Šta je novo?

Rehabilitacija magistralnih puteva

Bačka i Banat trebalo bi da budu spojeni brzom saobraćajnicom koja bi povezala i granične prelaze naše zemlje sa Mađarskom i Rumunijom.

Reč je o državnom putu koji bi bio najkraća veza od Sombora do Kikinde, a prolazio bi kroz Zapadnobački, Južnobački, Srednje*******anatski i Severnobanatski okrug.

To je pravac za koji se zalažu predstavnici Kule, Odžaka, Apatina, Vrbasa i Sombora. Oni su nedavno na sastanku u Kuli, kojem su prisustvovali i načelnik Zapadnobačkog okruga Dušan Marijan i pomoćnica pokrajinskog sekretara za urbanizam Svetlana Kilibarda, razgovarali o idejnom projektu za ovu saobraćajnicu.

Njenu izgradnju je 29. juna, tokom posete Zapadnobačkom okrugu (ZBO), nagovestio i predsednik Aleksandar Vučić. On je kazao da bi taj put od Bačkog Brega vodio preko Sombora, Kule i Vrbasa, a odatle preko srbobranske, bečejske i novobečejske opštine do Kikinde i rumunske granice.

"To je nešto skuplja varijanta, koja bi koštala 420-430 miliona evra. Postoji i jeftinija, da se rekonstruiše postojeći put Vrbas-Kula-Sombor, a da se brza saobraćajnica radi od Bačke Topole do Kikinde, koja manje košta i kraća je, ali povezuje manji broj naselja. Jednu od te dve opcije izabraćemo u skladu sa vašim interesima", poručio je Vučić žiteljima Zapadnobačkog okruga.

Marijan je rekao da je prva varijanta mnogo povoljnija, jer bi povezala više lokalnih samouprava i industrijskih zona, s obzirom na interesovanje investitora.

"Novi put bio bi direktna poprečna veza Bačke i Banata, kojom bi se od Sombora do Kikinde stizalo za manje od sata, a sada se putuje više od dva sata. Brza saobraćajnica otvorila bi i novi granični prelaz ka Mađarskoj, preko Baje", ukazao je Marijan.

On je objasnio da bi brzi put imao četiri trake, po dve u svakom smeru, a bio bi izvan postojećeg puta prvog reda Vrbas-Kula-Crvenka-Sivac-Kljajićevo-Sombor. Obilaznica bi, naglasio je Marijan, ipak bila blizu ovih naselja.

Predsednik Opštine Vrbas Milan Glušac istakao je da bi obilaznica znatno rasteretila naselja od teških vozila ka granici.

Načelnik ZBO naveo je da se na izgradnji brze saobraćajnice insistira još od 2017. godine.

"Idejni projekat biće upućen Putevima Srbije i Zavodu za urbanizam Vojvodine, koji će odrediti najrentabilniju trasu obilaznice", rekao je Marijan.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1564531

Ima li potrebe za ovim? U kakvom su stanju postojeći putevi?
 
Treba brzi put Subotica - Sombor ili da se postojeci obnovi jer ono je sramota!
 
Bruka i sramota je ono sto rade na ibarskoj CA-PZ-UE-ZL..
Ovo na sve lici samo ne na sredjivanje..Signalizacija uzasna,put uzasan,guzve u jeku sezone..
Nemam reci..
 
E bio pre neki dan po EU i zamisli u jeku sezone radovi svugde. AP sa po 5 traka sve stoji. Oko Budimpeste, oko Beca itd na zapad... Samo kod nas kud bas sad da rade... tako je svugde
 
@Dalmatinac Slažem se. Normalno je da se radi preko leta jer je tada sezona i tako je svuda. Ali za pravac koji je @Nikola pomenuo (ČA - PŽ - UE - ZL) stvarno nema opravdanja. Bukvalno svako leto rade nešto. Otvore radove, pa rade nekim užasnim tempom. Poslednja 3-4 leta ne mogu da se setim da sam prošao tamo normalno. Da su radili normalno mogli su za dve sezone presvući celu deonicu laganim tempom nego što ovako krpe stalno nešto. Moramo ukazivati na taj javašluk.
 
