Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Slike sa moba. Na jednom delu autoputa rasveta od Bubanj potoka do centra počela da radi. Nadam se da će svuda postaviti led osvetljenje i da će ove stare sijalice zameniti novim led :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg
 
Nešto mora hitno da se uradi kako bi se povećao protok i izbegli zastoji. Kad stane autoput, staje čitav grad, jer se zakrčenje kaskadno širi na pristupne ulice.
 
Kako su se opet vratile velike guzve, a mnogo ljudi prica da maltene pola ljudi radi od kuce i da su poslovni prostori poluprazni?
 
Prestalo se sa radom od kuće, tj. nije više velik broj ljudi koji tako radi.

A i zahladnelo, pa zameniše ljudi trotinete, bicikle, skutere automobilima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781789#p781789:163dkhq7 je napisao(la):
Pendolino » 08 Oct 2020 08:19 am[/url]":163dkhq7]Nešto mora hitno da se uradi kako bi se povećao protok i izbegli zastoji. Kad stane autoput, staje čitav grad, jer se zakrčenje kaskadno širi na pristupne ulice.
Пре десетак година је, као једна од опција, разматрано проширење аутопута за по две траке, и то је процењено на 200 милиона евра. Није прихваћено.

Што се мене тиче, то је приоритетан посао. Поверење у јавни превоз неће дуго бити повраћено, зими и по дану попут јучерашњег нећемо се никада масовно возити бициклом. Аутомобил нема алтернативу, треба се помирити.

Такође, потребна је и нова Прва лонгитудинала, са денивелацијом Булевара Михајла Пупина и тунелом Бранкова - Булевар краља Александра до иза Вука, са бочним везама. Ово треба да се ради кроз концесију и да буде под системом наплате.

Треба одмах увести Кинезе, Американце, кога треба у ове послове, јер је већ касно - видели смо јуче како је изгледао Београд. И тако ће изгледати одсад.
 
Moj predlog odavno je da se uvede MetroBus koji bi išao zaustavnom trakom i bio besplatan kao podsticaj svima koji idu automobilom na posao auto-putem da pređu na bus. Od Kaluđerice ili Laste do Bežanije i da ide na svakih 5 munuta. Trebalo bi da se napravi par stanica i prilagođavanja novoj liniji ali u principu nisu potrebne neke velike pripreme. Linija može da ima svoju kolor šemu.
 
Нити има зауставне траке, нити бочне траке на аутопуту могу ефикасно и безбедно да се претворе у жуте - могле би само две средње. А тога неће бити.

На тој оси за јавни превоз треба форсирати БГ воз, са парк енд рајд паркингом код Ж. ст. Земун.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781797#p781797:1h0x65e3 je napisao(la):
Pegasus » 08 Oct 2020 08:01 am[/url]":1h0x65e3]Kako su se opet vratile velike guzve, a mnogo ljudi prica da maltene pola ljudi radi od kuce i da su poslovni prostori poluprazni?
Jucerasnji dan je bio splet vise okolnosti, ali sam isto pitanje sam sebi postavio.
Po pricama dosta ljudi i dalje radi od kuce, skoro ceo it sektor, dosta privatnih stranih fimi...
Jedino mi je logicno da zbog korone i oni koji su ranije isli gradskim prevozom sada idu kolima, po principu zima da se izgura.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781811#p781811:1t7km58o je napisao(la):
astrodule » Чет Окт 08, 2020 11:01 am[/url]":1t7km58o]Zašto rasveta na brdu kad se ide ka Beogradu od Bubanj potoka nije urađena do kraja?
Моја логика је јер нема места на разделном острву, после последње нове светиљке острво се сужава толико да има само места за заштитну ограду. Тако да би морало да се раде са обе стране скроз десних трака.
A3
https://maps.app.goo.gl/6Pbkp7sXNW2opFxm6
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781867#p781867:34qnzvrh je napisao(la):
molder » Чет Окт 08, 2020 1:36 pm[/url]":34qnzvrh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781797#p781797:34qnzvrh je napisao(la):
Pegasus » 08 Oct 2020 08:01 am[/url]":34qnzvrh]Kako su se opet vratile velike guzve, a mnogo ljudi prica da maltene pola ljudi radi od kuce i da su poslovni prostori poluprazni?
Jucerasnji dan je bio splet vise okolnosti, ali sam isto pitanje sam sebi postavio.
Po pricama dosta ljudi i dalje radi od kuce, skoro ceo it sektor, dosta privatnih stranih fimi...
Jedino mi je logicno da zbog korone i oni koji su ranije isli gradskim prevozom sada idu kolima, po principu zima da se izgura.
Има и кише, људи неће да пешаче.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781867#p781867:1f1p4kbd je napisao(la):
molder » 08 Окт 2020 01:36 pm[/url]":1f1p4kbd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781797#p781797:1f1p4kbd je napisao(la):
Pegasus » 08 Oct 2020 08:01 am[/url]":1f1p4kbd]Kako su se opet vratile velike guzve, a mnogo ljudi prica da maltene pola ljudi radi od kuce i da su poslovni prostori poluprazni?

