Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

autoput 16-09-22.jpg


izvor: FB
 
Da malo ozivim temu sa sjajnom pricom koju Amerikanci sada realizuju.
Pogledajte resenja.

Ročester je jedinstven primer realizovane "društvene osvete bahatom razvoju putne mreže u urbanim sredinama", i to pod specifičnim okolnostima.

Većina urbanih autoputeva u SAD građena je u drugoj polovini 20. veka kada je praktikovan institucionalni rasizam pri izradi urbanističkih planova. Prilikom trasiranja rutinski su izbegavana "belačka" naselja (ustvari gde god su pokušali nailazili su na otpor, čuvena rupa I-710 u Pasadeni je najpoznatiji primer) uz istovremeno ignorisanje očuvanja ambijentalne celine afroameričkih. Gradilo se brzo i (za njihove prilike tog doba) jeftino prosecanjem koridora prostim uklanjanjem blokova u nizu što je dovelo do cepanja crnačkih četvrti. Za razliku od Beograda (Dušanovac je posebna priča jer je ostao nerazvijena kasaba) i Madrida tamo su rutinski vršili ekvivalent rušenja svih blokova između Makenzijeve i Njegoševe da bi proterali autoput na otvorenom jer tu eto nisu živeli Amerikanci evropskog porekla.

A nesreća američkih gradova svakako jeste sprawl koji nikako ne ide ni uz kapacitetne železnice ni uz bulevare sa tramvajskim bašticama omeđene kozjim stazicama, tako da im to može uspeti dugoročno samo pažljivo planiranom "vašingtonizacijom" (regionalni metroi sa transit-oriented projektima, autoputevi na periferiji), i to samo u većim aglomeracijama. Rochester, not so much.
 
Mogu da razumem kritike na račun toga što previše ljudi danas uvaljuje dupeta u automobile pa parališu ceo grad, i sebe i druge koji ne koriste automobile.
Mogu da razumem stav da je bilo bolje umesto autoputa kroz BG napraviti veliki bulevar na njegovom mestu (humaniji i pristupačniji), a s druge strane izgraditi obilaznicu.
Ali ono što ne mogu da razumem jeste isčuđavanje ljudi zašto je u prirodnoj dolini (prirodna skoro celom dužinom od Bežanijske kose do Bubanj Potoka) napravljena saobraćajnica. Zašto je uopšte stavljen kolovoz bilo koje vrste. Ne razumem, šta bi kritičari drugo napravili? Linijski park (inače jedna od najvećih gluposti moderne obesti) Red tržnih centara? Galerije, u rupi? Pozorišta? Kolonadu fabrika?


Ono što treba da bude predmet kritike nije postojanje saobraćajnice kroz dolinu od istočnog do zapadnog Beograda, nego što je urađena tako da bude autoput i što na potezu od Autokomand do Bubanj Potoka, na 20 km razdaljine, ima svega 3 prelaza preko/ispod njega, a od toga su 2 kržljava i samo 1 iole normalan. E to je ono što ubija Beograd saobraćajno, pored još mnogih drugih faktora (npr naklonost guzice da se uvali u auto, čast izuzecima koji putuju baš daleko ili žive u satelitskim mestima). A ne postojanje saobraćajnice Bežanijska kosa - Bubanj potok u prirodnoj dolini.
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez

Dodao bih da je kolateralna šteta izazvana zauzećem glavnog drumskog koridora na osi Istok-Zapad na neprimeren način "privremenim" (čitaj poluvekovnim) trasiranjem puta IA reda širokog profila 2+2 sa zaustavnim trakama i mestimičnim lateralnim servisnim saobraćajnicama iz prostog razloga što profil nije u potpunosti iskorišćen za protok pri smanjenom ograničenju od 80km/h.

Povećanje kapaciteta je teoretski moguće, međutim jasno je da se nakon odlaganja gradnje obilaznice profila IA prilikom realizacije privremene trase o tome nije ni razmišljao. Tako sada imamo niz prepreka u vidu stubova na medijanu, te nadvožnjaka bez stubova sa premalim rasponima. Kako li će taj koridor bez rušenja postojećih mostovskih konstrukcija da pretvore u kršten gradski autoput, to samo Bog sveti zna.
 
