Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Ovaj, ne znam da l' sam nesto propustio, ali ljudi su se tu parkirali i ranije, tako da ne znam sta ce biti drugacije? Osim naravno sto parkirana kola nece smetati tramvaju i sto ce parking mesta biti uredno obelezena, i sto su kosa parking mesta laksa za ulazak-izlazak?

Nece biti zbog tih parkinga neke nove neprohodnosti i zagusenja, vec ce naprotiv saobracaj cirkulisati bolje nego prethodno. To sto je danas obelezeno kao parking je nekad bio deo trotoara na koji su se vozila parkirala.
 
Боже, шта све може човек да прочита на овом форуму.:rant:
Постоје паркинзи и у већ реконструисаном делу Булевара, па не видим икакве застоје због тога.
 
sizif":1cddoh5j je napisao(la):
Боже, шта све може човек да прочита на овом форуму.:rant:
Постоје паркинзи и у већ реконструисаном делу Булевара, па не видим икакве застоје због тога.
E, ja ti tu ništa ne mogu.
Svaki put, ali svaki put, kada vozim duž poteza od Pravnog Fakulteta do JATa, neko se uparkiva/isprakirava, krajnja desna traka stoji, onda neko pametan pokušava da se prestoriji (a i nije zabranjeno), tu su i autobusi..., onda onaj čto čeka da se uparkira na mesto koje se upravo oslobadja....prvorazredni promašaj kod projektovanja, zarad nekoliko parking mesta.
Veći broj parking mesta, zonsko parkiranje, vremenski ograničeno parkiranje, je jednako veći broj parkiranja/isparkiranja što znači duži zastoji.
Ne znam šta tu nije jasno.

Kolilko ovde uopšte ima vozača?
 
Preoblem su oni "sa četri migavca" koji će stajati pola na ulici pola iza ovih koso parkiranih. Toga ima u donjem delu kod Taša i Pravnog i niko ne haje a koče saobraćaj :rant:
 
Parkinzi u Bulevaru posebno ukoso degradiraju Bulevar i oduzimaju mu širinu i funkionalno i estetski to se najbolje vidi u delu od Crkve sv.Marka do Pravnog ,na lokaciji depoa su mogli da naprave ogromnu garažu a da građane usmeravaju da koriste te nove tramvaje a ne da se autom šećkaju od prodavnice do prodavnice ,Beograd je primer gde se iskustva iz sveta primenjuju naglavačke i gde se umesto pešacima i javnom prevozu i podzemnim garažama ,prostor ustupa parking servisu zbog dobre zarade ali i to će na duži rok opet da košta grad zbog dovlačenja automobila u centralne delove grada.
 
relja":6a4lsjse je napisao(la):
E, ja ti tu ništa ne mogu.
Svaki put, ali svaki put, kada vozim duž poteza od Pravnog Fakulteta do JATa, neko se uparkiva/isprakirava, krajnja desna traka stoji, onda neko pametan pokušava da se prestoriji (a i nije zabranjeno), tu su i autobusi..., onda onaj čto čeka da se uparkira na mesto koje se upravo oslobadja....prvorazredni promašaj kod projektovanja, zarad nekoliko parking mesta.
Veći broj parking mesta, zonsko parkiranje, vremenski ograničeno parkiranje, je jednako veći broj parkiranja/isparkiranja što znači duži zastoji.
Ne znam šta tu nije jasno.

Kolilko ovde uopšte ima vozača?
A koliko cesto vozis na potezu od Cvetka do Batutove, odakle su i slike koji si postavio?
Nekih 80% parkiranih vozila tu su od stanara, sto se da videti po tome kako je parking popunjen i u 2 ujutru i po tome sto bukvalno ista kola stoje na skoro uvek istom mestu. Prolazio sam tu jedno hiljadu puta pa sam primetio. Nije kao da se tu ceo dan uparkiravaju i isparkiravaju vozila. I posle ovoga ce tu biti 80% vozila parkiranih sa pretplatnim mesecnim kartama.

