Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Oslo? Cisto, uredno, skromno, malo i dosadno. Beograd je za njega Metropolis. Pre par godina je direktor beogradske kancelarije Norvegian People Aida bukvalno gorko plakao kad je morao da se vrati u rodni grad.

Bec? Nalickan, sredjen i neinteresantan. Preostale dve prestonice iz austrougarskog razdoblja, Prag i Budimpesta, daleko su zanimljivije od njega.


@P.a.u.L.i.
Stariji sam od tebe i imam drugacije iskustvo. Bio sam jako kritican prema Beogradu, ali sto sam vise putovao, sve sam vise shvatao njegovu velicinu i prednosti. I veruj mi, sve vise ga postujem. Uz sve mane, on je jedan od najzanimljivijih gradova u Evropi. Raznovrsniji je, temperamentniji i otvoreniji od vecine onih koji tebi imponuju

Ja sam u posotvima o "nehigijenskim naseljima" koristio termin "favele", ja se zalazem za ekspresno uklanjanje onih koje se nalaze na udarnim mestima, ali sam itekako svestan licemerja onih (ne kazem da si to ti) koji s jedne strane pljuju po ruznoj slici, a kada neko - poput Djilasa - pokusa da resava problem, dignu dreku ko odran jarac: "Fasizam!!!"
 
Neverovatna kolicina prazne price... Nekada Bicirg a sada Ser ne prestaje da se gnusa svega sto je vezano za njegovu Domovinu (barem kaze da je njegova). A mi, ostali, ne mozemo da se nacudimo odakle sve to dolazi, i ova tema se pretvorila u psihoanalizu svetskog putnika kome Srbija lici na septicku jamu Evrope... Prazna prica... :)
 
sizif":u9da5naj je napisao(la):
@P.a.u.L.i.
Stariji sam od tebe i imam drugacije iskustvo. Bio sam jako kritican prema Beogradu, ali sto sam vise putovao, sve sam vise shvatao njegovu velicinu i prednosti. I veruj mi, sve vise ga postujem. Uz sve mane, on je jedan od najzanimljivijih gradova u Evropi. Raznovrsniji je, temperamentniji i otvoreniji od vecine onih koji tebi imponuju
Do istog zaključka sam i ja došao i upravo je to poenta koju provlačim iz posta u post. Što više putujem i različitih ljudi upoznajem sve više cenim svoj grad, svoju zemlju i svoje sunarodnike. Da nisam otišao dalje od Beograda (kako mi mladi gospodin spočita ranije) verovatno bi moja retorika bila nalik njegovoj, sve bi mi bilo ružno, prljavo, odvratno, puno mana. I ne, ta retorika nikako nije dobronamerna kritika, ni u ludilu.

No, ne treba ni to osuđivati jer definitivno neke stvari dolaze sa godinama i iskustvom i čovek mora sam iskusiti neke stvari kako bi spoznao šta je dobro a šta loše. Analizirajući samo svoj primer, došao sam do zaključka da je neverovatno koliko sam samo puta promenio stav, viđenje i mišljenje po jednom te istom pitanju u periodu od 20-30 godine. Iako deluje malo, tih 10 godina su ključne za psihički razvoj individue. Današnji post-adolescenti veruju da mnogo toga znaju i mogu, u naponu svoje životne snage, ali će ih život dovesti na pravo mesto zasigurno.

Hoću da kažem, verovatno sam i sâm imao slične stavove kao P.a.u.L.i. u njegovim godinama (ne mogu sa sigurnošću da tvrdim, ne sećam se, ali je vrlo verovatno) ali me je život naučio da nisam u pravu. Dajmo mu šansu, sam će vremenom spoznati neke stvari i uravnotežiti svoje stavove i sisteme vrednosti. :kk:
 
^^Izvini Vracar ali ti si upravo taj koji ga toliko osudjujes. Ukoliko neko tako misli nek misli ima pravo na to. Ko si ti na kraju krajeva da nekome govoris sta je pravilno i kako treba da se misli. Meni je malo dosta prica tipa "vidi ovoga sta govori o MOM gradu". Ja Beograd volim najvise na svetu ali isto tako imam pravo da kazem ovo mi je grozno ovo mi se ne svidja. Rasprava je totalno prazna ja se u tome slazem jer se ne govori o sustini.
 
Milance":149fhtrf je napisao(la):
^^Izvini Vracar ali ti si upravo taj koji ga toliko osudjujes. Ukoliko neko tako misli nek misli ima pravo na to. Ko si ti na kraju krajeva da nekome govoris sta je pravilno i kako treba da se misli. Meni je malo dosta prica tipa "vidi ovoga sta govori o MOM gradu". Ja Beograd volim najvise na svetu ali isto tako imam pravo da kazem ovo mi je grozno ovo mi se ne svidja. Rasprava je totalno prazna ja se u tome slazem jer se ne govori o sustini.
Ne osuđujem ga uopšte. Jedno je kritikovati sa namerom da se nešto poboljša a sasvim drugo kritikovati samo da bi kritikovao (bacati "hejt" kako se to popularno danas kaže). Sa tim se ne slažem i imam pravo da reagujem na to. A govorim mu sa pozicije starijeg i iskusnijeg, kao nekog ko je prošao njegove (a i tvoje) godine i iz tog iskustva izvukao pouke.

