Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

dedinje":1riaq45u je napisao(la):
Tačno je da na Bulevaru ima udžerica ali ima i dosta relativno novih velikih zgrada koje su uz sam trotoar i koje se nikako neće rušiti. Ako bi jedne rušili a druge ostavili onda bi bulevar negde bio uži negde širi pa na šta bi to ličilo?
Је ли би то било први пут да се тако нешто уради?
 
vucko":1oelnpum je napisao(la):
Zaboravite prosto na sirenje bulevara,dosta je ovolika sirina,i po svim planovima koje imah uvid te udzerice sa desne strane ce se graditi odmah posle rekonstrukcije.
U pravu si, da neće biti ništa od širenja Bulevara

Samo nažalost ova širina Bulevara nije dovoljna, jer uvek će biti neko ko će imati potrebe da zastane u levoj traci. Parking jeste problem i ne može se reši samo zabranama.
Bulevar jeste trgovačka ulica i kao takva bilo koje skretanje u desno nailazi na jak tok pešačkog saobraćaja što prozrokuje usporavanje saobraćaja u desnoj traci kroz Bulevar.
Ovo će postati još izraženije kad tramvajska baštica bude u sredini. (trenutno postoji oko 3,5m rastojanja između pešačkog prelaza i kolovoza u Bulevaru, pa skretanje i čekanje jednog automobila da prođu pešaci se ne oseća baš toliko)

Dok ne postoji posebna traka za skretanje u desno, saobraćaj neće biti tečan recimo na raskrsnici sa Kraljice Marije (27. martom) kod opštine Zvezdara. Ili kod skretanja u desno kod Đerma.
Problem će rasti jer se udžerice u okolini Bulevara brzo zamenjuju zgradama, pa raste broj ljudi, automobila, svega i postojeći kapacitet ulice jednostavno neće moći da zadovolji potrebe za 10 godina.

Dedinje":1oelnpum je napisao(la):
Tačno je da na Bulevaru ima udžerica ali ima i dosta relativno novih velikih zgrada koje su uz sam trotoar i koje se nikako neće rušiti. Ako bi jedne rušili a druge ostavili onda bi bulevar negde bio uži negde širi pa na šta bi to ličilo?
Od Depoa do Bregalničke (sa strane Depoa) postoji jedna velika zgrada (Robna Kuća) br. 174, dve veće zgrade i to je to. Ostalo su uđdžerice ili jednospratne stare zgrade.

One će se rušiti i nije problem da se nove zgrade uvuku 3m, ili recimo da im se odredi da samo prizemni sprat uvuku i time ostave mesta za pešake, a još bi pride dobili i nadstrešnicu u kišnim danima!:) .

dedinje":1oelnpum je napisao(la):
Ako bi jedne rušili a druge ostavili onda bi bulevar negde bio uži negde širi pa na šta bi to ličilo?
Pa ima tri zgrade koje bi se teško srušile i to je to na delu koji sam naveo.

Drugo u Beču sam prošao kroz više ulica u kojima neke zgrade štrče malte ne pola svoje velične. Kad sam pitao Bečlije što, odgovor je bio ulica se širi.


Kao što je Coyot već rekao


Wile E. Coyote":1oelnpum je napisao(la):
Је ли би то било први пут да се тако нешто уради?
Širenje ulice je nešto što se sistematski radi godinama i onda ne košta baš toliko mnogo. Bulevar se formira kroz decenije i ako neka zgrada štrči deset pa možda i više godina i kvari estetiku to nije tako strašno ako je krajnji cilj dobar. Tj ako je estetika bila loša 15 godina, ali ulica na kraju je dovoljno velika da primi povećani obim saobraćaja za 20 godina.

U Moskvi su čak pomerali par zgrada koje su strčale da bi proširili neke ulice.

Elem primera ima dosta, ali da ne davim više oko nečeg što se neće desiti.
 
