Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

... Ne mogu da zamislim sebe kako vozim 50 ili 80 na tom putu u doba dana kada nema nikakve gužve, čak ni kada zaista budu zaustavne trake pretvorene u vozne. Samo nam još fale biciklisti i ostali egzibicionisti koji bi bespotrebno gušili saobraćaj i činili vožnju opasnijom.
Uglavnom je i sada ograničenje 80km/h.
Verovatno će me mnogi ispljuvati, ali sam 100x maštao o tome da iza Mostara ka jugu postoji semafor koji bi u špicu otvarao pojedine pravce.
Ovo stani kreni je smrt za žice i životnu sredinu. O lamelama, plivajućem zamajcu i kočnicama da ne mislim.
Lepo brate, čekaš minut, dva, pa i 3, pa onda voziš ko čovek 50km/h.

Isto je i kod Sava centra, Arene, Autokomande i na Konjarniku.
 
Jesi li ti siguran da možeš da pretpostaviš dokle bi se u tom slučaju otegla kolona i stani-kreni sistem vožnje? Da li do Pećinaca ili do Sremske Mitrovice (bilo je u Kini npr. i mnogo dužih kolona)?

Da se ostavimo malo autoputa...
 
Да, али шта ћемо са Газелом? Да доградимо још по један мост узводно и низводно - хоће ли то да се ради?

Газела је таква каква је и то је то. Ту се не може много учинити осим саградити још један мост у BGH2O и проширити овај постојећи код још увек БАСа. Само да планери нису саградили највишу зграду у Београду на најлогичнијем правцу за нови мост Булевар Зорана Ђинђића - Николаја Кравцова.
 
Ма, све се може кад се хоће... Разматрали су као опцију (теоретску) пре 10-15 год. ширење аутопута за по две траке по смеру и проценили (потценили, рекао бих) то на 200 милиона евра, и дали су предност градњи УМП-а. Гледао сам упоредне табеле. Сад, УМП-а бити неће... а неће бити ни ширења аутопута :) Победила је у симулацијама увек присутна опција "Не радити ништа".

Регулација протока је могућа варијабилном ценом путарине током дана, а зрела технологија препознавања таблица то омогућава. Ипак треба неки градски прстенчић, да постоји бесплатна опција а да није Остружница. Предлажем денивелисани Т6, тунел испод горњег шпица Аде, тунел до Раковице и даље (побољшаном) трасом СМТ-а.
 
Poslednja izmena:
Ово не треба ширити већ треба "сузити" у корист трамваја, бици стазе и зелене тампон зоне. Само тако ова градска артерија од најнепријатнијег полудивљег дистопијског потеза може постати крштен градски булевар достојан човека.
 
Утопија није одговор на дистопију, никад била. Ако ћемо да истерамо саобраћај из те рупе, а да га нагурамо у улице, велики смо посао урадили.

Уосталом, Београд би се распао, тако да је то незамисливо. Аутомобил ће преживети леве фанатике.
 
Ovaj autoput kao i Prokop su tu i ništa ih neće ukloniti. Parola dete se rodilo, valja ga ljuljati. Nego, hajde da vidimo kako možemo najbolje da upotrebimo ovaj bivši auto-put sada kada je i formalno samo grad Beograd nadležan za njega, a ne republička vlast.
 
Spominje se u definiciji potpune kontrole pristupa.
Pokusaću jos jednom da objasnim svoje misljenje i necu vise diskutovati u ovom pravcu jer je vise nego ocigledno da smo se udaljili od teme.
Opet krecem od toga da tumačim striktno po zakonu:
ako definicija autoputa kaze da nema ukrstanja u nivou, da postoji potpuna kontrola pristupa koja uključuje denivelisane raskrsnice( rampe i najmanje dva nivoa- u mom postu iznad) onda sam stava da pojedini delovi autoputa kroz BG po slovu zakona to i nisu.

Neko je stava da se autoput pretvara u gradsku saobracajnicu, a moj je stav da takav autoput ( koji po mom mišljenju to malo jeste, a malo i nije) treba u potpunosti pretvoriti u gradsku saobraćajnicu sa tri trake po smeru.

Ps. Od skoro je od Autokomande ka Dušanovcu postavljena tabla koja označava tri vozne trake ( samim tim po definiciji autoputa to vise nije autoput jer nema zaustavnu traku).

Povodom uredbe o kategorizaciji državnih puteva odnosno to da je ukinut autoput kroz Beograd evo jedna nebulozna izjava takozvanog stručnjaka za bezbednost saobraćaja, koja je kao jaje jajetu slična mišljenju iz citata člana ovog foruma od jula meseca 🤔
(busted)

 
Јбт, да ли је ово могуће. Овај тип, пглу као ћускија, овде је саговорник за нешто? Ми смо четврторазредна земља, смеје нам се рог Африке.
 
Apsolvirali smo odavno da nije autoput, sada se samo to konstatovalo od strane nadleznih ustanova.
 
