Šta je novo?

Rekonstrukcija Brankovog mosta

Ne secam se sta je delija tvrdio po ovom pitanju mogucnosti ili nemogucnosti ali ono gde smo se slozili to je da nije pitanje da li moze nego da ne treba tuda da ide metro linija. Naravno o tome necemo u ovoj temi ;)
 
Prebaceno u odgovarajucu temu, odnosno Prokop gde smo raspravljali o tome ranije da li moze da se prosiri novi zeleznicki most kao prilazni deo stanice Prokop i podizanje njegove propusne moci.
 
posto me niko nije ubjedio da nije moguce ja sam nastavio da fantaziram :p

Moguc nacin rekonstrukcije mosta...
branko-izgradnja.jpg


Moguci polozaj stanice...
branko-stari-bg2.jpg
 
Једино што ми се не свиђа у постављању метроа у конструкцију Бранковог моста јесте што се тиме нарушавају његове степенице. Али сам најмање за варијанту новог метро моста низводно од Бранковог, пре сам за дуплирање Зарићевог моста зарад метроа, или најбоље за нови метро-друмски мост у наставку булевара Зорана Ђинђића, којим би се избегла кривудања метроа око Ушћа.
 
zexland":3edp5vgr je napisao(la):
....Ali neminovna je potpuna rekonstrukcija mosta....

Rekonstrukcija je davno trebala da bude završena , zatvorena jedna strana za pešake
tj. polu funkcionalan most je slika i polu funkcionalne uprave grada :lool:

Verovatno je jeftinije izgraditi posebni metro most kad dodje vreme, nego ga sada karabudziti
a navodno nema para ni za krpljenje radi prolaza pešaka, biciklista ...
još malo zapostavljanja i zatvoice i dr. stranu a Gazelom ne sme, most na Adi daleko .... :cry:
 
Hipoteticki, ako bi vec morao preko brankovog, ovo sto je RioBL predlozio je svakako lepse i prihvativije od kalemljenja nizvodno od postojeceg mosta.
Pored toga ostaje pitanje nosivosti, statike, cene...
Rio, kolika je visina kutije na sredini mosta, gde je najmanja?
Mize li tu uopste stati sanduk sa kolosecima?
 
Laki ne brini može ispod da stane ta kutija .....samo bi onda svi svoje camce morali da pretvore u podmornice.... :lool:
 
Verovatno bi ta kutija za metro virela ispod luka mosta ali pozdravljam ideju jer do sada se niko nije setio toga.
 
RioBL
plus 1 :)
dodavanje kutija jeste odlična ideja za vecinu učesnika saobracaja
a za šinski saobracaj je malo više zahtevnije ( visina , težina, sile... )
 
laki72":f1xx472c je napisao(la):
Rio, kolika je visina kutije na sredini mosta, gde je najmanja?
Mize li tu uopste stati sanduk sa kolosecima?

I ja bi to volio znati Laki :)
Zato sam kad sam poceo kaciti ove ilustracije pitao da li se neko bavio ovom idejom.

Po mojoj procjeni visina otvora izmedju lucnih nosaca na sredini mosta je 3-4m. Mozda je jos manja visina na mjestu gdje se most oslanja na kamene osnove. ne znam.
Gledao sam visine tunela za LRT sisteme i oni su oko 3.5m Znaci bilo bi tjesno :?
A u svakom slucaju postoji i opcija skracivanja kamene osnove ako bi to bilo potrebno.

jos jedna stvar moze biti problem. Nemam podatak da li po duzini lukova mosta ima strukturalnih suzenja. mozda je negdje suzenje znatno manje od 12m.
 
boca-ica":178ggxql je napisao(la):
Laki ne brini može ispod da stane ta kutija .....samo bi onda svi svoje camce morali da pretvore u podmornice.... :lool:

kutija kako smo je vec nazvali :) nebi morala biti visa od 3.5m. Ako bi igdje "virila" ispod mosta to bi bilo na sredini i mozda bi time most izgubio 0.5m na svojoj najvisoj tacki.
 
boca-ica":3msyp3p2 je napisao(la):
dodavanje kutija jeste odlična ideja za vecinu učesnika saobracaja
a za šinski saobracaj je malo više zahtevnije ( visina , težina, sile... )

LRT sistem je znatno laksi od klasicnih sinskih sistema i izaziva manja opterecenja. Mozda malo vise od tramvaja.
 
boca-ica":3onvbe10 je napisao(la):
zexland":3onvbe10 je napisao(la):
....Ali neminovna je potpuna rekonstrukcija mosta....

