Karlo del Ponte
Advanced
Gde može da se nađe ta klasifikacija autoputeva u Srbiji po "važnoći" i koji su kriterijumi za određivanje "važnoće"?
Na drugoj temi su dati egzaktni podaci brojanja koji već sami po sebi opovrgavaju ove likove tipa "novi autoput je rešio sve naše probleme stari nam ne treba".
Odnosno:Putevi Srbije objavili statistiku o brojanju saobraćaja za 2023. godine.
- Obilaznica vuče reda večičine oko 25.000-35.000 vozila. A što je približno duplo manje od vangradskih deonica autoputa unutar poluktuga obilaznice.
- Obrenovački put, sa obzirom da povezuje važniju obalu Save, i dalje vuče obim saobraćaja zo koji se može razmatrati autoput ili makar motoput. Gradnjom preko Surčina umesto preko višenamenskog projekta obaloutvrde, na političkom nivou će dugo ostajati "možete preko Surčina". Valjda da bi u tom Surčinu presedali na ekspovoz sa parolom, "možete preko Dobanovaca i Zemun Polja".
- Ibarska magistrala tek od Ljiga naglo gubi obim saobraćaja, zato što zbog okretanja na Surčin sve do Ljiga predstavlja bolju alternativu nego autoput za pola Beograda.
- Osim "starog" autoputa, severozapad-jugoistok, pravac Trgovačke na Žarkovu i Ibarske magistrale sve do Meljaka ima opterećenje koje pravda gradnju makar motoputa za 100km/h.
Odnosno, ako umesto logičnih koristiš napredne koncepcije planiranja, sve jedno najviše ljudi/saobraćaja će biti na najlogičnijim pravcima kretanja. Čak i životinje sa svojim kokošijim, kerećim, ovčijim mozgovima će izabrati najkraći put ka hrani/izvoru ili nečem sebi važnom tamo gde nema prepreka.