Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Pa drago mi je sto kazes da vecina zna da "ulaganje u drumsku infrastrukturu povlaci i veci broj vozila" ali nisam stekao takav utisak.

Sta treba da pomislim kad procitam 5 postova za redom od 5 razlicitih ljudi o tome kako treba autoput prosiriti :shock:
Da su ljudi svjesni da ce to znaciti vise vozila na ulicama? Ako su svjesni zasto se onda zalazu za sirenje autoputa?

Ja znam da je javni prevoz u losem stanju ali to ne znaci da treba odustati od njega i ulagati u automobilski prevoz.
naprotiv. Za jacanje javnog prevoza i drugih oblika kretanja sem automobilima, potrebno je automobilski prevoz uciniti "manje povoljnim i manje pozeljnim".

Na koji nacin to je sad posebna prica ali prvo i osnovno je odustati od razmisljanja kako je automobil i cesta i parking koji ga opsluzuju najbolji ili nedaj Boze jedini nacin da se zivi u gradu.

P.S.
kakvi faktori bi trebali ici u prilog jacanju automobilskog saobracaja, ako si to mislio reci?
 
Ја сам лично против аутомобилског концепта града, више у старом делу Београда него на Новом. И слажем се да ће већи капацитет друма повећати број возила на њему, али то је нужно зло зарад његовог нормалног функционисања, пошто је постојећа инфраструктура застарела и бројке су је надмашиле вртоглаво, посебно Газелу. Моје виђење јачања аутомобилског саобраћаја јесте што више денивелисаних укрштања и подземних гаража. И сматрам да треба ићи по "прстеновима", да се у најужој зони града што више дестимулише аутомобилски саобраћај у корист јавног превоза, пешака и бициклиста; да се направи што више паркинга на јачим терминусима и станицама јавног превозапо ободу централне зоне (park and ride), aли и да тај јавни превоз буде беспрекорно поуздан и брз, да људи не брину хоће ли стићи на посао на време и да не буде огромна гужва као на нпр. линији 33, а да се до тих терминуса изграде што боље саобраћајнице велике пропусне моћи које не би биле загушене у шпицу када људи крећу на посао и када се враћају са посла. Нпр. да неко из Сурчина дође колима до Тошиног бунара, паркира и БГ возом оде до Вуковог споменика на посао, или да неко са Звездаре паркира код Вука и БГ возом дође до Новог Београда на посао у булевар Милутина Миланковића. Број кола је толики колики је и људи имају потребе за одређеним кретањима у току дана својим колима. То треба посматрати као крвне судове који су запушени, треба их отпушити или премостити како би крв стигла до органа, а не одстранити орган.
 
naizad jedno od pozitivnijih razmisljanja na temu saobracaja uopste.
Iako se sa Dosljakom ne slazem u svemu sto je napisao dao sam mu +
A evo sa cim se ne slazem :D

Дошљак":3vzan4wb je napisao(la):
...слажем се да ће већи капацитет друма повећати број возила на њему, али то је нужно зло зарад његовог нормалног функционисања, пошто је постојећа инфраструктура застарела и бројке су је надмашиле вртоглаво, посебно Газелу.

Ako saobracaj treba da funkcionise normalno onda se ne moze raditi na necem sto ce otezati normalno funkcionisanje. Ili kako je moguce da nesto istovremeno otezava normalno funkcionisanje saobracaja i da bude neophodno zarad njegovog normalnog funkcionisanja?
I sam kazes da je infrastruktura zastarela i posto su mogucnosti njenog prosirenja (potovo u starom dijelu grada) vrlo male onda jedino rjesenje moze biti poduzimanje mjera koje ce voditi SMANJENJU a ne povecanju broja automobila.

Дошљак":3vzan4wb je napisao(la):
Моје виђење јачања аутомобилског саобраћаја јесте што више денивелисаних укрштања и подземних гаража.