A ti, ako ti je dosta priča i praznih rasparava jednostavno ih ignoriši. Sve na ovom svetu ima neki smisao, pa i sve ove diskusije i u njima učestvuju zainteresovani.
 
Pa evo Vracar ja sam stariji i iskusniji (cega bi to trebalo biti merilo) od tebe,i blize mi je P.a.u.L.i.-jevo razmisljanje od tvog.
Daleko od toga da je u Beogradu sve lose. U poredjenju sa drugim evropskim(i sire)gradovima nije sve na stetu Beograda.
Sta vise,u mnogim segmentima moze da se poredi sa mnogo ,,bogatijim`` gradovima od sebe.
Ono u cemu je Beograd katastrofalan je saobracaj,i nije to nikakvo bacanje hejta.To je cinjenica.Zadnjih par godina je najvise uradjeno na popravkama kolovoza sto je i normalno obzirom na situaciju 90-tih.Daleko je to jos od potreba.Citav gradski,prigradski,tranzitni... saobracaj je u poredjenju sa vecim(preko pola miliona)evropskim gradovima na samom zacelju.Gde su mostovi,obilaznica? Kakvi su nam prigradski putevi?Ne samo da nema metro,vec i ovo sto ima (autobusi,tramvaji,trolejbusi,ulicna signalizacija...)je u jadnom stanju.
Sta mislite kako ce i metro da nam izgleda 10-ak godina posle otvaranja?
 
danko68":fxgskfzi je napisao(la):
Ono u cemu je Beograd katastrofalan je saobracaj,i nije to nikakvo bacanje hejta.To je cinjenica.Zadnjih par godina je najvise uradjeno na popravkama kolovoza sto je i normalno obzirom na situaciju 90-tih.Daleko je to jos od potreba.Citav gradski,prigradski,tranzitni... saobracaj je u poredjenju sa vecim(preko pola miliona)evropskim gradovima na samom zacelju.Gde su mostovi,obilaznica? Kakvi su nam prigradski putevi?Ne samo da nema metro,vec i ovo sto ima (autobusi,tramvaji,trolejbusi,ulicna signalizacija...)je u jadnom stanju.
Sta mislite kako ce i metro da nam izgleda 10-ak godina posle otvaranja?
To što si gore napisao je bliže mom nego P.a.u.L.i.-jevom mišljenju.
 
Pauli, lepo je sto si proputovao i sve to, ali sada treba da sednes polako i nabacis par godina i sve to rezimiras...pluseve i minuse, zapad i istok. Ne gledaju se te zemlje isto sa 23 i sa 27, veruj! Tebi ne treba toliko iskustvo, koliko zrelost da pocnes da postujes Srbiju i sta bi ona mogla tebi da ponudi (naravno, ne zelim da sad pricas o poslu ili sl.stvarima), vise duhovno gledano. Isto tako, ovde niko nije protiv zapadnih zemalja jer one zaista imaju sta da ponude, tako da nemoj da zalazis u tu pricu. Ne znam koje si godiste, ali mi se cini da si mlad, zelen ali shvatices sta ti mi pricamo kasnije ali naravno sve to ide uz tvoje godine (ja sam prosla kroz to isto, kao i vecina zato i prastam mladima).
ps.od svih gradova u kojima si bio ili ziveo, najvise ces nauciti u Londonu..a tada ces poceti i da postujes nas ovde smrtnike. ;)
 
16-ти новембар 2009-те је био задњи пост на овој занимљивој теми, па сам је ја поново активирао 15-тог маја текуће коментаром о једној критичној деоници "аутопута кроз бг".

потом се огласио представник дијаспоре паули који нам опет запржи чорбу и посвађа све живо. мислим да су ове расправе у међувремену биле апсурдне и тотално ван поенте.

оно што сам ја приметио у претходних пар дана је то да се одједном ангажовала читава армија људи у зеленом који су косили траву поред аутопута, од аеродрома до уласка у град, нису ми били јасни уопште, нисам их виђао раније у толиком броју, пријатно сам се изненадио... мислим, лепо је изгледао травнати део између пута и жице, покупили су чак и ђубре. а онда се се сетих да су нам данас били у посети "пријатељи из америке"... :/
 
^^^ Ne znam, ti isti ljudi u zelenom su cistili i kosili travu ceo dan na Miljakovcu.. ne znam samo da li je Bajden dolazio u posetu nasoj toplani ili mozda domu zdravlja Rakovica... :)
 
Drobnjak:Sanacija "Gazele" neće stvoriti veće gužve

BEOGRAD, 10. juna (Tanjug) - Generalni direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak izjavio je danas da saniranje "Gazele", koje bi trebalo da počne odmah po izmeštanju nehigijenskog naselja, neće dodatno opteretiti saobraćaj na tom mostu.

