Bačka i Banat trebalo bi da budu spojeni brzom saobraćajnicom koja bi povezala i granične prelaze naše zemlje sa Mađarskom i Rumunijom.
Reč je o državnom putu koji bi bio najkraća veza od Sombora do Kikinde, a prolazio bi kroz Zapadnobački, Južnobački, Srednje*******anatski i Severnobanatski okrug.
To je pravac za koji se zalažu predstavnici Kule, Odžaka, Apatina, Vrbasa i Sombora. Oni su nedavno na sastanku u Kuli, kojem su prisustvovali i načelnik Zapadnobačkog okruga Dušan Marijan i pomoćnica pokrajinskog sekretara za urbanizam Svetlana Kilibarda, razgovarali o idejnom projektu za ovu saobraćajnicu.
Njenu izgradnju je 29. juna, tokom posete Zapadnobačkom okrugu (ZBO), nagovestio i predsednik Aleksandar Vučić. On je kazao da bi taj put od Bačkog Brega vodio preko Sombora, Kule i Vrbasa, a odatle preko srbobranske, bečejske i novobečejske opštine do Kikinde i rumunske granice.
"To je nešto skuplja varijanta, koja bi koštala 420-430 miliona evra. Postoji i jeftinija, da se rekonstruiše postojeći put Vrbas-Kula-Sombor, a da se brza saobraćajnica radi od Bačke Topole do Kikinde, koja manje košta i kraća je, ali povezuje manji broj naselja. Jednu od te dve opcije izabraćemo u skladu sa vašim interesima", poručio je Vučić žiteljima Zapadnobačkog okruga.
Marijan je rekao da je prva varijanta mnogo povoljnija, jer bi povezala više lokalnih samouprava i industrijskih zona, s obzirom na interesovanje investitora.
"Novi put bio bi direktna poprečna veza Bačke i Banata, kojom bi se od Sombora do Kikinde stizalo za manje od sata, a sada se putuje više od dva sata. Brza saobraćajnica otvorila bi i novi granični prelaz ka Mađarskoj, preko Baje", ukazao je Marijan.
On je objasnio da bi brzi put imao četiri trake, po dve u svakom smeru, a bio bi izvan postojećeg puta prvog reda Vrbas-Kula-Crvenka-Sivac-Kljajićevo-Sombor. Obilaznica bi, naglasio je Marijan, ipak bila blizu ovih naselja.
Predsednik Opštine Vrbas Milan Glušac istakao je da bi obilaznica znatno rasteretila naselja od teških vozila ka granici.
Načelnik ZBO naveo je da se na izgradnji brze saobraćajnice insistira još od 2017. godine.
"Idejni projekat biće upućen Putevima Srbije i Zavodu za urbanizam Vojvodine, koji će odrediti najrentabilniju trasu obilaznice", rekao je Marijan.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1564531
Ima li potrebe za ovim? U kakvom su stanju postojeći putevi?