I sta je trebalo da urade tu, ukinu parking i ostave stanare bez parking mesta, a garaze nema i ne zna se kad ce biti? Ostao bi onda jedan veoma sirok trotoar na koji bi se ljudi i ovako peli da se parkiraju.
 
Relja u sustini jeste u pravu i tu nema sta da se doda ali treba imati u vidu da trenutno ne postoji alternativa za parkiranje u bulevaru tako da na ovo nadam se mozemo gledati kao neko privremeno resenje do izgradnje novih podzemnih-nadzemnih garaza.
 
Ух, јежим се од речи "привремено" али чињеница је да у овом тренутку не постоји друго решење. Типујем да ће ситуација бити иста, с једним бољитком што трамвајски саобраћај неће бити блокиран. Аутомобилски саобраћај ће бити исти као и до сад.
 
Zapravo, bice malo bolji, jer

1) se nece cekati da prodje tramvaj da neko uparkira
2) ce se lakse ulaziti/izlaziti ukoso
3) nece morati da se prelazi visok ivicnjak i sine da bi se parkiralo.

Uostalom, ako se ikada odradi rekonstrukcija cvetkove pijace i napravi se garaza ispod, lako ce se ukloniti parking mesta na ulici.
 
hazard":2730rsbt je napisao(la):
A koliko cesto vozis na potezu od Cvetka do Batutove, odakle su i slike koji si postavio?
Nekih 80% parkiranih vozila tu su od stanara, sto se da videti po tome kako je parking popunjen i u 2 ujutru i po tome sto bukvalno ista kola stoje na skoro uvek istom mestu. Prolazio sam tu jedno hiljadu puta pa sam primetio. Nije kao da se tu ceo dan uparkiravaju i isparkiravaju vozila. I posle ovoga ce tu biti 80% vozila parkiranih sa pretplatnim mesecnim kartama.

I sta je trebalo da urade tu, ukinu parking i ostave stanare bez parking mesta, a garaze nema i ne zna se kad ce biti? Ostao bi onda jedan veoma sirok trotoar na koji bi se ljudi i ovako peli da se parkiraju.
Vidiš, tuda vozim (vozio sam) samo kad moram, ili se parkiram dalje, a sa i ka NBG brže stignem u taj kraj preko autoputa i isključenja kod Plavog mosta, nego da se provlačim kroz bulevar sa semaforima i idiotima koji se parkiraju na kolovozu.

Tvoje prepoznavanje procenta automobila stanara duž ulice je tvoj subjetivni doživljaj, broj prolazaka i procente, ne bih da komentarišem.

Bolje neće biti, već gore nego na već pomenutom potezu od pravnog do Jata. Živi bili i uskoro videli.

Poenta je -bez garaža ništa. Znači - ništa.

Jedno što mogu da predložim je ili da se promeni račin razmišljanja ljudi koje donose ovakve pogubne odluke, ili promeniti ljude.
 
hazard":1y6du2em je napisao(la):
Zapravo, bice malo bolji, jer

1) se nece cekati da prodje tramvaj da neko uparkira
2) ce se lakse ulaziti/izlaziti ukoso
3) nece morati da se prelazi visok ivicnjak i sine da bi se parkiralo.

Uostalom, ako se ikada odradi rekonstrukcija cvetkove pijace i napravi se garaza ispod, lako ce se ukloniti parking mesta na ulici.
1, 2 i 3 su samo lepe želje, neko je to zamislio da će to tako i funkcionisati.
Možemo da očekujemo interesantne izgovore zašto to nije ispalo tako.

Za ovo poslednje se nadam da ćeš biti u pravu.
 
relja":uyome4ey je napisao(la):
Vidiš, tuda vozim (vozio sam) samo kad moram, ili se parkiram dalje, a sa i ka NBG brže stignem u taj kraj preko autoputa i isključenja kod Plavog mosta, nego da se provlačim kroz bulevar sa semaforima i idiotima koji se parkiraju na kolovozu.

Tvoje prepoznavanje procenta automobila stanara duž ulice je tvoj subjetivni doživljaj, broj prolazaka i procente, ne bih da komentarišem.

Bolje neće biti, već gore nego na već pomenutom potezu od pravnog do Jata. Živi bili i uskoro videli.

