Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

evo, ja sam prosao par puta od Arene do Gazele i mogu da kazem da je ok odradjeno. Nije savrsenstvo, ali je promena tolika da imam osecaj da sad tu vozim po ledu.

Ja kritikujem mnogo vise nego sto hvalim, bad habit, ali oov je (za sada) uradjeno ok.

Sto se tice dinamike radova, kad sam danas prosao cini mi se da sam video da asfaltiraju deo od Arene do Tosinog bunara, tacnije samo jedan deo te etape, dok je na jednom delu tek skinut asfalt.

Gotovo je od Arene do Gazele i od Gazele do Arene, bar mi se tako cinilo (nisma isao u pravcu aerodroma pa ne znam tacno).

Inace, guzvi skoro i da nema, a isao sam oko 13h, 18h, 21h. Solidno organizovan saobracaj.
 
Hocu i ja da se nadovezem na to kako je uradjen autoput. Smatram da je veoma veoma dobro uradjen, bolje nego na primer autoput E75 prema Novom Sadu (novije deonice). Jedino sto je rekonstruisana deonica veoma kratka...
 
A jedni vicu dobro, drugima auto poskakuje....ko ce ga znati... Hteo bih da pitam ima li neki sajt ili zvanicna sluzba koje obavestava o svim tim radovima na autoputu i Gazeli? Interesuje me konkretno moze li se proci autoputem kroz Nbg i iskljuciti kod Sajma?
 
P.a.u.L.i.":2yolrxo1 je napisao(la):
A jedni vicu dobro, drugima auto poskakuje....ko ce ga znati... Hteo bih da pitam ima li neki sajt ili zvanicna sluzba koje obavestava o svim tim radovima na autoputu i Gazeli? Interesuje me konkretno moze li se proci autoputem kroz Nbg i iskljuciti kod Sajma?
Moze sa NBG na Sajam, prosao tuda pre pola sata.

Ne moze od Sajma ka NBG, vec moras na Autokomandu (ne daju licnim vozilima na Hitnu pomoc), ili u Sarajevsku pa iz Kneza Milosa na Gazelu.
 
Kartograf":2hb9ikcr je napisao(la):
P.a.u.L.i.":2hb9ikcr je napisao(la):
A jedni vicu dobro, drugima auto poskakuje....ko ce ga znati... Hteo bih da pitam ima li neki sajt ili zvanicna sluzba koje obavestava o svim tim radovima na autoputu i Gazeli? Interesuje me konkretno moze li se proci autoputem kroz Nbg i iskljuciti kod Sajma?
Moze sa NBG na Sajam, prosao tuda pre pola sata.

Ne moze od Sajma ka NBG, vec moras na Autokomandu (ne daju licnim vozilima na Hitnu pomoc), ili u Sarajevsku pa iz Kneza Milosa na Gazelu.
Jaooj... pa nije valjda da neko tako ide iz pravca Sajma?!

Pa najlakše je iz pravca Sajma krenuti ka Kneza Miloša, i na "trolebuskom" mostu se isključiti ka NBGD.
 
Cisto da prenesem moje utiske: asfalt je veoma dobar na novouradjenom delu kod arene, oseti se blago talasanje koga nema na dobrim putevima na zapadu, ali kad predjete na nerekonstruisani deo, sve oprostite... :)
 
442doBGD":47dforwh je napisao(la):
Kartograf":47dforwh je napisao(la):
P.a.u.L.i.":47dforwh je napisao(la):
A jedni vicu dobro, drugima auto poskakuje....ko ce ga znati... Hteo bih da pitam ima li neki sajt ili zvanicna sluzba koje obavestava o svim tim radovima na autoputu i Gazeli? Interesuje me konkretno moze li se proci autoputem kroz Nbg i iskljuciti kod Sajma?
Moze sa NBG na Sajam, prosao tuda pre pola sata.

Ne moze od Sajma ka NBG, vec moras na Autokomandu (ne daju licnim vozilima na Hitnu pomoc), ili u Sarajevsku pa iz Kneza Milosa na Gazelu.
Jaooj... pa nije valjda da neko tako ide iz pravca Sajma?!

Pa najlakše je iz pravca Sajma krenuti ka Kneza Miloša, i na "trolebuskom" mostu se isključiti ka NBGD.
Pa i nije bas u spicu, kada zna da se napravi guzva od Sajma skroz do upliva u Kneza Milosa... Mic po mic, guzva, vrucina...

uvek sam pre za varijantu: 1km dalje, ali se krecem normalnom brzinom.
 