Širenje ulica za automobilski saobraćaj je čisto zamajavanje. Ulice treba sužavati, a metro graditi. Drugog rešenja apsolutno nema.
 
jovanovm":3e198rha je napisao(la):
Širenje ulica za automobilski saobraćaj je čisto zamajavanje. Ulice treba sužavati, a metro graditi. Drugog rešenja apsolutno nema.
Ne šire se ulice samo za dodavanje automobilskog saobraćaja, niti to promovišem!
Može ulica da se širi, pa da se doda zeleni pojas i još sijaset sadržaja, setite se slike dijagonale u Barseloni!

Takođe, problem Zvezdare postaje to što nema dovoljno zelenila odnosno gubi ga usled izgradnje.
Da bi imali zelenila treba prostor, a ne znam gde bi ga našli ako bi uradili kako ti predlažeš i suzili ulice jer će metro sve da reši

Drugo London ima razvijeni sistem Metroa, a opet imaju kolapse saobraćaja i zagušenja automobilskim saobraćajem, Pariz isto!

Uvek me plaši to što Beograđani misle da će Metro da reši probleme.
Neće gužve će ostati!

Da se razumemo imam auto, ali po gradu koristim GSP, slična priča kao Nikola32, i želim da se napravi funkcionalni GSP.
Jednostavno smatram da je mnogo praktičnije koristi GSP
Ali uvek će biti ljudi koji će koristiti svoje automobile. recimo kao moj komšija koji svak dan ide uporno na posao u centar grada i kuka kako nema parkinga, njega ni metro neće izvaditi iz auta! (ko ni sliče njemu u Londonu, Parizu itd.)
B
 
Ne radi se samo o metrou vec i o UMP-u,mostovima i beovozu,kad se to sredi i zabrani prilaz kolima u centru bice bolje.

A sanse da prosiruju ulicu(pogotovu na Zvezdari) radi zelenila su otprilike jednake onoj da srbija lansira raketu u svemir :lol:
 
vucko":wbrxnq2d je napisao(la):
A sanse da prosiruju ulicu(pogotovu na Zvezdari) radi zelenila su otprilike jednake onoj da srbija lansira raketu u svemir :lol:
Ajd sad, nemoj toliko da potcenjujeć naše naučne potencijale!
Gde ti je patriotizam!?? :grand:

Mislim pre ćemo poslati raketu sa ljudskom posadom nego proširiti ulicu zarad neke gluposti poput reda nekog glupog zelenila!

Prošle nedelje sam imao glupu raspravu na temu "kako je glupo što sade to drveće koje ne služi ničemu, a zauzima parking.
Još omogućava da ti svašta pada na auto, na kraju reče lik "nije grad za životinje i drva, njima je mesto u šumi, a ne u gradu!

vucko":wbrxnq2d je napisao(la):
Ne radi se samo o metrou vec i o UMP-u,mostovima i beovozu,kad se to sredi i zabrani prilaz kolima u centru bice bolje.
Imaju i London i Pariz mostove UMP-ove i BeoVozove, pa opet imaju gužvu.

Osetiće se boljitak od tih projekata, samo ako ne bude kao i do sad da dok ih i realizuejmo 2020-30) njihovi kapaciteti postanu nedovoljni.

Drugo, saobraćaj koji prolazi kroz Bulevar se neće osetno umanjiti izgradnjom UMP-a, metora Mostovima itd. Saobraćaj koji ide kroz Bulevar, a usmeren je prema Pančevačkom mostu skreće Batutovom u D. Tucovića i dalje prema Pančevačkom mostu.
Južno preko G. Vučića prema autokomandi. tako da samo mali deo tog saobraćaja ulazi u deo Bulevara koji je pod rekonstrukcijom (nešto automobilskog).

Saobraćaj u Bulevaru će se verovatno povećati zbog priraštaja stanovništva u tom delu grada (udžerice nestaju pod naletom novih zgrada).

Zato toliko trubim oko potrebe širenja ulica.