Nemam nista protiv radova i zastoja ali..
Vec se raspada ono sto su radili prosle godine,nisu sklonili signalizaciju od prosle godine. Dva mostica koja su radjena do pre par meseci auto poprilicno skace na prelazima.
Kao da asfaltiraju napamet,bez ikakvog plana.
Nemam predstavu sta je prvi,drugi,treci sloj na onom putu.
Uzas
 
To sto se raspada opet to je drugi problem. U EU vidim da se sve vise ide ka tome da AP koji je dosta opterecen ide na betonsku podlogu bez asfalta. Verovatno je dosta duzi vek trajanja i ima manje potreba za intervencijama.
 
Зна ли неко, да лиће се средити напокон преостали део на путу Ваљево-Бајина Башта, на Дебелом брду?
 
Ima li novosti na relaciji Čačsk-Uzice i dalje...
 
Darko,za Čačak - Pozega nisam sigurna,radovi jesu bili,ali nisam sigirna.
Za deo do Ue ,- i dalje radovi na 3 mesta. Skidaju asfalt sa onim grebalicama. Moj licni utisak je da je sporo ,npr 2 radnika sipaju bitumen ( jel ide to ispod asflata,nesto crno tečno?) I polako polako.... sporo idu i sa postavljanjem onih ivicnjaka na krajevima, ali rade polako. Bice gotovo nekad.
Na par mesta gde je vec ranije rađen asflat ( pre par godina) delovi su " poleteli" kao da je klizište.
Covek sa kojim sam pricala kaze da je bilo prljavo ili vlažno nesto mislim na " m" ne znam kako je rekao da se zove taj sloj,nikad cula. Bas je nezgodno kad se vozi bukvalno rupa.
Isto tako kod skretanja za selo Roge potonuo je deo tj oseti se u vožnji, isto su mi rekli da je ispod nekad bio tunel( tj podvožnjak, nisam sigurna)pa kad je zatrpavan samo se ubacivalo ,a nije se tabalo i valjalo . Od trenja se podloga pomera i asflat ne moze da stoji.
Na dalje, do Bele Zemlje znam da se radi- betoniraju kosine i na par mesta se radi asflat ,ali kojom brzinom ne znam. Izmedju traka su postavljene barijere pa nemq preticanja. to dodatno stvara kolone
Ukratko - kad jednom zavrse bice ekstra,fo tad svi idemo alternativnim pravcima
 
Evo kako izgleda magistralni put Nis-Prokuplje, deonica Merosina-Prokuplje koja je po ovom projektu trebalo da bude rekonstruisana jos 2015 godine kao deonica druge godine projekta, a kako za sada stvari stoje pitanje je da li ce radovi krenuti i u 2020.

mplCEyf.jpg


TIHzwbi.jpg


PjrKzJ8.jpg


CPtDR2Q.jpg


WB1mpqv.jpg


Potpuno raspadnuta kolovozna konstrukcija. U narednih godinu dve ovaj put ce se raspasti doslovno, kao cips ili smoki kada skrckate zubima.

j8DoFwx.jpg


eTHs88f.jpg


Sto je najgore da li u iscekivanju rekonstrukcije ili cega vec putari ga vise i ne krpe kako treba nego samo povremeno u rupe koje se pojave sipaju asfalt i predju tockovima kamiona preko toga, znaci nema vise ni opsecanja rupa i normalnog krpljenja valjkom.
 
Kad je rađen taj put osamdeset i koje ? Beše ništa posle toga, samo neki parčići ?
 
Radjen je 1991 ali je vrlo brzo propao.

2004 su snimali put da bi ka kompletno presvukli i kao sto vidimo to se nije desilo do dan danas :D Stao sam tada kolima i pitao sta snimaju, kaze snimaju povrsine da bi se racunale kubature, treba ceo put od Merosine do Prokuplja da se presvuce. Dakle to je bilo 2004 :D

Deo kod Merosine su radili 2007-2008, ali taj deo nije rekonstruisan 1991, on je bio jos stariji.

