Šta je novo?

Rehabilitacija magistralnih puteva

Žuti fidic predviđa naplatu nepredviđenih radova, tj ono što nema u projektu. Drugim rečima, žuti je dobar da se šišaju ovce. Ako odlučimo da ne budemo ovce, neće biti ni problema. Koliko će osnova za naplatu imati izvođač, zavisi od kvaliteta projekta i tehničke kontrole. Mrka je domaćin čovek, lako ćemo filozofija, pa su mu takvi i bili projekti. Bitno je bilo samo da se radi. Pod takvim instrukcijama su radili i JP Putevi, a dalje i projektanti. Ispreskakao nas je ko je hteo. Nismo mnogo bolji ni sad, s razlikom što nam tehničku kontrolu (pravne poslove) vode Austrijanci. Za sad su iz Strabaga tri puta tražili dodatnu naplatu, nisu dobili ništa. Videćemo kako će se dalje razvijati, za sad je ok.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369389#p369389:2e3hc4jg je napisao(la):
TranspoWarrior » 29 Jan 2016 10:02 am[/url]":2e3hc4jg] Sve se pomerilo za godinu dana pošto je ubačena nulta godina, odnosno hitne sanacije, pa druga godina postaje treća. Kraj 2016. je realan rok za početak radova.
Ma bice da se pomerilo i malo duze od godinu dana. Meni su iz JP Putevi Srbije na osnovu mog zahteva o dostupnosti informacija od javnog znacaja odgovorili da ce pomenute dve deonice "druge godine" (Merosina-Prokuplje i Beloljin-Rudare) biti radjene u 2017.

U svakom slucaju hvala na odgovoru, pratimo ovu temu. Putevi su nam dosta losi, sistem finansiranja odrazavanja i izgradnje putne mreze je katastrofalan i ovo sada jeste prva ozbiljnija investicija u magistralne puteve. Naravno iz kredita, jer nasih para nemamo :?

A za kvalitet ne znam sta da kazem, zar bi bilo koji domacin dozvolio kada mu se pravi kuca, da mu majstor napravi krive zidove? Deluje mi neverovatno, krenu onim finiserom da stavljaju asfalt i da valjaju i ispadne im talasasto, sa pregibima, ulegnucima. Onda isti ti radnici sa istim tim masinama na drugoj deonici isto tako finiserom stavljaju asfalt, valjaju i ispadne ravno. Deo gradjevinskih inzenjera zastupa stav da je masa kvalitetnih iskusnih radnika otisla u penziju i generalno otisla iz gradjevinske operative, a da su ovi novi priuceni koji pojma nemaju, da je valjanje zanat, a nikako voznja valjka napred nazad. Kada se tome doda fuseraj u jos nekim stvarima, usteda na kvalitetnom valjanju i sabijanju podloge ili usteda na materijalu dobijemo rekonstruisan put po kome amortizeri rade samo tako.
 
Ministarka kao fol besna :mrgreen:

Poslednje upozorenje: Gradite ili raskidamo ugovor
Beograd -- Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović zatražila je na sastanku sa čelnicima Puteva Srbije da se izda upozorenje izvođačima da su dužni da poštuju rokove.

"Izvođači i projektantske kuće angažovane na Projektu rehabilitacije 1.100 kilometara puteva u Srbiji dužni su da poštuju ugovorene rokove. Sa onima koji nisu u stanju da poštuju ugovorenu dinamiku, ugovori će biti raskinuti", poručila je Mihajlovićeva.

Kako je rekla, u novoj građevinskoj sezoni svi zajedno, od ministarstva, preko Puteva Srbije do svih izvođača i projektanata, moraju da se potrude da se i u novoj građevinskoj sezoni ponove dobri rezultati iz 2015. godine, kad je izgrađeno više od 100 kilometara auto-puteva i obnovljeno oko 120 kilometara ostalih puteva.

Rok za rehabilitaciju 10 do sada ugovorenih deonica, ukupne dužine 192 kilometra, ističe 30. juna, a vrednost poslova na projektovanju i rehabilitaciji iznosi oko 68 miliona evra, saopštilo je ministarstvo.

Plan Puteva Srbije je da u toku 2016. godine bude završeno projektovanje na još 11 deonica ukupne dužine 260,4 kilometara.

Projekat rehabilitacije 1.100 kilometara puteva u Srbiji vredan 400 miliona evra traje četiri godine i realizuje se uz finansijsku podršku Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke, a deo sredstava obezbeđen je iz budžeta Srbije.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1113999
 
Obnova puteva u Srbiji

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2hyH07rksZ8[/youtube]
 
Ne znam sta se desava, jos uvek nisu raspisali ni jednu javnu nabavku u ovoj godini. Prosle godine su odmah u aprilu nakon usvajanja plana poslovanja preduzeca raspisali nekih 10ak javnih nabavki za glavne projekte za planirane deonice.
 
Da nije da se desavaju izbori?
Ima li veze sa 'vladom u ostavci' ?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Apsolutno nema nikakve veze. Nisu izbori bili neizvesni i niti se vlast menja. Direktor Puteva Srbije Drobnjak je clan svih stranaka, tako da ko god bude bio na vlasti on ce biti direktor. A i da ne bude, pa ne zavisi valjda dinamika realizacije medjunarodnog kredita od toga ko je direktor preduzeca?
 
A da semakne ovo Mega iz naziva teme bode oci
 
Imas pravo promenio sam ;)
 
Nazalost za Srbiju ovo stvarno i jeste mega poduhvat. Projekat je pokazao da nam je operativa u katastrofalnom stanju i da nismo vise u stanju ni 100km magistrala godisnje da izgradimo. Tuzno i zalosno.
 
