Karlo del Ponte":1g6dcppg je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469293#p469293 je napisao(la):
laki72 » 04 Aug 2017 05:39 am[/url]":1g6dcppg]3 puta u zadnjih 25 godina je sa obe strane magistrale na potezu od petlovog brda do lipovacke sume radjen paralelni put za traktore i poljoprivrednu mehanizaciju. Svako put se zavrsavalo tako sto se nakon par godina taj put zaoravao.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Ја до 1995 године нисам путовао Ибарском, тако да не знам да ли је 1993-1995. прављена стандардизована саобраћајница за кретање пољопривредних возила, са слојем од минимум 35 сантиметара минералног агрегата, ширине врха призме минимум 3 метра, са проширењима за мимоилажења на даљини видљивости, друмском саобраћајном сигнализацијом, потпуним системом одливања воде. Како је у питању око 15 километара, баш ме занима где је нестало преко 30.000 кубика чврстог материјала, како би уопште могло да се оре и успешно гаји нешто?
Није у питању иронија. Паралелни тракторски пут је или категорисан и редовно одржаван пут са чврстом подлогом, или не постоји.
Razžalistio me ovaj post. Mnogo.
Poceo si da razmisljas krajnje birokratski.
I ja, iako mi to nije struka, bih mogao da skinem, strucnu literaturu, pravilnike, i da na osnovu njih "ZATVORIM" - kazen da ne postoje 99% puteva u Srbiji.
No koja poenta od toga?
Isto tako, da je u mojoj izjavi vremnska odrednica bila drugacija i glasila "u zadnjih 35 godina" verovatno bi to bacilo nesto drugacije svetlo na moju izjavu i promenilo sustinu?
Ne, nije postojao toliko visok kupasti profil, ali je postojao.
Ne znam dal je na vrhu kupastog profila bilo minimum 3m sirine, niti dal je bio nasut sa bas 35cm agregata, karlo.
Ali znam da jeste postojao kupasti profil, da je izmedju magistrale i tog 'kolskog', atarskog ili kakvog god puta, bio kanal za atmosferske padavine.
Takodje, znam da je nasipan tucanikom ili soderom i da je poravnan grejderom.
Da je od rusnja do orlovace bilo dva kolska prolaza ispod magistrale (jedan je unisten gradnjom petlje), da kod naselja rusanj jos uvek postoji jedan (izgradjen mnogo pre izgradnje iskljucenja za rusanj) ali je neupotrebljiv zbog verovatno bespravnog i neplanskog nasipanja zemlje i prosirenja prilaza benz. pumpi knez petrol.
I jos 2 identicna od Rusnja, do danasnjeg skretanja za Ripanj.
Takodje, znam da ostali traktorski (atarski putevi) nemaju nista od ovoga sto sam (bilo ja, bilo ti) naveo, pa se iako "ne postoje" koriste sirom nase zemlje...
Pa eto, ja bih ipak rekao da je poenta da su vlasnici tih njiva iskoristili nemoc drzave da budu na dvostrukom dobitku:
1.Zaoravanjem puta su prosirili svoje posede.
2. Svakako je voznja po asfaltu udobnija i brza od voznje po atarskom putu.
Uz ovo drugo, moram da napomenem da sam po tom putu (koji ne postoji) vozio (jednom, pozajmljen) traktor, (tri puta, za vreme vanrednih zastoja usled udesa) automobil i (stotinama puta) bajs, te znam o cemu govorim...
Sent from my LG-D320 using Tapatalk