Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Осуђујемо НДМБГД, Вучка, ЦЛС, и остали опозоционо-НВО-НЛО ш... за кићење Гангулиним перјем! Ево, он се сетио пре вас, само мукица, био скроман, па није свима у круг саопштавао!

Булевар ће се ширити од „Цветка” до Малог Мокрог Луга​


Да се на тај начин не решава вишедеценијски саобраћајни проблем у том делу града, у коме годинама на месту кућа ничу вишеспратнице, убрзо се побунио део јавности, пре свега они који ту живе, а покренуто је и потписивање петиције. Оно што јавност у том моменту није знала јесте да је град био увелико у процесу обуставе поступка за израду техничке документације за обнову булевара од „Цветка” до Устаничке у постојећој регулацији, односно да је градоначелник Александар Шапић на измаку 2022. поднео допис Секретаријату за инвестиције да се обустави тај поступак.


Сада мало озбиљније.

Постоје врло озбиљне примедбе на план, иако постоје побољшања. Примедбе су:
1) најскупљи и најважнији део плана, откуп кућа и парцела за проширење, не може се финансирати кредитима. Немамо одговор како ће се то финансирати и са каквом динамиком.
2) Последњи ко је зону Булевара краља Александра развијао плански била је Краљевина Југославија. И још тада, када су се први аутомобили тек појављивали, дефинисана је ширина са широким тротоарима, дрворедима, по две аутомобилске траке по смеру и трамвајске баштице. Са те стране, само по две аутомобилске траке по смеру источно од Устаничке је кратковидо и краткорочно решење, као и само по две траке по смеру у Саве Машковића на Трошарини.
3) Осим грађевинских трошкова и трошкова откупа, овакви подухвати генеришу индиректне трошкове мање ефикасног саобраћаја, и трошкове убијања бизниса у току радова. Трошкови убијања бизниса су сразмерни дужини трајања прекида трамвајског превоза. У случају реконструкције Војводе Степе 2014/2015 штета бизниса због дуготрајне обуставе трамвајског саобраћаја је превазишла трошкове радова. То значи да ако не направимо трамвајски терминус код Цветка пострадаће бизнис између Вука и Цветка. А тај терминус је одавно потребан за ефикасан трамвај, зато што у Београду критично недостају сервисни трамвајски колосеци.
4) Фазност радова се не тиче само колико-толико ефикасног кретања у току радова, већ и бизниса. Откуп и рушење објеката неће имати велики утицај на мреже локала колико на сомосталне предузетнике. У складу са својом клијентском базом, власници бизниса ће тражити место у тој зони. Са те стране, уопште није погрешно поделити радове на 4 фазе: (1) Терминус Цветкова пијаца (2) Цветкова пијаца-Мите Ружића (3) Мите Ружића-Устаничка (4) Устаничка-Партизанска ММЛ. Развући на 3 године, потпуне обуставе саобраћаја на деоници где су радови само викендом, ограничење на само по 1+1 траку максимално 6 месеци на деоници где се изводе радови,
 
Karlo, kako sam ja čitao, širinu Bulevara (Smederevskog druma) kroz grad od 20 hvati je definisao knez Miloš (koji 1830-ih izgradi i čitav niz gradova sa regulacionim planom, počevši od svoje Požege, pa zatim Loznicu, Bajinu Baštu...). To beše ozbiljan urbanista, ovo posle sve amateri.
 
Да сачекамо тај фебруар и предлог новог ПДР-а (или измене постојећег), па да видимо шта ће бити на столу. Ако се крене у редовну процедуру, проћи ће најмање две године до одлуке (Одлука о изради плана, израда плана, па рани јавни увид, па дорада, па јавни увид, па усвајање плана). Не знам колико може да траје по некој убрзаној процедури, ако неко има интерес да то уопште гура убрзано.
Да не спомињем тренутне проблеме (криза, рат у Украјини, КиМ) као и нестабилну градску власт и преговоре Вучић-Ђилас да се иде на изборе. Искрено, ако је тачан текст из Политике, нико до сада није имао овакав приступ као Шапић (бар што се тиче Булевара у ММЛ), да се некако прошири улица, по цену промене плана и одустајања од трамваја. Весић је само причао као и Мали пре њега, а ни жути ништа нису били бољи, све што је 4-5 км даље од центра, гледали су са презиром.
Што се мене тиче, после благе еуфорије и радости што се одустало од оне сулуде одлуке, мислим да ће ипак проћи године док град не прескочи даље од Табора!
 
Могу свакако да прошире делимично у ММЛ а да се не одустаје од трамваја. Наравно ако могу негде да скрате то постаје светиња и све се јури, после ћемо ми омладина им све морати порушити, и Београд не оставити.

