Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Ауто-пут кроз Београд претвара се у булевар, да ли ће нестати "шпиц"

По саобраћајним гужвама у такозваном "шпицу" рекло би се да ауто-пут кроз Београд и сада личи на булевар. Хоће ли се од Бубањ Потока до петље "Београд" брже стизати када та деоница званично постане градска улица?

Када следеће године буде завршена обилазница око Београда, створиће се услови да ауто-пут од Бубањ Потока до петље "Београд" буде претворен у градску саобраћајницу.

Претварање ауто-пута у булевар, који би одржавао Град, требало би да унапреди саобраћај у широј градској зони.

Марко Стојчић, главни градски архитекта, рекао је да ће то значити да ће зауставна трака постати додатна трака где год постоје просторне могућности с обзиром на то да има доста улаза, односно излаза на сам ауто-пут – "то су зоне где не можемо да имамо трећу траку".

"Махом ће она бити у функцији у читавој дужини у оба смера, биће могуће на више места приступити тој саобраћајници, што ће значити да она неће бити препрека која је делила град на две целине", рекао је Стојчић.

Створиће се услови и за нове прикључке.

"Неке од саобраћајница у будућој мрежи да прикључимо и тиме скратимо дистанце које у данашњем третману функционишу у кружном систему где ви морате да изађете на један излаз и направите велико путовање кроз урбани део града па поново изађете на ауто-пут. Ранг ове саобраћајнице ће бити као што је делимично изведени унутрашњи магистрачни полупрстен", каже Стојчић.

До краја године биће урађена студија о режиму саобраћаја у зауставним тракама, новим прикључцима и начину одржавања. Потом треба урадити пројекте за планиране измене и, наравно, све то изградити.

Да ли ће претварањем ауто-пута у градску саобраћајницу гужве бити смањене или ће, због боље повезаности, можда бити повећане, зависиће и од тога колико ће возача користити обилазницу.

izvor: RTS
 
Pa dobro, to je ono o čemu i ja pričam godinama. Dodao bi i neophodnost sistema za aktivno upravljanje saobraćam.
Jedino se plašim da ne počnu da uvode raskrsnice u nivou i semafore.
 
Neće, jbg, ko bi to uradio, i zašto.

A ne znam o kakvom 'spuštanju ranga sa auto-puta na bulevar' se ovde govori? Šta je to 'bulevar'? Pa auto-put kroz grad je već Bulevar A. Čarnojevića i Franše Deperea.
 
Да ли ово отвара могућност да Газела добије пешачко-бициклистичку стазу (где је техничка, уз доградњу стаза на приступним рампама)?
 
Nadam se da ne znači.

Ustvari, nadam se da znači: kad se jednom autoput proširi na adekvatnih 5+5 traka (to je jedno od najvećih uskih grla u Evropi i ostaće to zauvek), da će onda na dve dograđene 'male gazele' sa obe strane postojećeg mosta biti i pešačko-biciklističke staze.
 
Изградња нових петљи и приступних саобраћајница доводи до додатног успоравања саобраћаја и повећања броја возила на садашњем ауто-путу. Ово решење ми се не свиђа јер ауто-пут у последње време постаје све спорији, а на овај начин биће додатно успорен. Исто је упитно колико ће моторних возила ићи обилазницом. Сем шлепера, камиона и камиона са приколицом, мислим да ће се већина одлучити за пролазак кроз сам Београд. Евентуално агенцијски аутобуси.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874668#p874668:1tk7gz91 je napisao(la):
Пантограф » Sre Avg 25, 2021 8:52 pm[/url]":1tk7gz91]Nadam se da ne znači.

Ustvari, nadam se da znači: kad se jednom autoput proširi na adekvatnih 5+5 traka (to je jedno od najvećih uskih grla u Evropi i ostaće to zauvek), da će onda na dve dograđene 'male gazele' sa obe strane postojećeg mosta biti i pešačko-biciklističke staze.


5+5 трака није могуће у Београду. Аутопут је ограничен стамбеним зградама изграђеним у његовој непосредној близини.
 
Може ако се укине зауставна и то је све.
 
Теоретски, може да се прошири Газела за по две траке по смеру и тако да се значајно смање гужве на приступним саобраћајницама. Остатак аутопута би се теже проширио због петљи, а негде због објеката уз њега или конфигурацију терена, или надвожњака преко њега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875090#p875090:2gjdhwu1 je napisao(la):
overdrive » 26 Aug 2021 09:42 pm[/url]":2gjdhwu1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874668#p874668:2gjdhwu1 je napisao(la):
Пантограф » Sre Avg 25, 2021 8:52 pm[/url]":2gjdhwu1]Nadam se da ne znači.

