se sreo sa tim u trećoj godini. Ja sam se sa tim sreo u četvrtoj godini studija, kada sam posetio jedan od univerziteta u Rusiji.
Nekoliko godina kasnije razgovor sa direktorom CIP-a.
Ja: "Da li ste posetili neki od ruskih univerziteta?"
Direktor CIP: "Da"
Ja: "Onda ste shvatili što i ja da je Srbija u kamenom dobu".
Direktor CIP: "Ako tako, kažeš, ne ako tako kažeš, već ako tako misliš nikada posao u Srbiji nećeš imati!"

Ne žalim što sam poslušao starijeg životno iskusnog čoveka, i tome ne smeta što je poslednje rekao gnevim tonom. Uhvatio sam prvi fizički posao, samo da uštedim neku kintu za napuštanje Srbije, i posle napustio Srbiju. A kameno doba u Srbiji sve kamenije.

Ako se nekom greškom desi da se promeni vlast, a ja budem pozvan da pomognem, ako postoje zdrave programske odrednice, i ako uspem da ubedim ženu da se preselimo, ja bih pristao. Ali kvalitetan rad ne čini jedan čovek već sistem ljudi. Vezano za struku, još dok sam bio u Srbiji sam razvio kontakte sa sistemom iskusnih stručnjaka ignorisanih od trenutne vlasti, a koji nisu voljni da se eksponiraju. I ti si imao velika očekivanja kada si postao deo vlasti, i čini mi se da ti se desilo ono najgore, a to je ogromno smanjivanje očekivanja. To je mnogo gore od neuspeha nekog projekta ili poduhvata. Ciljni standardi se postavljaju na decenije unapred, rok ciljnog standarda se može odložiti, ali je najgore kada se ciljni standard potpuno ukine.
 
Изашао је рани јавни увид за Булевар од Устаничке до Партизанске:


Колико видим, слутим да се мења само регулациона линија, а претходно планирана остаје као грађевинска линија (као што је и планирано). Значи ником ништа сем што желе да смање трошак експропријације на минимум, а после да се увођење трамваја "чека" пошто би било лакше проширење саобраћајнице у овом облику
 
Изашао је рани јавни увид за Булевар од Устаничке до Партизанске:


Колико видим, слутим да се мења само регулациона линија, а претходно планирана остаје као грађевинска линија (као што је и планирано). Значи ником ништа сем што желе да смање трошак експропријације на минимум, а после да се увођење трамваја "чека" пошто би било лакше проширење саобраћајнице у овом облику
Kako da pristupimo urbanističkom zavodu? Kad počinje rani javni uvid? Ovo je veoma važna vest!
 
За "Рани јавни увид у ПДР подручја уз Булевар краља Александра између улица Устаничке и Партизанске" имате све овде https://www.beograd.rs/cir/gradski-...sandra-izmedju-ulica-ustanicke-i-partizanske/

план детаљне регулације_насловна страна.JPG


Шира ситуација

шира ситуација.JPG


Постојећа намена
постојећа намена.JPG


Предлог планиране намене
предлог планиране намене.JPG


Текс за ПДР Булевара револуције
 

Prilozi

  • tekst_PDR Bulevar_RJU.pdf
    1,5 MB · Pregleda: 240
За почетак, јако лоше! Укидају трамвај али укидају и паркинге дуж улице а планирају мешовите градске центре, шта ће ти мешовити градски центри без паркинга? Друга лоша ствар, дрворед ће можда бити али ако и где буде места, само ниже растиње на разделном острву. Треће и најважније, ја нисам видео предлоге параметара за формирање грађевинске парцеле. То је била најслабија карика предходниг плана, који је спречио градњу и повлачење објеката на ГЛ и ширење улице на рачун и инвеститора. Видећу сутра о чему се ради, па јављам.
 
Сада сам мало боље погледао на лаптопу, на 2 км нема ни 100 стабала, нема ни једно паркинг место, биће ово решење мало горе од Димитрија Туцовића... не могу да верујем да бар нису могли да дрворед испланирају целом дужином, барем да су ставили паралелно паркирање, тунел од Булевара су направили... чему мешовити центри без паркинга, то нема смисла!
 