U požeškoj nisu rešeni saobraćajni problemi rekonstrukcijom, zasada je bolje što nema udarnih rupa, pešaci i dalje dele nedovoljno trotoara. Ulica deluje umivenije i to je to, a izgleda će tako biti i sa Bulevarom

Ne znam, ja stvarno smatram da nije loše da se Bulevar proširi i doda zelenilo, znam nije baš realno,

recimo u delu od batutove do Cvetka komotno može da se ostavi postojeći drvored u sredini ulice i da postoje drvoredi sa strane.
Nekao mi se čini da bi do bilo lepo i u celom Bulevaru, a za to recimo treba širina

Ok sad stvarno prestajem da smaram!
 
Stanice uopste ne moraju biti zguzene kao u Nemanjinoj. Mogu opusteno stajalista da budu i po 2.5 metara sirine. Potrebno je samo na potezima gde su stanice, ukinuti prostor za parkiranje i eto mesta za komotna stajalista. Pogledajte smeksijeve preseke sa pocetka i vidite o cemu govorim. A svo ostalo parkiranje (kad vec ne moze da se ukine), odraditi poduzno sa obe strane bulevara. Tada bi imalo mesta za pesake i za kola

Poplocavanje je napredovalo sto se tice kvaliteta ploca (Resavska, Vase Carapica..), a postoji i svest o znacaju Bulevara, pa bih bio prilicno iznenadjen da ubace ponovo onaj kic.

A sto se tice stubica, ako dovezu na gradiliste one crno-zute uzase, treba pisati peticiju.
 
Evo mogućeg rešenja za Tramvaje ...
00000154.jpg

00000184q.jpg
 
nbumbic":1sc66yqm je napisao(la):
dedinje":1sc66yqm je napisao(la):
Interesantna tema je i ime Bulevara. Mnogi misle da se odnosi na Karađorđevića a ne na Obrenobića. Čudno je da kralj Aleksandar Karadjordjević nema ulicu ni spomenik u Beogradu a znamo da je pao u atentatu kao žrtva fašizma i ima svoje spomenike i ulice u Marseju i Parizu.
da to jeste interesantno
Svakako je zanimljivo, ali sam ja bio ubeđen da je Bulevar mira (odn. Mira) dobio ime po njemu i ajde da proverim, kad ono to je KNEZ Aleksandar Karađorđević. Zabavno, ali on se ipak zalagao za Jugoslaviju, a to neki ljudi ne opraštaju..
 
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/...osle+11.+marta,+ruši+se+sve+bez+dozvole!.html

Od skorašnjih infrastrukturnih projekata Đilas je izdvojio rekonstrukciju Bulevara kralja Aleksandra, navodeći da će ona biti gotova do 1. septembra, odnosno za samo šest meseci. Tada će ta ulica dobiti dve potpuno prohodne trake u oba smera, više parking mesta, veći broj novog drveća, tramvaji će ići sredinom ulice, a biće sređena i kanalizaciona i vodovodna mreža.
 
Iskreno sumnjam da će kompletna rekonstrukcija biti završena do 1. septembra. Već sam rekao da pre očekujem neku polovinu oktobra.
 
Važno je da rekonstrukcija bude urađena solidno a dali će biti završena 1 septembra ili 15 oktobra je sporedno. Bojim se da je borba za očuvanje postojećeg drvoreda najverovatnije izgubljena. Sada razmišljam - ako će saditi novi drvored zašto ne posade ponovo platane, po mogućstvu što starije sadnice. To bi trebalo uraditi zbog navike i tradicije i ako platan nije najpogodniji za drvored u gradu. Kod ovih starih platana govorilo se da grane smetaju kontaktnoj žici tramvaja. Pošto će sad tramvaj biti u sredini taj razlog više ne dolazi u obzir. Nije mi jasno zašto je prilikom ranije rekonstrukcije onog gornjeg dela Bulevara, bliže Cvetku, zasađeno drveće po sredini razdeobnog ostrva. Već godinama se zna da će tramvaj biti prebačen na sredinu Bulevara i sada će i to drveće morati da poseku. Pošto su sadnice još mlade postoji i mogućnost da ih presade. Nadam se da se tačno sećam tog dela Bulevara, nisam bio tamo ima nekoliko meseci.
 