Poenta je -bez garaža ništa. Znači - ništa.

Jedno što mogu da predložim je ili da se promeni račin razmišljanja ljudi koje donose ovakve pogubne odluke, ili promeniti ljude.
Dakle, sizifov subjektivni dozivljaj (da zbog parkiranja nema zastoja) uredno komentarises i to svojim subjektivnim dozivljajem (a to je da ima, jer se tebi desava) s druge strane moj subjektivni dozivljaj o tom delu kroz koji po sopstvenom priznanju prolazim sto puta cesce nego ti, neces. Sto odaje utisak da je ok tvoje iskustvo sa bulevara ako potvrdjuje tvoje vidjenje price, a ono koje govori suprotno za neki drugi deo bulevara (koji i ne posecujes tako cesto), to nije - ili bar neces da komentarises. Mislim, onda, stagod.

Drugo, aj malo da gledamo logicno:

- pre rekonstrukcije su se tu parkirala kola
- posle rekonstrukcije ce se tu parkirati kola

reljin zakljucak: bice gore.

I to pored toga sto tu vise nema sina, visokog ivicnjaka, itd. Pa majkumu, moze u najgoru ruku da bude isto kao i ranije, gore tesko.

relja":uyome4ey je napisao(la):
1, 2 i 3 su samo lepe želje, neko je to zamislio da će to tako i funkcionisati.
Možemo da očekujemo interesantne izgovore zašto to nije ispalo tako.

Za ovo poslednje se nadam da ćeš biti u pravu.
Dobro ajde, da i nekako poverujemo to da uklanjanje sina sa te strane ulice nece ubrzati i olaksati parkiranje (i time smanjiti zastoj), ali i dalje nisi objasnio zasto ce situacija bita gora nego pre? Ovo pod 1, 2, i 3 nece poboljsati situaciju, vec je i pogorsati jer - zasto? Aj da cujem.

Da govorimo o parcetu ulice gde ranije nije bilo parkiranja, pa ga uvode, razumeo bi te skroz i slozio bi se s tobom.

Na kraju. Da, za garaze si skroz u pravu. Ali tvoj komentar u ovom trenutku i u ovoj situaciji je ravan onome koji na premestanje sina u sredinu kaze - "dzabe, bez metroa nista!" (ili na kupovinu novih trola, buseva, ili sta vec). Jeste, garaze su preko potrebne, to nam je poznato. Ali garaze u tom kraju nece pasti s neba. Nisam primetio da tu u blizini ima neko prazno poljance gde se da za cas napraviti parking. Jedino mesto gde garaza moze da legne na tom potezu je ispod Cvetka. Znaci mora da uz to ide i rekonstrukcija pijace, i da se pijaca zatvori na par meseci ako ne i duze (kao sto ce biti s Djermom) - a da imas zatvorene u isto vreme i Djeram pijacu i cvetkovu, terao bi prakticno celu Zvezdaru da prelazi pola grada da bi isla na pijac. I sta je onda trebalo da urade, da ne naprave ta parking mesta, tj. da ih ukinu (jer su tu vec bila) i onda - sta?
 
Svi problemi koje ste navodili ne mogu da se reše na širini (površini) koju Bulevar ima trenutno.

Iluzorno je očekivati skoru izgradnju garaža, a i kad se one izgrade opet će ostati potreba za parkiranjem na ulici (automobili, dostavna vozila. 4 žmigavca itd.) to će uvek usporavati ili kočiti saobraćaj u desnoj traci (Baš kao što je relja opisao za deo od Pravnog do JAT-a).
Jednostavno to je nešto što je inherentno trgovačkoj ulici sa nizom pravnica dugim preko 3km.

Za postojeći obim saobraćaja u Bulevaru trebaju dve funkcionalne trake.

Jedini način da se to dobije je dodavanje još jedne trake.


To može da se uradi ili spuštanjem tramvaja pod zemlju ili time što će se odrediti da sve nove zgrade moraju da se uvuku 5m od trenutne ulične linije.

Realno, jedina šansa za poboljšanjje automobilskog saobraćaja koja može skoro da se iskoristi u Bulevaru je predstojeće rušenje udžerica i izgradnja novih zgrada.

