Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Gde može da se nađe ta klasifikacija autoputeva u Srbiji po "važnoći" i koji su kriterijumi za određivanje "važnoće"?
Na drugoj temi su dati egzaktni podaci brojanja koji već sami po sebi opovrgavaju ove likove tipa "novi autoput je rešio sve naše probleme stari nam ne treba".
Putevi Srbije objavili statistiku o brojanju saobraćaja za 2023. godine.

Odnosno:
- Obilaznica vuče reda večičine oko 25.000-35.000 vozila. A što je približno duplo manje od vangradskih deonica autoputa unutar poluktuga obilaznice.
- Obrenovački put, sa obzirom da povezuje važniju obalu Save, i dalje vuče obim saobraćaja zo koji se može razmatrati autoput ili makar motoput. Gradnjom preko Surčina umesto preko višenamenskog projekta obaloutvrde, na političkom nivou će dugo ostajati "možete preko Surčina". Valjda da bi u tom Surčinu presedali na ekspovoz sa parolom, "možete preko Dobanovaca i Zemun Polja".
- Ibarska magistrala tek od Ljiga naglo gubi obim saobraćaja, zato što zbog okretanja na Surčin sve do Ljiga predstavlja bolju alternativu nego autoput za pola Beograda.
- Osim "starog" autoputa, severozapad-jugoistok, pravac Trgovačke na Žarkovu i Ibarske magistrale sve do Meljaka ima opterećenje koje pravda gradnju makar motoputa za 100km/h.

Odnosno, ako umesto logičnih koristiš napredne koncepcije planiranja, sve jedno najviše ljudi/saobraćaja će biti na najlogičnijim pravcima kretanja. Čak i životinje sa svojim kokošijim, kerećim, ovčijim mozgovima će izabrati najkraći put ka hrani/izvoru ili nečem sebi važnom tamo gde nema prepreka.
 
Niko nije rekao da nam stari put ne treba (čitajte pažljivije) već da nije tako loše što se starom putu daje manji prioritet i opterećenost rešava preraspodelom saobraćaja na alternativne pravce sa većom propusnošću. Da li je realno bilo za očekivatin da će se zakrčenost starog (najvažnijeg autoputa u zemlji) biti rešavana širenjem traka i povećanjem ograničenja?

Statistika ne može nikako biti validna obzirom da je obilaznica otvorena sredinom prošle godine. Dakle, za početak, u prikazanu statistiku za 2023 ulazi tek pola godine trenutne situacije. Takođe, navike vozača, razvoj grada i kretanja saobraćaja su zadnjih nekoliko decenija uslovljeni starim autoputem kroz BG. Neće se ni to promeniti preko noći, čim je puštena obilaznica. Treba da prođe još prilično vremena da bismo imali jasnu sliku a za to vreme se sigurno neće potencirati pravac kroz BG koji je i ovako već zakrčen.

I svakako da obilaznica (do Bubanj potoka) nije sama po sebi dovoljna. Treba završiti deo do Pančeva (i dalje), UMP, SMT i slično. A sve navedeno ima za cilj da rastereti pravac kroz BG (gazelu) a ne da gurne još više saobraćaja tuda. Neće sigurno širiti Gazelu i ceo postojeći (sada) motoput kroz BG (nema ni mesta) da bi rešili gužve na istom.
 
Razlog zašto dobar deo ljudi ide Gazelom i bivšim autoputem je zato što im taj pravac odgovara za njihove potrebe i to neće promeniti ni 50 obilaznica, jer se gomila toga izgradilo uz bivši autoput ili u neposrednoj blizini, ili pak saobraćajnice kojima je bliže doći do bivšeg autoputa nego da se kruži preko obilaznica. Isti princip važi i za one koji koriste Brankov most i Most na Adi.​
 
Није променио само боју знакова.
Једно нема везе са другим - односно има; апсолутне глупости овде пролазе уз правдање и разумевање.
Онда на крају добијемо трамвај "Божану".
 
Poslednja izmena:
Razlog zašto dobar deo ljudi ide Gazelom i bivšim autoputem je zato što im taj pravac odgovara za njihove potrebe i to neće promeniti ni 50 obilaznica, jer se gomila toga izgradilo uz bivši autoput ili u neposrednoj blizini...​
Navika je glavni razlog.
Primer: prošle nedelje treba da idem od Petlovog Brda do Stomatološkog fakulteta. U sred dana. Svima nam sada padaju na pamet 2-3-4 iste maršute za tu relaciju jer - navika.
Palim Google mape da vidim gde je najviše crveno, i ae ukucam da vidim kuda će me voditi. Pokaže mi da idem na obilaznicu, pa da autoputem uđem nazad u Beograd do Autokomande, i odatle eto me za 3 min do destinacije.
Epilog: stigao za 20 min, vratio se za 15 minuta.

