Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Mislim da su bukobrani potpuno nepotrebni. Oni kvare izgled autoputa i uže okoline. Putnici iz vozila na autoputu ne vide okolni pejzaž. Dovoljno je saditi drveće. U Češkoj sam video bukobrane pored magistrlnih pruga. Potpuno suvišno pošto moderni vozovi na modernim prugama ne strvaraju veliku buku. Bukobrani bi došli u obzir samo ako put ili pruga idu sasvim blizu stambenih naselja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388494#p388494:398krwlh je napisao(la):
dedinje » Ned Maj 29, 2016 1:19 am[/url]":398krwlh]Mislim da su bukobrani potpuno nepotrebni. Oni kvare izgled autoputa i uže okoline. Putnici iz vozila na autoputu ne vide okolni pejzaž. Dovoljno je saditi drveće. U Češkoj sam video bukobrane pored magistrlnih pruga. Potpuno suvišno pošto moderni vozovi na modernim prugama ne strvaraju veliku buku. Bukobrani bi došli u obzir samo ako put ili pruga idu sasvim blizu stambenih naselja.

Ne zovu se džabe bukobrani i imaju odlicnu svrhu i trebali bi kroz ceo auto put kroz Bg staviti bukobrqme zbog momenta smanjivanjem buke , zatvaranje prelaska ljudima van pasarele prolaze, sakrivanje nase najveće sramote (kaluđerice , malog i velikog m luga. , a i naravno jos lepse izgleda auto put .
 
20160522_143054.jpg
 
А бре Директоре могао си и у мало ситнијој величини да поставиш овај чланак :D . Што ниси поставио са могућношћу за увећање да може и да се прочита или да си поставио везу ка овом чланку. :kafa:
 
Колико сам разумео, сада српска фирма производи букобране..надам се да ће то допринети да се коначно појаве на нашим путевима..пре свега у Београду...пошто пројекат који је започет са хрватском фирмом тапка у месту већ...дуже време...



Нисам читао претходне постове..може да се брише ова моја порука..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388821#p388821:1y086wxp je napisao(la):
Bulbulderac17 » Pon Maj 30, 2016 7:02 pm[/url]":1y086wxp]Ovi bukobrani su vec postavjani na autoputu i u BG na obilaznici u pitanju je firma Unipromet Cacak

http://www.unipromet.co.rs/sr/index.html

inace izgledaju kao iz proslog veka...

srpski-prigusivac-za-autoputeve-koridor-10.jpg

srpski-prigusivac-za-autoputeve-2.jpg

srpski-prigusivac-za-autoputeve-3.jpg

srpski-prigusivac-za-autoputeve-4.jpg

Ajde postavi neke koji su kao iz ovog veka i koja je razlika izmedju njih sem estetske?
 
Prelisataj malo temu bilo je 1000 primera svih mogucih bukobrana. A mogao bi da prelistas i pravila foruma i da sem sto gusis sve moguce teme svojim postovima i ne citiras post koji je iznad tvog.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388898#p388898:1kwcrph2 je napisao(la):
Bulbulderac17 » Pon Maj 30, 2016 11:00 pm[/url]":1kwcrph2]Prelisataj malo temu bilo je 1000 primera svih mogucih bukobrana. A mogao bi da prelistas i pravila foruma i da sem sto gusis sve moguce teme svojim postovima i ne citiras post koji je iznad tvog.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sta me covece napadas, pitao sam te da postavis neke za koje ti mislis da su hajtek 21. vek koji su napredniji od ovih. Ja znam kakvi sve bukobrani postoje, al me zanima koji su to bolji bukobrani iz 21. veka i koji su napredniji kao sto rekoh posto ti znas ja ne znam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388689#p388689:hpbiaggh je napisao(la):
direktor » 30 Мај 2016 06:39 am[/url]":hpbiaggh]Politika jos nije izbacila na net
Политика, па у боји !
Можда само неки додатак уз дневне новине Политика. Иначе чланка је пренешен из Сат ревије од чика Алвирка.
 
Da politikin magazin je u boji dodatak nedeljom
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388494#p388494:2izjfjcs je napisao(la):
dedinje » 29 May 2016 12:19 am[/url]":2izjfjcs]Mislim da su bukobrani potpuno nepotrebni. Oni kvare izgled autoputa i uže okoline. Putnici iz vozila na autoputu ne vide okolni pejzaž.

Pejzaž podjednako privlači pažnju vozača kao i putnika. Pošto se na modernim autoputevima opušteno vozi 140-150 kmh, poslednje što je vozaču potrebno je da se zablentavi u neki prelep pejzaž. Tri sekunde nepažnje dovoljne su za tragediju.

Bukobrani imaju tu veliku indirektnu korist da eliminišu lošu naviku mnogih vozača da zveraju okolo umesto da se skoncentrišu na vožnju.
 
To zvuci logicno ali su istrazivanja pokazala suprotno. Zapravo se putevi cesto projektuju sa pejzazem u vidu, a vizura puta je jedan od kljucnih elemenata u projektovanju, do te mere da je regulisana tehnickim pravilnicima. Mozda fotografija vara ali ova poslednja izgleda kao da je na ivici pravila, sto je za autoput veliki promasaj. Pretpostavljam da je ipak po pravilima, ali bilo kako bilo, ove neprovidne rugobe vrlo nepovoljno uticu na psihu vozaca i to na duge staze(a pricamo o autoputu) moze napraviti problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389563#p389563:2crfio2u je napisao(la):
AleksandarGrf » 02 Jun 2016 10:47 pm[/url]":2crfio2u]Pretpostavljam da je ipak po pravilima, ali bilo kako bilo, ove neprovidne rugobe vrlo nepovoljno uticu na psihu vozaca i to na duge staze(a pricamo o autoputu) moze napraviti problem.

