Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Iskreno se nadam da ce doci u skorije vreme do pritiska da se ne radi samo do Ustanicke (sto je svakako samo po sebi prioritet odavno) vec i do smederevca i MML.
Jos jedna stvar, da li je kruzni tok kod Cvetka moguc umesto klasicnog semafora?
 
Ne znam dal će potrošiti 70 mil evra za Linijski par u 2023. (a i realno, šta tu tolko košta?), ali vidimo da u gradu svi putni projekti stoje, jedina ozbiljnija ulica koja se trenutno radi na grad od skoro 2 mil stanovnika je Bul Patrijarha Pavla, a i ona tavori mesecima bez mašina i radnika. Sa druge strane vidimo da se ne rade najavljivani projekti : Unutrašnji Magistralni Prsten, Spoljna Tangenta, proširenje Slavija-Žička, proširenje Tošin Bunar, T6, nastavak proširenja Južnog Bulevara, spajanje Južnog sa Dimitrija Tucovića, proširenje Bogoslovija-Mirjevo... znači pošto se radi 0% najavljivanih projekata logičan zaključak je da nemaju pare. Ostali pokazatelji za to su: uvoze strane vozače GSPa jer nemaju novca plate domaćima, imaju aranžmane sa MMFom što znači da ne mogu servisiraju dugove, sve je poskupelo jer im treba para, EU im odavno ne daje kredite za projekte a oni su finansirali najveći deo gradskih projekata zadnjih 15 godina, a ovde im sa eksproprijacijom treba 50-100 miliona evra (a ne sećamo se da su tolku vrednost finansirali bez kredita) ... Tako da kad sve to saberem, previše je razloga da ne verujem da mogu ovo odrade.
 
Imaju 70 miliona evra za Linijski park i 16.5 miliona evra za vaučere za sportsku opremu preko sumnjive firme.
Možemo diskutovati oko sposobnosti ali para imaju samo ih troše na stvari koje nisu u javnom interesu već interesu privatnih investitora.
Može da bude u javno - privatnom interesu. Daju privatnoj firmi da radi proširenje bulevara i svi srećni i zadovoljni.
 
Većina zemljišta pod tim udzericama je državna sa pravom koriscenja. Nisam bas upućen kako ide eksproprijacija u tom slučaju, ali mi je logično da procedura bude jednostavnija. Takođe cena bi trebala biti niza, jer se faktički ponistava samo pravo korišćenja.
 
Većina zemljišta pod tim udzericama je državna sa pravom koriscenja. Nisam bas upućen kako ide eksproprijacija u tom slučaju, ali mi je logično da procedura bude jednostavnija. Takođe cena bi trebala biti niza, jer se faktički ponistava samo pravo korišćenja.
pitanje je tu sta je uopste gradjeno sa dozvolom, vise me brinu neke parcele sa 10 vlasnika gde je naci sve naslednike nemoguca misija.
 
I ovako je frka oko parkinga gore... A da stave stazu za bicikl dodjes do cvetka i posle mozes saml da se vratis do ustanicke...
Ima mesta i da se produzi dalje, a znacice vise nego nesto parking mesta koja vec ne postoje i nista se ne gubi. Ima mesta za staze ako samo okrenu parking za 90 stepeni.
 
Ukratko, odustali su od tramvaja posle Ustaničke ka Smederevskom putu. I sada je priča da će iz jednog cuga da rekonstruišu jednog dana Bulevar od Cvetka sve do Smederevskog puta što je nemoguće. Ćeraćemo se još, ovo je samo prvo poluvreme.
IMG-72d6b5e807f84bbe951a9d384aa71562-V.jpg
 
Poslednja izmena:
Ukratko, odustali su od tramvaja posle Ustaničke ka Smederevskom putu. I sada je priča da će iz jednog cuga da rekonstruišu jednog dana Bulevar od Cvetka sve do Smederevskog puta što je nemoguće. Ćeraćemo se još, ovo je samo prvo poluvreme.
Pogledajte prilog 152806
Овде се отвара доста питања, по тексту испада да ће градска скупштина већ у фебруару усвојити ове измене за ММЛ (без јавног увида и расправе). Можда је новинар погрешио и мислио да ће се покренути процедура промене ПДР? Иста ситуација је за доњи део Булевара. Од трамваја се привремено одустаје али као неко ко живи у ММЛ, могу да кажем да је боље да добијемо четири траке и нормалан тротоар и евентуално паркинге, него да чекамо наредних 30 година и да не буде ништа ни од једног ни од другог. По мени, грађевинску линију не треба померати, и тако оставити могућност да се у будућности додају и шине.
 