Po pricama dosta ljudi i dalje radi od kuce, skoro ceo it sektor, dosta privatnih stranih fimi...
Jedino mi je logicno da zbog korone i oni koji su ranije isli gradskim prevozom sada idu kolima, po principu zima da se izgura.
Управо то, због пандемије је повећан саобраћај, мање људи иде градским саобраћајем, иде се колима на посао и где све треба. Од како је код нас било уведено ванредно стање, где год идем не излазим из кола, само сам три пута ишао градским превозом. Иначе спадам у ризичну групу, пошто сам асматичар. Као приватник радим од куће још од 1996.године. Још увек доста људи ради од куће.

Иначе и код нас, као и у Европи, је повећан број продаје половних возила, баш због пандемије. Радије се иде колима него градским превозом.
 
Danas je tačno 50 godina kako je puštena u saobraćaj petlja "Mostar" i terazijski tunel.

Svečano otvaranje je bilo dan ranije, nakon čega su malo pustili saobraćaj, zbog tv prenosa, pa ga opet zatvorili do sutra rano ujutru.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xKO9moTBaUM[/youtube]

Dakle, 50 godina od kada je drug Tito, ponosno gledajući sa Gazele ka Glavnoj ŽS izjavio "još samo ovo da sklonimo"
Postoji taj snimak (svojim očima u ušima video i čuo na TV), ali ga ja nisam našao na YT, možda RTS ima u arhivi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782488#p782488:rbgzioaf je napisao(la):
Гага » 10 Окт 2020 06:15 am[/url]":rbgzioaf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781867#p781867:rbgzioaf je napisao(la):
molder » 08 Окт 2020 01:36 pm[/url]":rbgzioaf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781797#p781797:rbgzioaf je napisao(la):
Pegasus » 08 Oct 2020 08:01 am[/url]":rbgzioaf]Kako su se opet vratile velike guzve, a mnogo ljudi prica da maltene pola ljudi radi od kuce i da su poslovni prostori poluprazni?

Po pricama dosta ljudi i dalje radi od kuce, skoro ceo it sektor, dosta privatnih stranih fimi...
Jedino mi je logicno da zbog korone i oni koji su ranije isli gradskim prevozom sada idu kolima, po principu zima da se izgura.
Управо то, због пандемије је повећан саобраћај, мање људи иде градским саобраћајем, иде се колима на посао и где све треба. Од како је код нас било уведено ванредно стање, где год идем не излазим из кола, само сам три пута ишао градским превозом. Иначе спадам у ризичну групу, пошто сам асматичар. Као приватник радим од куће још од 1996.године. Још увек доста људи ради од куће.

Иначе и код нас, као и у Европи, је повећан број продаје половних возила, баш због пандемије. Радије се иде колима него градским превозом.
Још једном о гужвама на ауто-путу кроз град, али кроз неколико слика. Гужве у оба правца и према граду и према Бежанијској коси и даље. Вероватно мало ранији излазак са посла, приближавање празника,...., уторак, 29.12.2020., надвожњак у Народних хероја, прве две слике снимљене у 15:57 часова.