Drobnjak je, međutim, istakao da će veće gužve izazvati rehabilitacija autoputa od Bubanj potoka do Surčina, koja će se izvoditi istovremeno.

Radovi na najfrekventnijem mostu u Beogradu, kojim dnevno prođe i do 180.000 vozila, neće biti izvođeni tokom trajanja Univerzijade, rekao je Drobnjak Tanjugu.

Prema njegovim rečima, u septembru bi trebalo da bude zatvorena jedna traka, dok je dvonedeljno potpuno obustavljanje saobraćaja u jednom pravcu predviđeno iduće godine, kada će petnaestak dana biti postavljan asfalt.

"'Gazela' neće biti problem, ali će znatno biti usporen saobraćaj zbog radova na rehabilitaciji autoputa od Bubanj potoka do Surčina, kada ćemo biti prinuđeni da zatvorimo jednu stranu, dok će saobraćaj u oba pravca ići drugom stranom autoputa", naglasio je Drobnjak.
Za to vreme će, dodao je on, od postojeće tri trake u jednom smeru biti napravljene četiri trake, kako bi se saobraćaj obavljao u svakom smeru u po dve trake.

Tokom radova, koji bi trebalo da budu potpuno završeni krajem iduće godine, biće izvršena "ozbiljna rehabilitacija mosta, kako u narednih 10-15 godina ne bi morali ništa više da radimo".

Drobnjak tvrdi da će biti menjano 2.000 tona armature. Biće skinuto 1.000 tona armature sa pešačke staze i postavljena nova, dok će u samom "trupu" mosta biti zamenjena armatura.

Drobnjak je upozorio da je "Gazela" u takvom stanju da je neophodno odmah početi sa njegovom rehabilitacijom. Preduslov za to je Akcioni plan za raseljavanje nehigijenskih naselja na teritoriji Beograda za 2009. godinu, koji je nedavno usvojilo Gradsko veće.

Kredit Evropske banke za obnovu i razvoj je davno obezbeđen, a izvođač radova na rehabilitaciji mosta biće austrijska firma "Štrabag", dok će domaća "Mostogradnja" biti podizvođač.

Beograd je jedna od retkih evropskih metropola kroz čiji centar prolazi autoput, pa i međunarodni Koridor 10.

Preko tog mosta danas u nekim intervalima za sat vremena prođe i do 10.000 vozila.

Stručnjaci upozoravaju da je 165.000-180.000 vozila, koliko dnevno prođe tim most, skoro četiri i po puta više od projektovane propusne moći od 38.000 vozila.

Gužve na tom mostu traju od ranog jutra do kasne večeri, posebno u špicevima.

Završetkom obilaznice oko Beograda trebalo bi znatno da budu smanjene gužve.
Izvor: Tanjug
 
јун 2009

IMG_0007.jpg
 
Btw, ima li mesta duz celog autoputa kroz BGD se on prosiri sa jos po jednom trakom s obe strane, tj. da bude 3 + 3 trake? I onako ljudi redovno koriste zaustavnu traku kao 3. traku. Gledajuci onako odokativno dok se vozim autoputem, rekao bih da ima mesta, mada mozda ne bas svugde?
 
Mislim da je tu usko grlo, uz Gazelu, i potez od Autokomande do Konjarnika. Tu su nikli mnogi prodajni objekti (npr. Forma Ideale i Novolux) tik uz autoput, što gasi nadu za bilo kakvo širenje istog.
 
Нису проблем објекти, они су сви на довољној удаљености да би могло да се изврши проширење. Проблем су надвожњаци и петље, они су прављени за садашњу ширину и било би потребно да се скоро сви руше и праве нови, тако да би цена била превелика...
 
Обилазница + метро и нема потребе за било каквим проширивањем...:D
 
Ko je bio tako pametan da provuce autoput kroz sam grad 70 tih proslog veka,ako se znalo da ce grad da se razvija i siri tom trasom,ili je postojao neki put koji je prethodio danasnjem autoputu???
 
trialin":1rzuvqx2 je napisao(la):
Ko je bio tako pametan da provuce autoput kroz sam grad 70 tih proslog veka,ako se znalo da ce grad da se razvija i siri tom trasom,ili je postojao neki put koji je prethodio danasnjem autoputu???
Postojao je stari put 1x1 sa veoma sličnom deonicom koji se gušio dok nije sagrađen autoput. Inače mislim da je to ma kolko vam čudno bilo jedan od najboljih urbanističkih poteza u BGD-u s obzirom da nema autoputa centar bi bio zagušen samo tako...
 
trialin":22vcdzzs je napisao(la):
Ko je bio tako pametan da provuce autoput kroz sam grad 70 tih proslog veka,ako se znalo da ce grad da se razvija i siri tom trasom,ili je postojao neki put koji je prethodio danasnjem autoputu???
ako se ne varam a mislim da ne onda je to nas frendli nejborhud Jovin :D
 
@igor

Ti bas hoces da nam on sedne na kicmu... :laugh:
 
moze da ima moju podrsku kada je metro u pitanju oko ostalog se ne bi bas slozili :dil:
 
Vrh