Ovde si potpuno u pravu! Ovo jesu mjere za jacanje automobilskog saobracaja. Samo za razliku od tebe ja razmisljam potpuno na drugu stranu :D

Ja razmisljam o slabljenju automobilskog saobracaja :D
tako da bi ova gornja recenica kad bih je ja pisao glasila bi...Моје виђење слабљења аутомобилског саобраћаја јесте што мање денивелисаних укрштања и подземних гаража.

Znas kako kazu....manje je vise. :wink:

Дошљак":3vzan4wb je napisao(la):
Нпр. да неко из Сурчина дође колима до Тошиног бунара, паркира и БГ возом оде до Вуковог споменика на посао,...

Ovo je super stvar!
Na nacin kako si opisao "prstenasti" ili zonski raspored funkcionise i saobracaj u nekim gradovima koji se ozbiljno bore sa saobracajnim problemima. U londonu recimo postoji centralna zona u kojoj se naplacuje ulazak automobila, tako da mnogi vozaci dolaze automobilom do ivice te zone a onda prelaze na javni saobracaj (metro, autobus i slicno). Mislim da bi bilo dobro kad bi tako funkcionisao i BG.
Samo ima jedan problem. Nije dovoljno napraviti parkiralista na ivici te zone vec treba i natjerati vozace da tu zastanu. A to se moze samo ako se ulazak u centralnu gradsku zonu pocne naplacivati. Sami od sebe ljudi to nece uciniti pa makar im napravio i metro od zlata koji ide svakih 1 minut.
 
Е видиш, проблем је у томе што је јавни саобраћај који би смањио прилив аутомобила у центар, али и као сам њихов пролазак кроз њега (треба имати на уму да Београд у суштини има два потеза спајања запада (НБГ, Земун...) са истоком (Палилула, Звездара...) а то су ауто пут - Газела - кнеза Милоша - Таковска, као и варијанта преко Бранковог моста кроз Теразијски тунел па у деспота Стефана која је још погубнија и још више у самом центру града (поред Скадарлије). Ту долази до загушења саобраћаја пошто самим преласком Саве улице су све мањег и мањег капацитета, раскрснице су веома замршене и успоравају саобраћај, нпр. судар у једној траци у деспота Стефана или интервенција ватрогасава или хитне помоћи може да пренесе застој све до општине НБГ.

Треба "одчепити" уска грла, а не правити нова. Укидањем постојећих денивелисаних укрштања која су растеретила саобраћај само би се погоршао друмски саобраћај у Београду а самим тим и јавни превоз, пошто је све то један систем, једино је БГ воз независан од друмског саобраћаја, али опет не и од осталог железничког саобраћаја мада то није тако страшно, као када неколико трамваја буде заробљено на потезу од главне железничке станице до аутокоманде због укрштања са друмским саобраћајем, или још горе и чешће, када су трамваји заробљени у Ресавској.

Београд је град који је у сваком смислу неравномеран, и нажалост није погодан за "прстенове", мада се мени свиђа Јовинова идеја о кругу двојке покривеном метро системом и трамвајем по ивици, без икаквог друмског саобраћаја. Мада то је јако захтеван подухват, поред метроа, захтева и градске магистрале, пре свега УМП, СМТ, и наравно садашњи "ауто пут" од петље Змај до Бубањ потока као експресне правце, како за аутомобиле, тако и за аутобусе ЈГП. Наравно треба радити и на бољем повезивању насеља и општина Београда, као и на изградњи и унапређењу остали шинских система, трамваја и регионалне железнице, као и систему преседања на поуздан транспортни систем.
 
Nisam siguran da sam najbolje razumio prvu recenicu ali da se samo osvrnem na ovaj nastavak...

Дошљак":36ffi5cm je napisao(la):
Треба "одчепити" уска грла, а не правити нова. Укидањем постојећих денивелисаних укрштања која су растеретила саобраћај само би се погоршао друмски саобраћај у Београду а самим тим и јавни превоз,

Upravo ta denivelisana ukrstanja, ako su u centru grada, kao recimo Mostarska petlja i Autokomanda unose saobracaj u centar i to intenzitetom koji nazalost ostale gradske saobracajnice ne mogu podnijeti. I zato nastaju zastoji.