Ustvari, nadam se da znači: kad se jednom autoput proširi na adekvatnih 5+5 traka (to je jedno od najvećih uskih grla u Evropi i ostaće to zauvek), da će onda na dve dograđene 'male gazele' sa obe strane postojećeg mosta biti i pešačko-biciklističke staze.


5+5 трака није могуће у Београду. Аутопут је ограничен стамбеним зградама изграђеним у његовој непосредној близини.
Којим стамбеним зградама?

Иначе, проширење за две траке по смеру разматрано је као далека могућност у Дирекцији пре десетак година и узета је оквирна цифра од 200 милиона евра. Има и да се руше делови петљи, дабоме, и понеки објекат. Па шта онда?

Московски МКАД је проширен са 2+2 на 5+5. Код нас је вероватно најбоља опција 3+3 без зауставне, уз 2+2 сервисне траке, са проређеним укључењима/искључењима.

Преоптерећење аутопута са Газелом остаће трајно највећи проблем функционисања Београда - када се нпр. дода крак СМТ ка мосту на Ади Хуји, и за Карабурму, Вишњицу, Вишњичку бању, Миријево, Борчу и Овчу ће се возити преко Газеле! - и могуће је да ће, упркос проширењу, морати једном да се уведе и наплата, макар у шпицу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875145#p875145:1pmch31s je napisao(la):
Пантограф » Pet Avg 27, 2021 8:43 am[/url]":1pmch31s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875090#p875090:1pmch31s je napisao(la):
overdrive » 26 Aug 2021 09:42 pm[/url]":1pmch31s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874668#p874668:1pmch31s je napisao(la):
Пантограф » Sre Avg 25, 2021 8:52 pm[/url]":1pmch31s]Nadam se da ne znači.

Ustvari, nadam se da znači: kad se jednom autoput proširi na adekvatnih 5+5 traka (to je jedno od najvećih uskih grla u Evropi i ostaće to zauvek), da će onda na dve dograđene 'male gazele' sa obe strane postojećeg mosta biti i pešačko-biciklističke staze.


5+5 трака није могуће у Београду. Аутопут је ограничен стамбеним зградама изграђеним у његовој непосредној близини.
Којим стамбеним зградама?

Иначе, проширење за две траке по смеру разматрано је као далека могућност у Дирекцији пре десетак година и узета је оквирна цифра од 200 милиона евра. Има и да се руше делови петљи, дабоме, и понеки објекат. Па шта онда?

Московски МКАД је проширен са 2+2 на 5+5. Код нас је вероватно најбоља опција 3+3 без зауставне, уз 2+2 сервисне траке, са проређеним укључењима/искључењима.

Преоптерећење аутопута са Газелом остаће трајно највећи проблем функционисања Београда - када се нпр. дода крак СМТ ка мосту на Ади Хуји, и за Карабурму, Вишњицу, Вишњичку бању, Миријево, Борчу и Овчу ће се возити преко Газеле! - и могуће је да ће, упркос проширењу, морати једном да се уведе и наплата, макар у шпицу.

Зградама на Новом Београду и зградама на Коњарнику. У блоковима 23, 22, 38 и 33 није могуће ширење као ни на потезу око Плавог моста. Како ће да се ради проширење код Аутокиманде и хитне помоћи?

Уместо да држава и град развијају друге видове превоза, они се још више ослањају на друмски саобраћај.
 
Moguće je širenje na svim tim mestima, pojas je dovoljno širok.

Mani se toga "ovde se još oslanjaju na drumski saobraćaj" i tih fraza. Za ovaj put nema odmene, taman se i 10 metro linija izgradilo u Beogradu. Na Gazeli je već totalni haos i biće narednih godina sve veći - drugačije ne može da bude, prema tome, treba nešto da se radi.

Jedino bi UMP sa tunelom "Autokomanda" pomogao, ali u ograničenoj meri.
 
Nema potrebe da se širi na NBG. Usko grlo su Gazela i Dušanovac.

Pa samo skretanje za Dušanovac blokira barem jednu traku, plus oni koji se ubacuju i time praktično blokiraju još jednu traku i na kraju imamo samo jednu prohodnu traku.

Verujem da bi normalna petlja umesto postojećeg rugla povećalo dobrano protočnost.

Širenje Gazele mislim da je SF još barem 20 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875158#p875158:1z0732cg je napisao(la):
Пантограф » Pet Avg 27, 2021 9:27 am[/url]":1z0732cg]Moguće je širenje na svim tim mestima, pojas je dovoljno širok.