P.a.u.L.i.":29ib7aod je napisao(la):
A jedni vicu dobro, drugima auto poskakuje....ko ce ga znati...
Maximalno sam izbegavao da idem kolima autoputem dok se rekonstruise i vozio sam se samo jednom od Dobanovaca do novosadskog puta i tu dobrano poskakuje(felicia, oko 100km/h).
 
Na „Gazeli” radno do jeseni

Rampe na starogradskoj strani biće otvorene 6. oktobra, a novobeogradske prilaznice 31. dana u tom mesecu. – Autoput do „Geneksa” do mosta spreman u petak, a krajem septembra biće završeno i šest kilometara od Surčina ka gradu
Na mostu je sada angažovano 300 radnika Foto T. Janjić

Ulivne i izlazne rampe na Mostarskoj petlji (iz Savske i Bulevara vojvode Mišića, odnosno ka Topčideru i Kneza Miloša) biće otvorene za saobraćaj 6. oktobra, kako je i predviđeno, najavljuju nadležni u JP „Putevi Srbije”. Za vozila će još nekoliko sedmica, do 31. oktobra, ostati zatvorena dva prilaza (ka Nišu i prema Šidu) na novobeogradskoj strani iz Ulice Vladimira Popovića, čija je obnova počela nešto kasnije.

– Na „Gazeli” je trenutno angažovano 300 radnika. Oko 150 zaposlenih radi unutar betonske i čelične konstrukcije, a još toliko je na gornjoj strani, na kolovozu. Oko 200 radnika uposleno je u pogonima za armaturu i odlivanje elemenata. Sadašnjim tempom predviđeni posao biće obavljen u zacrtanom roku – objašnjava za „Politiku” Miodrag Jocić iz „Puteva Srbije”.

S početkom jeseni Beograđani će moći privremeno da odahnu jer građevinska operativa na gornjoj strani mosta odlazi na pauzu do polovine marta, do kada će saobraćaj na najprometnijem beogradskom mostu biti vraćen u redovan režim rada. Problematičan period, smatraju stručnjaci, biće od 1. septembra do 6. oktobra: tada će propusna moć „Gazele” biti manja za trećinu, odnosno vikendom za 50 odsto.

Dobra vest stiže i sa deonice autoputa od Beograda do Šida: na najopterećenijem potezu, od mosta do kule „Geneks”, radovi će biti završeni u petak.

– Tu je ostalo da se uradi još 300 metara kolovoza u pravcu ka Nišu, od Bulevara umetnosti do Španskih boraca. U tri dana biće postavljena tri sloja asfalta i planiramo da u petak, nekoliko dana pre roka, pustimo čitavu etapu do mosta. Ta tri kilometra predstavljaju „najurbaniju” deonicu autoputa na Novom Beogradu i konačno ćemo moći da se odmaknemo dalje od „Gazele” – ističe Jocić.

Građevinci preduzeća PORR i „Ratko Mitrović – niskogradnja” zatim će se izmestiti na radnu deonicu sa rednim brojem četiri, od petlje kod „Ikarbusa” do pasarele za „Soko salaš”, gde će se u toku septembra menjati asfaltna podloga u smeru ka Šidu. Po istom principu nastaviće se radovi na deonici tri, od pasarele „Soko salaš” ka isključenju za Aerodrom „Nikola Tesla”.

Tako će do oktobarske „pauze” na „Gazeli”, potpuno biti obnovljeno i šest kilometara autoputa (od Surčina do „Ikarbusa”).

– Procena je da asfaltna baza može da proizvede još više materijala, pa će „Putevi Srbije” insistirati da se oformi još jedna radna grupa, koja bi mogla da se pridruži ekipi na autoputu za Šid, ili da počne radove na autoputu ka Nišu, od Bubanj potoka prema gradu. Još nemamo dogovor o tome – objašnjava Jocić.

Kada bi mogli da počnu radovi sa druge strane mosta (od „Gazele” do Bubanj potoka) – još nije poznato, a u „Putevima Srbije” ne skrivaju da će to biti vrlo komplikovan posao.
U poverenju, tu smo ga naje*******ali!!!!:rant:

– Potez od Mostarske petlje do Autokomande je najopterećeniji i za njega gotovo da nema alternativnih pravaca. To će biti najproblematičniji deo od ukupno 26 kilometara autoputa, i ako dogodine krenemo sa radovima na toj strani, verovatno ćemo krenuti od Bubanj potoka – zaključuje Jocić.
 
