[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878234#p878234:2023i8ef je napisao(la):
jovanovm » 07 Sep 2021 01:35 pm[/url]":2023i8ef]Još uvek smo ispred Budimpešte što se tiče javnog prevoza...
Кад се овако извуче из контекста, звучи парадоксално, зар не? Јер, заправо, Будимпешта има 4 линије метроа, трамвај који превози милион путника дневно (са најпрометнијом линијом на свету), разгранатију приградску железницу... и опет више возе кола, тј. испада, како си написао, да је "Београд још увек испред Будимпеште..." са својим јадом од јавног превоза.
А шта се десило? Па, прво, пре нас су почели да имају више пара, а друго, иселило се доста људи на даљу периферију и то је почело још деведесетих. Е, код тих људи је онда модал шер мало другачији него код оних што живе по градским насељима - они малко више морају да пале кола.
Сад, како ја видим да су се куће у луксузном насељу на Космају распродале чим су се појавиле у продаји, а и слушам људе како се све више пресабирају има ли смисла куповати прескупе станове по лошим зградама београдским, већ назирем колапсе какве нисмо досад имали. И они ће, као у Пешти, почињати на ободу града. И још - сви ти садржаји и радна места изван града... па Икеа (која је у Пешти заправо у граду и до које вози метро), ал да је само она. Па онда, парадокс развоја: кад грочанска насеља коначно добију воду, па се викендши преселе у викендице за стално и кад скочи продаја плацева и кућа... А у Гроцку ће квалитетан превоз тек кад буде ишао крозу ваздух. Има још таквих крајолика у нашим престоним нахијама.
Коначно - укинули смо железницу у центру, успели смо то, једини уз Тирану, а уздамо се у превоз људи железницом. Е, неће да може дрвена фуруна
И тако, не ваљају нам трендови. Неће бити боље. Треба радити што се мора. Озбиљно, ако крајње рационално и трезвено не будемо планирали и градили, ја очекујем да Београд буде варош са највећим гужвама и генерално са најлошијим саобраћајем - садашњи "шампион", Букурешт, није далеко.