Šta je novo?

Rekonstrukcija Brankovog mosta

kole":13nh2ckk je napisao(la):
. E sad cemu volki bla, bla? Pa lepo. Uslikaju se sve fasade u Beogradu doteramo ih u photoshop-u, posaljemo Kinezima, oni ih izstrikaju i okace po zgradama ( beogradskim zgradama ).
To je po meni fantasticno resenje.

1. U tim zgradama bi bilo mnogo toplije.

2. Bilo bi znacajno jeftinije nego popravljati prave fasade.

3. Kad se isprlja moze da se usisa.

4. Kad se mnogo isprlja, moze ih naguramo u ogromnu ves masinu, koju ce ugradimo u Slaviju, pa na to restoran koj se okrece... :D

5. Nadam se da nikog nisam uvredio ovim lupetanjem... :p
:laugh::laugh::laugh: :gobb:
 
kole":2ch38jn6 je napisao(la):
Moram priznati da kad sam bio u Sofiji sam se osecao kao na kraju sveta. Beograd je bio zvezda Danica.
Ја сам се управо вратио из Софије и не могу да се начудим колико личи на Београд...
 
Ajd' napravi poredjenje sto se tice infrastrukture i saobracaja ako nije problem? :)
 
Никакав проблем, пун сам свежих утисака, тако да могу да испричам.

Прво и основно је њихов метро. Било је већ речи о метроу у Софији на форуму, тако да се не бих понављао. Најновији део је пуштен пре месец-два, тако да станице још миришу на свеж бетон (а и нису ишаране још увек :lol:) У шпицу воз иде пре подне на 4, поподне на 5, ван шпица на 8, а рано ујутру и касно ноћу на 10 минута. Није гужва, а возови стварно иду у том времену.

Око Софије постоји кружни пут, тако да у граду нисам видео ниједан камион, осим комуналних.

Возила градског саобраћаја су опремљена, вероватно ГПС-ом, видео сам по две антене на сваком возилу, а на великом броју станица су дисплеји који показују која линија и за које време долази. Трамваја има свакаквих: од Катица без зглоба, швајцараца без зглоба, неких трамваја са два зглоба али прастарих, али су сви, колико сам видео стари и ужасно бучни. Троле су Икарусове старе, а бусева има од прастарих Мерцедеса до нових Конекта (соло и зглобних). У возилима генерално има доста места, нисам нигде видео да људи висе са врата.

Кола има на улицама, углавном су то Шкоде, Јапанци, Корејанци, неки старији Ауди, Опели, мали Фордови попут Фијесте... Свеукупно сам видео три Ладе, два Москвича и две старе Шкоде. Нема много гужви, осим у шпицевима на неколико прометних раскрсница, али се релативно брзо прође. Постоји доста надвожњака и подвожњака у граду, прилично подземних и надземних пешачких пролаза, а претрчавање улице је ретко. :) Међутим, саме улице нису нешто репрезентативне, има доста рупа, а тротоари су катастрофа: нису асфалтирани, него поплочани, али пре ка зна колико година, тако да је гомила плоча поиспадала и мора да се добро пази да се не скрши.

Зграде у центру невероватно личе на зграде у центру Београда, са украсима на фасади, фигурама и куполама итд. Има пар зграда у совјетском стилу, а зграде на периферији невероватно личе на Нови Београд (Љулин је пун степеничастих зграда као у блоковима, а Западен парк прилично подсећа на Блок 28. :cool: )

То је онако на брзину, питајте ако вас занима још нешто док су ми још свежи утисци. :)
 
Hvala na utiscima.Znaci imaju obilaznicu,da li su glave ulice u centru siroke i isplanirane ili je zbijeno kao u beogradu?
 
Jel i kod njih aktuelna rekonstrukcija brankovog mosta, ili da ipak pomerimo ovu priču na drugu temu :kafa:
 
vucko":3ce9icjn je napisao(la):
Hvala na utiscima.Znaci imaju obilaznicu,da li su glave ulice u centru siroke i isplanirane ili je zbijeno kao u beogradu?
Збијене су. Занимљиво је да су доста улица под правим углом, осим око цркава, где обилазе около (врло занимљиво, Витоша обилази око цркве Света недеља као у цртаћу о Душку Дугоушку. :) )
GOJE":3ce9icjn je napisao(la):
Jel i kod njih aktuelna rekonstrukcija brankovog mosta, ili da ipak pomerimo ovu priču na drugu temu :kafa:
Слажем се, требало би да се помери. :cool:
 
Samo da ne bude zabune. Ja sam u Sofiji bio 2004 g. Verujem da se dosta toga promenilo.
 