Rekonstrukcija je davno trebala da bude završena , zatvorena jedna strana za pešake
tj. polu funkcionalan most je slika i polu funkcionalne uprave grada :lool:

Verovatno je jeftinije izgraditi posebni metro most kad dodje vreme, nego ga sada karabudziti
a navodno nema para ni za krpljenje radi prolaza pešaka, biciklista ...
još malo zapostavljanja i zatvoice i dr. stranu a Gazelom ne sme, most na Adi daleko .... :cry:

Samo novi most, nista drugo :)
 
RioBL":g2iwfuhf je napisao(la):
boca-ica":g2iwfuhf je napisao(la):
Laki ne brini može ispod da stane ta kutija .....samo bi onda svi svoje camce morali da pretvore u podmornice.... :lool:

kutija kako smo je vec nazvali :) nebi morala biti visa od 3.5m. Ako bi igdje "virila" ispod mosta to bi bilo na sredini i mozda bi time most izgubio 0.5m na svojoj najvisoj tacki.
Minimalna visina od GIS (gornje ivice sine) je 4.40m. Kada dodas jos podlogu za sine i sine to je jos nekih ~0.45m dodjes do minimalnih 4.90-5.0m visine, tako da nikako ne moze da se metro ugura u konstrukciju mosta ni na koji nacin. Inace i ja volim takve mostove u dva nivoa, jer su prakticni, odnosno potrebna staticka visina se u potpunosti iskoristi. Meni je zao sto most na Adi nije u dva nivoa, jer bi stanica mogla da bude bas na samom spicu Ade ;)
 
mozda su to dimenzije za vozilo sa pantografom. Ja sam imao na umu vozila sa trecom sinom kao recimo London Tube.
Ovako izgleda vertikalna sekcija tunela za london Tube...

tunneldimensionscastiron.jpg


a ovako novi voz koji treba da se uvede u takav tunel...

ntfl-exterior-platform.jpg


Kao sto se vidi unutrasnji precnik kruznog tunela (uzgred receno, napravljenog od celika) je 3726mm a u nasem slucaju bi tunel bio kvadratnog profila, znaci mogao bi biti jos nizi.
inace ovo nije jedini moguci sistem...ima ih jos. a sve i da su za pola metra visi nebi trebalo biti veliki problem.

Evo jos jedna slika koja pokazuje razlike izmedju jednog LRT (mid scale) i klasicnog metroa (conventional)

ml98prfig2.gif
 
Londonski Tube je specifican i unikatan, bas zbog uskih tunela se prave posebne ovako posebne kompozicije. Voleo bih da moze, ali sam prilicno siguran da to u konstrukciji Brankovog mosta nije izvodljivo.
 
....ja sam imao na umu vozila sa trecom sinom....
Ma moze da u cevi ide sa trecom šinom
avaj... kad sidje sa mosta treba da nastavi na postojece sa dve...

uz malo kopanja po BB temama naći ceš da ima i kombinovanih vozila
ne samo bez pantografa vec i bez metalnih točkova tj. imaju gume...
u principu sve je izvodljivo samo jedna sitnica koči.... da se nadju novci... :D

a sa druge strane toliko su jadni
da ne mogu naci ni toliko malo što je potrebno godinama da pokrpe rupe na Brankovom mostu :oops:
 
milanche":1bzp79k0 je napisao(la):
Londonski Tube je specifican i unikatan, bas zbog uskih tunela se prave posebne ovako posebne kompozicije. Voleo bih da moze, ali sam prilicno siguran da to u konstrukciji Brankovog mosta nije izvodljivo.

Pa beogradski je jos specificniji...ne postoji!
Sta bi nam falilo da pogledamo kakvi sistemi postoje u svjetu i da odaberemo onaj koji bi nam najvise odgovarao. Ali imam utisak da cemo prvo napamet da odaberemo voz pa onda da gledamo sta cemo s njim :roll:
Svaki sistem u svjetu ima svoje specificnosti i zato postoji toliko proizvodjaca i modela. Nema univerzalnog rjesenja.
 
Interesantno!
Sad nadjoh clanak o rekonstrukciji jednog zeljeznickog mosta u Engleskoj...spustaju uz pomoc dizalice elemente slicne "kutiji" koju sam i ja crtao.

england-rail-bridge.jpg
 
Nadam se da necu postati dosadan sa ovom pricom :D

Avaj, uporedio sam svoj model sa fotografijama iz streetview-a i cini mi se da eventualno dodavanje drugog deka nebi bilo problem na mostu ali bi se pojavio problem kod nadvoznjaka (bar sto se tice visina)

Evo rezultata...

branko-kameni.jpg

branko-kameni2.jpg

nadvoznjak1.jpg

nadvoznjak2.jpg

nadvoznjak3.jpg
 
Lepa ideja, no piloni mosta Kralja Aleksandra I su zaštićena kulturna dobra, misilm da se ne smeju prepravljati.
 
Vrh