Tada ce biti pravi sex proci kroz grad u bilo koje doba i na bilo kom mestu. kako to misle da izvedu, stvarno mi nije jasno.

Znam samo da i kada sve funkcionise ok, a neko se sudari na tom delu puta, onda nastaje haos. Zamislite samo kako li ce biti kada zatvore te dve ili tri trake. Zlo

Naravno, znajuci sta dobijamo, jako je vazno da ostanemo strpljivi i imamo razumevanje. To je velika stvar za sve beogradjane - imati lep autoput kroz grad (kad vec mora da ide kroz grad!).
 
Šteta što sad nisu pretvorili "emergency lane" u treću traku kad već rade rekonstrukciju, smanjili ograničenje i pretvorili AP u "brzi put" ili expressway. Možda je mnogo da očekujemo takve poduhvate od jedne skoro siromašne zemlje s obzirom na to da nema novca a i totalno su nesposobni. Nadamo se da će biti jednog dana, Beograd zaslužuje proširenje tog puta kroz grad.
 
Dokle god obilaznica ne preuzme funkciju, ovo ce ostati auto-put, koji mora imati zaustavnu traku.
Znaci, to ce biti moguce, tek tokom sledece rekonstrukcije, za, nadamo se desetak godina.
 
Solidno je urađeno na delu koji je bliži Gazeli i tu mogu da im čestutam što nije slučaj kod Aerodroma gde su krenuli gde se osećaju valovi (loše navođenje pegle finišera). Verovatno su se uvežbali pa sada rade poprilično kvalitetno. Mislio sam da će ići kilavije ali je dinamika sasvim ok.
 
stf":2upve77c je napisao(la):
Dokle god obilaznica ne preuzme funkciju, ovo ce ostati auto-put, koji mora imati zaustavnu traku.
Autoput i sad na nekim parčićima nema zaustavnu traku. Na većini mostova nema zaustavne trake, kao ni na usponima (Begaljičko brdo), zašto je problem da recimo na delu od Autokomande do Tošinog Bunara nema zaustavne trake? Ili na nekoj kraćoj deonici?
 
stf":6tbcb9jc je napisao(la):
Dokle god obilaznica ne preuzme funkciju, ovo ce ostati auto-put, koji mora imati zaustavnu traku.
Znaci, to ce biti moguce, tek tokom sledece rekonstrukcije, za, nadamo se desetak godina.
Не мора да буде тако. Чим се обилазница пусти у функцију, пуна линија се може заменити испрекиданом. Проблем је, међутим, у томе што онда траке за укључење и искључење престају да постоје а није их могуће додати због надвожњака, тако да би тиме, бојим се било само још горе. У сваком случају, не верујем да ће обилазница бити готова за десетак година, тако да би евентуално претварање зауставне траке у саобраћајну чекало много дуже. А да се дигне ограничење на 100 км/ч, за то ће, надам се, бити основа.
 
Ja ne vidim razlog ni da se sad ne digne ograničenje na 100 km/h, makar u najbržoj traci..
 
Pa kada smo amaterska zemlja. Gledao sam svojevremeno na discoveriju kako ljudi u americi renoviraju auto put za dan-dva.

Ide par masina koji skidaju asvalt do betona, druga ekipa ide za njima i uklanja sut, treca posipa katran i za njima idu dve masine koje posipaju asvalt i sve je gotovo za nekoliko dana.

A ne gledam kako rade ovaj nas auto put. Prvo zatvore pa par dana razlgedaju. Pa onda kao uzmu da rade podlogu, pa onda ponovo gledaju sta su uradili, a onda krenu da asvaltiraju po nekoliko dana par stotina metara auto puta.
 
На Газели радно до јесени

Рампе на староградској страни биће отворене 6. октобра, а новобеоградске прилазнице 31. дана у том месецу. – Аутопут до „Генекса” до моста спреман у петак, а крајем септембра биће завршено и шест километара од Сурчина ка граду

gazela-foto-T-JANJICH.jpg


Уливне и излазне рампе на Мостарској петљи (из Савске и Булевара војводе Мишића, односно ка Топчидеру и Кнеза Милоша) биће отворене за саобраћај 6. октобра, како је и предвиђено, најављују надлежни у ЈП „Путеви Србије”. За возила ће још неколико седмица, до 31. октобра, остати затворена два прилаза (ка Нишу и према Шиду) на новобеоградској страни из Улице Владимира Поповића, чија је обнова почела нешто касније.