Kad ljudi počnu u većoj meri da vrednuju svoje vreme od pola litre-litre goriva - tada će ići dužim, ali bržim putem.
 
Da se ne svađate... Iz izveštaja Puteva Srbije se vidi da je najvažnija deonica autoputa u zemlji Bubanj Potok - Tranšped. A još zanimljivije je da obilaznica ima jako dobre performanse jer navlači 45% saobraćaja na tu deonicu.

1055/1056 петља Авала - петља Бубањ Поток 23 179 ИНТ
1057/1058 петља Бубањ Поток - петља Траншпед 51 804 ИНТ
 
Kad ljudi počnu u većoj meri da vrednuju svoje vreme od pola litre-litre goriva - tada će ići dužim, ali bržim putem.​
Kada većina krene da ide dužim putem, on prestaje da bude brži. Najbolji primer toga je Most na Adi.
Navika je glavni razlog.
Primer: prošle nedelje treba da idem od Petlovog Brda do Stomatološkog fakulteta. U sred dana. Svima nam sada padaju na pamet 2-3-4 iste maršute za tu relaciju jer - navika.
Palim Google mape da vidim gde je najviše crveno, i ae ukucam da vidim kuda će me voditi. Pokaže mi da idem na obilaznicu, pa da autoputem uđem nazad u Beograd do Autokomande, i odatle eto me za 3 min do destinacije.
Epilog: stigao za 20 min, vratio se za 15 minuta.​
Sigurno ti neće onaj ko radi na NBG, a živi na Dušanovcu, ovo sam uzeo samo kao primer, neće ići preko obilaznice, nego Gazelom i bivšim autoputem, bez obzira na naviku, jer mu je to brži put.​
 
Sigurno ti neće onaj ko radi na NBG, a živi na Dušanovcu, ovo sam uzeo samo kao primer, neće ići preko obilaznice, nego Gazelom i bivšim autoputem, bez obzira na naviku, jer mu je to brži put.​
На Душановац не, али богме, да постоји СМТ, онда би у 5 поподне са НБ за Миријево, Карабурму, Вишњичку Бању... доста њих ишло обилазницом. Ја бих први.
Е, сад, онда би нам се закрчила обилазница, јер и њој кукавној фали једна трака :)
 
На Душановац не, али богме, да постоји СМТ, онда би у 5 поподне са НБ за Миријево, Карабурму, Вишњичку Бању...
Za ta naselja koja spominješ, većinom koriste Brankov most. Poenta mog posta nije bila da ne bi ti koji putuju do tih udaljenih naselja koristili Obilaznicu, nego da je ne bi većinski koristili oni kojima odgovara Gazela, zbog same blizine mesta stanovanja uz bivši autoput, a koji su u većini, jer se taj kraj uz autoput dosta izgradio. Moje lično mišljenje je da bi se po izgradnji Obilaznice do kraja, više rasteretio Brankov most.​
 
Ништа ново сем плавих табли и ограничења брзине од 100 km/h на деоници од петље Београд до петље Змај. Све остало је исто, на коловозу нема никаквих промена. Нажалост, медији опет надувавају причу око зауставне траке и опет ће бити дезинформација међу возачима.
 
Vesić je zreo da se prijavi nadležnoj smeštajnoj instituciji.

Ovako saopštena i preneta vest znači da će poveliki deo magaraca koji voze zaostalim patrljkom zaustavne trake kod Arene, misliti da imaju pravo da ro rade, samim tim i da imaju prednost nad onima koji se uključuju sa kružnih petlji. Kad se desi prvi udes, treba ovoga tužiti. U pravu je Gangula za njega.
 
Кретенизам на куб. Мени је зауставна трака скоро значила пошто сам имао проблема са аутом. А онда су пројурили магарци са блинкерима, и после њих бумбари да ми кажу да решавам проблем и склањам се.
 
Постоји и даље, ништа се није променило - осим што сад имаш разлог више да се не зауставиш у њој.
 
Dok se zaustavna traka ne označi drugačije, ona je zaustavna traka. Vozač je u obavezi da zna saobraćajna pravila, a ne da zna Vesićeve fantazmagorije. Možda neki od nas ovde pročitaju Vesićeva lupetanja, ali Sergej iz Vladivostoka koji je uzeo rent-a-car sigurno neće.
 
Vrh