Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

Slika je mala, ali se vidi kuda bi prilozio AP Beograd-Cacak kod Umke:
6.gif


Lokacija: http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=...5971,20.311167&spn=0.008421,0.026071&t=h&z=16
 
Pa ok je,vidim da nista ne bi morali da ruse zbog izgradnje.Nego autoput je planiran da ide do obilaznice ili kako?
 
Autoput Novi Sad - Temišvar?

Deo sredstava od sada već sve izvesnije prodaje “Telekoma” biće usmeren u izgradnju poluautoputa Novi Sad - Ruma - Temišvar - potvrđeno je za “Novosti” u vrhu vojvođanske vlasti.

Reč je, naime, o poluautoputu dugačkom 165 km, čija vrednost doseže 280 miliona evra.

Pošto je nedavno najavljena prodaja “Telekoma”, o izdvajanju dela tih sredstava za “banatsku magistralu” ovih dana su, kako nezvanično saznajemo, razgovarali ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i predsednik vojvođanske vlade Bojan Pajtić.

- Očekujemo da bismo mogli da dobijemo veći deo sredstava potrebnih za izgradnju poluautoputa, a ostatak ćemo obezbediti koncesijom za izgradnju tunela kroz Frušku goru - kaže prof.Dragoslav Petrović, pokrajinski sekretar za nauku i tehnologiju, iznevši istovremeno i procenu da bi, pošto do naredne jeseni bude raspisan tender za novi, detaljniji projekat, gradnja mogla da bude otpočeta naredne godine, a trajala bi oko tri godine.

Prema predviđenom planu, poluautoput bi bio započet iz pravca Temišvara, od međe na srpsko-rumunskoj granici, prolazio bi kroz srednji Banat kraj Zrenjanina, ka Novom Sadu. Odatle bi tunelom kroz Frušku goru izašao na sremsku ravnicu i u četiri trake pružio se do autoputa Beograd - Zagreb.

Budući projekat će podrazumevati i izgradnju još jednog mosta na Tisi. Preusmeravanjem saobraćaja kroz tunel, kroz Frušku goru bi bio potpuno ukinut transport kamionima, što bi doprinelo očuvanju turističkih potencijala jedine vojvođanske planine.
http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2010&mm=04&dd=09&nav_id=423315
 
zaffa":18tx6b30 je napisao(la):
Autoput Novi Sad - Temišvar?

Deo sredstava od sada već sve izvesnije prodaje “Telekoma” biće usmeren u izgradnju poluautoputa Novi Sad - Ruma - Temišvar - potvrđeno je za “Novosti” u vrhu vojvođanske vlasti.

Reč je, naime, o poluautoputu dugačkom 165 km, čija vrednost doseže 280 miliona evra.

Pošto je nedavno najavljena prodaja “Telekoma”, o izdvajanju dela tih sredstava za “banatsku magistralu” ovih dana su, kako nezvanično saznajemo, razgovarali ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i predsednik vojvođanske vlade Bojan Pajtić.

- Očekujemo da bismo mogli da dobijemo veći deo sredstava potrebnih za izgradnju poluautoputa, a ostatak ćemo obezbediti koncesijom za izgradnju tunela kroz Frušku goru - kaže prof.Dragoslav Petrović, pokrajinski sekretar za nauku i tehnologiju, iznevši istovremeno i procenu da bi, pošto do naredne jeseni bude raspisan tender za novi, detaljniji projekat, gradnja mogla da bude otpočeta naredne godine, a trajala bi oko tri godine.

Prema predviđenom planu, poluautoput bi bio započet iz pravca Temišvara, od međe na srpsko-rumunskoj granici, prolazio bi kroz srednji Banat kraj Zrenjanina, ka Novom Sadu. Odatle bi tunelom kroz Frušku goru izašao na sremsku ravnicu i u četiri trake pružio se do autoputa Beograd - Zagreb.

Budući projekat će podrazumevati i izgradnju još jednog mosta na Tisi. Preusmeravanjem saobraćaja kroz tunel, kroz Frušku goru bi bio potpuno ukinut transport kamionima, što bi doprinelo očuvanju turističkih potencijala jedine vojvođanske planine.
http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2010&mm=04&dd=09&nav_id=423315
Kakvi bolesnici. Napisali su Novi Sad - Ruma - Temišvar. Valjda Ruma - NS - Temišvar !!!
Da čovek ne poveruje koliko se neobrazovanih bavi novinarstvom.
 