– На „Газели” је тренутно ангажовано 300 радника. Око 150 запослених ради унутар бетонске и челичне конструкције, а још толико је на горњој страни, на коловозу. Око 200 радника упослено је у погонима за арматуру и одливање елемената. Садашњим темпом предвиђени посао биће обављен у зацртаном року – објашњава за „Политику” Миодраг Јоцић из „Путева Србије”.

С почетком јесени Београђани ће моћи привремено да одахну јер грађевинска оператива на горњој страни моста одлази на паузу до половине марта, до када ће саобраћај на најпрометнијем београдском мосту бити враћен у редован режим рада. Проблематичан период, сматрају стручњаци, биће од 1. септембра до 6. октобра: тада ће пропусна моћ „Газеле” бити мања за трећину, односно викендом за 50 одсто.

Добра вест стиже и са деонице аутопута од Београда до Шида: на најоптерећенијем потезу, од моста до куле „Генекс”, радови ће бити завршени у петак.

– Ту је остало да се уради још 300 метара коловоза у правцу ка Нишу, од Булевара уметности до Шпанских бораца. У три дана биће постављена три слоја асфалта и планирамо да у петак, неколико дана пре рока, пустимо читаву етапу до моста. Та три километра представљају „најурбанију” деоницу аутопута на Новом Београду и коначно ћемо моћи да се одмакнемо даље од „Газеле” – истиче Јоцић.

Грађевинци предузећа ПОРР и „Ратко Митровић – нискоградња” затим ће се изместити на радну деоницу са редним бројем четири, од петље код „Икарбуса” до пасареле за „Соко салаш”, где ће се у току септембра мењати асфалтна подлога у смеру ка Шиду. По истом принципу наставиће се радови на деоници три, од пасареле „Соко салаш” ка искључењу за Аеродром „Никола Тесла”.

Тако ће до октобарске „паузе” на „Газели”, потпуно бити обновљено и шест километара аутопута (од Сурчина до „Икарбуса”).

– Процена је да асфалтна база може да произведе још више материјала, па ће „Путеви Србије” инсистирати да се оформи још једна радна група, која би могла да се придружи екипи на аутопуту за Шид, или да почне радове на аутопуту ка Нишу, од Бубањ потока према граду. Још немамо договор о томе – објашњава Јоцић.

Када би могли да почну радови са друге стране моста (од „Газеле” до Бубањ потока) – још није познато, а у „Путевима Србије” не скривају да ће то бити врло компликован посао.

– Потез од Мостарске петље до Аутокоманде је најоптерећенији и за њега готово да нема алтернативних праваца. То ће бити најпроблематичнији део од укупно 26 километара аутопута, и ако догодине кренемо са радовима на тој страни, вероватно ћемо кренути од Бубањ потока – закључује Јоцић.
Izvor: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Na-Gazeli-radno-do-jeseni.sr.html
 
Bojan87,ma Ameri nisu experti za auto -puteve već Evropljani,jer Nemce još niko nije pobedio u kvalitetu izvedbe kao i mašineriji,a mi koristimo Nemačke mašine,tehnologiju ,ali razlika je u tome što Nemci za razliku od Amera i nas, stavljaju beton od pola metra kao podlogu+deblji slojevi asfalta+drenaža koju i mi i Ameri možemo da sanjamo,zato kada pada kiša na Nermačkim auto-putevima vode nema :kafa:
 
Kad smo vec kod Amerikanaca, gledah neku od onih ``radnickih`` emisija na eksploreru, gde su upravo imali zadatak da za par dana presvuku neki deo autoputa. Mogu vam reci da ce mi zauvek ostati urazano u secanju to, da je masina za skidanje asfalta, skidala dobrih 30cm debljine. Kod nas se postavlja asfalt, maksimalno desetak cm
 
Meni nije jasno kako cena km autoputa ista i kod nas i na zapadu, dok tamo dobiju deblju podlogu, deblji asvalt, svu pratecu infrastrukturu, a mi dobijemo auto put koji se raspadne posle prve kise, bez zastitnih ograda, bez led znakova, bez sos telefona,....???
 
Pa zato sto kod nas pola para za autoput ode u dzepove. A i amerikanci rade ispod asfalta sloj betona od 30-50 cm zavisno od kategorije ulice, odnosno puta. A ne kod nas, firme stede, ne uvaljaju dobro tucanik i onda dodje preko asfalt i puca i dobija kolotrage, jer podloga nije dovoljno stabilna...
 
Vrh