Па једино ако су обнављали фасаде. Зграде у центру се види да су грађене у доба када и зграде у центру Београда. :)
 
Да, улице су лоше, мада је пут од Калотине до Софије као авионска писта. :cool: Да не буде све ружичасто, улице су јако лоше осветљене; ниједна лампа на пешачким стазама или у парковима не ради. Раде само улична светла, било које наше село је боље осветљено. Не знам разлог тога, а Бугари су ми рекли да је вероватно у питању неки квар и да ни они не знају шта је.

Ал' да не офтопичимо више, боље да се вратимо на тему, а ово може да се одвоји. :cool:
 
Inspirisan (opet) dobrim raspravama, na temi Most kralja Aleksandra pokusao sam da napravim etetske izmene na Brankovom mostu u smislu detalja (rasvete, materijala konstrukcije, mobilijara, zelenila...).

Postoje dve varijante "hightech" i "retro".

Kod hightech varijante, igrao sam se sa teksturom same konstrukcije mosta, sredio terase i uradio prenamenu otvorenog prostora u mini gradski vidikovac, oplemenjen sa zelenilom i skulputurama.

Kad smo kod skulptura, ovde treba paziti da se ne ode u kic, ali osnovna ideja je da sve cetiri terase na mostu postanu prostor za izlaganje skulptura na otvorenom, cija bi se postavka menjala na recimo...svakih sest meseci, i samim tim dobili bismo most koji bi imao i funkciju galerijskog prostora na otvorenom.

Recimo mogli bi da se prave konkursi, i da studenti Likovnih umetnosti i vajari izlazu skulputure savremene umetnosti, koje bi svakako jako puno ljudi moglo da vidi.
Nakon 6 meseci skulpture bi se izmestale u beogradske parkove ili druge otvorene gradske prostore, urbane dzepove...itd a most bi ukrasavale nove savremene skulpture. Dakle koncept - most kao galerija na otvorenom.

Koncept bi vazio i za "hightech" i "retro"varijantu.

Kod hightech varijante promenjena je tekstura same konstrukcije (takodje promenljiv koncept), postavljena je savremena rasveta i za kolski saobracaj i za pesake, tu su i novi mobilijar na terasama, kao i zelenilo koje bi svakako zahtevalo odrzavanje i negu.

Umesto plave boje, ograda mosta je dobila elegantniju crnu boju.

Kod retro varijante, zamenjena je takodje rasveta kojs podseca na stil iz vremena gradnje Mosta kralja Aleksandra, zamenjene su bankine, a terase-vidikovci su takodje dobile mobilijar i zelenilo.

Evo kako to sve izgleda ilustrovano u 3D...

"hightech" varijanta...

kolovoz sa novim bankinama (po uzoru na Gazelu) i rasvetom u dve varijante
mlnjm8.jpg


1e412d.jpg


r213ya.jpg


14d14dy.jpg


konstrukcija
2llbzo4.jpg


w9hcow.jpg


rhr3hu.jpg


2i7skyf.jpg


"zelena varijanta"
2628kkg.jpg


2qb9kcj.jpg


savremene skulpture na terasama (primer)
2cel0nl.jpg


9bki2t.jpg


pvbqa.jpg


2webdrd.jpg


2saed5l.jpg


avikw0.jpg


14sp2qp.jpg


2hgycjs.jpg


mobilijar
24yvalw.jpg


retro varijanta

konstrukcija (bakar) - 1. varijanta
15mb72t.jpg


2zok6d1.jpg


16kawy1.jpg


b6c1fm.jpg


2ur2wkw.jpg


bg9uyt.jpg


konstrukcija (bakar) - 2. varijanta
34gwump.jpg


terase samo sa skulpturama (primer)
2ir4r6h.jpg


terase samo sa zelenilom
2ir4r6h.jpg


28sbtq8.jpg


kolovoz sa retro rasvetom
2qmjl6s.jpg


:pob:
 
Za konjanikove pilone ipak treba monumentalniji most svakako, masivniji i starijeg izgleda. Svidja mi se samo ova prva verzija preuredjenja Brankovog sa metalnim oplatama, ta sa " nitnama " ( bakar 1 verzija ). High-tech nikako, dok je uredjenje terasa za galerije odlicna ideja i predlog.
 
