Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Dve slike sa dve različite strane Moto-puta.Prva pre skretanja za aerodrom,glavna tema novi putokaz na plavoj podlozi a sporedna novi asfalt u preticajnoj traci.Između preticajne i vozne trake je visinska razlika par cm.Imam utisak da će se sređivati i vozna traka.Inače rekonstruisano je sve do petlje Dobanovci.

Druga slika znak za Moto-put na izlasku iz O.Brigada.

Samo mali komentar u vezi svega ovoga,retko to činim pa k'o velim da kažem i ja nešto za televiziju.
Ne vidim neku veliku poentu preimenovanja auto-puta kroz Bgd u moto-put.
Ako je bezbednost u pitanju (komitet za bezbednost u saobraćaju,Okanovića i Vujanića treba zabraniti zakonom pošto sve što rade čine suprotno od logike) što reče neko pre mene,ovo neće ni za milimetar promeniti naše navike vožnje na auto/moto-putu samim tim ni povećati bezbednost.
Ako je sve ovo urađeno da bi se uvela žuta traka( koliko znam na auto-putu to zakonski nije izvodljivo) ne vidim uopšte potrebu uvođenja iste.Autobusi uglavnom koriste servisne trake i sva stajališta su im van glavnog puta osim ispod mostarke petlje a taksiji mogu i onako sa ostalima u dve trake.
Ako je ovo urađeno zato što je neko mislio da će tako smanjiti gužvu to ne bih ni komentarisao jer mu automatski treba oduzeti pravo da odlučuje išta u vezi saobraćaja (a možda i uopšte).
Dakle dolazimo na kraju do jedinog logičnog razloga(ne kažem i opravdanog) a to je da se kratkoročno marne neka lova od zamene svega u vezi imena ovog puta a dugoročno da se naplaćuju kazne kada neko razvrti 120km/h posle Zmaja ka aerodromu I kad već pomenuh tu deonicu,kako nikome od ovih genijalaca ne pade na pamet da ostave auto-put od Zmaja prema petlji Dobanovci (priča o industrijskog zoni nema veze pošto bi i ona imala servisnu saobraćajnicu ili bi bila kao i već postojeće u Novim Banovcima ili kod Šimanovaca).
 
Mislim da ovo ima veze i sa ozakonjenjem onih divljih izlaza posle Zmaja do aerodroma. Svakako je ulica na kojoj je maksimalna brzina 100 km/h većeg kapaciteta od one u kojoj se vozi brže. Neće u krajnjoj meri to nešto mnogo promeniti vozno vreme. Cilj je svakako i napraviti obilaznicu atraktivnijom jer je i više ograničenje brzine na većem procentu deonice. Ovako kada stranci vide da nije zeleni znak, manja je verovatnoća da će skrenuti tuda, a trenutno ima stranaca koji voze pravo kroz Beograd.
 
Masovno će se kršiti propisi; malo ko će voziti 100 tuda, ili neće gotovo niko (vidi: Most na Adi). To nikad nije dobro. Sa aspekta pravne sigurnosti nije dobro, a ni sa saobraćajnog: to je nama put za aerodrom; izuzetno neefikasna i kružna drumska veza sa Novim Sadom dodatno se produžuje.

Tranzit je veoma skromnog obima u poređenju sa saobraćajem koji za odredište ima Beograd. Ovo je, zapravo, najvažnija deonica puta u zemlji (što opterećenje i pokazuje). Izlazni smer odavno je opravdano proširiti za jednu traku - i tek onda je 100 km/h apsurd.

Sramotna uključenja kao ono kod Autokomerca ostaju problem i ovako.
 
Poslednja izmena:
Inače, table ka aerodromu su pogrešne, jer je novom uredbom i taj patrljak od M11 (motoput kroz grad) do aerodroma kategorisan kao motoput M12 (što je po meni besmisleno, ali uredba je uredba). Na skretanju sa M11 ka aerodromu su postavljene table za prestanak motoputa, a na ulasku na M11 sa aerodroma su postavljene table početak motoputa. Takođe putokazi ka aerodromu su prikazani belom bojom, a trebaju plavom biti pošto je u pitanju motoput M12.

Meni se čini da je firma koja proizvodi table dobro zaradila na ovome, a i da će opet dodatno zaraditi kada budu menjali table na skretanju za aerodrom koje nisu u skladu sa novom kategorizacijom.
 
Inače, table ka aerodromu su pogrešne, jer je novom uredbom i taj patrljak od M11 (motoput kroz grad) do aerodroma kategorisan kao motoput M12 (što je po meni besmisleno, ali uredba je uredba). Na skretanju sa M11 ka aerodromu su postavljene table za prestanak motoputa, a na ulasku na M11 sa aerodroma su postavljene table početak motoputa. Takođe putokazi ka aerodromu su prikazani belom bojom, a trebaju plavom biti pošto je u pitanju motoput M12.

Meni se čini da je firma koja proizvodi table dobro zaradila na ovome, a i da će opet dodatno zaraditi kada budu menjali table na skretanju za aerodrom koje nisu u skladu sa novom kategorizacijom.
Табла је беле боје зато што је одредиште у градским улицама/некатегорисаним путевима. Мотопут престаје пред аеродром и даље су обичне улице. То им је логика обележавања која ми се и не свиђа баш. Негде има смисла, а негде нема. Исто као и за Београд центар, све беле табле.
 
Табла је беле боје зато што је одредиште у градским улицама/некатегорисаним путевима. Мотопут престаје пред аеродром и даље су обичне улице. То им је логика обележавања која ми се и не свиђа баш. Негде има смисла, а негде нема. Исто као и за Београд центар, све беле табле.