OD Đerma do Tršćanske su uglavnom uđžerice i nekoliko zgrada, iza kojih su opet udžerice.

Gradnjom bloka kao što postoji između Cvetka i Batutove, bi se dobila širina.
Ako su sedamdesetih/osamdestih mogli da poruše sve udžerice i zgradice na delu od Batutove do Cvetka i sagrade blok, može Grad i sad da to organizuje između Đerma i Tršćanske.

Drugo, treba promeniti postojeće pravilo koje omogućava investitorima da odvojeno prodaju garaže i stanove. Ako se to ne promeni opet će i u novim zgradama u Bulevaru imati onih koji nemaju dostupnu garažu, pa će ostavljati auto na ulici.

Inače, tačno je da su na delu od Vuka do Cvetka bar 2/3 parkiranih automobila, vozila stanara, tako da parking jednostavno ne može da se ukine.
Ne zaboravite da je mnogo zgrada izgrađeno u ulicama oko Bulevara, pa ljudi koji žive u Bulevaru više ne mogu da se parkiraju u okolnim malim ulicama.


Takođe se bojim da će trotoar na delu od Tršćanske do opštine Zvezdara biti suviše uzak za broj pešaka koji tuda prolaze.

Obrni okreni jedini način da se trajno reše problemi u Bulevaru je njegovo proširenje.
Ako se nove zgrade izgrade na postojećoj uličnoj liniji, širenje Bulevara će postati preskupo tj. teško da će se ikad desiti
 
@nbumbic
A kako bi bilo da polako menjamo karakter Bulevara tako što stimulišemo delatnosti koje nisu trgovačke? Zar to ne bi bilo mnogo lakše (i jeftinije, i brže) u sprezi sa izgradnjom javnih garaža, naravno?
 
Hazard, dugujem ti repliku :) , ali sad izlazim, i ko zna kada se vracam...
 
Hazarde sto se tice garaza pored te na cvetku imaju u planu jednu ispod kosarkaskog terena kod batutove(izmedju bulevara i hajdukovog stadiona),mislim da i ispod terena sljunkara takodje mogu da naprave jos jednu,znaci nije bas da nema prostora ali opet nije mala investicija.
 
@Hazard Za razliku od Relje ja živim tu i potpuno je Relja u pravu. Automobili koji stalno stoje su mahom preprodavaca sa bulevara, tako da stanarima to ništa ne pomaže. Sa desne strane, gde nema preprodavaca, se svakodnevno izmenjuju na parkingu.

I ometaće saobraćaj. Dosad su se uparkiravali/isparkiravali preko šina i čekali da se uključe u saobraćaj sa šina. Toga više nema, tako da će saobraćaj biti usporen. Baš kao na N.Beogradu. Primer B.Umetnosti. Jedino je dobro za tramvaj, nema više čekanja loših vozača..

Da po 100 put ponovim da je ovo međunarodni koridor na kom se spajaju autoput i Pančevački most. Ni automobili a kamo li šleperi ne mogu da ukoče i sačekaju da se neko parkira, pa krenu a da ne naprave zastoj.

(ps. za Vučka, molim te ne pominji povezivanje Čingrijne i G.Vučića. Nema ništa od toga minimum sledećih 5 god. )
 
Slazem se Nikola,do sada su ti sto parkiraju smetali tramvajima a sada ce saobracaju i to uglavnom kamionima koji idu medjunarodnim koridorom.
Valjda nece biti toliko losa situacija.
 
jovanovm":3lp0omsd je napisao(la):
@nbumbic
A kako bi bilo da polako menjamo karakter Bulevara tako što stimulišemo delatnosti koje nisu trgovačke? Zar to ne bi bilo mnogo lakše (i jeftinije, i brže) u sprezi sa izgradnjom javnih garaža, naravno?
To lepo zvuci ali

1) koje to delatnosti? Jedino da izbacis radnje i da ostanu samo stanovi i pokoji kafic - sta drugo pa moze na bulevar a za cim postoji potreba?
2) gde bi izmestio trgovce? svi u trzne centre? nije koncepcija grada koju podrzavam, i ne bi voleo da Beograd izgleda tako
3) to ne bi bio moj Bulevar! :)