Колико знам, свако дрво може да се пресади. Да ли ће то бити, зависи првенствено од воље, а затим и пара.
 
Znači 1.septembra se otvara Bulevar i obnovljena L1 Beovoza :kafa:
 
Beograd 10. 02. 2010

Press
Generalka u Bulevaru

Radovi u Bulevaru kralja Aleksandra počinju sledeće nedelje i trajaće do 1. septembra. Poprečne ulice biće zatvarane pojedinačno da bi radovi što manje ometali saobraćaj
http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/100340/Generalka+u+Bulevaru.html

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra trebalo bi da počne iduće nedelje i prema najavama trajaće do 1. septembra. Obnova ove prometne saobraćajnice odvijaće se u fazama, a saobraćaj će biti menjan u skladu sa radovima.

Kako kažu u Skupštini grada, radovima je predviđena rekonstrukcija celokupne infrastrukture.

- Biće izgrađen nov toplovod, rekonstruisana postojeća i izgrađena nova vodovodna i kanalizaciona mreža, izgrađena tramvajska pruga i kontaktna mreža, kao i nova stajališta u središnjem delu ulice. Takođe, planirana je i izgradnja potpuno novog uličnog osvetljenja, uređenje kolovoza, parkinga i trotoara, kao i postavljanje nove saobraćajne opreme i signalizacije - kažu u Gradu.

Tri faze radova

U prvoj fazi rekonstrukcije, kako saznajemo u Skupštini grada, predviđeno je da se ukloni drvored sa leve strane ulice od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace, kao i jedan deo drvoreda sa desne strane, što će uraditi JKP "Gradsko zelenilo".
a

OBNOVA BEOGRADA

Rekonstrukcija tramvajske deonice u Bulevaru kralja Aleksandra deo je Projekta obnove Beograda, koji se realizuje od 2005. godine i podrazumeva izgradnju 33 kilometra tramvajskih deonica u čitavom gradu, od čega je oko 2,5 kilometara u samom Bulevaru.

Ovim projektom planirani su radovi na tramvajskim deonicama u ulicama Vojvode Stepe, Cara Dušana, Džordža Vašingtona, 27. marta, Ruzveltovoj i Karađorđevoj.



Planirano je, zatim, da se leva strana tramvajske baštice privremeno pretvori u kolovoznu traku za vreme rekonstrukcije ove strane ulice. Istovremeno, sa desne strane ulice funkcionisaće jedna kolovozna traka, a po završenom uklanjanju drvoreda, izvodiće se radovi na drugoj kolovoznoj traci, kao i na delu trotoara i tramvajskoj baštici.

- "Beogradske elektrane" će u trećoj fazi raditi na izgradnji novog toplovoda, "Beogradski vodovod i kanalizacija" radiće nove vodovodne instalacije, a zatim se prelazi na izgradnju trotoara, parkinga i sadnih mesta za novi drvored. Nakon toga, prelazi se na tramvajske pruge, kontaktne mreže, osvetljenje i stajališta u središnjem delu ulice - objašnjavaju nadležni dinamiku radova.

Rok šest meseci

Na kraju je predviđena ugradnja nove saobraćajne opreme i signalizacije na raskrsnicama. Kako saznajemo u Skupštini grada, tokom rekonstrukcije, poprečne ulice biće zatvarane pojedinačno da bi radovi u što manjoj meri ometali saobraćaj.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je da će celokupna rekonstrukcija trajati "samo šest meseci, odnosno do 1. septembra". Predviđeno je da radovi koštaju oko dve milijarde dinara, a finansiraće se iz budžeta grada.

N. RESANOVIĆ
 
Bez gužvi tek od 2013.
AUTOR: B. R.
Gradonačelnik Dragan Đilas, izjavio je da se normalizacija saobraćaja u gradu može očekivati tek 2013. godine.