Da, ali Beograd centar je gradska ulica čim se izađe sa M11 na kojem je tabla, a ovde između aerodroma i M11 ima M12 po novoj kategorizaciji, bez gradskih ulica između. Dakle sled je M11->gradska ulica->Beograd centar, a za aerodrom je M11->M12->aerodrom, s obzirom da je M12 do samog parkinga na aerodromu. Prilikom obeležavanja motoputa M11, motoput M12 nije uzet u obzir, iako su oba tu kategorizaciju dobili istom uredbom.

I opet, ponavljam, besmisleno mi je da je taj patrljak do aerodroma motoput, ali ako već jeste tako, onda treba da se obeleži tako.
 
Табла за аеродром је беле боје јер се тако означавају објекти, делови насеља и сл., нема везе са М11/12.
 
Члан 43.

Боја основе знакова за вођење саобраћаја је:
1) зелене боје за знакове на аутопуту;
2) плаве боје за знакове на мотопуту;
3) жуте боје за знакове на осталим путевима;
4) беле боје за знакове чије је одредиште одређени објекат, садржај или део насеља.

Правилник о саобраћајној сигнализацији: https://pravno-informacioni-sistem.rs/eli/rep/sgrs/ministarstva/pravilnik/2017/85/1/reg
 
Ovo i treba da bude moto-put a ne autoput. Nemojte uvek da na sta god se uradi ici pricom ,,ovde se neko dobro nakrao". Neko jeste uzeo dobre pare, ali ovaj put ova izmena ima smisla iz mog ugla.
Uostalom kakav je to bio autoput kada je maksimalna brzina bila 80 na vecem delu kroz Beograd?
Ajde malo pozitive.
 
Nikad nije ni trebalo da autoput ide kroz cenrar grada. To je bila jedinstveno debilna sitiacija. Dobro se setiše da to isprave nakon toliko decenija. To što smo se mi za tih decenija navikli da je to tako, je već druga priča.

Eto sad imamo motoput kroz BG sto i ima vise smisla i u skladu je sa trenutnom situacijom.

Kad ce preimenovanje teme?
 
Тачно, у духу погубног аутомобилистичког урбанизма краја 60их и почетка 70их и сиромаштва градског буџета за пројекте смо добили аутопут кроз град и монструм петље, уместо да је још тада урађена обилазница па макар у полу профилу па после ширена по етапама, а да је град добио градски мост, и булевар са трамвајем на траси аеродром-Студењак-Сава центар-Газела-Мостар-Аутокоманда-Медаковић. Са трамвајском пругом на тој траси би решили већину кретања унутар града преко Саве, те би фокус метроа могао бити на кретањима из периферија јужно од Саве ка центру града.
 
Nikad nije ni trebalo da autoput ide kroz cenrar grada. To je bila jedinstveno debilna sitiacija. Dobro se setiše da to isprave nakon toliko decenija. To što smo se mi za tih decenija navikli da je to tako, je već druga priča.

Eto sad imamo motoput kroz BG sto i ima vise smisla i u skladu je sa trenutnom situacijom.

Kad ce preimenovanje teme?
Aman, iza Zmaja pa pored aerodroma do Dobanovaca nije 'kroz grad', nego je vangradska deonica (naseljeno mesto Beograd počinje u naselju Bežanijska kosa, ima i znak) i najvažniji autoput u zemlji.
 
Nije šija nego vrat. Preimenovali iz autoputa u motoput, neka firma uzela dobre pare za zamenu tabla iz zelenog u plavo, a sve ostalo isto.

@zlatnidecko @v0tk@men Voleo bih da mi kažete šta se konkretno promenilo prekategorizacijom iz autoputa u motoput, osim što je od Dobanovaca do Zmaja brzina spuštena sa 120 na 100 km/h.
Ništa se osim toga nije promenilo. Baš zato nije vredno tolike kuknjave. Od Zmaja do Dobanovaca će se voziti 20 km/h sporije (ko poštuje ograničenje naravno…ko sad vozi tuda 150 vozice i dalje). Zaista veliki problem.
 
Inače se slažem, niko živ neže poštovati to ograničenje u tom delu... niti je to ograničenje po sadašnjem stanju stvari opravdano, niti je nebezbedno voziti brže!
Slažem se. Ja i inače vozim shodno uslovima puta i brzinu prilagođavam gužvi/intenzitetu saobraćaja, vremenskim prilikama (padavine, magla, led), i sopstvenom psihofizičkom stanju (da li sam umoran, pospan ili sam u full-u), i ograničenja brzine za mene imaju samo informativni karakter, a ne nešto čega se držim kao pijan plota. Tako će biti i na ovoj deonici.
 
Pričate o razlici od 48 sekundi, odnosno da li se vozi 120 ili 100 km/h. Dužina je od petlje Beograd do petlje Zmaj negde oko 8 km. Dajte molim vas. :rolleyes:
Ja mislim da onda treba da bude 80, jer je to još samo dodatnih 48 sekundi, ukupno 96, šta je to, minut i po :)

To je, inače, klasičan sofizam, uči se u srednjoj školi.
 
ČItao sam da je 100 km/h najoptimalnija brzina na autoputevima, odnosno da nudi veću protočnost.
S obzirom da je taj deo sada dosta frekventan i ima logike da bude 100 km/h.

Mogla bi da se uradi gimnastika, od 6 do 20h 100 km/h, a u ostalim časovima da brzina bude 120 km/h.
 
Vrh