Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Урадио сам нека мерења на сателитским снимцима:

Ширина једне коловозне траке на аутопуту кроз Београд је углавном 11,50 метара, а ширина саобраћајне траке 3,75 м. Осим на Газели/Мостару, где је ширина саобраћајне траке 3,25 м.

Ситуација око Газеле се на жалост не може мењати због ограничавајућег фактора ширине мостовске конструкције. Оно што бих ја урадио на свим осталим местима је да од Змаја до Ласте иду комплет три саобраћајне траке ширине 3,25 м (ограничење брзине 80 км/ч), уз проширење коловоза за 2 метра у страну на местима укључних/искључних трака, како би стала додатна четврта трака за укључивање/искључивање.
 
Урадио сам нека мерења на сателитским снимцима:

Ширина једне коловозне траке на аутопуту кроз Београд је углавном 11,50 метара, а ширина саобраћајне траке 3,75 м. Осим на Газели/Мостару, где је ширина саобраћајне траке 3,25 м.

Ситуација око Газеле се на жалост не може мењати због ограничавајућег фактора ширине мостовске конструкције. Оно што бих ја урадио на свим осталим местима је да од Змаја до Ласте иду комплет три саобраћајне траке ширине 3,25 м (ограничење брзине 80 км/ч), уз проширење коловоза за 2 метра у страну на местима укључних/искључних трака, како би стала додатна четврта трака за укључивање/искључивање.
Ја бих мало другачије. Сматрам да ширење профила у смеру ка Газели није сврсисходно, јер би додатно оптеретило већ преоптерећен мост (уско грло) у јединици времена. Али, зато, од Газеле ка излазима из града - да, као што си написао, 3+3 (између Мостара и Аутокоманде, колико год да је проширење могуће). Такво асиметрично проширење би требало да побољша проток.
 
Mene brine da ovo ne bude izgovor da sada neko ko je dobar sa vlasti može dobiti uključenje za svoj servis-kladionicu-kafić direktno na autoput. Jer eto pobogu sada se priča da ćemo maltene moći šetati po autoputu. Ovaj grad ima pristojnu vezu istok-zapad samo zahvaljujući ovom auto putu. Ne bi me čudilo i ovde da pucamo sebi u noge i da na potezu između recimo Medaka i Bežanije imamo isto zadovoljstvo vožnje kao na primer između Rakovice i Mirjeva.
 
Вероватно ће нешто тако да буџе на Душановцу и даље ка плавом мосту.
 
Аутоперионице, сервиси, вулканизери, ресторани, брзе хране, аутосалони, технички прегледи...
Да има логике, ова сад нова саобраћајница паралелна са бившим аутопутем иза Аутокоманде ишла би скроз до плавог моста и ту би били такви садржаји.
 
Znači, jedna sezona baljezganja na temu 'autoput postao gradska saobraćajnica' (expert Božović isprednjačio - srećna je majka zemlja kad ima tako pametnu decu) danas je završena - gradska saobraćajnica je postala motoput M11. Čestitamo!

Okanoviću, šta čekaš, nema tvojih misli odonomad? I trotinet ima motor; može li se s njega na Gazelu? Oooj, Oko-okano?
 
Trenutni auto put kroz grad ni ne ispunjava moderne standarde auto puteva u vidu širokih petlji, dugačkih uzlazno izlaznih traka itd. Na gazeli imaš praktično direktno uključenje bez trake za ubrzavanje što je apsolutni no go za autoput. Tako da je ova degradacija na moto put praktično potvrda stanja na terenu koje važi godinama.
 
Ја бих мало другачије. Сматрам да ширење профила у смеру ка Газели није сврсисходно, јер би додатно оптеретило већ преоптерећен мост (уско грло) у јединици времена. Али, зато, од Газеле ка излазима из града - да, као што си написао, 3+3 (између Мостара и Аутокоманде, колико год да је проширење могуће). Такво асиметрично проширење би требало да побољша проток.

Има логике.

Иначе, инфо од вечерас и јутрос - знак за аутопут још стоји. Међутим, почели су да постављају неке нове жуте табле, са градским одредиштима у оквиру белих поља. По томе испаде да није ни мотопут, него обичан државни пут. На једној табли на Газели стоји одредиште "Главна станица Београд Центар" (или нешто слично). Толико ме је збунио натпис, да нисам ни до краја појмио шта пише.
 
Žuta tabla za Prokop je već neko vreme tu..
(obratiti pažnju na desnu stranu.)

DSC_2986.JPG
 
То су на дан отварања Прокопа прелепили новим ознакама. Жута боја је била због путоказа за Обреновац (ДП 26). Мењаће те табле, то је само привремено решење које су морали на брзину да одраде због Вође.
 
Svakako je pogrešno - bulevar se zove FranšeA d'Eperea. U srpskom jeziku se i ime i prezime menjaju po padežima. U narodu ustaljeno Franš je tek katastrofa.
 
Daj bože da se i prezime čita tako.
Ali to ime bulevara postoji jedno 90 godina, možda i 100.
Drugi bulevar na NB je postao Arsenija Čarnojevića negde oko 1990. i 300 godina seoba.
Za Stefana Prvostefana nisam siguran.
 
Vrh