Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

То је и мени пало на памет, бар од Змаја па кроз Београд, али од тога не може ништа да буде док обилазница не профункционише, јер аутопут мора да има зауставну траку.
 
Koliko je meni poznato zaustavna traka nije obavezna jer ni neki delovi autoputa kod Kragujevca (a ni na AP od Graca do Beča) nemaju zaustavnu traku. Zaustavna traka je stalna praksa ali nije uslov. Inače, autoputom se vozi 130 - 160, da li može toliko da se prodje kroz Beograd? Šta će zaustavna traka u samom centru grada? Inače, mogu da promene autoput u brzu cestu ako je već do tehnikalija. Ograničenje ionako nije kao na autoputu. Kako se sve to radi u Srbiji bojim da će do obilaznice proći još 10 godina a posle će čekati dok AP opet ne istrune pa kada krene nova rekonstrukcija tek će onda razmišljati o trećoj traci.
 
stranac":2063dj0d je napisao(la):
Što ovaj AP kroz grad ne prošire na tri trake u svakom smeru kada već rade rekonstrukciju? Treba samo zaustavnu traku uklonuti i to je to. Ako to sada ne učine prilikom rekonstrukcije onda neće nikada a 2+2 kroz grad sa oko 2mil stanovnika je bedno i jadno. Gazela je ionako 3+3 a postoji dobar deo kod Kaluđerice koji je isto tako 3+3. Je li stvarno teško od prve petlje (Čelebovića?) pa do Bubanj Potoka uraditi transformaciju zaustavne trake?
Gazela jeste 3+3 s tim da je zamisljena da 2+2 trake idu pravo s autoputa 1+1 sa drugih pristupnih saobracajnica. Tako da bi nam onda trebala Gazela 4+4.

Ali generalno da, potrebne su 3 trake. I da ima taj deo blizu Bubanj potoka gde postoje 3 trake i tu zapravo nema zaustavne.
 
Аутопут код Крагујевца није аутопут, него, што би наш народ рекао, expressway (претпостављам да је исти случај и са тим путем у Аустрији?). Тако може и са аутопутем кроз Београд да се уради (баш као што кажеш, ни ограничење није 120, а не 130-160!), али нешто сумњам да ће се одрећи назива "Аутопут" тек тако (ко ће га знати зашто...). А ако сматраш да ће до обилазнице проћи 10 година, велики си оптимиста... А ни не верујем да ће ни тад размишљати о трећој траци. Неки људи, једноставно, немају смисла за неке ствари, а раде их.

Највећи проблем су ту, уствари, укључења на мост. Ту сама конструкција има 3 траке, тако да је проблем да буде 3+3 (зато што су ставили 3+3 на мост, има проблема при укључењу, нарочито из правца Јурија Гагарина, зато што нема траке за убрзавање).
 
a tek kad bi se setili da stave izolaciju od buke na delu autoputa kroz grad prilikom ove rekonstrukcije :violina:
 
A zasto je potrebna adaptacija na 3+3 kada se i danas zaustavna koristi kao normalna? Zato sto je malo uza? Pa samo prilikom stampanja razdelnih traka, nek celu sirinu smera podele jednako i eto vam 3+3 jednake trake.
Uostalom, zaustavna bi se verovatno od Konjarnika pa do Zmaja na NBG pretvorila u zutu traku tako da nam je opet svejedno, sto znaci da bi 3+3 postojalo, od Bubanj potoka do Konjarnika, i od Zmaja do Surcina, a realno, na tim deonicama i ne treba. Ceo predlog mi se cini besmislenim, jedino ako niste mislili na 1+3+3+1, odnosno prosirenje za jednu traku u oba smera? E, to je onda u redu, jer obicno "zvanicno" pretvaranje zaustavnu u normalnu, je u praksi vec odavno odradjeno....
 
Proširivanje na 3+1 ne bi mnogo toga donelo. Najveća smetnja protoku je gazela, gde ima mnogo učešljavanja saobraćaja, a gde ima učešljavanja, tu se protok ubija. Dodatna traka bi samo napravila još goru situaciju, krkljanac u 3 trake. Setite se univerzijade, kada su bili zatvoreni prilazi gazeli i kod mostara i kod sava centra, a za noramalan saobraćaj su bile otvorene samo po dve trake. Verovali ili ne protok saobraćaja je bio isti, ako ne i bolji. Jednostavno, nije bilo učešljavanja.
Dok se gazela ne proširi na 5+5, nema poente širiti autoput.
 