Ne znam kako neko može svesno da napravi ovaj plan i predloži ga. Sramoćenje sopstvene struke i ugleda, ali i jasno pokazivanje odsečenosti od realnosti - i za potrebe tog dela grada, a i životne sredine i kvaliteta života. Kakav haos.
 
Све у свему лоше, јуче сам био на увиду. Што се тиче зеленила, у трупу улице није планирано ни једно дрво, само у зонама заштитног зеленила на 3 локације. Улица од само 22 метра са седмоспратницама али и десетоспратницама без дрвореда је обичан тунел. Еколошка свет је на прениском нивоу.То мора бити прва примедба. Друго, правити мешовите градске центре без паркинга, то нема смисла. Булевар од Вука до Цветка умире као трговачка зона иако има доста паркинга иако су тротоари широки, иако има много башта и продавница. Овде ни пешаци неће моћи безбедно да се крећу а камо ли да то буде један Булевар где се људи шетају, купују, пију кафу... Трећа ствар је трамвај, од кога је све почело, је укинут а метро би требало да буде замена али ни њега нема.
Тужно је да ће већина људи (мојих комшија) бити презадовољна овим предлогом јер им куће и кућице остају. Али несвесни да ће за будућност остати једно јако лоше решење, један сокак блискоисточног типа. Непознато је какви ће бити услови за формирање ГП, као и где ће бити одређена грађевинска линија, можда ту треба тражити излаз из овог плана.
Остаје да сви који смо заинтересовани уложимо примедбе. Да се скрене пажња да је предходниг план био добар а да су услови за формирање ГП били неоствариви. Да су се они релаксирали за 12 година колико план постоји, пола Булевара би било изграђено и зграде би биле повучене на ГЛ. Треба скренути пажњу да су паркинг места и дрворед цивилизацијски минимум за овакав Булевар.
Друга ствар која може довести у питање овај план су предстојећи избори. По речима човека из урбанистичког завода, до наредног јавног увида ће проћи бар 7-9 месеци. Ништа неће моћи да се ради без одлуке нове градске власти и скупштине.
 
Razumem da je naručilac plana u projektnom zadatku pismenim ili usmenim putem tražio da se uradi tako da bude što manje eksproprijacije, ali ne mogu da razumem projektanta, tj. odgovornog urbanistu koji zbog toga pogazi sva pravila struke, zdrave logike i civilizacijskog minimuma.
Sistem je truo na svim nivoima. Napravi ti plan da bude prema pravilima struke, a ne onako kako ti neko kaže, a vlast ako ne može da ga realizuje onda ćemo da je menjamo.
Nadam se da će nova gradska vlast da posle 17og da izmeni plan i ako već ukida tramvaj, sve ostalo napravi smisleno.
 
Senka iz Bulevara 77 nije iznenadila jer je plan izuzetno loš kako smo se i bojali kada su u februaru Šapić i gradski urbanista najavili izbacivanje tramvaja iz ovog dela Bulevara. U dokumentaciji je navedeno da je zahtev za izbacivanje tramvaja učinjen na osnovu dopisa Sekretarijata za javni prevoz koji smatra Ustaničku dovoljnom okretnicom za tramvaje. To samo neko ko nikada nije bio na Ustaničkoj kao putnik može da izjavi, pogotovu u kontektu prigradskih 300 autobusa koji su užasnom haosu na okretnici na Ustaničkoj koja će vremenom biti samo gora.


S obzirom da je ovaj predlog plana detaljne regulacije protiv javnog interesa i ne predviđa izgradnju civilizovanog Bulevara kao što je planiran do Ustaničke sa tramvajem u sredini i drvoredom, već Bulevara drugog reda kao kanjon ala Dimitrija Tucovića jedino ostaje da se pobunimo. Više informacija uskoro. Ne menjajte stanicu.
 
Poslednja izmena:
Vrh