Треба увести закон о регулацији да може да постоји само 3 типологије: регулација од 8 метара за једносмерне улице, 16 метара за обичне двосмерне, и 32 за оне са 4 траке или трамвајима, свакако. Ширина траке 3.5 метра наравно, тротоари не испод 2. Можда имати и 4. категорију од 64 метара, за огромне булеваре, магистралне саобраћајнице. Применити ретроактивно, а тамо где се не може применити само стубове и тотална пешачка зона, ћао здраво цео Београд решен једном заувек и у векове векова. Ово се зове рационалност.
 
Ispravite me ako grešim ali zadnje veće čišćenje kuća je bilo 0,5 km pre 40tak godina desne strane od Žičke do ATŠa za širenje Vojislava Ilića. I to u mnogo ozbiljnijoj državi. A sad će ova cirkus pozicija❤️opozicija da očiste i rasele 2-3km kuća, i to ne u periodu dužem od xy godina. Optimistično, optimistično, jer to znači da se nadaju da će tada još postojati na političkom licu planete Zemlje, a u što ja baš i nisam siguran. Ko se još seća izjave Velje Ilića pre 10-15 godina da bi proširenje od ugla Ustaničke ka Kaluđerici moglo krene odmah. E toliko će i ovi današnji uskoro biti važni. A navedeno proširenje pre 40 godina od V Ilića preko Žičke ka Slaviji čeka 40 godina iako je oBesić isto ovako baronisao da će početi 2017e i biti gotovo za 3 godine.
 
Jel to onaj Stojičić što je isto tako obećao rekonstrukciju zgrade Pošte u Savskoj pre xy vremena pa je do sada započeto 0%? 😅 I šta je sad bitno šta je lažovčina rekao?
 
Zna li se uopšte ko je to kopao ? Vreme ne dozvoljava da se asfaltira? Gledao sam asfaltiranja i na -10 kad je hitno
 
Ono što sam ja u subotu 1km niže izmad Đerma u Bulevaru video je da Vodovod kopa, bio je kamion i kombinirka sa čekićem kojom je izbušio asfalt pa posle kašikom iskopao do pretpostavljam cevi koja je curila. Možda ista ekipa, možda ne. Ali sam pomislio ako ovako nastave da će Bulevar uskoro opet biti sav u zakrpama asfalta.
 
Danas su čuvenu rupu zakrpili asfaltom.
BVK obično ne krpe rupe odmah tj čekaju da da se zemlja slegne, ali je problem što to njihove sleganje traje i mesecima...
 
Poslednja izmena:

Prva pobeda u nameri da nateramo grad da umesto šminkanja, proširi Bulevar​

sajt.png

Nakon velikog nezadovoljstva građana i peticije koju je pokrenuo Ne davimo Beograd, gradska vlast je odustala od preskupog šminkanja Bulevara Kralja Aleksandra. Zaustavljanje projekta je prva pobeda građana, a sada je neophodno da se izborimo za stvarno unapređenje, odnosno da se Bulevar proširi od Cvetkove pijace do okretnice Ustaničke. Samo tako ćemo u ovom delu grad imati pristojan i brz prevoz, a pešaci i biciklisti bezbednost.

“Napravili smo prvi uspešan korak – zaustavili smo predizborno „šminkanje“ Bulevara, a sada idemo dalje, nastavljamo sa peticijom i tražimo proširenje i stvarno unapređenje saobraćaja za sve učesnike, a posebno bicikliste i pešake.” – izjavio je Aleksa Petković, koordinator opštinskog odbora Zvezdara, Ne davimo Beograd i pručio da će pokret nastaviti sa akcijom. “Sve dok sopstvenim očima ne vidimo budžet za proširenje Bulevara i realizaciju projekta. Dvesta hiljada ljudi koji žive i rade iznad Cvetkove pijace zaslužuje pristojan i brz prevoz, a pešaci i biciklisti bezbednost! Vidimo se i ovog vikenda kod Cvetkove pijace od 10 do 14 časova kada građani svojim potpisom mogu dati podršku ovom zahtevu.”

Iako je dobro što gradski funkcioneri poput Marka Stojčića, glavnog gradskog urbaniste, priznaju da je ovaj projekat loš, bilo bi dobro da razumeju i da moraju snositi odgovornost za njihovo donošenje. Čini se da je princip kojim se gradska vlast vodi u planiranju grada “ako prođe, prođe”. Zbog ovakvih i sličnih projekata koji ne doprinose boljem životu građana smo i zahtevali ostavku gradonačelnika Aleksandra Šapića. Beogradu je neophodna temeljna promena u planiranju grada, kako u pogledu saobraćaja, tako i u svim drugim oblastima. Promena koja će na prvo mesto staviti potrebe građana.
 
Mali matematički zadatak: Ako je za Prvu pobedu napredak 0,00% radova, koliko treba pobeda da se projekat završi 100%?
 
Odlučeno je bilo da se proširi i pre 50 godina na onoj slici što sam postavljao, stara vest
 
Poslednja izmena:
Nema para u kasi jel cujes



Elem, meni ćale redovno prica da je plan bio da se tramvaju produze do medje vinca/lestane/bolec…
 
Vrh