Поглед према граду
Pogledajte prilog 3
Са истог места, поглед према Бежанијској коси и даље
IMG_20201229_155731_resized_20201230_020758835.jpg


Нешто мало касније 16:22 часова, са друге стране улице тј. надвожњака
Правац према Бежанијској коси и даље, појачана гужва према Б.коси
IMG_20201229_162257_resized_20201230_020759992.jpg

Са истог места правац прама граду
IMG_20201229_162336_resized_20201230_020801331.jpg

:sesir:
 
Dodavanjem traka na autoput će naptaviti još veće gužve, jednostavno tako funkcioniše saobraćaj. Ono što nama treba je alternativa u vidu javnog prevoza. Nešto sam pročitao pre neki dan da se planira žuta traka na Gazeli, nisam siguran za detalje, ali ako je ovo istina bilo bi super
 
Било би супер: направило би чеп од Шимановаца до Малог Пожаревца...
 
Proširivanje za po traku nije moguće jer bi onda trebalo srušiti i izgraditi sve petlje, nadvožnjake, pasarele ponovo i novu Gazelu.

A žuta traka bi bila odlična i da napravi čep od Malog Požarevca do Šimanovaca jer bi onda ljudi koji putuju na posao automobilom i prave gužvu dobili alternativu sa kojom stignu za 15 minuta sa kraja na kraj Beograda umesto da provedu sat vremena u gužvi.
 
Baš juče oko 16h gledao Google Maps i ceo auto put je bio u "crvenom" do Zmaja.

Onda sam malo odzumirao mapu i nijedan grad u Evropi nije bio u "crvenom" (obično budu gužve i oko Milana, i oko Nemačkih gradova)

Doduše, Beograd je verovatno jedini veliki grad u Evropi koji nema funkcionalnu obilaznicu.
 
Нема везе са обилазницом, која ће у шпицу одвући мали део саобраћаја. Ниједан град нема такав левак, као што је аутопут кроз Београд. И ту, суштински, нема помоћи. Проширење на 5+5 трака свакако има смисла, и то много, и коштало би, према рачуницама од пре десетак година, 200 милиона евра (не мора да се гради нова Газела, могу и да се дограде по две Мале Газеле са стране, а ту би могло да буде места и за пешаке, бициклисте). Довољно је отићи до Солуна и видети како на знатно боље пројектованом аутопуту има много мање застоја и са огромним саобраћајем.

О алтернативама типа "аутобус жутом траком", за пут који је кичма регионалних веза у подручју од 3 милиона становника, уз то и међуградских, националних и међународних, нећу ни да дискутујем - људи треба да се спусте на земљу, да се умију хладном водом и да погледају око себе: њихове утопије никоме нису потребне.
 
Malo obilaznica, malo normalna gradska železnica, malo bolji prevoz, malo metro, mnogo novi mostovi i planirani tunel i tamo negde 2050. će biti malo bolje.
 
Неће, нема теоретске шансе: град се развија у ширину, развијају се Инђије, Пазове... становништво ће се исељавати на даљу периферију и у околна места - то нам тек предстоји. Код привреде је тај процес одмакао, и наставиће се. Притисак на аутопут ће дугорочно само расти, и то значајно.
 
Ali funkcionalna železnica bi sigurno pomogla. Zamisli, sedneš u voz u Inđiji i u Beogradu si za pola sata udobne vožnje. Zašto bi iko išao kolima ako mu je dobra veze javnim prevozom do posla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808542#p808542:2ia8lk8s je napisao(la):
Пантограф » Wed Dec 30, 2020 11:10 am[/url]":2ia8lk8s]Нема везе са обилазницом, која ће у шпицу одвући мали део саобраћаја. Ниједан град нема такав левак, као што је аутопут кроз Београд. И ту, суштински, нема помоћи. Проширење на 5+5 трака свакако има смисла, и то много, и коштало би, према рачуницама од пре десетак година, 200 милиона евра (не мора да се гради нова Газела, могу и да се дограде по две Мале Газеле са стране, а ту би могло да буде места и за пешаке, бициклисте). Довољно је отићи до Солуна и видети како на знатно боље пројектованом аутопуту има много мање застоја и са огромним саобраћајем.