Утопија није одговор на дистопију, никад била. Ако ћемо да истерамо саобраћај из те рупе, а да га нагурамо у улице, велики смо посао урадили.

Уосталом, Београд би се распао, тако да је то незамисливо. Аутомобил ће преживети леве фанатике.
Nema niceg utopijskog u krstenom bulevaru 2+2 sa tramvajskim basticama i bici stazom. To je u smislu drumskog saobracaja skoro isto sto imamo i sada. Samo je zaustavna kaput, odrziv javni prevoz in.
 
Stvarno mislite da ce neko graditi neke stambene komplekse na 10 metara od "bivseg autoputa"? Doduse nista me nebi cudilo, al ko bi iole normalan uzeo tu stan, tu je buka 24h/365 dana u godini, da ne spominjem prasinu. A ne znam i gde bi se gradilo, gde ima mesta za neku gradnju.
 
Ali Gangula dobija još 30m prostora pored za gradnju. Umesto 40, sada je zaštitni pojas tek 10m.
Država može da upravljanje i održavanje prenese na Grad.
Da mu damo ideju.

Nek doda još par traka umesto zelenih površina..😂?

To će sigurno rešiti gužvu na isključenju Dušanovac i Autokomanda.
 
Stvarno mislite da ce neko graditi neke stambene komplekse na 10 metara od "bivseg autoputa"? Doduse nista me nebi cudilo, al ko bi iole normalan uzeo tu stan, tu je buka 24h/365 dana u godini, da ne spominjem prasinu. A ne znam i gde bi se gradilo, gde ima mesta za neku gradnju.
Ne mislim da je to moguć scenario ali videćemo...
 
Što se traka tiče, jedino što će se desiti je da će ukinuti zsustavna, a da li će je pretvoriti u žutu ili regularnu treću, videćemo. O nekom proširenju, nema ni govora. Naći će oni načina da iskoriste taj novooslobođeni prostor tik uz put, ako im dotle ne doakamo.
 
Зачарани круг. У неком тренутку се мора престати са стимулисањем колског саобраћаја и ставити јавни превоз у први план. Центар града је добар пример. Једноставно нема паркинг простора и заправо наши најбогатији суграђани, махом ајти-евци који раде у центру, сви редом иду превозом, тротинетом или бициклом на посао.

Па ако могу они може и обичан свет. Остаје наравно проблем периферије али свакако не бих ишао на реконфигурацију аутопута док се бг воз и и јавни превоз са трамвајима на челу не доведу на употребљив ниво.
 
Аутопут није добар коридор за развој јавног превоза пошто је на различитим висинама од терена успут. Апсолутно сва стајалишта су са степеништима. Можда би неки адекватнији развој саобраћаја био да се бивши аутопут у потпуности подреди аутомобилима, а да се на паралелним саобраћајницама (Булевари Зорана Ђинђића и Милутина Миланковића, Кнеза Александра Карађорђевића, и у Устаничкој) да потпуни примат јавном превозу. Е сад, проблем је непостојање два моста (М.Миланковића-Кнеза Александра и у продужетку Зорана Ђинђића), као и јаче саобраћајнице која би спојила мост низводно од Газеле са Устаничком, мада би ту могла алтернативна веза преко Савског трга-Немањине-Славије-бул.Ослобођења.
 
Пошто је већ денивелисана траса ми бисмо имали супер ефикасни лрт по средини тог коридора Студентски град-Арена-Прокоп- Аутокоманда у првој фазо а потом да се спашавају несрећне калуђерице и кумодражи крацима те линије. Да смо исто урадили по траси почупане пруге уместо линијског парка имали бисмо две одличне независне лрт линије за 100ак милиона евра.
 
Теоретски би и могли да поставимо стубове на разделно острво и туда пустимо ЛРТ, једино би прелазак Саве био споран, мада то може да се искомбинује са трасом старог железничког моста, плус да заобиђе Мостар а покрије и Прокоп па после њега натраг на аутопут.
 
Ja zaista mislim da je priča o izgradnji pored auto-puta kroz Beograd (za mene će to uvek biti auto-put) prenaduvana.

Realno, gde može da se gradi tako nešto?
realno je da nema mnogo prostora (na NBG), medjutim tamo gde ima (NIS pumpa kod arene, blok 34, kod FDU-a) zamisli koliko je to dodatnih hiljada kvadrata kada ne moraju da odmaknu 30 metara od AP, a da ne pricamo nekih manjih varijanti kao sto su lokali preko puta arene, kako nesto moze gotovo svuda da se ubaci.
Ne zaboravi, pricamo o ekipi koji bi stavila gondolu na Kalemegdan, rusila most, GZS bez metroa koji ide iz nigde kroz nista do Mirijeva, gradila (zaduzila se za) nacionalni stadion pre svega drugog sto nam treba, oBrezuje i sece zdravo drvece.... (ma ima idotluka ne zna im se broj)
 
Vrh