Rjesenje bi bilo izmjestanje denivelisanog saobracaja na obilazne pravce, otprilike kao trasa UMP-a uz istovremeno degradiranje postojece visokokapacitetne saobracajnice, autoputa na dijelu Zmaj - Bubanj Potoko, npr.

Jer, dok god postoje dva pravca jednako brza i udobna za voznju (autoput kroz NBG i obilaznica) a jedan je ipak duzi (obilaznica) izbor za vozace ce biti jasan - autoputem preko Gazele.

Da napomenem jos, da slicno rjesenje "degradiranog autoputa u gradskoj zoni" vec postoji. I to ovog istog autoputa o kom pricamo ovde...samo u Zagrebu.
U zagrebu ovaj isti autoput ulaskom u grad zaista prelazi u bulevar sa raskrsnicama u nivou, semaforima, pjesackim prelazima, ogranicenjima brzine itd. I zove se Slavonska Avenija. Ispred ulaza u grad Zagreb postoji petlja koja autoput odvaja obilazno oko grada na udaljenosti 4-5km od pravca Slavonske avenije i na drugom kraju se ponovo spaja s njom.

Znaci, nista radikalno nije u pitanju.
 
RioBL":1w17s4ve je napisao(la):
1. Pa drago mi je sto kazes da vecina zna da "ulaganje u drumsku infrastrukturu povlaci i veci broj vozila" ali nisam stekao takav utisak.
...
2. kakvi faktori bi trebali ici u prilog jacanju automobilskog saobracaja, ako si to mislio reci?

1. Veruj mi, ove rasprave smo vodili vec 10 puta i stalno se ubaci neko nov, kao sada ti, pa ne znas dobro stavove drugih.
2.
- metro necemo videti jos 10-ak godina
- ostatak JGP je katastrofa
- slaba iskoriscenost BG Voza i tramvaja.
- park & ride ne postoji, osim improvizacija (Metro krnjaca npr)
- kupovna moc stanovnistva je (na zalost) takva da se nece naglo povecati broj automobila
 
1. Ajd dobro, vjerovacu ti. Ti si prvi od kog sam cuo ovo. A i drugi su mogli napisati onda "da Rio u pravu si..." a ne da se satirem objasnjavajuci :D Valjda se boje da ce biti proglaseni botovima ako me u bilo cemu podrze :roll:

2. Ako su prognoze takve i stanje takvo kao sto navodis, to ne znaci da treba jacati automobilski saobracaj. Naprotiv!

metro necemo videti jos 10-ak godina - ulazimo napore da ga vidimo
ostatak JGP je katastrofa - popravimo ga
slaba iskoriscenost BG Voza i tramvaja. - hajde da ih bolje iskoristimo
park & ride ne postoji, osim improvizacija (Metro krnjaca npr) - ajmo izgraditi i to

jer vidis...ako se ne ulaze u gore navedeno ono se nece ni razvijati. I dodatno, ako se ulaze u nove automobilske saobracajnice, garaze i ostalu auto infrastrukturu, podsticace se koristenje automobila. Ovo zadnje je valjda jasno nama koji smo se slozili oko tacke 1.

"kupovna moc stanovnistva je (na zalost) takva da se nece naglo povecati broj automobila" - ovo sam izostavio za komentar :D

ne znam sta bi znacilo "naglo" ali je cinjenica da broj automobila raste iz godine u godinu i to bukvalno od izuma automobila pre vise od 100 godina.

Stvar je jednostavna...Da li zelimo ili ne rast broja automobila na beogradskim ulicama? Ja ne.
Ako isto tako ima ljudi koji ne zele rast broja automobila onda ti ljudi treba da pocnu traziti odgovor na pitanje "kako smanjiti broj automobila".
 
Морамо узети у обзир да огроман број људи долази у Београд због посла својим колима из места у кругу од 100 километра а и шире. Ја знам за случај једног полицајца који из Лесковца путује на аеродром где ради.
 