Ispred Prokuplja su pokrpili neke parcice leta 2017 kada maltene vise nije moglo da se prodje. I to je to
 
Takvih puteva kao sto je ovaj gore ima i po Vojvodini na svakom koraku. Valjda u tom mestima zivi malo ljudi (glasaca) pa ne zure sa popravkom...
 
Niko se ne buni treba malo to blokirati da se sjete da im se osvjez pamcenje....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696216#p696216:hmke1hu5 je napisao(la):
Vladica-86 » 07 Jan 2020 11:01 am[/url]":hmke1hu5]Takvih puteva kao sto je ovaj gore ima i po Vojvodini na svakom koraku. Valjda u tom mestima zivi malo ljudi (glasaca) pa ne zure sa popravkom...

Ovo nije put izmedju dva sela, vec magistralni put Nis-Pristina, konkretno na ovoj deonici koju sam slikao je saobracajno opterecenje 5500 vozila dnevno sto ovu magistralu svrstava u jednu od opterecenijih u Srbiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699217#p699217:2ar5ontu je napisao(la):
forest » 16 Jan 2020 06:20 am[/url]":2ar5ontu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696216#p696216:2ar5ontu je napisao(la):
Vladica-86 » 07 Jan 2020 11:01 am[/url]":2ar5ontu]Takvih puteva kao sto je ovaj gore ima i po Vojvodini na svakom koraku. Valjda u tom mestima zivi malo ljudi (glasaca) pa ne zure sa popravkom...

Ovo nije put izmedju dva sela, vec magistralni put Nis-Pristina, konkretno na ovoj deonici koju sam slikao je saobracajno opterecenje 5500 vozila dnevno sto ovu magistralu svrstava u jednu od opterecenijih u Srbiji.

Vidis da ni to nije dovoljan razlog da se popravi put :violina:
 
чекај, туда негде ће да иде ауто-пут? можда им зато цвили она ствар за тај пут
 
Treba da ide autoput ali kada ce biti taj autoput? Za 10-20 godina. A do tada?

Osim toga i kada se napravi autoput ova magistrala ce biti potrebna. Merosina je na samoj magistrali, ajd onda da izmestimo celo naselje na autoput, da ne bi morali da sredjujemo magistralu :D

Takodje sa magistrale se izmedju Prokuplja i Merosine odvajaju pravci ka velikom broju sela, svi ti ljudi nece koristiti autoput vec ce im i dalje biti potrebna magistrala.
 
Raspisana javna nabavka za izvodjaca radova za rekonstrukciju magistrale od Knjazevca prema Zajecaru 24km.

Deonica PRVE godine projekta. Znaci 6 godina kasnjenja!

Da li da se covek smeje ili place?

I onda ti neko kaze ulozicemo 12 milijardi evra u infrastrukturu. Pa mozda, ako ih prebacite na racune svojih firmi i to smatrate ulaganjem.
 
Da li zna neko kada će se raditi rekonstrukcija deonice Kneževići do graničnog prelaza Kotroman(državni put IB 28 dužine36,4 km) koji je očajnom stanju s obzirom da se izvodecradovi na rekonstrukciji na delu do Bele zemlje pa mi je logično da nastave dalje sa popravkom navedenog puta?

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
Pa to ne znaju ni oni koji su nadlezni.

Putevi u Srbiji se iskljucivo rade na osnovu toga ako neko uspe "da povuce pare". Znaci "jak" predsednik opstine, jak povernik SNS-a, dobra rodjacka i kumovska veza, dobra konekcija sa novim putarskim firmama koju drzi mafija itd itd itd.

Npr put Blace-Beloljin koji je bio godinama u losem stanju nije bio u planu poslovanja preduzeca za 2019 godinu, i nije bio predvidjen da se radi, pa su onda predsednik opstine Blace i jos neki ljudi pritisli preko komsije iz Krusevca, znate vec kog, pa je on pozvao znate vec kog i onda ona firma koja je Krusevac okovala u asfalt, posto tamo vise nema sta da se asfaltira je dosla ovamo :)
Znaci rekonstrukciju magistralnog puta ne radi PZP Nis koji je inace firma koja je nadlezna za odrzavanje putne mreze u Toplickom okrugu i sa kojom drzava Srbija ima sklopljen ugovor za to vec sasvim druge firme.