О алтернативама типа "аутобус жутом траком", за пут који је кичма регионалних веза у подручју од 3 милиона становника, уз то и међуградских, националних и међународних, нећу ни да дискутујем - људи треба да се спусте на земљу, да се умију хладном водом и да погледају око себе: њихове утопије никоме нису потребне.
Odvućiće Obilaznica neki saobraćaj. Neka je 5% pa je vajda. Ja sam ubeđen da je i više. Kad završe vezu NBG-Miloš i Obilaznicu biće bolje. Ja bi tu dodao i Patrijarha Pavla jer i taj pravac ima potencijal. Znam ljude koji idu na jug a sada izbegavaju most na Adi upravo zbog čepa na Topčideru.

To o čemu pričaš u Solunu je obilaznica, koja jeste bliža gradskom jezgru od naše. Autoput od Atine u grad ulazi samo do luke, a od Kavale do nedovršenog metro mosta. Dalje su bulevari.


Šta se kod nas može uraditi? Uvođenje žute bus trake sigurno ne. To bi bila epska glupost i bahatost.
Od Zmaja do Konjarnika suženjem saobraćajnih traka (na normu za lokalne puteve) i minimalnim proširenjem kolovoza može se dobiti još jedna saobraćajna traka u svakom smeru, uz zadržavanje zaustavne, gde god je to moguće. Gde nije, kao u zoni Franša, bez zaustavne.
To sigurno ne košta 200 miliona. Ne košta ni 10.

Obavezno uvesti neki sistem vođenja saobraćaja. Čitao sam jednu studiju gde su došli do zaključka da je u slučaju velikog saobraćaja bolje drastično ograničiti brzinu, jer se tako sprečavaju čepovi.

Nešto mora da se uradi i to pod hitno. Metro i danas da krenu sa kopanjem neće skoro.

Ovo je i veliki ekološki problem, jer u čepu u saobraćaju na autoputu učestvuje više desetina vozila. A poznato je da je najveće zagađenje u režimu stani-kreni.
 
Да, то је суштина, нешто мора да се ради. Само што ја не видим шта, осим да се терају још две сервисне траке од Т6 до Аутокоманде (одакле надаље не мора, јер је паралелно планиран УМП), а даље 3+3.

Најгоре са обилазницом је то што је она недовољног профила - пројектована за режим са наплатом путарине, од чега се одустало, а профил остао исти - и што ћемо и њу, врло брзо, парадоксално, закрчити.

А још је горе што је средњи прстен, планиран 1972, у међувремену укинут (јадни СМТ нит прелази Саву, нити је одговарајућег стандарда).

Дакле, треба да радимо брзо, али и да нађемо добре консултанте - стране, пошто се ми у саобраћајно пројектовање путева очигледно не разумемо довољно.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808581#p808581:18m4hus4 je napisao(la):
astrodule » 30 Dec 2020 12:19 pm[/url]":18m4hus4]Ali funkcionalna železnica bi sigurno pomogla. Zamisli, sedneš u voz u Inđiji i u Beogradu si za pola sata udobne vožnje. Zašto bi iko išao kolima ako mu je dobra veze javnim prevozom do posla.
Е, али ако си у Сасама или у Сланкамену, а одредиште ти у Београду није ни близу железнице, онда ћеш ићи колима до Инђије, па ћеш на воз, па на градски аутобус? Неко хоће, али, услед погрешне претпоставке да ће људи то масовно чинити, укидање половине локалних пруга у Британији шездесетих (највеће у историји) показало се као тежак промашај. Апсолутно немамо довољно густу железничку мрежу да можемо да амортизујемо urban sprawl, нити ћемо је, икада, имати. Немачка најбоље стоји са густином мреже, али, гле чуда, тамо се вероватно и највише возе кола у Европи...
 
Vrh