Zasto bi se gradilo bilo sta NS - Temisvar pre nego sto se izgradi BG - Pancevo - Vrsac - Temisvar?

I zar nije bolje izgraditi 3 autoputa nego 6 "poluautoputeva"?

je*******ena poluresenja!!!
 
Sad skapirah srbija je poluzemlja,to objasnjava mnoge stvari :kk:
 
Oni nisu normalni, megalomani jedni. Auto putem po sred prelepe Fruške gore i tunelom velikim i skupim ko djavo + novi most na Dunavu. Pa samo prolaz kroz takav tunel za auto biće oko 5-6 eur a za kamione da ne pričamo. Zatim uništavanje jedine "lepotice" u Vojvodini je druga priča. Može i da se zaobidje auto putem Fruška gora ili nek se ide postojećim pa negde kod Indjije napravite novi auto put do Rume. Ovima se od procenata vrti u glavi.
 
Cuo sam da su kosovari potpisali ugovor sa Behtel - Enka grupom za gradnju autoputa Merdare (Podujevo) - Vrbnica (Prizren) koji bi se nastavljao na albanski autoput do Pristine i Draca. Ugovor je vredan 700 miliona evra, 36 meseci i 180 kilometara.

E, sad, interesuje me koliko je sve to realno (kako kosovo ima pare za takav put, dok se srbija, bih, makedonija i sl. tesko snalaze), kao i kakav je to albanski autoput u pitanju (google maps ga ne prikazuje), a navodno postoji?
 
azbuki":dkp8eiqq je napisao(la):
E, sad, interesuje me koliko je sve to realno (kako kosovo ima pare za takav put, dok se srbija, bih, makedonija i sl. tesko snalaze)
Droga, druze, droga.....
 
azbuki":25baj6ju je napisao(la):
Cuo sam da su kosovari potpisali ugovor sa Behtel - Enka grupom za gradnju autoputa Merdare (Podujevo) - Vrbnica (Prizren) koji bi se nastavljao na albanski autoput do Pristine i Draca. Ugovor je vredan 700 miliona evra, 36 meseci i 180 kilometara.

E, sad, interesuje me koliko je sve to realno (kako kosovo ima pare za takav put, dok se srbija, bih, makedonija i sl. tesko snalaze), kao i kakav je to albanski autoput u pitanju (google maps ga ne prikazuje), a navodno postoji?
Pa mislim da je realno. Trziste od nekih 2m ljudi koje je realno usmereno na Albaniju + more tokom letnjih meseci. Mogao bi neki koncesionar tu vrlo dobro da prodje.

Uz to, konfiguracija terena od Merdara do Prizrena je takva da nema savladavanja tezih prirodnih prepreka, ni planina ni vecih reka. Po neki vijadukt i most. Eksproprijacija ce isto ici glatko pod sloganom "nacionalnog interesa"

Prava avantura je autoput kroz Albaniju, narocito taj deo od granice RS-AL do centralne Albanije koji je otprilike ekvivalentan severu Crne Gore: znaci most-tunel-most-tunel itd. Taj autoput se mislim gradi uveliko, imas po raznim forumima o tome. Koliko se ja secam, treba da spoji Tiranu i Kukes.

----------------

da se osvrnem i na nasu realnost: van pameti mi je da se grade ova poluresenja, kao sto neko rece bolje i 2 prava AP nego expressways. Ovo sa tunelima kroz Frusku goru je tek ludilo. Gde god taj tunel da ima ulaz/izlaz ce narusiti FG. Osim ako ne bude od Miseluka (NS) pa sve do ispod Iriga :)))))

Ljudi, pamet u glavu i gurajte sto pre prioritete, K10, i eventualno Pojate-Uzice, gde gravitira mnogo ljudi. AP ka CG i neke zaje*******ancije prema Prokuplju ostavite za neka bolja vremena.
 
Ako se taj kosovski autoput sagradi, meni je krak od K10 preko Prokuplja sasvim logičan, između ostalog zbog albanskih gastarbajtera koji nisu u Italiji. Gde god drugde da idu, neće im biti jeftinije, imajući u vidu hrvatske putarine. Sem toga, ako već tamo postoji autoput do luka, verovatno se i preko Tirane može za Italiju kao preko Barija. Ne vidim zašto ne bismo pravili tako nešto.