Ali dobro bolje i tako nego da je ostao onaj put koji se raspadao i bio nebezbedan za saobracaj.

Eto tako u Srbiji to funkcionise.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701775#p701775:1xqo8x93 je napisao(la):
forest » 24 Јан 2020, 08:08[/url]":1xqo8x93]Treba da ide autoput ali kada ce biti taj autoput? Za 10-20 godina. A do tada?

Osim toga i kada se napravi autoput ova magistrala ce biti potrebna. Merosina je na samoj magistrali, ajd onda da izmestimo celo naselje na autoput, da ne bi morali da sredjujemo magistralu :D

Takodje sa magistrale se izmedju Prokuplja i Merosine odvajaju pravci ka velikom broju sela, svi ti ljudi nece koristiti autoput vec ce im i dalje biti potrebna magistrala.

кажем, цвили им она ствар за тај пут. мада, избори су нам ове године, тако да свашта може да се деси
 
Čitao sam redovno ovu temu, pa da malo doprinesem istoj.

Prolazio sam prošle jeseni deonicom, pa sam pri povratku kući beležio otprilike dokle se tada uradilo. Može koristiti da drugi članovi dopune novim informacijama.

crvena boja - nije ništa rađeno
svetlo crvena - najverovatnije rađeno 2018. ili ranije, ali nije završeno (po izbledelim žutim linijama, boji asfalta)
narandžasta - neki vid radova u toku ili je tek trebalo
svetlo zelena - prvi sloj asfalta
zelena - urađeno (završni sloj asfalta)


2a6bea58364cfb86b59a2428f761eb20.png


29507a369b6e221fcb8e641fa9802763.png


3d8e75a462cf115f81a34d21f8e51e3d.png


Mislio sam da je svrha rehabilitacije, a pogotovo temeljne rehabilitacije da se put učini još bezbednijim, da se ubrza protok saobraćaja, ALI...
Ono što mi je nelogično je da su na mnogim mestima iscrtali pune linije gde to ranije nije bio slučaj, a sluteći po tada iscrtanim i žutim linijama (na deonicama sa prvim slojem asfalta), deluje mi da će biti još deonica iste sudbine. Mogu da zamislim kad krene turistička sezona koje će se kolone stvarati, a i mimo turističke sezone!

Npr: deonice koje su završene, a koje su bile decenijama obeležene isprekidanim linijama (za jedan ili oba smera) su sada obeležene punim linijama - plavom bojom označeno na prvoj slici; od završetka tri trake kad se spuštate sa Zlatibora (petlja ka Kremnima i Zlatiboru) pa do Bele Zemlje nećete nigde moći da prestignete šleper ili sporohodno vozilo.
I kad smo kod prve slike, delovalo mi je i da će petlja ka Kremnima i Zlatiboru biti rađena u okviru ovih radova. Možda sam trebao da produžim liniju u smeru ka Zlatiboru - do petlje. Takođe, delovalo mi je tada da će završiti do mesta obeleženog zelenom strelicom, ali mostove nisu radili (ako neko ima informacije neka me ispravi).


Postavljana je sat emisija gde su se dotakli ovih deonica, ali je moj subjektivni utisak na osnovu onoga što sam video koji mesec ranije bio da nije bila baš objektivna ocena. Kritikuje se sve na jednoj deonici, dok na drugoj i ne baš.
Na nekim mestima od Užica do Čačka nisu obezbeđene kosine bilo mrežama ili potpornim zidovima; imate deonica gde nekoliko metara imate ivičnjake, pa nekoliko metara nemate, pa opet par metara imate; na nekim deonicama su i sekli novopostavljeni prvi sloj asfalta (neko je na forumu o tome pisao) da bi naknadno ugradili ivičnjake; na nekim deonicama su po meni bankine ostale niske, jer je novododati sloj asfalta podigao nivo puta; na nekim skretanjima sa puta razlika u visini novog asfalta na glavnom pravcu i sporednog puta je bila osetna - morali su gotovo da staju.
 
Vrh