Šta je novo?

Rekonstrukcija Brankovog mosta

Zex, po ko zna koji put - bravo!
Tvoja razrada od jednog dana je naprednija od izvornog idejnog projekta!

Pošto se radi o razradi ideje, ne bih se osvrtao na samu konstrukciju, ali mi nešto pade na pamet:
most u dva nivoa - donji nivo ispod kolovozne ploče Brankovog, ali da ne narušava siluetu, a gornji nivo da bude široka pešačko-biciklistička staza?
Kad već izmišljam - da se zgrada u Karađorđevoj 41 (ova do mosta, sa neuseljenom nadogradnjom) - sruši (i ovako tone po jednoj vertikali) i na njenom mestu izgradi zgrada moderne metro stanice ali tako da spolja izgleda potpuno isto kao sadašnja zgrada?

I da, negde ti se izgubilo uključenje na most iz Gavrila Principa :)
 
Svidja mi se razrada koju je uradio zex, ali se brinem da bi metro morao da vozi sporije zbog pesaka. Moze on da bude i lak i tezak, ali mora da se insistira na maksimalnoj brzini i protocnosti, inace nije rapid, nego neznam vise ni sta je.

Da li je realno izvesti visecu stanicu ISPOD brankovog mosta? Ili bi morale da se upropaste one stepenice za penjanje na most?
 
relja":189qatra je napisao(la):
Zex, po ko zna koji put - bravo!
Tvoja razrada od jednog dana je naprednija od izvornog idejnog projekta!

Pošto se radi o razradi ideje, ne bih se osvrtao na samu konstrukciju, ali mi nešto pade na pamet:
most u dva nivoa - donji nivo ispod kolovozne ploče Brankovog, ali da ne narušava siluetu, a gornji nivo da bude široka pešačko-biciklistička staza?
Kad već izmišljam - da se zgrada u Karađorđevoj 41 (ova do mosta, sa neuseljenom nadogradnjom) - sruši (i ovako tone po jednoj vertikali) i na njenom mestu izgradi zgrada moderne metro stanice ali tako da spolja izgleda potpuno isto kao sadašnja zgrada?

I da, negde ti se izgubilo uključenje na most iz Gavrila Principa :)

Hvala :)

E da ! Sto se tice ukljucenja iz Gavrila Principa, to je moja greska, jer sam tunel pomerio mnogo unutar nekadasnjeg bloka zgrada. Tunel bi trebao da bude blize Karadjordjevoj :) A ispod onog zida gde su grafiti, bi mogao da se napravi podzemni prolaz ispod tunela ka stanici :)

Razmisljao sam o mostu na sprat, i to je potpuno izvodljivo, a ideja je o velikom setalistu iznad koloseka je odlicna, a samim tim i pesaci nisu izlozeni opasnosti :kk:

@ b_tuta - I to je zanimljiva ideja za sstanice, sigurno da moze :kk:

Ono sto je svakako sigurno je to da ce ovaj obelisk morati da se ukloni odavde, jer ce smetati za izgradnju nove metro stanice :)

EDIT: A evo da se podsetimo kako je to zamisljeno u animaciji...

osh6jn.jpg


2gv4kn8.jpg


20kzt46.jpg


rvaxj8.jpg


2hx7jfs.jpg
 
Zahvaljujući Iznogudu sa PZ foruma evo i fotografije (na žalost ne cele) Brankovog mosta sa nadstešnicama

naobalamasave1960.jpg


Malo otkrivanja tople vode:
Nadstešnice su stajale dok nije napravljena rampa za spuštanje u Gavrila Principa.
U sklopu te rampe je napravljen i pešački plato, delimično su i izmeštene stepenice koje vode ispod mosta, a vidi se i da je prostor oko današnjeg Brankow bara prilično dograđen.
step4h.jpg

Očigledno da su nadstrešnce uklonjene u sklopu tih radova. Sama činjenica da to nije urađeno odmah nego pri izvođenju novog saobraćajnog rešenja meni sugeriše da nije bio u pitanju obračun sa ideologijom ili drugim stilom u arhitekturi (?!)...
 