Ne bih se slozio po pitanju stanja operative...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa operativa je i projektovanje i izradnja. Zasto se onda kasni. Para ima. Sta je onda problem?

Npr znam da PZP Trace Nis koji sa JP Putevi Srbije ima potpisan ugovor za redovno odrzavanje putne mreze na teritoriji Toplickog okruga za celu jednu sezonu jedva sitigne da iskrpi rupe na putevima koje odrzavaju. A oni su najjace putarsko preduzece ovde koje je od strane JP Putevi Srbije angayovano za redovno odrzavanje putne mreze u Toplickom, Nisavskom i Pirotskom okrugu. Pa meni covek koji je kod njih zaposlen kaze da kada bi dobili novac da urade 10 km magistrale ne bi bili u stanju da urade.

Prosle godine su izgradnju 800 metara puta od Merceza ka Blazevu radili od juna do oktobra i to uz dva podizvodjaca. Prvo nikako nisu mogli da zavrse projekat, pa kada su konacno zavrsili onda su 800 metara puta gradili kao da prave kosmodrom, a ne obican put sirine 5 metara.
 
Gledajući ovu sliku http://i.imgur.com/GlGS6gl.jpg cela deonica 10 Mrčajevci-Kraljevo (18km, Ibarska magistrala) se intenzivno radi. Na jednom delu je postavljen nov asfalt, a ostatak je za sada samo skinut - pretpostavljam - habajući sloj (izvinjavam se ako pogrešim termin, nije mi ovo struka). Ništa spektakularno - radi se rehabilitacija cele te deonice. Medjutim, ono što je mene oduševilo a ne znam da li spada u nadležnost JP Putevi Srbije jeste sam kraj te deonice na isključenju sa magistrale za Kraljevo jeste izgradnja dva kružna toka i po jedna dodatna servisna saobraćajnica budući da se na tom delu magistrale nalaze jedno pored drugog: dva hipermarketa, 3 benzinske pumpe, autotransportno preduzeće i nekoliko stovarišta.
Detaljan plan je na sajtu Direkcije za izgradnju Kraljeva pa mi je zato malo nejasno ko ovo finansira.
http://www.direkcijakv.net/pdf/USVOJENI ... 281%29.pdf
Nedavno sam prolazio tuda baš da bih video kako napreduju radovi i ne bih li napravio koju sliku međutim, zbog provale oblaka i radova na magistrali, napravila se ogromna kolona i uhvatio me je mrak tako da nisam uspeo ništa da slikam! :(

PS Zanimljivo je da sudeći po sajtu Puteva Srbije, na toj deonici nema nikakvih radova ...a ima! :?
 
Eto npr ta deonica je slika i prilika kako se partijski odredjuje gde ce sta da se radi.
Put Mrcajevci-Kraljevo je bolji od 80% magistrala u Srbiji, pa se ipak ne radi ni jedna od tih sto spadaju u 80% nego se prvo rade Mrcajevci-Kraljevo. Uopste ceo odabir magistrala je katastrofalno lose uradjen, odnosno kao hitnije su stavljene magistrale koje su u mnogo boljem stanju.
 
Raspisani su tenderi za nabavke glavnih projekata nekih deonica.... i to verovali ili ne iz trece godine, dakle nikakvog reda nema, otkud sada treca godina, kada ni druga nije zavrsena??? Tj nije ni zapoceta.
 
Raspisani su tenderi za nabavke glavnih projekata nekih deonica.... i to verovali ili ne iz trece godine, dakle nikakvog reda nema, otkud sada treca godina, kada ni druga nije zavrsena??? Tj nije ni zapoceta.
 
Петогодишњи пројекат обнове 1.100 км најкритичнијих путних праваца. Целокупан посао вредан је 390.000.000 евра (већи део из међународних кредита).
Према званичним проценама, у Србији је од 15.000 км државних путева око 70% у лошем стању.

1_3.png



Извор:
новине "САТ Плус", бр. 389, (10.03.2016. године)
 
I sta je od svega toga uradjeno prosle godine? Ja znam da na primer deonica Pozega - Ivanjica nije ni pipnuta.
 
Ni deonica Zrenjanin - Žabaljska petlja (deo puta Zrenjanin - Novi Sad) nije ni pipnuta, a po slici je bila planirana za 2016.
 
Uh, ovaj deo Valjevo - Kosjerić kada bi sredili. Vrlo lep deo za vožnju (kome ne smetaju krivine) i kao alternativa obilaznici oko Čačka kada se ide za CG.
 
Bio bi vam jako zahvalan kad bi ste mogli da napisete sta je od ove karte izrgradjeno ili u toku da imamo neku predstavu koliki je stepen izgradjenosti ovog ambicioznog plana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427281#p427281:2gx0rqit je napisao(la):
autoputevi kao hobi » Tue Jan 10, 2017 6:52 pm[/url]":2gx0rqit]Mrcajevci-Kraljevo je zavrsena.
Zabaljska petlja-Zrenjanin se rekonstruise.

Prošao u ponedeljak tom deonicom i nije tačno da se rekonstruiše. Inače stanje pomenute deonice je stvarno skandalozno imajući u vidu da je to put koji povezuje dva velika grada.

Jedino što se rekonstruiše na toj deonici je nadvožnjak između autoputa i Kaćke petlje pa se vozila iz pravca Zrenjanina preusmeravaju na obilaznicu kroz Kać. Nisam siguran ali rekonstrukcija tog nadvožnjaka traje bar od oktobra. Nisam iz građevinske struke i ne znam šta podrazumeva ta rekonstrukcija ali mi kao običnom građaninu smeta što to traje toliko i što često na gradilištu i nema nikoga.
 
Vrh