U isto vreme nikako ne razumem zašto bi bilo logično i isplativo bušiti tunel kroz Frušku Goru umesto vezivanja Beške i Rume, ako baš treba takav neki put. U isto vreme, na drugu stranu krak za Zrenjanin se odvoji od autoputa BG-NS kod Kovilja, možda par km duže ukupno i zaobilazi Žabalj, ali bi nova deonica puta bila primetno kraća, mogla bi direktno da se dovede do obilaznice oko Zrenjanina koja se još uvek radi. U isto vreme se za početak dobija autoput od Zrenjanina do Novog Beograda, skraćenje puta do aerodroma, brži način da se dođe do tamo nego standardnim putem. Jeste da će da se pravi kineski most i da će to da skrati putovanje starim putem, ali opet, mislim da je logičnije tako povezati i skratiti u proseku sve putanje pomalo i iskoristiti deo postojećeg autoputa.
 
shumar":vvhfcmjw je napisao(la):
Oni nisu normalni, megalomani jedni. Auto putem po sred prelepe Fruške gore i tunelom velikim i skupim ko djavo + novi most na Dunavu. Pa samo prolaz kroz takav tunel za auto biće oko 5-6 eur a za kamione da ne pričamo. Zatim uništavanje jedine "lepotice" u Vojvodini je druga priča. Može i da se zaobidje auto putem Fruška gora ili nek se ide postojećim pa negde kod Indjije napravite novi auto put do Rume. Ovima se od procenata vrti u glavi.
Radi se o potrebi novosadske politicke nomenklature da sve delove AP vezu u NS kao glavnom cvoristu, i ako je sto puta logicnije da putevi gravitiraju ka Beogradu. I da autoput spoji Beograd, Pancevo, Vrsac i Rumuniju.

Tunel kroz Frusku goru, je*******ote. A mi nemamo kompletno izgradjen Koridor X niti obilaznicu (koja ne predstavlja olaksanje samo Beogradjanima vec je nacionalni prioritet jer omogucava svima koji koriste Koridor X da zaobidju glavni saobracajni cep na celom koridoru - Gazelu i Beograd), moramo da zurimo da ne bi izgubili tranzitni saobracaj (Rumuni i Bugari ce za koju godinu biti u sengen prostoru!!! dakle nema granice), o nerazvijenoj putnoj infrastrukturu juzno od Beograda da ne pricam, ali zato aj da pravimo tunel kroz Frusku goru...
 
[/quote Radi se o potrebi novosadske politicke nomenklature da sve delove AP vezu u NS kao glavnom cvoristu, i ako je sto puta logicnije da putevi gravitiraju ka Beogradu. I da autoput spoji Beograd, Pancevo, Vrsac i Rumuniju.

Tunel kroz Frusku goru, je*******ote. A mi nemamo kompletno izgradjen Koridor X niti obilaznicu (koja ne predstavlja olaksanje samo Beogradjanima vec je nacionalni prioritet jer omogucava svima koji koriste Koridor X da zaobidju glavni saobracajni cep na celom koridoru - Gazelu i Beograd), moramo da zurimo da ne bi izgubili tranzitni saobracaj (Rumuni i Bugari ce za koju godinu biti u sengen prostoru!!! dakle nema granice), o nerazvijenoj putnoj infrastrukturu juzno od Beograda da ne pricam, ali zato aj da pravimo tunel kroz Frusku goru...][/quote

Moj drugar iz Pančeva kaže da je južni Banat za Novosadjane jug Srbije i da je ranije bar Pančevu bolje bilo. Zato verovatno pokušavaju da ponište plan auto puta Pančevo - Vršac - Rumunija jer je to za NS sedma rupa i politički traže podršku u BG. Ako tako nastave ima Pančevo se otcepi od Vojvodine i to u bližoj budućnosti.
Famozni tunel ispod Fruške gore bi morao imati bar 5 km a i tada bi ostatak auto puta van tunela dosta osakatio nacionalni park. Cena bi bila naučna fantastika za nas. Sa tim parama bi se mogla cela Vojvodina iscrtati sa novim putevima.
Prioritet mora da ima završetak koridora 10 jer je to Evropski koridor većinom finansiran sa Evropskim bankama i ima ekonomsku isplativost . Na žalost koridor 10 i pored sve priče druga Mrke nema zatvorenu financijsku konstrukciju i to bi trebalo što pre uraditi. Lagano nas svi zaobilaze, jedino još Turci mnogo ne opadaju u tranzitu ali je pitanje kad će i oni početi.
 