Zex - bravo za inicijativu.

ako mogu da ti predložim:
- zamena ograde mosta sa modernijom, tipa:

mb02.jpg


- moderniji, niži, manje upadljivi stubovi rasvete sa jačim led-osvetljenjem

- više eksperimentisanja sa bojama

- ako može pogled sa NBG strane, ali kako bi izgledalo kada bi se poseklo drvo pored stepeništa sa strane Sajmišta - divlje je i zaklanja stepenište, kao i pogled sa njega

- vraćanje svetiljki na stepišt ana NBG strani

- uređenje staza kod stepeništ ana NBG strani



- i jedna mala, "statička" primedba - nedostaju ti 4 oslonca mostova (obe oknstrukcije imaju po 4 oslonca, a ti si prikazao da svaka ima po dva - na svakoj obali po jedan) :)
 
а метро у средини? наравно, ако може да понесе мост. иначе, Зекс, супер си направио
 
@ stari Beograd - Hvala :)

@ Relja - Bravo ! Odlicni predlozi :) a ove ograde koje si stavio su odlicne :) inace mrzelo me da prepravljam oslonce :)

@ JohnnyLee - Pa metro...bas nesto ne bih da vidim ovde :) Hvala :)
 
па боље је да иде по средини Бранковог него да га буџе са стране :) а и мене лично занима да ли конструкција може да га изнесе
 
zanimljive igrarije od zex-a kao i uvek, iako su mogucnosti programa ogranicene.

ipak mislim da bi osvetljenje trebalo da bude modernije, mozda jos vislje, umesto imitacije starih ulicnih lampi, nekako bi samo to moglo da stvori poseban estetski touch mostu, bez preteranog kicenja ostalim elementima kao sto su neke potencijalno sumljive skulpture... no vredi poigravati se sa svim i svacim.

dopada mi se "zelena varijanta" konstrukcije, mozda bi se sa strane moglo dodati nesto sto bi svetlelo nocu :)
sa raznim varijantama ograde je takodje dobro poigravati se.

elem, od svih detalja starog mosta kojih vise nema, jos uvek mi privlace paznju ove 'strazare' kod stepenista:

mostkraljaaleksandra1.jpg


danas ne bi imale neku funkciju, ali lepo bi upotpunile stepenista i kamen ispod mosta, moglo bi lepo da se osvetli spolja i iz unutra...
 
Zar to nisu bile nadstrešnice tramvajskih stanica na mostu?

Uglavnom, uklonjene su nakon puštanja Brankovog u saobraćaj, ali ne znam tačno kada...
Verovatno kada su stanice jgp pomerene ka Pop Lukinoj, možda i zbog isključenja sa mosta ka Zelenom vencu i Gavrila Principa.
Kasnije su kameni stubovi prošireni kada građen drugi most...pitanje kako bi danas izgledalo.
 
zexland
Svidja mi se ideja korišćenje platforma stepeništa kao izložbeni prostor
naročito što je primenljivo odmah i sada bez posebnih investicija
evetualno jedan reflektor ispred skulptura
pravo osveženje, bravo za ideju :)
 
Hvala Boco ! :)

Relja, u pravu si, to su bile stanice.

E sad ne znam koliki su gabariti, ali recimo po nekoj mojoj proceni na osnovi visine ljudi na starim fotografijama, da su bile u osnovi oko 6mx6m ili 7mx7m

Dosta toga je promenjeno nakon rata, i stepeniste je pomereno, i sada gledajuci bing fotku, jedino logicno resenje za novu lokaciju bi bilo ovo:

2qvs28x.jpg


Plus imamo jos dva nedefinisana prostora (oznaceno zelenim).
 
Zex, nisam naš rad da se te nadsrešnice obnove (i uklonjenje su sa razlogom), ali 100% podržavam kretivnost i razvoj ideje.
U glavi mi se sve vreme mota da je nekome, gledajući mnogobrojne fotografije koje smo postavljali na SSC palo na pamet da napravi kopiju Terazija...pazi šta crtaš :)

Ova prva jeiz 50-tih, iz vremena izradnje Brankovog mosta
brankov1tif.jpg



mostrazgled.jpg

201111271814420184.jpg


ovo su te svetiljke na NBG strani
zemun00111600x1200.jpg


pvik8rlgjdmh13105835943.jpg

most35.jpg

most33.jpg

642001.jpg


19413.jpg

4908izgradnjamostakralj.jpg

mostkaleksandra.jpg

mizmedjudvarata1.jpg

knjigaideo039.jpg

1646u.jpg


Sa desne strane se još vide klupice...
011ohi.jpg


Ova fotka iz 60-tih, po širini Bulevara Lenjina se ože pretpostaviti da je neko (možda, ne tvrdim) imao u vidu proširenje mosta jednog dana:
20078123561721407313385.jpg

Nevezano za temu, tražeći na Vikipediji godinu izgradnje CK, pročitao sam da je bila planirana izgradnja kongresne sale...eto razloga zašto je zgrada bila toliko udaljena od ulice. Mi smo na tom mestu dočekali - tržni centar
 
Vrh