Privlacnost tog kraja je sto na Bulevaru imas sve - to je jedan potpuno urbanizovan kraj sa nizem sadrzaja gde sve sto ti treba mozes da lociras u krugu od 15 minuta peske. I to je Bulevar. Stambeno-komercijalna zona. Sad sto ga neki shvataju kao neki autoput kroz koji bi trebalo da tutnji saobracaj ko blesav i da se sve podredi tome, to je vec njihov problem :)

@nikola32

u pravi su da se vise smenjuju vozila sa druge strane. Opet, ne bih rekao da su to automobili mahom preprodavaca. Na tom potezu ima mnogo manje preprodavaca nego nize ka Djermu, u principu ima samo onih 3-4 na onim kutijama kod Bondjorna. Bar je tako uvek kada prolazim tamo, a prolazim cesto. Naravno mislim da period pre rekonstrukcije, znam da su se zbog nje preprodavci pomerili gore. I ako se uvede zona, utoliko bolje, jer preprodavci nece zauzimati mesta stanarima. Mozda nece cekati na sinama, ali u principu i pre je retko ko vozio sinama dok je trazio parking (vec ulicom, usporeno) - to se nece menjati. A parkiranje i isparkiravanje ce sada biti brze (jer dobro znam sta znaci kada ti treba bar 3 minuta da se popnes preko sina umesto da se uparkiras za 15 sekundi). Ti koji su ranije cekali na sinama, ce sada morati samo da sacekaju sledeci semafor, i onda se brzo iskljuce u rikverc. Oni koji se budu uparkiravali ce to odradjivati mnogo brze nego do sad.
 
Da dopunim,evo sta u GUP-u pise o Bulevaru

Bulevar kralja Aleksandra

Funkcionalna i ambijentalna kičma ovog prostora je
Bulevar kralja Aleksandra, koji svojom grebenskom
dispozicijom u odnosu na padine Bulbulderskog i
Čuburskog potoka (ulice Dimitrija Tucovića i Južni
bulevar), čini dominantnu morfološku celinu
neposredne i šire gravitacije. U tom kontekstu, u daljoj
razradi, treba planirati odgovarajuće objekte i
sadržaje, ne samo komercijalnog karaktera, već i
sadržaje centralnih, kulturnih i javnih aktivnosti, kao i
kontaktne javne pešačke prostore na istaknutim
raskrsnicama gradskog značaja.
 
jovanovm":1dheouqj je napisao(la):
@nbumbic
A kako bi bilo da polako menjamo karakter Bulevara tako što stimulišemo delatnosti koje nisu trgovačke? Zar to ne bi bilo mnogo lakše (i jeftinije, i brže) u sprezi sa izgradnjom javnih garaža, naravno?
A u koju bi delatnost menjao gradsku ulicu?
Gde bi odselio trgovinu?
Kako bi organizovao da ljudi dođu do tih odseljenih trgovina?

Izgradnja podzemnih garaža takođe može da se uradi u sklopu ruženja uđerica i izgradnje novih zgrada.

@Vučko

Jesi u pravu da za podzemnu na košarkaškom terenu u Batutovoj, i da može da se odradi ispod Igrališta.
Ali od Stanice Lion pa do Vuka nema mesta i tu jedino mogu da se urade u okviru izgradnje novih zgrada i ispod Đerma.
Mesta ima samo tamo gde su 70/8o građeni blokovi
 
@hazard

ima logike u tome što kažeš. Ali da ne bi licitirali, za par meseci će se pokazati.. Mislim da svi ovde znaju pravo rešenje. Garaže. I ako je to velika investicija, na duže vreme se sigurno isplati. Ovo sada je kompromis. Inače Bulevar po definiciji treba da bude saobraćajnica sa bržim protokom (mada ne autoput). Bez parkinga.
 