Da li boldovano znači da su se standardi pomerili ka providnim bukobranima? U Hrvatskoj npr. nisam video nijednu providnu sekciju, svi su neprovidni s tim da su vizuelno daleko privlačniji od ovih čačanskih.
 
@aleksandargrf

vizura puta nalazi se u tehničkim pravilnicima zbog sigurnosti (preglednost u zavojima i sl. ) nema veze sa pejzažem, bar nisam do sad vidio takav tehnički pravilnik, odnosno pravilo.

Vjerujem da je razlog zašto nema puno prozirnih bukobrana cjena. Viđam im samo u prostoru raskršća, na nadvožnjacima i sl.
Slažem se da su ovi Čačanski neugledni. Ako nekakav "trend" pri projektovanju prometnica postoji to je da se što bolje uklope u okoliš. Sa ovim limenim panelima radi se upravo suprotno, ali vjerovatno je presudila cjena i to šta su domaći proizvod.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389563#p389563:22rjuobf je napisao(la):
AleksandarGrf » Thu Jun 02, 2016 10:47 pm[/url]":22rjuobf]To zvuci logicno ali su istrazivanja pokazala suprotno. Zapravo se putevi cesto projektuju sa pejzazem u vidu, a vizura puta je jedan od kljucnih elemenata u projektovanju, do te mere da je regulisana tehnickim pravilnicima. Mozda fotografija vara ali ova poslednja izgleda kao da je na ivici pravila, sto je za autoput veliki promasaj. Pretpostavljam da je ipak po pravilima, ali bilo kako bilo, ove neprovidne rugobe vrlo nepovoljno uticu na psihu vozaca i to na duge staze(a pricamo o autoputu) moze napraviti problem.

Vizura kod puteva se ne odnosi na pejzaž, nego na preglednost (zaustavnu, preticajnu i sl.) i ukupnu preglednost (do koje daljine vozač može da shvati kakve krivine i prelomi ga čekaju). Vozač ni u kom slučaju ne gleda prirodu okolo. Na ovoj slici gore nije problem neprovidan bukobran, nego udaljenost na kojoj je postavljen, odnosno loše proračunata širina preglednosti (berme).

360580.gif


Da li boldovano znači da su se standardi pomerili ka providnim bukobranima? U Hrvatskoj npr. nisam video nijednu providnu sekciju, svi su neprovidni s tim da su vizuelno daleko privlačniji od ovih čačanskih.

Nisu. Kao i u svakom drugom aspektu građevinarstva, ne postoji najbolje rešenje, samo otpimalno za datu situaciju. Providni paneli su dobri jer omogućuju prostornu orijentaciju vozača i ne prave osećaj da si u tunelu. Međutim, skupi su za održavanje, problematični su u pogledu odsjaja sunca, i ograničena im je visina zbog problema sa rezonancijom talasa (zvuka). Ako su bukobrani dovoljno udaljeni od ivice puta, klasicni su sasvim dobri. U gradu je najbolje praviti kombinovan sistem - na svakih x metara neprovidnih se postavlja y metara providnih. Ako su paneli visoki ko da si u klisuri, onda se gornja trećina panela pravi od providnih materijala. Naravno, sve zavisi od para.

Bitno je smanjiti stres vozača, ali to je moguće i pravilnim izborom neprovidnog zida. Druga je stvar što naši postavljaju ovo limeno đubre.
2567.jpg


Edit: ...ali ako se već štedi na bukobranima, bolje i ovi proizvedeni u Srbiji nego neki drugi.
 
Ja nijednog trenutka nisam ni rekao da su pejzaz i vizura puta iz tehnickog pravilnika isto, ali jesu srodni, to je razlog pominjanja u istoj recenici.
I dalje stojim iza prve recenice gore. Pejzaz nije na prvom mestu niti moze postojati pravilnik za isti ali jeste jedna od stavki o kojima treba razmisljati. Vozac ne moze da ne gleda sve sto je ispred njega i veliko je opterecenje da se vozi izmedju dva nadvijena zida. Postavljanje vertikalnog zida na metar od ivice puta je nuzno zlo i treba ga izbeci ako je moguce.
 
Морам да мало карикирам. Испада да је најбоље за возача да вози у тунелу.

А ШТА ЈЕ СА СУВОЗАЧИМА ПУТНИЦИМА је ли и за њих добро да ништа не виде????
 
Druze ako volis da se vozis i da imas divne poglede lepo kupis kartu i na Voz pa lepo gledas predele .
 
Ko želi da uživa u vožnji ne ide autoputem već magistralnim i lokalnim putevima.

Autoput je brzi put retko kada je na autokarti obeležen kao "scenic road"
 
Ako stave limene bukobrane onda ih znamo da ih bas briga.

Odmah ce isti dobiti ukras u vidu švrljača, političkih plakata i poneki poster za koncert Seke, Zeke, Cece. Jos jedna ružna reklama za naš grad.

Staviti ovo

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
И провидни букобрани могу да се шарају и лепе плакатима.
 
Vrh