Brze gradske saobraćajnice sa betonskom ogradom umesto razdelnog ostrva treba da izgledaju ovako, čak i u nivou (denivelisana deonica Joe DiMaggio Highway kao produžetak Henry Hudson Parkway na zapadnom delu Menhetna duž obale reke Hadson):
https://www.google.com/maps/@40.7778182 ... 384!8i8192
FDR Drive na istočnom delu Menhetna duž reke Ist Rivera:
https://www.google.com/maps/@40.7538218 ... 384!8i8192
FDR Drive ima uže trake od Hadsona (3 umesto 3,5m), a ograničenje na oba je 40MPH (65km/h) osim na Hadsonu ka severu (45MPH/72km/h). FDR je takoreći gradski bulevar sa denivelisanim ukrštanjima, poput deonice UMP Crvene-Armije-Careva Ćuprija.
Na nekim mestima je uz obalu sproveden kao dabldeker zbog ograničenog prostora:
https://www.google.com/maps/@40.7717394 ... a=!3m1!1e3
Uključenja mogu biti sprovedena do unutrašnje trake (što je idealno za Rusku uz pomeranje trake desne trake ka pruzi):
https://www.google.com/maps/@40.7606497 ... a=!3m1!1e3
Inače, treba podsetiti da sa padom brzine pada i kapacitet putnog koridora po saobraćajnoj traci, što znači da je paralelno sa obaranjem ograničenja brzine neophodno dodavanje traka, u suprotnom se izaziva brže postizanje limita, samim tim i zastoja. Postojeća osa Istok Zapad izgrađena je u profilu nacionalne A mreže Vmax=130km/h (nekada 120). Kada se obori na 80 oni koji bi normalno prošli čekaju da da se uključe, a kada se dodatno uspori zbog rampi i semafora problem postaje još veći što za posledicu ima kolone i u okolnim ulicama. Na taj način izaziva se domino efekat stani-kreni režima lošeg po životnu sredinu, samim tim i zdravlje ljudi i životinja. U teoriji gradski autoputevi bi trebalo da su a) znatno širi (nadomešten kapacitet zbog pada brzine, odnosno protoka) ili b) znatno brži (radi povećanja protoka, samim tim i kapaciteta bez proširenja, i to pod uslovom da se uska grla saniraju blagovremeno shodno potrebama) što je nepraktično u gradskim uslovima. Nije praktično ni povećati broj traka zbog ograničenog prostora, no skupi tuneli, dabldeker deonice, eksproprijacije opravdava obim saobraćaja, visok BDP lokalne samouprave kroz koju prolazi. Ovo treba da zavisi i od projekcija opterećenja, pri čemu male izmene mogu izazvati teške, dalekosežne i dugoročne posledice (5% redukcije budžeta može izazvati 50% probijanja unapređenja decenijama unapred). Većina urbanista kratkovida je, dok se na rešenja šačice sa vizijom prevrće očima (uz nazivanje megalomanima i sl.). Dobro, sad nek njihovim delima čukununuci prevrću očima na Autokomandi.