Da Relja, ali one su uklonjene ocigledno bez ikakvog razloga, to govore ove dve poslednje fotke...svakako bi ova desna smetala kasnije '79 pri prosirenju, ali i to nije opravdanje za uklanjanje...
 
Zex, to što gledajući danas fotografije možda tako izgleda, ne znači da razlog nije postojao.
Meni, gledajući ih na Brankovom, jednostavno se uklapaju, izgledaju kao da su donete sa Novog Groblja.
Verujem da ima još neki razlog, i da nije u pitanju puko rušenje iz hira. Šta je to tačno bilo, ja ne znam.
 
Зекс,

свака част за разраду идејног решења. Можда би било добро да се зауставиш да ови из ЛРТ екипе не добију напад позитивне хистерије. Ипак се надамо да ће та сулуда идеја пропасти. :)

Реља,

Који год да је разлог, објаснио сам зашто је то једноставно било погрешно и оправдано је тај чин сматрати чистим вандализмом. Као што рекох, тај стил је редак и јединствен и треба га чувати а не рушити ионако мало примерака због било ког разлога.
 
JT stvarno su im "smetale". No i ja se slazem da verovatno nije bilo u pitanju direktno "mi smo komunisti ovo je zaostatak starog rezima, sklanjaj" nego "ovo se ne uklapa sa necim modernim sto smo nedavno sagradili (most), napred u nova vremena i siroke vidike". No i jedno i drugo su u biti ideoloski stavovi. Uzgred, ja ne znam ni za jedan objekat u tom srpskovizantijskom stilu koji je obnovljen. Interesantno.
 
stf":1gm690ah je napisao(la):
Зекс,

свака част за разраду идејног решења. Можда би било добро да се зауставиш да ови из ЛРТ екипе не добију напад позитивне хистерије. Ипак се надамо да ће та сулуда идеја пропасти. :)

:D
 
Najvise bih voleo kada bi se "Brankovom" mostu vratio stari izgled, tj. obnovio "Most kralja Aleksandra"....
Mnoge zemlje su nakon 2. svetskog rata obnavljale porusene objekte i mostove a mi smo gradili neke ruznije na mestu starih i lepsih... :(
 
Gollum":23wyajuk je napisao(la):
Najvise bih voleo kada bi se "Brankovom" mostu vratio stari izgled, tj. obnovio "Most kralja Aleksandra"....
Mnoge zemlje su nakon 2. svetskog rata obnavljale porusene objekte i mostove a mi smo gradili neke ruznije na mestu starih i lepsih... :(

Многи би то волели али би то коштало. Стога је централно питање да ли би више волео ТО или да Београд рецимо измести онај ужас од аутобуске станице и добије нешто пристојно? Или да рецимо среди Теразијску падину? Или да направимо још један мост у Савском амфитеатру?
 
Ooooo Zeeeexxx :D

Može se sastaviti poduži spisak objekata koji se realno mogu fizički obnoviti, u krakom roku i za, relativno manji novac. "Relativno" - u odnosu na uklanjanje jesnog mosta i postavljanje drugog na istom mestu:

- Đumrukana
- Sajmište (delimično)
- Viktorovićeva palata
- "Srpski kralj" (kada se raspetlja problem vlasništva)
- Fasada pošte kod železničke stanice
- Kosančićev venac
- Beogradska zadruga
- Fasade zgrada u Karađorđevoj
- BIGZ
- Komanda Vazduhoplovstva u Zemunu
- Generalštab (šta god da se odluči sa tim zgradama)
- Topčiderski park
- nebrojene fasade po gradu
- ... dopuniti po želji

Ovo je više spisak realnih potreba, nego maštanje.
Ovo je naša realnost, za koju znamo da sredstva ne mogu da se pronađu, a volja gotovo da ne postoji (tamo gde treba).

A ono što mene brine je što nije ni malo nerealno da se, poput Avalskog tornja, nađe neko sa pristupom medijima i "nabaci" ideju o "zameni/šminkanju mosta" političarima koji i ovako jedva čekaju da se se slikaju baveći se perifernim stvarima umesto da rešavaju stvarne probleme...
 