Potrebna je servisna saobracajnica Sava centar - Most gazela i servisna saobracajnica Mostarska petlja - Autokomanda i da se postojece trake uklope bez zaustavne trake i da se ukine autobus na mostaru a da se on preseli / ukine u servisnu saobracajnicu
time bi se dobio put sa 3 trake + servisna saobracajnica koja ne dozvoljava ukljucenja / iskljucenja na svakom delu autoputa , prostora ima trebala bi hitna pomoc da se malo prekopa , par pasarela pesackih da se izmesti , i kod bipa oduzeti parcele wv za servisnu saobracajnicu mislim da je ovo izvodljivo
 
Kao prvo, servisna saobraćajnica od Mostara do Autokomande. UMP-a od Topčidera do autoputa biti neće (tunel od 3 km), autoput će morati da se širi. Ne na 8, nego na 10 traka (3+3, plus 2+2 servisne je adekvatan profil). To znači i dogradnju još dva mosta tik uz Gazelu.

Sasvim objektivno, svi drugi saobraćajni projekti u Beogradu, osim Dušanovačke petlje i trasa UMP-a i SMT-a koje se nadovezuju upravo na autoput, neuporedivo su manje značajni. Tu uključujem i prokleti metro - gradski autoput koristi više ljudi sa više putničkih kilometara nego što bi ukupno imale dve metro linije.

Nažalost, od svega ćemo dobiti samo Vesićevu 'unutrašnju obilaznicu'.
 
Grad se u svakom slučaju suočava sa sve većim problemima, htela to vlast da prizna ili ne. Sve današnje nedaće posledica su buma 70-ih neispraćenog razvojem saobraćajne mreže (i drumske i šinske). Umesto da se držalo paralelnog principa razvoja došlo je do nedoslednosti odabirom neadekvatnih zamena za stopirane projekte. Tako se od mreže autoputeva i kapacitetnih šinskih sistema spalo na jedan 2+2 levak bez kilometra metroa, a od grandioznog tramvaja dobili smo grandiozan autobus. Sada smo prisiljeni da sve to postignemo sa manjim budžetom jer su komunisti olako vršili diverziju sredstava na druge prioritete.

Sad se treba postaviti pitanje da li je uopšte vredno budženje levka u mini 401 ili jednostavno proširiti mrežu izgradnjom paralelnog tunela trasom BKA-BNT-Ugrinovačkom, poduženjem i denivelacijom UMP i SMT uz spajanje sa Ibarskom i T6 (koje bi takođe bile u sklopu iste, potpuno denivelisane)?

Dodavanjem dve trake nećeš mnogo postići, posebno ako uzmemo u obzir da se glavne trake ulivaju u problematične servisne sa autobuskim stajalištima i skučenim uključenjima na svakom ćošku s prezagušenih raskrpetlji (semaforski sistem pravi domino efekat sve do denivelisanih traka). Ako tome dodamo češće zastoje i na pravcu usled izostanka zaustavnih mi smo onda u ozbiljnom problemu sa opravdanjem ulaganja.

Sa druge strane imamo alternativu fragmentacije uz značajno povećanje kapaciteta na nivou grada. Ispod Bulevara bi opet imali 3+3 u tunelu, kao i u Blokovima, Žarkovu, Kanarevom, Kumodražu. Jedino što mislim da bi bilo pametno uraditi jeste tunelska veza autoputa kod Deligradske sa autoputem Vojvode Mišića (nastalim potpunom denivelacijom deonice Čukarička Padina-Mostar) sa direktnim produženjem do Vilsonovog ili čak do Sava Centra u vidu obilaznice oko Gazele (oko koje više nema mesta za mostove niti za njihove pristupe).
 
Ja bi prosto ukinuo ceo autoput kroz Beograd i uz odredjene modifikacije proterao tuda gradsku zeleznicu.
 
Ja bi prosto ukinuo ceo autoput kroz Beograd i uz odredjene modifikacije proterao tuda gradsku zeleznicu.
Razumem dobru nameru i sam sam apsolutno preferiram javni prevoz i železnicu ali ovakvi neozbiljni predlozi ne doprinose konstruktivnoj diskusiji na forumu. Gde da se počne objašnjavati sta sve ovde nema smisla?
 