- Rešiti problem saobraćaja, koji je arhitektonski loše koncipiran, proces je koji će dugo trajati - rekao je Đilas i dodao da će do 2013, kada bi trebalo da budu završeni infrastrukturni projekti kao što su most preko Ade, mosta Zemun-Borča, revitalizacija gradske železnice, izgradnja metroa..., saobraćaj u Beogradu biti doveden u normalu.

Kada je u pitanju rešavanje problema, gradonačelnik kaže da „Beograd trči maraton i samo traži da mu niko na noge ne stavlja dodatne tegove“. Đilas je rekao da će rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra biti gotova do 1. septembra. Grad će nastaviti s izgradnjom neprofitnih stanova, kao i sa socijalnim davanjima najugroženijim sugrađanima. Takođe, gradonačelnik očekuje da će, što se tiče legalizacije, posle 11. marta biti uveden red u stambenoj izgradnji.

- Sve što se bude gradilo bez dozvole mi ćemo rušiti bez ikakvog kompromisa. Više nema igranja, bar što se Beograda tiče, sa zakonom i državom - zaključio je Đilas.

Ovaj poco da laze ko mrka,vido da pali kod ljudi
 
nbumbic":2jyhwti2 je napisao(la):
jovanovm":2jyhwti2 je napisao(la):
Širenje ulica za automobilski saobraćaj je čisto zamajavanje. Ulice treba sužavati, a metro graditi. Drugog rešenja apsolutno nema.
Ne šire se ulice samo za dodavanje automobilskog saobraćaja, niti to promovišem!
Može ulica da se širi, pa da se doda zeleni pojas i još sijaset sadržaja, setite se slike dijagonale u Barseloni!

Takođe, problem Zvezdare postaje to što nema dovoljno zelenila odnosno gubi ga usled izgradnje.
Da bi imali zelenila treba prostor, a ne znam gde bi ga našli ako bi uradili kako ti predlažeš i suzili ulice jer će metro sve da reši

Drugo London ima razvijeni sistem Metroa, a opet imaju kolapse saobraćaja i zagušenja automobilskim saobraćajem, Pariz isto!

Uvek me plaši to što Beograđani misle da će Metro da reši probleme.
Neće gužve će ostati!

Da se razumemo imam auto, ali po gradu koristim GSP, slična priča kao Nikola32, i želim da se napravi funkcionalni GSP.
Jednostavno smatram da je mnogo praktičnije koristi GSP
Ali uvek će biti ljudi koji će koristiti svoje automobile. recimo kao moj komšija koji svak dan ide uporno na posao u centar grada i kuka kako nema parkinga, njega ni metro neće izvaditi iz auta! (ko ni sliče njemu u Londonu, Parizu itd.)
B
Prijatelju lupas gluposti. Iz prilozenog se vidi da nikad nisi bio u Parizu!! Oni imaju guzve u saobracaju, ali je zato tu metro koji besprekorno funkcionise i apsolutno nema potrebe da se izivljavas da kolima ides u centar.Ja sam bio smesten na periferiji Pariza (20km od centra) a u centru si za 15min.Metro se nikad ne ceka duze od 4 minuta, a karta kosta 1.10e.
Prema tome metro bi i te kako resio problem saobracaja u Beogradu, a one uporne koji oce kolima u centar, lepo naplatis ulazak u isti pa nek se vozika po centru ako mu se isplati.

@vucko:

AUTOR: B. R.
Gradonačelnik Dragan Đilas, izjavio je da se normalizacija saobraćaja u gradu može očekivati tek 2013. godine.

- Rešiti problem saobraćaja, koji je arhitektonski loše koncipiran

Arhitektura = visokogradnja (zgrade, stadioni, skole, bolnice......)
Gradjevinarstvo = niskogradnja (putevi, zeleznice, tuneli....)

Ne verujem da Je Dilas ovo odvalio, mada je mozda i autor teksta lose napisao.... :)
 
Vrh