Ауто-пут кроз Београд претвара се у булевар, да ли ће нестати "шпиц"
По саобраћајним гужвама у такозваном "шпицу" рекло би се да ауто-пут кроз Београд и сада личи на булевар. Хоће ли се од Бубањ Потока до петље "Београд" брже стизати када та деоница званично постане градска улица?
Када следеће године буде завршена обилазница око Београда, створиће се услови да ауто-пут од Бубањ Потока до петље "Београд" буде претворен у градску саобраћајницу.
Претварање ауто-пута у булевар, који би одржавао Град, требало би да унапреди саобраћај у широј градској зони.
Марко Стојчић, главни градски архитекта, рекао је да ће то значити да ће зауставна трака постати додатна трака где год постоје просторне могућности с обзиром на то да има доста улаза, односно излаза на сам ауто-пут – "то су зоне где не можемо да имамо трећу траку".
"Махом ће она бити у функцији у читавој дужини у оба смера, биће могуће на више места приступити тој саобраћајници, што ће значити да она неће бити препрека која је делила град на две целине", рекао је Стојчић.
Створиће се услови и за нове прикључке.
"Неке од саобраћајница у будућој мрежи да прикључимо и тиме скратимо дистанце које у данашњем третману функционишу у кружном систему где ви морате да изађете на један излаз и направите велико путовање кроз урбани део града па поново изађете на ауто-пут. Ранг ове саобраћајнице ће бити као што је делимично изведени унутрашњи магистрачни полупрстен", каже Стојчић.
До краја године биће урађена студија о режиму саобраћаја у зауставним тракама, новим прикључцима и начину одржавања. Потом треба урадити пројекте за планиране измене и, наравно, све то изградити.
Да ли ће претварањем ауто-пута у градску саобраћајницу гужве бити смањене или ће, због боље повезаности, можда бити повећане, зависиће и од тога колико ће возача користити обилазницу.
izvor: RTS
По саобраћајним гужвама у такозваном "шпицу" рекло би се да ауто-пут кроз Београд и сада личи на булевар. Хоће ли се од Бубањ Потока до петље "Београд" брже стизати када та деоница званично постане градска улица?
Када следеће године буде завршена обилазница око Београда, створиће се услови да ауто-пут од Бубањ Потока до петље "Београд" буде претворен у градску саобраћајницу.
Претварање ауто-пута у булевар, који би одржавао Град, требало би да унапреди саобраћај у широј градској зони.
Марко Стојчић, главни градски архитекта, рекао је да ће то значити да ће зауставна трака постати додатна трака где год постоје просторне могућности с обзиром на то да има доста улаза, односно излаза на сам ауто-пут – "то су зоне где не можемо да имамо трећу траку".
"Махом ће она бити у функцији у читавој дужини у оба смера, биће могуће на више места приступити тој саобраћајници, што ће значити да она неће бити препрека која је делила град на две целине", рекао је Стојчић.
Створиће се услови и за нове прикључке.
"Неке од саобраћајница у будућој мрежи да прикључимо и тиме скратимо дистанце које у данашњем третману функционишу у кружном систему где ви морате да изађете на један излаз и направите велико путовање кроз урбани део града па поново изађете на ауто-пут. Ранг ове саобраћајнице ће бити као што је делимично изведени унутрашњи магистрачни полупрстен", каже Стојчић.
До краја године биће урађена студија о режиму саобраћаја у зауставним тракама, новим прикључцима и начину одржавања. Потом треба урадити пројекте за планиране измене и, наравно, све то изградити.
Да ли ће претварањем ауто-пута у градску саобраћајницу гужве бити смањене или ће, због боље повезаности, можда бити повећане, зависиће и од тога колико ће возача користити обилазницу.
izvor: RTS