Mani se toga "ovde se još oslanjaju na drumski saobraćaj" i tih fraza. Za ovaj put nema odmene, taman se i 10 metro linija izgradilo u Beogradu. Na Gazeli je već totalni haos i biće narednih godina sve veći - drugačije ne može da bude, prema tome, treba nešto da se radi.

Jedino bi UMP sa tunelom "Autokomanda" pomogao, ali u ograničenoj meri.

Постоји одмена и то не једна већ више њих.
 
За аутопут кроз Београд? То је школски пример левка који усисава сав саобраћај. Нема ту ваљане одмене. Тек ако посматраш регионално... нама је аутопут већ скоро закрчен између Добановаца и Змаја. А од Т6 креће игранка.

@astrodule
Уско грло је сада све, и у оба смера на НБ. Успон уз Бежанијску косу у шпицу, искључење на Т6 код Змаја... Треба озбиљно препројектовати и реизградити све то (укључујући денивелацију Т6, што једнако нико не помиње). Још која година и то је потпуни колапс, готово.
 
Kulturniji still vožnje bi jako pomogao, ali to možemo očekivati za 20 godina.

Držanje odstojanja, pravovremeno prestrojavanje, izbegavanje slaloma, izbegavanje spore vožnje u preticajnoj traci... I još mnogo toga. Pa i ljudi koji sedaju za volan a nesposobni su za vožnju dodatno začine haos u saobraćaju.

Pogledajte npr. gužvu oko Soluna i kakav je tamo tempo vožnje. Kod nas bi to sve stajalo ili milelo.
 
Одличан пример! Око Солуна је баш ово што ја предлажем - далеко боље пројектован пут, прилагођен великом саобраћају. Сервисне траке, преплитања која не стварају чепове... И поред оноликих кола, ретко има озбиљних застоја, креће се све, 90 на сат и брже. А ниси у праву за возаче: немају појма да возе, једном сам прошао кад је пала мало већа киша, ако нисам 10 чукања видео на ринг роуду, нисам ни мање. Само је пут адекватно пројектован.
 
Evo recimo za Bežanijsku kosu. Gledamo obe uzbridice iz smera Grada.

Kod 11. aprila imamo samo jednu traku na početku zbog one trafike. Tu da se proširi na dve trake protočnost bi bila bolja i ne bile kolone skoro do Carine.

Uzbrdica Nikole Dobrovića. 2 trake koje se sužavaju na jednu od škole jer je dozvoljeno parkiranje u desnoj traci. Imamo livadu sa leve strane koja može da se pretvori u parking kao na desnoj (doduše manji jer je tu onaj mali parkić).

Uz pametnije upravljanje semaforima jer različita gužva u različitim delovima dana problem Bežanijske kose bi bio bar malo bolje rešen.
 
Definitivno je značajno bolji put, ali sam ubeđen da bi svakako imao mnogo lošije performanse sa našim vozačima.
 
Ево, одмах да применимо виђено у околини Солуна на Београд: додавање сервисних трака од Арене до Аутокоманде, преплитања са главним коловозом (који је у профилу 3+3 без зауставне) на само два места - између Арене и СЦ и једно између Мостара и Аутокоманде, остале везе само са сервисним тракама. Ко се нпр. искључује на Мостару, скреће на сервисне траке још на НБ и прелази реку додатном узводном конструкцијом. Итд. Поправила би се проточност три пута.
 
Ja odavno pricam da prosirenje Autokomanda - Arena je neophodno vec danas,a da ne pricamo o buducnosti. Prosirenjem Gazele, koji je trebao biti odradjen jos kada su radili rekonstrukciju, dobio se ogroman protok. Jer iako ima i bice drugih mostova, ovaj pravac je upravo to,levak tako izgradjenog Beograda i tu nista ne moze da se uradi jer ce uvek u ovom potezu biti previse automobila.
 
Već sam osporavao taj stav koji zastupaju bici udruženja.

Kao prvo, ne može se porediti USA i Evropa.

Ok, dalje se pominju Paris i San Francisko, ali pitanje je koliko to ima veze sa Beogradom i našim navikama.

Jeste, potreban je bolji gradski prevoz, ali i dalje sam uveren da će metro odvući samo one ljude koji koriste gradski prevoz. Veoma mali broj ljudi će auto zameniti metroom.

Dalje, mi smo mali u poređenju sa Parizom i SF. Nemamo mi toliko mnogo ljudi koji će sada pohrliti u grad kolima ako se prošire trake.

I šta sad treba raditi? Čekati metro mrežu 30 godina ili uraditi ono što se može uraditi za jednu godinu - proširiti Gazelu i ulice?
 
Vrh