@hazard, nbumbic

Ne bih ja ništa radio sam po sebi, niti mislim da je gužva u Bulevaru nepodnošljiva. Ne smatram da se sve treba podrediti saobraćaju. ALI aludirao sam na sledeće:

U Bulevaru postoji mnogo radnji na relativno malom prostoru. Postoji par radnji (Forma Ideale) koje prodaju robu koju je nemoguće kupiti javnim prevozom. Javne garaže uz postepenu diverzifikaciju usluga bi dosta pomogle da se smanji gužva. Šta to znači? Pa recimo kulturni sadržaji (prostori za male koncerte, galerije, umetnički prostori), kancelarijski prostor, uslužne delatnosti (agencije, banke, itd... mesta kod kojih ništa fizički ne kupuješ). To ne bi umanjilo broj ljudi na Bulevaru, ali bi pomoglo njegovom razvoju. S obzirom da postoji već par objekata koji se bave ovom delatnošću tamo, ne vidim zašto ne bismo nastavili u istom tempu? Kako? Nikako ne iseljavanjem postojećih prodavaca. Ono što treba raditi je postepeno menjanje atmosfere, tako što bi se planiranjem novoizgrađenih objekata i poreskim olakšicama stimulisao određeni tip posla u Bulevaru. To znači da - ako hoćeš da gradiš zgradu koja se bavi uslužnom delatnošću,plaćaš manju nadoknadu za zemljište... ili ako želiš da kupiš radnju i otvoriš galeriju, smanjuje ti se taksa na poslovni prostor... Trgovine će se premestiti u druge delove grada (ukoliko to mogu sebi da priušte) ili će se prebaciti na neki drugi biznis, ali to će biti postepeno i neće biti iznenada.. daće ljudima vremena da se prilagode novijem stanju stvari... takođe, omogućiće obogaćivanje prostora kojima fali takvo prisustvo, kao što su čisto stambeni delovi grada...

Takav pristup bi smanjio pretežno "komercijalni" karakter Bulevara, i dozvolio da se smanji potreba za korišćenjem automobila (ljudi će radije sedeti sa torbama u kolima 30 minuta nego se gužvati po prevozu - njih stvarno ne interesuje opšte društveno dobro - i ne treba da ih interesuje, bar ne na taj način). E sad, treba smanjiti i upotrebu automobila iz kaprica (ćefa, proivoljnu upotrebu)... kako? Rigoroznijom kontrolom duplo-parkiranih vozila (kad nema nikog u automobilu, odnosi puak kad ima, policajac upozori osobu da nastavi dalje, ako to se ne desi ili piše kaznu/zove pauka). U isto vreme treba pomoći izgradnju javnih garaža od strane privatnog biznisa. Parking Servis kao grana gradske uprave uopšte ne bi trebalo da postoji (po meni), ali kad već postoji, trebalo bi bar da tržišna utakmica bude jednaka za sve...Naravno, tu je slaba vajda, ali moram da priznam da postaje dosta neprijatno parkirati u centru grada.... Treba početi od regulisanja bahatih vozača, naravno, ali to nije jedini deo priče - ako smanjimo mogućnost ljudima da kupuju u Bulevaru, te će se radnje ionako same po sebi ugasiti! Zato moramo da smislimo što sveobuhvatnije rešenje koje razmišlja i o diversifikaciji delatnosti, i o rigoroznijoj primeni pravila o parkiranju, i o povećanju javnih garaža, i o boljem funkcionisanju javnog prevoza i o povećanju zelenih površina, i o kulturnom nasleđu grada... bilo koji potez u samo jednoj od tih grana bez obraćanja pažnje na ove druge je promašen potez.
 
Ljudi pa od Cvetka do Ustaničke nema ni trotoara a vi digoste ovoliku galamu oko parkinga! Treba uložiti u ovo, treba u ono, naravno da treba ali valjda po nekom prioritetu. Pogotovu kad je kasa mršava vlast treba da ima jako izoštren osećaj za potrebe svih građana i da se ne ponaša elitistički tj. donekle glamur pločice i osvetlenje sa Enterprajza a odnekle gumeni čizmaci i bat. lampe u šake stoko... Malo se zezam naravno ali da ih baš zabole za pojedine delove grada to se vidi i sa pomenute letelice. :rolleyes:
 
Vrh