Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Ja bi prosto ukinuo ceo autoput kroz Beograd i uz odredjene modifikacije proterao tuda gradsku zeleznicu.
Реконструисати га по угледу на крштен градски булевар:

2+2 друмске траке стандардне ширине + трамвајска баштица + двосмерна бициклистичка стаза

По могућству формирати дрворед између друмског и трам дела. Свакако додатно озеленити постојећи укоп.

Никакви тунели, мостови и остале превазиђене аутомобилске дистопије. Транспорт људи у Београду мора да буде задовољство а не изазов и свакодневна доза стреса. Ми сваким даном виђамо погоршање психичког здравља свих суграђана и један од кључних фактора који доприноси томе је управо овакав јавни превоз и саобраћај.
 
То звучи лепо, али су петље спорне и за трамвај и за бициклистичке стазе.
 
Петље одличне за прве бициклистичке денивелације у овом делу Европе. :)
 
Проширити аутопут на 5+5 трака, изградити побочне везе (УМП, СМТ) - изместити колико је могуће аутомобилског саобраћаја на саобраћајнице пројектоване за то и истовремено га умирити у градском ткиву.

А не трамваји и бицикли по аутопуту, а вишак кола на улице.
 
Друга слика нема везе са конкретним случајем.

Примена друге слике на конкретан случај, штавише, значи мање градских улица као на другој слици (јер спојени судови).
 
Формирање једне градске улице дакле булевара, значи мање градских улица?!

Друга слика у комбинацији са постојећим денивелацијама би била савршенство јавног транспорта, ефикасности и допринос екологији.

Прва је само генерисање додатних аутомобилских дневних путовања, деградација урбаног ткива и екологије града, а самим тим и психичког здравља људи. Прва је град од 18 милиона становника иначе и једина је таква саобраћајница у том граду. Београду са својих 1,1мил становника у урбаном насељу није потребно тако нешто
 
Не, није потребно; боље је да половина тих кола крену у Теразијски тунел...

А, да, сви ће прећи у јавни превоз... и на бицикле.

Утопија има да нас спасе од дистопије ко и досад.
 
Број корисника јавног превоза се у ових аутомобилских 15 година смањио за 10%. Јавни превоз у нестајању мора да је апсолутни приоритет а проширење аутопута кроз град (који ту не би смео ни бити након завршетка обилазнице) у друштву које убрзано клизи ка америчком катастрофалном начину транспорта је нешто најгоре што нам се може десити.

Чак и у САД видевши куда то води неки градови руше аутопутеве кроз град.
 
Та "катастрофа од америчког транспорта" уопште не важи за градове са стагнантним бројем становника - какав ће, узгред, ако већ није, убрзо постати и Београд - свака статистика показује да се у таквим америчким градовима најмање додатног времена троши у шпицевима, много мање него у Европи. Раштркани мегаполиси попут ЛА са нама немају никакве везе (а можда има помало "европски" Фриско, који, према медијским извештајима, под влашћу екстремних левичара, убрзано пропада - сасвим сам склон да поверујем како то следи солидном броју европских градова који следе те глупачке агенде; хвала лепо што се мене тиче).

Београд не може да постане, никад, амерички град, све и да хоће. Али градски аутопутеви, наравно, нису резервисани за Америку, пошто их нпр. Беч има два. А Београд нема градски кружни прстен (добро, Беч нема ни ванградски)... који има углавном сваки други град. Сужавање аутопута кроз Београд значи колону до Пећинаца и петком до Сремске Митровице.

Треба, дакле, тежити да поправимо што се може, а функционалност аутопута кроз град можемо да поправимо додавањем сервисних трака; као прво - пошто УМП тунела од 3 км сигурно бити неће да одмени ту деоницу - на најкритичнијем месту, од Мостара до Аутокоманде. То значи да се откупи парцела од Аутокомерца и ако још од понекога треба. И наравно, петља на Душановцу, па све остало. Идеално би било да после са обе стране Газеле доградимо по две сервисне траке (ту може и тротоар и стаза за бицикле), град би продисао. Не би било преке потребе за сервисним тракама, али нажалост, петље су преблизу једна другој, крајња десна трака на Газели у ствари је зона преплитања.

Ово ће се брзо схватити, чим прве јесени постане јасно да "нови градски булевар" остаје паралисан у поподневном шпицу упркос отварању обилазнице. Уосталом, у документима на којима су радили стручни људи - од којих су неки и вишедеценијски гласни пропоненти бициклизма и одрживог превоза - пише све шта ће се дешавати и шта треба да радимо. И дешава се - али не радимо.
 