Ukratko, odustali su od tramvaja posle Ustaničke ka Smederevskom putu. I sada je priča da će iz jednog cuga da rekonstruišu jednog dana Bulevar od Cvetka sve do Smederevskog puta što je nemoguće. Ćeraćemo se još, ovo je samo prvo poluvreme.
Pogledajte prilog 152806
Опасно је само да не поправе шине, као што рече архитекта и да ипак све остане за нека "боља" времена.
 
Ukratko, odustali su od tramvaja posle Ustaničke ka Smederevskom putu. I sada je priča da će iz jednog cuga da rekonstruišu jednog dana Bulevar od Cvetka sve do Smederevskog puta što je nemoguće. Ćeraćemo se još, ovo je samo prvo poluvreme.
Pogledajte prilog 152806
Odlično!

A i lektor Politike se izgleda obradovao i opustio, pa u podnaslovu/antrfileu ostavio:
"...pre rekonstrukcije tog dela MORA DA SE eksproprišu..."!
 
Најлогичније је да се уради са све шинама од Дудића до Устаничке, па од Устаничке до старе окретнице да би трамваји бар ишли - најзезнутији део је управо између Цветка и старе окретнице
 
А земљиште вреди 0 евра? Само локали у каквом год да су стању уз тротоар тамо вреде 4-6 000 евра а земљиште 5-10 милиона евра. Дакле експропријација је минимум 20 милиона.
Када си написао ове цене, почео сам да по Гуглу тражим, и утврдио да је код Вука 5000-6000, али је дуж улице (ако говоримо о локалима који излазе на улицу) око 3000 евра метар квадратни. Укупна експропријација у Булевару краља Александра за остваривање усвојеног плана Булевара са регулацијом 38 метара, је 80 милиона евра, где су урачунати и ти локали. Други-трећи ред уџерица кошта мање, а који је неопходно откупити и срушити уколико желимо да направимо ефикасан јавни превоз и пре градње метроа. То значи типа 90 милиона евра за експропријацију, и цирка 20 милиона евра за саму инфраструктуру.