To sve sto pricate je super, ali jedino resenje je metro.
Ja licno do posla nikad ne bih isao autom i trazio parking po 15-20 minuta (ako imam srece) da postoji metro od Zemuna do Kneza Milosa. To ce valjda biti linija 2, ako se ikada izgradi. Postoji bus, slazem se, ali nije pouzdan uopste i kad sve saberem, trenutno mi je najbrze autom uprkos trazenju parkinga.
 
Таман да се премости клисура између КЦС и Прокопа и Душановац да буде једна целина опет.
Nije izvodljivo celom dužinom, zato što se jedan deo od autoputa ka Vojvode Stepe, spušta / penje do samog autoputa.
 
Нисам мислио да износим свој став поводом аутопута, али кад сам видео гомилу смелих и немогућих предлога, ево и мог: тунел на изласку из Бг код Малог Мокрог Луга.
Много велика висинска разлика за данашње појмове.
 
Moj megalomanski predlog bi bio resenje nalik resenju iz Barcelona-e:
-Ukupavanje da krene kod zmaja (Apis me za ....)
-Novi 2 etazni most (Double gazelle bridge ))- za strucnjake prava poslastica - ipak ima tu dosta saobracajnica da se poveze sa obe strane sa dobrom visinskom razlikom
-Ukupavanje sve do laste sa druge strane.
-Autokomanda da se razveze u normalanu raskrsinicu bez pumpi, cvecara, uklanjanje ama bas svih objekata izmedju Tabanovacke i Trise Kaclerovica, Objekti od OS Vojvode Misic, pa sve do Tramvajskih sina,
- Cela desna strana trenutne saobracajnice kad se ide prema Nisu od Autokomande do Mol-ove pumpe zasluzuje bar neki plan da se to pretvori i nalik gradskoj sredini!
 
Нисам мислио да износим свој став поводом аутопута, али кад сам видео гомилу смелих и немогућих предлога, ево и мог: тунел на изласку из Бг код Малог Мокрог Луга.
Много велика висинска разлика за данашње појмове.
Тунел је био у плану док се градио ауто-пут кроз Београд, али се одустало због високих трошкова.
 
Moj megalomanski predlog bi bio resenje nalik resenju iz Barcelona-e:
-Ukupavanje da krene kod zmaja (Apis me za ....)
-Novi 2 etazni most (Double gazelle bridge ))- za strucnjake prava poslastica - ipak ima tu dosta saobracajnica da se poveze sa obe strane sa dobrom visinskom razlikom
-Ukupavanje sve do laste sa druge strane.
-Autokomanda da se razveze u normalanu raskrsinicu bez pumpi, cvecara, uklanjanje ama bas svih objekata izmedju Tabanovacke i Trise Kaclerovica, Objekti od OS Vojvode Misic, pa sve do Tramvajskih sina,
- Cela desna strana trenutne saobracajnice kad se ide prema Nisu od Autokomande do Mol-ove pumpe zasluzuje bar neki plan da se to pretvori i nalik gradskoj sredini!
И у Хамбургу је било слично решење, али се одустало. Негде имам и цртеже тог решења.
 
Moj megalomanski predlog bi bio resenje nalik resenju iz Barcelona-e:
-Ukupavanje da krene kod zmaja (Apis me za ....)
-Novi 2 etazni most (Double gazelle bridge ))- za strucnjake prava poslastica - ipak ima tu dosta saobracajnica da se poveze sa obe strane sa dobrom visinskom razlikom
-Ukupavanje sve do laste sa druge strane.
-Autokomanda da se razveze u normalanu raskrsinicu bez pumpi, cvecara, uklanjanje ama bas svih objekata izmedju Tabanovacke i Trise Kaclerovica, Objekti od OS Vojvode Misic, pa sve do Tramvajskih sina,
- Cela desna strana trenutne saobracajnice kad se ide prema Nisu od Autokomande do Mol-ove pumpe zasluzuje bar neki plan da se to pretvori i nalik gradskoj sredini!
Последње 2 тачке решавају толико проблема.
 
Vrh