На Газели радно до јесени
Рампе на староградској страни биће отворене 6. октобра, а новобеоградске прилазнице 31. дана у том месецу. – Аутопут до „Генекса” до моста спреман у петак, а крајем септембра биће завршено и шест километара од Сурчина ка граду
Уливне и излазне рампе на Мостарској петљи (из Савске и Булевара војводе Мишића, односно ка Топчидеру и Кнеза Милоша) биће отворене за саобраћај 6. октобра, како је и предвиђено, најављују надлежни у ЈП „Путеви Србије”. За возила ће још неколико седмица, до 31. октобра, остати затворена два прилаза (ка Нишу и према Шиду) на новобеоградској страни из Улице Владимира Поповића, чија је обнова почела нешто касније.
– На „Газели” је тренутно ангажовано 300 радника. Око 150 запослених ради унутар бетонске и челичне конструкције, а још толико је на горњој страни, на коловозу. Око 200 радника упослено је у погонима за арматуру и одливање елемената. Садашњим темпом предвиђени посао биће обављен у зацртаном року – објашњава за „Политику” Миодраг Јоцић из „Путева Србије”.
С почетком јесени Београђани ће моћи привремено да одахну јер грађевинска оператива на горњој страни моста одлази на паузу до половине марта, до када ће саобраћај на најпрометнијем београдском мосту бити враћен у редован режим рада. Проблематичан период, сматрају стручњаци, биће од 1. септембра до 6. октобра: тада ће пропусна моћ „Газеле” бити мања за трећину, односно викендом за 50 одсто.
Добра вест стиже и са деонице аутопута од Београда до Шида: на најоптерећенијем потезу, од моста до куле „Генекс”, радови ће бити завршени у петак.
– Ту је остало да се уради још 300 метара коловоза у правцу ка Нишу, од Булевара уметности до Шпанских бораца. У три дана биће постављена три слоја асфалта и планирамо да у петак, неколико дана пре рока, пустимо читаву етапу до моста. Та три километра представљају „најурбанију” деоницу аутопута на Новом Београду и коначно ћемо моћи да се одмакнемо даље од „Газеле” – истиче Јоцић.
Грађевинци предузећа ПОРР и „Ратко Митровић – нискоградња” затим ће се изместити на радну деоницу са редним бројем четири, од петље код „Икарбуса” до пасареле за „Соко салаш”, где ће се у току септембра мењати асфалтна подлога у смеру ка Шиду. По истом принципу наставиће се радови на деоници три, од пасареле „Соко салаш” ка искључењу за Аеродром „Никола Тесла”.
Тако ће до октобарске „паузе” на „Газели”, потпуно бити обновљено и шест километара аутопута (од Сурчина до „Икарбуса”).
– Процена је да асфалтна база може да произведе још више материјала, па ће „Путеви Србије” инсистирати да се оформи још једна радна група, која би могла да се придружи екипи на аутопуту за Шид, или да почне радове на аутопуту ка Нишу, од Бубањ потока према граду. Још немамо договор о томе – објашњава Јоцић.
Када би могли да почну радови са друге стране моста (од „Газеле” до Бубањ потока) – још није познато, а у „Путевима Србије” не скривају да ће то бити врло компликован посао.
– Потез од Мостарске петље до Аутокоманде је најоптерећенији и за њега готово да нема алтернативних праваца. То ће бити најпроблематичнији део од укупно 26 километара аутопута, и ако догодине кренемо са радовима на тој страни, вероватно ћемо кренути од Бубањ потока – закључује Јоцић.