Bulbulderac17":1dhin4fe je napisao(la):
Zna li neko sta se desava sa 15 puta najavljenim bukobranima?... te od trske te stakleni te metalni...saga kao IKEA bokte
Zakljucen je ugovor za nadzor pre dve nedelje.Trebalo bi uskoro da krene postavljanje kod KBC Bezanijska kosa i kod hitne pomoci.jedna u duzini od 350m kod hitne pomoci i 656 kod kbc-a..Nisu se bas pretrgli
A sledeci tender je respisan za bukobrane od transpeda ka Vrcinu. duzina 2,7 km ukupno
 
Somi303":21h6ohxy je napisao(la):
Јер њивама смета бука? Боже ме сачувај
Za njive ne znam ali ove dve zdravstvene ustanove vec duze vreme zahtevaju barijere jer su odmah do autoputa,a i merenja su pokazala da je nivo buke veci od dozvoljenog,a za bukobrane izmedju transpeda i vrcina mi i nije bas jasno zasto tamo :? :? :? :? :? bolje da je kroz sam Vrcin.
 
Наравно, или кроз сам Врчин или код Душановца. Практично, било где другде само не ту..
 
Можда неко има на том потезу викендицу :/

Реално и цео НБГ и цео потез од Аутокоманде до вапе за букобранима. Наравно и хитна помоћ и КБЦ.
 
Не знам шта чекају више са тим букобранима...
а и дуж свих вукојебина уредно подшишана трава али кад уђеш у Београд... од Коњарника па до Мостара...трава преко метар...
Ужасан утисак свима који први пут виде Београд...
 
milanobelgrade":1dk6jlir je napisao(la):
Не знам шта чекају више са тим букобранима...
а и дуж свих вукојебина уредно подшишана трава али кад уђеш у Београд... од Коњарника па до Мостара...трава преко метар...
Ужасан утисак свима који први пут виде Београд...
Zato bi najbolje bilo da se postave betonski bukobrani kroz ceo BG,Da niko ne gleda ovo

https://www.google.rs/maps/@44.784937,2 ... 312!8i6656

A cekaju se izbori kao i do sada
 
PRIPREMITE SE Radovi na auto-putu duž celog grada
Tanjug | 15. 08. 2015. - 10:14h | Foto: V. Lalić | Komentara: 0

Na auto-putu E 75, Beograd - Niš, danas će od 22 do šest sati, na deonici od petlje Lasta do petlje T6-skretanje za Novi Sad u smeru Beograd-Šid, biti izvodjeni radovi na obeležavanju horizontalne signalizacije.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/583028 ... elog-grada
 
Radovi na mostu Gazela od sutra do 29. avgusta
Tanjug | 26. 08. 2015. - 14:19h | Komentara: 0

Javno preduzeće Putevi Srbije saopštilo je danas da će se od sutra do 29. avgusta, od 22 do šest sati ujutro, na delu državnog puta I A reda broj 1 (auto-put E-75) izvoditi radovi na čišćenju i pranju mosta Gazela.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/585770 ... 29-avgusta
 
Савагт је написао на подтеми "Обилазница око Београда":

savagt":21vz2fdc je napisao(la):
Ne mogu nigde da nadjem temu za autoput u Bg-u pa cu pitati ovde pa nek moderatori obrisu ako smeta. Jel zna neko sta se radi kod bezanije gde su sad suzili sa obe strane zaustavne trake? Znam da postoji onaj zaboravljeni podvoznjak tu ispod, da nije nesto oko njega?
Sent from my LG G2

Гага":21vz2fdc je napisao(la):
@Савогт, о аутопуту кроз Београд имаш посебну подтему „Реконструкција аутопута кроз БГ“, а на овој истој теми "Аутопутеви, магистрале,.....": viewtopic.php?f=17&t=45&start=750
Користи претраживач.