Ma nek zavrse obilaznicu do bubanj potoka makar i bit ce bolje,mada kada gledam i ovaj smt i sve to ce olabaviti opterecenje.U principu ne bih menjao nista na gazeli i slicno ali moraju ostali mostovi i putevi da se zavrse,znaci do 2021,imam strpljenja to je samo 10 godina :)

Понедељак, 19. април 2010.
Град Београд - Комисија за планове Скупштине града Београда

Јавни увид нацрта плана детаљне регулације Ибарске магистрале
Kомисија за планове Скупштине града Београда, на седници одржаној 06.04.2010. године, утврдила је Нацрт плана детаљне регулације Ибарске магистрале од улице пилота Михајла Петровића до аутопутске обилазнице, део општине Чукарица и део општине Раковица, са Извештајем о стратешкој процени утицаја предметног Плана на животну средину, и на основу члана 50. Закона о планирању и изградњи (“Службени гласник РС”, бр. 72/09 и 81/09 исправка)

оглашава

ЈАВНИ УВИД
НАЦРТA ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ИБАРСКЕ МАГИСТРАЛЕ
ОД УЛИЦЕ ПИЛОТА МИХАЈЛА ПЕТРОВИЋА ДО АУТОПУТСКЕ ОБИЛАЗНИЦЕ,
ДЕО ОПШТИНЕ ЧУКАРИЦА И ДЕО ОПШТИНЕ РАКОВИЦА,
са извештајем о стратешкој процени утицаја Плана на животну средину

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1387809
 
zaffa":29fvex0t je napisao(la):
a tek kad bi se setili da stave izolaciju od buke na delu autoputa kroz grad prilikom ove rekonstrukcije :violina:
Sa zdravstveno/ekoloske strane to je super, ali meni se nikako ne bi svidelo da vidim izolacione zidove duz autoputa na potezu npr od SC do Bezanije. Nekako bi mi to naruzilo NBG. Zidovi su OK od Autokomande npr pa do pumpe na vrhu gore, i/ili od Bezanije do areodroma.

BTW, AP kroz BG treba da izgubi statu AP-a, realno. Uz ogranicenje nod 80kmh, autoput gotovo nigde nije ogradjen. Samo cekam da neko dete sa loptom izleti sa parkinga ispred onih dugackih zgrada na NBG na autoput. Pre neki dan negde gore kod Merkura covek pretrcava citav AP sa sve kesama u rukama. Strasno.

Sto se trece trake tice, moguce je, ali kako onda napraviti bezbednosno sigurne uplive sa npr petlji kod Arene, ili bilo kog drugog ukljucenja? Mislim, moguce je, ali tu treba posla i posla (da se prosiri AP na tim delovima gde su ulazi/izlazi, itd)...
 
najbolje bi bilo da urade po 4 trake od ostruznice do ulaska u beograd. Tu ima mesta i taman bi se lepo spojilo sa onim prosirenjem sa vec postojecih 4 trake na cukarici prema sajmu.
 
Samo da izvestim da je već neko vreme zatvoran kompletan pravac od dobanovačke petlje do aerodroma, i da je asfalt već skinut, a ljudi i mašine naveliko rade.
 
GOJE":qhkidjrl je napisao(la):
Samo da izvestim da je već neko vreme zatvoran kompletan pravac od dobanovačke petlje do aerodroma, i da je asfalt već skinut, a ljudi i mašine naveliko rade.
To se zove aktuelna informacija!
 
Зидови пред аутопута не морају да буду ружни и нарушавају естетски неки део града, напротив они могу бити по мени и доста лепи. Кроз Бг је потребан зид целом дужином, што због несавесних пешака, што због смањења буке. Могу бити делом и стаклени, и у некој боји, или са неким графитима, сликама (не знам колико је то дозвољено због могућности одвраћања пажње возачима)...
 
U Hrvatskoj su zidovi drveni, i po sebi imaju raznorazne šarene slike, odnosno oblike - tipa kvadrat, krug, trougao, crta, pa za sto metara isto, ili neka kola sa cvetićima avionima i brodovima. Nije previše napadno, a razbija monotoniju. Problem sa staklenima bi bilo pranje. :) Takođe, mislim da to ne bi bilo neophodno celom dužinom, jer je na Novom Beogradu ukopan, a na desnoj strani delom takođe - eventualno od BIP-a, pa do Laste sa desne strane (strana ka Banjici).

edit: Kod ukopanih delova te bi barijere verovatno negativno uticala na drveće i šiblje u okolini, koje u principu lepo izgleda svuda, i zadivljujuće opstaje u odnosu na ostale delove Beograda.
 
