Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Ja mislim da onda treba da bude 80, jer je to još samo dodatnih 48 sekundi, ukupno 96, šta je to, minut i po :)

To je, inače, klasičan sofizam, uči se u srednjoj školi.
Dobro, ali hoću da kažem da se naširoko priča o nečemu što efekta nekog preteranog u realnom životu neće imati. Stiče se utisak da su skinuli ograničenje sa 250km/h na 80km/h, a ne sa 120 na 100. Razumem nezadovoljstvo, ali nije da će nešto preterano mnogo promeniti, jer ako idem na put od 7 sati na primer, meni i 15 minuta kasnijeg dolaska ne čini ništa, a tek ne 48 sekundi.
S druge strane, to psihološki uopšte nije loše, jer voziti 130 i 100 uopšte nije isto. Kad se ranije vozilo od aerodroma ka centru, bilo je ograničenje 120 i svi guraju da voze što duže tih 120, pa čak i posle Zmaja, iako je ograničenje kod Zmaja već spušteno na 100. Onda se taman svi uspore, dok određena grupa gura 100 na onoj deonici kod/posle Geneksa gde već počinje 80.
 
Прекатегоризација са ауто-пута на мотопут је снизила брзину за теретна моторна возила са 90 на 70 km/h на целој деоници М11.
 
Nikad nije ni trebalo da autoput ide kroz cenrar grada. To je bila jedinstveno debilna sitiacija. Dobro se setiše da to isprave nakon toliko decenija. To što smo se mi za tih decenija navikli da je to tako, je već druga priča.

Eto sad imamo motoput kroz BG sto i ima vise smisla i u skladu je sa trenutnom situacijom.

Kad ce preimenovanje teme?
Autoput niti ide kroz centar grada niti je nepotreban. Naprotiv da ga nismo imali danas bi se upravo ovde naširoko lamentiralo o tome što nemamo visokokapacitetnu denivelisanu saobraćajnicu kroz grad.

Uostalom otvori google maps i pogledaj ostale razvijene gradove slične veličine kao BG, autoputeva kolko hoćeš.
 
Даље од Беча да не идемо: аутопутеви кроз град, нема обилазницу.
Једино што су малко боље то све пројектовали и више изградили...
 
Onda najbolje da se sruši obilaznica , šta će nam, pa sve opet kroz (ne)centar.

Nisam ni rekao da je nepotrebna visokokapacitetna denivelisana saobraćajnica kroz grad nego da ista ne mora biti autoput. Motoput sasvim uredno potpada pod tu istu definiciju:
 
Ово је омиљена играчка за наше дежурне лептир-мастиљаре, који живе за овакве тренутке. Сада могу да издоминирају своју школу форме изнад суштине. ФОРМА ИДЕАЛЕ.
 
Ово је омиљена играчка за наше дежурне лептир-мастиљаре, који живе за овакве тренутке. Сада могу да издоминирају своју школу форме изнад суштине. ФОРМА ИДЕАЛЕ.
Suština je da nikad nisi ni mogao da se provezeš od petlje Beograd, preko Gazele, do petlje Bubanj Potok sa 120 km/h (poštujući propise) a ova kategorizacija to samo dodatno potvrđuje.

Suština se uopšte nije promenila. Kao što je već mnogo puta pisano, voziće se tuda isto kao i do sad. Sad se samo forma malo bolje uskladila sa suštinom.
 
Могао си од Змаја до аеродрома, и ка Новом Саду, и ка Шиду.

Имам осећај да Весић калдрмише Газелу, да би се писало: "Па ни досад није могло брзо да се вози у шпицу, а и ван шпица - то је 500 метара, разлика је 12 секунди између 80 и 50 км на сат..."

Заправо, сигуран сам да би било то :)
 
E, sad si me matirao...

Faking tvrdoglavost sa doskočicama i ebeni srpski mentalitet što ga tvore.

👆

Tebi izgleda treba posebna tema za deonicu od Zmaja do Aerodroma. Sasvim je u redu da se i tu uspori, obzirim na intezitet saobraćaja. Kao što napisa drugi forumaš:

ČItao sam da je 100 km/h najoptimalnija brzina na autoputevima, odnosno da nudi veću protočnost.
S obzirom da je taj deo sada dosta frekventan i ima logike da bude 100 km/h.
Kad se ranije vozilo od aerodroma ka centru, bilo je ograničenje 120 i svi guraju da voze što duže tih 120, pa čak i posle Zmaja, iako je ograničenje kod Zmaja već spušteno na 100. Onda se taman svi uspore, dok određena grupa gura 100 na onoj deonici kod/posle Geneksa gde već počinje 80.

A i u suprotnom smeru ima smisla ne zaletati se od zmaja jer se pravi gužva kod isključenja za Aerodrom kao i kod petlje Beograd gde se sad uliva i saobraćaj sa obilaznice u punom kapacitetu.
 
Нема смисла, јбг, никаквог: профил аутопута кроз равницу, правац, све чисто ко дан - да је било потребе да се смањује на 100, могли су и пре да смање. Али нису, јер није било потребе.
 
Preklasifikacija iz autoputa u motoput ima jedino smisla ako će celom dužinom od Dobanovaca do Bubanj Potoka da urade potpuno novu horizontalnu signaliziju, gde će biti 3 vozne trake, širine 3,25 m umesto postojeće dve širine 3,75 m i zaustavnom trakom. U suprotnom, preklasifikacija je obično pranje para kroz zamenu saobraćajnih znakova iz zelenih u plave i nije postojala nikakva potreba za tim.
 
Izgradnjom obilaznice deo koji pominješ više nije najvažniji ex autoput u zemlji.
 
Preklasifikacija iz autoputa u motoput ima jedino smisla ako će celom dužinom od Dobanovaca do Bubanj Potoka da urade potpuno novu horizontalnu signaliziju, gde će biti 3 vozne trake, širine 3,25 m umesto postojeće dve širine 3,75 m i zaustavnom trakom. U suprotnom, preklasifikacija je obično pranje para kroz zamenu saobraćajnih znakova iz zelenih u plave i nije postojala nikakva potreba za tim.
Slažem se. Trebalo je odmah da bude motoput (odmah plave table) i da sad samo ostane motoput. Al bi bilo još gore da sad nisu menjali table samo forme radi.

A ko zna, možda i urade 3 vozne trake u nekom momentu.
 
Gde može da se nađe ta klasifikacija autoputeva u Srbiji po "važnoći" i koji su kriterijumi za određivanje "važnoće"?
Evo ovde:

Aman, iza Zmaja pa pored aerodroma do Dobanovaca nije 'kroz grad', nego je vangradska deonica (naseljeno mesto Beograd počinje u naselju Bežanijska kosa, ima i znak) i najvažniji autoput u zemlji.

Klasifikacija po Pantografu. Pošto sam njemu i odgovorio.
 
Soping centar od aerodroma do bubanj potoka : podzemni parking , setaliste sa granitnim kockama , umesto gazele kafici i stari savski most , a na autokomandi nova kula Beograd
 
Vrh