Oooo, Relja, baci me i u depresiju i u delirijum u isto vreme. Pitam se za koliko od ovoga se realno mogu upregnuti privatne pare. Sto ce reci da bi se moglo krenuti odmah samo da mi sami sa sobom rascistimo neke stvari.

Djumrukana, Staro Sajmiste, Topciderski park, a mozda i Zadruga i dva vojna objekta stvarno treba da ostanu u vlasnistvu i pod kontrolom grada/drzave ali za ovo ostalo bi se mogao naci privatni kapital.

A za sve drugo, i mozda Generalstab bi se mogla naci neka nova namena i da se privuku privatne pare, uz jedini uslov da se sacuvaju/rekonstruisu objekti bez nadzidjivanja i drugih oblika skrnavljenja i unistavanja. Kad kazem privatne naravno ne mislim na tajkune nego moze i neka fondacija, ukljucujuci i neprofitne, koja se ne finansira iz (naseg) budzeta.

Zivo me zanima za sta bi forumasi namenili KV u Zemunu, ja obozavam tu zgradu ali iskreno nisam razmisljao o tome sta bi tu stavio da privlaci ljude i ozivi taj (prelepi) deo Zemuna i privuce ljude.
 
Komanda vazduhoplovstva ostaje gdje jeste ,kad odrade gemeralstab onda je ona na redu to su nezvanicne informacije posto predhodni ministar vojni to nije htejo da radi iz nekih svojih licnih mucki,Ovo sto je relja naveo svakako treba uraditi.Aleksandrovom mostu treba naprafviti omaz makar kao mpjesackom nesto kao sto je stf predlozio ili umjesto tramvajskog samo da uhvatim vremena i da se uigram u fotosopu pa cu da se razbacujem sa predlozima
 
Sigurno nije tema za ovo sto cu napisati , ali posto je tema otisla vec daleko u off da dodam moje skromno misljenje da je cela prica o trasi metroa preko Brankovog po meni nebulozna.
Po meni bi mnogo logicnije bilo da metro linija ima stanicu negde izmedju trga i terazija i zatim skrece ka danasnjoj autobuskoj stanici i da na tom mestu gde ce nadajmo se nekada u buducnosti biti jedno novo moderno sediste BGD izgradimo Drumsko metro most koji ce ici u pravcu Z. Djindjica. Tako bi smo imali i iskorisceniju prvu liniju, kao i kracu trasu koja prolazi kroz naseljeniji deo grada.

jos jednom - izvinjavam se za of, a moderatori nek prebace u adekvatniju temu ako procene da je potrebno.
 
laki72":9r1vieoz je napisao(la):
Sigurno nije tema za ovo sto cu napisati , ali posto je tema otisla vec daleko u off da dodam moje skromno misljenje da je cela prica o trasi metroa preko Brankovog po meni nebulozna.
Po meni bi mnogo logicnije bilo da metro linija ima stanicu negde izmedju trga i terazija i zatim skrece ka danasnjoj autobuskoj stanici i da na tom mestu gde ce nadajmo se nekada u buducnosti biti jedno novo moderno sediste BGD izgradimo Drumsko metro most koji ce ici u pravcu Z. Djindjica. Tako bi smo imali i iskorisceniju prvu liniju, kao i kracu trasu koja prolazi kroz naseljeniji deo grada.

jos jednom - izvinjavam se za of, a moderatori nek prebace u adekvatniju temu ako procene da je potrebno.

Ја не само да се 100% слажем да би провлачење метроа овуда била глупост него и мислим да ово није оф. На теми о Бранковом мосту си рекао да том мосту не треба метро додатак. Сасвим легитимно.
 
Dakle predlog je da donji nivo bude za pesake a gornji za bicikliste,nesto kao bese na bruklinskom ili kojem mostu?
 
603691101514802334039621.jpg

Obratite paznju na zelenilo u cosku kod stepenica pored APR sad ga vise nema
 
Vrh