Zimzelene puzavice (ili kamo sreće bambus) i kraj priče. Najlepši i najjednostavniji način da se reguliše buka, čisti vazduh koliko može, i odmara oči vozača...
 
Ambassador":3n2yb6wl je napisao(la):
U Hrvatskoj su zidovi drveni, i po sebi imaju raznorazne šarene slike, odnosno oblike - tipa kvadrat, krug, trougao, crta, pa za sto metara isto, ili neka kola sa cvetićima avionima i brodovima. Nije previše napadno, a razbija monotoniju. Problem sa staklenima bi bilo pranje. :) Takođe, mislim da to ne bi bilo neophodno celom dužinom, jer je na Novom Beogradu ukopan, a na desnoj strani delom takođe - eventualno od BIP-a, pa do Laste sa desne strane (strana ka Banjici).

edit: Kod ukopanih delova te bi barijere verovatno negativno uticala na drveće i šiblje u okolini, koje u principu lepo izgleda svuda, i zadivljujuće opstaje u odnosu na ostale delove Beograda.
To drvo su prvo poceli da koriste Madjari, ali posle par sezona istruli i propadne.

Slovenci koriste vise sorti...

mtn_protihrupna_ograja.jpg


trt00601-vn25_resized.jpg


Untitled-1.1160325080.jpg


A2-grosuplje-081012-1.jpg
 
Ставимо стаклене на она места где пролазници, возачи имају нешто да виде :) а тамо где је поглед мало мање леп дрвени или шта год :) Мени се нпр свиђа зид који се налази код рафинерије нафте при уласку у Беч, мислим да је сив са наранџастим крајевима, не изгледа лоше. Али стаклени су убедљиво најбољи, само то треба одржавати...
 
Мислим да најпре морамо да размислимо о томе шта домаћи сакупљачи секундарних сировина највише преферирају. Претпостављам да би се они определили за бакарне плоче, јер се једноставно демонтирају и најскупље су по килу.:cool:

Без обзира што ограде итекако имају своју функцију, мислим да њихово постављање на потезу Сурчин-Бубањ Поток треба одложити за неку даљу будућност. Први разлог је новац који нам је у овој оскудици потребан за ургентније ствари, а други је проста чињеница да ће се аутопут кроз Београд ипак за пар година претворити у градски булевар, Булевар Арсенија Чарнојевића како му и само име каже. Треће, од улаза у Земун до Бежанијске Косе пут пролази кроз шуму, а од Б. Косе до Газеле кроз сасвим лепо формиран зелени појас. Много би лепше и здравије било формирати исти такав појас са обе стране саобраћајнице на потезу од Газеле до Плавог Моста. :kafa:
 
Ti zidovi sluze da smanje buku i zagadjenje, i koriste se u selima (odnosno mirnijim i cistijim mestima), da ne bi iritirali zivotinje i zagadjivali useve i baste. Kroz grad stavljati zidove da bi se smanjila buka i zagadjenje , je prosto besmisleno. Uostalom, auto-put kroz Bg je predvidjen kao Bulevar, odnosno brza saobracajnica a zaista ne znam u kojim to gradovima stavljaju zid na Bulevare. Pa zamislite zid na bilo kom Bulevaru u Bg-u......idiotski.
 
stf":npigw6n0 je napisao(la):
Ti zidovi sluze da smanje buku i zagadjenje, i koriste se u selima (odnosno mirnijim i cistijim mestima), da ne bi iritirali zivotinje i zagadjivali useve i baste. Kroz grad stavljati zidove da bi se smanjila buka i zagadjenje , je prosto besmisleno. Uostalom, auto-put kroz Bg je predvidjen kao Bulevar, odnosno brza saobracajnica a zaista ne znam u kojim to gradovima stavljaju zid na Bulevare. Pa zamislite zid na bilo kom Bulevaru u Bg-u......idiotski.
Predvidjen kao Bulevar? Kojim se to bulevarom vozi 80 km/h (u praksi 100 km/h) 100% denivelisano? To sto se zove Bulevar, to mu je samo formalno ime...da se nekako odredi adresa objektima na autoputu.

I da, zidovi oko autoputa kroz grad su zapravo vrlo cesta pojava. I uopste nije besmisleno, naprotiv vrlo je smisleno, i buka je glavni razloga, a takodje i bezbednost.
 
Vrh