Ја сам нисам никада рекао да кошта 0, али исто као и метро, има своју економску рачуницу, велика улагања за велики ефекат. Ако направимо трамвајски терминус Цветкова пијаца, можемо потпуно укинути Радио индустрију, и тај плац дати на лицитацију. Ако порушимо први ред уџерица и проширимо улицу, имамо основа да у другом реду уџерица дозволимо градњу високе спратности (читај, такса за уређење грађевинског земљишта). БКА добија карактер линеарног центра све до Устаничке, са посредним ефектом и на остатак Звездаре и Гроцку. Али, један од најважнијих ефеката је повећање поузданости и брзине јавног превоза изражен у еврима по 10 милиона евра годишње за сваки минут.
Изразито сам против било каквог дуплирања различитих шинских система на истим правцима у околностима толико непокривених или слабо експлоатисаних постојећих праваца. Дакле, за Булевар нагазни семафори и евентално денивелација на најподеснијим местима за то и ништа више од тога. Метроом спасавати Душановачки, Врачарски и миријевски гребен.
То би значило да би источно од Вукобог споменика дао приоритет Јовиновој метро линији 3. Не сматрам да је погрешно, али ако хоћеш да се што више разгранавају, а што мање дуплирају шински системи, тада је потребно дати му нови квалитет, а то је немогуће без озбиљне реконструкције источно од Цветка.
Тскође, формирати нови мега бус терминал поред два постојећа мања и 1500м пре другог великог бус терминала на Коњарнику ми је у овим околностима других далеко критичнијих тачака јавног превоза крајње нерационално. Овде макар већ постоји солидно укрштање бус и трамвајског терминала.
Квалитетан јавни превоз је онај који омогућава максималну покривеност вожњама са максимално једним преседањем. Кључне тачке за трамвај, метро, воз су управо звездаста чворишта, а Цветкова пијаца има добар потенцијал да то постане. Позитиван пример везивања приградских аутобуса за звездасто чвориште је Бањица, где се одваја 6 главних праваца јавног превоза: 1)Раковички, 2)Дедињско строгоцентарски 3)Аутокомандо-Славијски 4)Медаковићко-Звездарски 5)Кумодражки 6)Авалски. Пример лоше решеног звездастог чворишта је Мостарска петља и Панчевачки мост. На Мостарској петљи аутобуси из Чукаричких, Барајевских, Обреновачких, Лазаревачких предграђа као и локални возови су само у транзиту, као и тролејбуси, те скоро све линије које се преко петље крећу у скретање. И Панчевачки мост је лош, зато што нема везу на Рузвелтову, Миријево. Уопште, креатори ширења трамваја из 1980-тих су имали један тако важан превид, да су терминус аутобуса са потеза 100 и трамваја поставили на Омладински стадион уместо на Панчевачки мост. Конкретно, Цветкова пијаца има потенцијал звездастог чворишта са следећим крацима: 1)Вуков споменик 2)Димитријала/строги центар/Крњача 3)Миријево+Роспи ћуприја 4)Смедеревски пут 5)Аутокоманда 6)Медаковић/Вождовац. Око 1500 метара је огромно растојање у урбаном простору (не и у субурбаном). У тој зони између Смедеревског пута, Устаничке и Цветкове пијаце већ имамо два тарминуса која нису чак ни на крстастом чворишту, већ крајпуташка. То су Коњарник 2 и Радио-индустрија. На Бањици је развлачењем терминуса макар постигнуто веће преклапање градских и приградских линија, али за 300 линије не! Без обједињеног терминуса Цветко, одређени мање позитиван ефекат се може постићи теоријски продужењем аутобуса 77, 31, 17 до терминуса Смедеревски пут, али он је већ претрпан и са постојећим линијама. На крају, немамо вишеперонске саобраћајне површине на чвориштима јавног превоза за чекање реда вожње, у сврху одржавања равномерног интервала и равномерне оптерећености возила.

Добар аутобуско-тролејбуски систем захтева велике саобраћајне површине. Беч, Праг, Варшава су примери јако густе и ефикасе трамвајске мреже, са којима осим ослобађања од аутобуских терминала у центру, постижу и најуспешније метро системе градова у категорији пар милиона становника. У Београду се доводи у питање да икада имамо тај ниво развијености трамвајске мреже. "Естетски немогуће уклопити" је крилатица оних архитектонских антиталената, који су клицали за укидање Железничке станице Београд. Ако у неком друштву постоји добра воља и таленат, естетски интересантно решење се може наћи чак и за фабрику или топлану.
 
Не верујем да ће од промене ПДР за део од Устаничке до Шљукине пумпе бити ишта али ако буде у првом тренутку поново мењати и вратити трамвај (чак га протерати још даље ка Винчи/Лештанама)
 
Ја мислим да је исто тако приоритетно проширење Мите Ружића, која има далеко већи интензитет саобраћаја. Стварали би се велики чепови уколико би се Булевар прво реконструисао, била би то општа катастрофа за све становнике Миријева, које је да вас подсетим најбрже растућа урбана целина Београда. Највеће гужве у старом делу БКА су управо на раскрсници са Мите Ружића. Обрни окрени Миријевци тако губе најбржу везу са центром док не заврше реконструкцију. Једино остаје Милана Ракића као алтернатива, али та улица је преуска за пролазак возила градског превоза.

Милсим да је једино решење да се реконструкција БКА одради тако да увек буде делимично отворена за саобраћај, све остало је пакао у најави, Миријевцима би требало сат времена до Цветкове пијаце као и становницима Калуђерице.
 
Vrh