Иначе требало би да је почело постављење заштитне ограде од буке (букобрана) на том делу аутопута код КБЦ „Бежанијска коса“ ! Једино ако не мењају заштитне ограде са обе стране аутопута на том делу.

savagt":21vz2fdc je napisao(la):
Kucao sam "autoput" i nista nisam nasao, cak sam i saltao podforume nisam nasao, a znao sam da ima negde.
Meni palo na pamet da nisu resili da spoje taj podvoznjak sa Bezanijom, al izgleda nista od toga.
Sent from my LG G2

@Савогт, пренео сам и твоје и моје поруке на ову подтему која се иначе „бави“ аутопутем кроз Београд.

Ево мало слика од јуче и данас, а за радове постављања зидова за заштиту од буке или ти букобрана. Од радова за сад још нема ништа, само је постављена табла за радове са свим обавештењима и упозоравајућа сигнализација дуж линије зауставне траке на аутопуту са лампама у дужини радова, а у правцу аеродрома и Шида.

По табли радови треба да су у пуном јеку, од 09. јуна и трају -трајаће 180 дана, значи шест месеци, али све стоји и нема никога од радника, што се види и на сликама. Зашто се још није почело са радовима, то вероватно знају у Путевима Србије !

Слике од јуче из кола, значи почетак постављања заштитне ограде/зида ће бити од излазне рампе са Бежанијске косе до скоро пред излаз са аутопута код т.ц. Рода, који је пре пар година урађен. Дужина је 1 километар.






Слике од данас, на лицу места
Табла са свим потребним обавештењима, ко, шта, због чека, од-до када :roll: . Ограда се поставља од једне до друге плаве тачке, скица на табли.


На мапи сам означио жутом линијом, боље се види, одакле докле ће се радити/постављати заштитна ограда:


Зелени појас одмах уз аутопут где ће бити ограда




Поглед из Студентске улице која је делом паралелна са аутопутем. Кад се стави ограда неће бити више овог погледа. То је део испред КБЦ Бежанијск коса.



@Савогт,
ако те интересује подвожњак испод аутопута код окретнице аутобуса 77 који си споменуо (на трећој слици се види заштитна бетонска ограда на аутопуту где је тај подвожњак), погледај моју фоторепортажу о томе на подтеми „Горњи Земун - Аутопут – Бежанијска коса“ viewtopic.php?f=16&t=1433&start=50#p211749 .
Биће све то урађено и спојена Норвешка улица са Студентском код окретнице аутобуса 77, а то ће бити ...... једног дана кад се почне изградња Икеје где су магацини Робних кућа Београд, а ту је некад био т.ц. Рода.
Прочитај иначе целу ту подтему има доста интересантних ствари и скица које сам постављао, како би то све једног дана изгледало.
 
Odlicna reportaza. Napokon znam sta se radi, svakodnevno prodjem nekoliko puta i kopkalo me to lot5 sto pise i jedino sto vidim sa 120km/h :)
A onu temu sam ispratio jos davno i uvek su mi bili zanimljivi ti nedovrseni i zaboravljeni radovi, pa mi pade na pamet da nisu nesto povodom toga resili.
 
Па бре Саво смањи мало брзину :D ту је дозвољено 80 км на час.

Радови код подвожњака и спајање са Норвешком улицом нису заборављени радови, него ту још доста треба да се уради, експропријација земљишта, пресељење царинског сместишта,...., а то ће доћи на ред, још увек није ништа хитно да се уради.
 
Na sajtu imaju dosta dobrih modela bukobrana, samo se nadam da nece postaviti one providne kao na petji kod mosta na Adi...oni bas lose trpe srpsko (ne)odrzavanje
 
И од свих делога аутопута кроз Београд онис у одабрали ову деоницу?
Па шта овде штите од буке? Листове? Да не отпадну пре јесени?
Заштитиће и поглед људи да не виде да и ми имамо зеленило неко?

Ово је по мени чист идиотизам и бацање пара...букобрани треба да се поставе у деловима аутопута у чијој су непосредној близини стамбени објекти...

А у некој Ш 99 фази ако баш хоће и ово парче где је посађено зеленило као заштита од буке и загађења...па нека им...

овако...ИДИОТИЗАМ.
 
Асортиман букобрана који нуди ова хрватска фирма наведена на табли Werkos:

1.jpg

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.jpg

7.jpg
 
Vrh