Autoput kroz samo treba optimizovati da ima što manje zastoja. Zastoji su loši u svakom pogledu, pogotovo ekološki.
Treba uraditi studiju šta je moguće sa što manje para.
Najjeftinije je uvesti aktivnu kontrolu saobraćaja a ako mora i semafore.
Prihatljivije je stajati 2 ili 3 minuta na semaforu nego ići stani kreni.
Sužavanjem postojećih traka je moguće oformiti tri trake.
Razmotriti tokove saobaćaja na petljama.
Itd.
Autoput kroz grad je nešto što prilično dobro funkcioniše. Bez njega bi grad stao.
A metro sutra da počnu da kopaju neće biti gotov za 10 godina. Do tada mora narod da ide.
 
Број корисника јавног превоза се у ових аутомобилских 15 година смањио за 10%. Јавни превоз у нестајању мора да је апсолутни приоритет а проширење аутопута кроз град (који ту не би смео ни бити након завршетка обилазнице) у друштву које убрзано клизи ка америчком катастрофалном начину транспорта је нешто најгоре што нам се може десити.

Чак и у САД видевши куда то води неки градови руше аутопутеве кроз град.
smanjuje se jer je sranje i jeftinije ti je da vozis krs od 500 evra i stignes 50% brze nego da blejis u sugavom gspu. Gradsko jezgro treba izgledati kao prva slika i treba oplemenjivati alternativne vrste transporta, a ne da svi idemo kolima. Neke saobracajnice poput autoputa treba prosiriti odnosno optimizovati i time smanjiti pritisak na alternativne gradske pravce. Idealno je graditi garaze na obodima urbanih delova i time smanjiti broj vozila u gradksom jezgru
 
Autoput kroz samo treba optimizovati da ima što manje zastoja.
Управо то. Добро пројектован пут у профилу 3+3 би лако истрпео оволики број возила (примери: солунски Ринг роуд и бечка Зидост тангента). Код нас су петље преблизу и једино решење је смањење броја улаза/излаза, а то се може само доградњом сервисне саобраћајнице, као код Арене, или ово ново, још неотворено, иза Аутокоманде.
 
Потребно је направити нормална искључења на Вождовцу после Аутокоманде као и паралелни булевар са јужне стране аутопута попут Устаничке.
 
Šta je smešno? Sa sve gužvаma na Gazeli, tamo se zbog odsustva stajališta i semafora ostvaruje srednja brzina 20-30km/h u najgorem špicu. Jedino u užem i širem centru Beograda, gde su zone i nemaš gde da parkiraš, ovakav kakav je javni prevoz je nužno zlo. Posledično je jako puno biznisa i trgovine otišlo na Novi Beograd. Odnosno, opadanje javnog prevoza, uz selektivno širenje drumske mreže sve više vuče biznis ka drumu.

Normalni gradski planeri ne rade napamet nagle prelaze tipa ukidanje autoputa ili želeničke stanice milionskog grada. Za prelazak Save su nam sada dominantna sredstva autobus i kola, a taj drumski par će vući više od pola čak i ako nam sa neba padne metro Zemun-Zvezdara. Tek nakon nekoliko decenija dosta ozbiljnog rada može se desiti da šinski prevoz i bicikl preuzmu većinu, ali čak i tada, smenjenje kapaciteta i kvaliteta kretanja kolima se ne treba ubijati na glavnoj tranzitnoj mreži uključujući autoput, već unutar stambeno-poslovno-trgovinsko-turističkih zona.
 
Poslednja izmena:
Juce su popravljali rupe i udubljenja od Zmaja (oko 17.30) pa redom ka gradu. Sve bi to bilo u redu da nisu radili u vreme kada svi idu sa posla. Oko 20-21h su zatvorili dve trake pre iskljucenja za Hitnu pomoc. U svakom trenutku iza njih je bila ogromna guzva.

Stvarno ne razumem ko im izdaje radni nalog u to vreme?!
 
Mislim, možemo da se spridamo sa ljudima na trotinetima na autoputu do sutra ali poenta je da to niko ne radi zato što voli već zato što je u nekom trenutku procenio da mu je alternativna ruta toliko lošija da mu se rizik i neprijatnost isplati. Pešačke i biciklističke veze su u nekim delovima grada toliko loše da će ako se nešto ne promeni u budućnosti ovoga biti sve više.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Vrh