medjutim":3p9qpbli je napisao(la):
Ako se taj kosovski autoput sagradi, meni je krak od K10 preko Prokuplja sasvim logičan, između ostalog zbog albanskih gastarbajtera koji nisu u Italiji. Gde god drugde da idu, neće im biti jeftinije, imajući u vidu hrvatske putarine. Sem toga, ako već tamo postoji autoput do luka, verovatno se i preko Tirane može za Italiju kao preko Barija. Ne vidim zašto ne bismo pravili tako nešto.
Да не говоримо како је то Е-80, тј. наставак пута од бугарске границе до Ниша. Биће, додуше, ту мало проблема око Прокупља, али све се да решити.
 
Behtel” hoće da gradi autoput prema Crnoj Gori
N. Korlat | 14. 04. 2010. - 00:02h | Komentara: 0

Dve poznate svetske kompanije u oblasti infrastrukture “Behtel internešenel” i “Enka” ponudile su Vladi Srbije da uđu u posao izgradnje autoputa Beograd-Boljare, dužine 254 kilometra. Kako “Blic” saznaje, američko-turski konzorcijum koji je izgradio autoput Zagreb-Split predlaže da radovi, čija se vrednost procenjuje na dve milijarde evra, krenu već 1. avgusta ove godine. Ako dobije posao, konzorcijum će angažovati domaće podizvođače.
Predstavnici „Behtela” i turske firme „Enka” nedavno u Vladi Srbije

Kako tvrdi izvor “Blica”, kompanije “Behtel” i “Enka” zainteresovane su za izgradnju deonica od Beograda do Požege i od Požege do granice sa Crnom Gorom ili bilo koje druge deonice u okviru autoputne mreže Srbije. Ovaj konzorcijum ponudio je Vladi da bez intervencije države obezbedi kredit za taj projekat iz jedne američke banke, kao i da se detalji dogovore bez raspisivanja tendera, odnosno isključivo putem pregovaranja.


- Ovaj projekat bio bi rađen po modelu koji je sproveden u Hrvatskoj, odnosno na primeru izgradnje autoputa Zagreb-Split. Ugovor bi takođe bio gotovo identičan onom koji je potpisan sa hrvatskom vladom - kaže izvor “Blica” iz Vlade Srbije.
To sa druge strane znači da bi stvarna vrednost ovog projekta bila utvrđena tek po završetku posla, kada bi Vladi bio uručen račun za izvršene radove. Prethodno bi se napravila okvirna procena vrednosti projekta izgradnje autoputa Beograd-Boljare, koja u ovom trenutku iznosi oko dve milijarde evra.


Američko-turski konzorcijum takođe zahteva da Vlada jedino sa njima pregovara o realizaciji tog posla i sa ciljem zaključenja ugovora, a na državi je da obezbedi i kompletnu dokumentaciju i informacije za potencijalnog partnera.


- Postoji mogućnost da “Behtel” i “Enka” prvo rade deonicu od Beograda do Čačka, koja je vredna oko milijardu evra. Ukoliko bi taj deo posla bio uspešno završen, onda bi mogle da se rade i preostale deonice na ovom pravcu - kaže naš sagovornik.


Vlada Srbije već neko vreme pregovara sa predstavnicima te dve kompanije. U toku dana oni bi trebalo da se sretnu i sa predsednikom Srbije Borisom Tadićem, čiji će stav o ovom projektu najverovatnije biti i konačan.


Kompanije “Behtel” i “Enka” pobedile su na tenderu za izgradnju 120 kilometara autoputa na Kosovu od Vrbnice do Merdara, odnosno od granice sa Albanijom do administrativne linije sa Srbijom. Prema nekim procenama, kilometar autoputa koštaće od sedam do 7,5 miliona evra, a kompletna deonica između 700 i 800 miliona evra. Isti konzorcijum već gradi autoput kroz Albaniju ka Kosovu.
 
Da su to predložili pre nekoliko godina ja bih rekao nikako. Medjutim kad vidim današnju situaciju sa koridorom 10 i vidim tu nesposobnost, neorganizovanost, laganje. Tek onda shvatim da je jedini način ući u posao sa takvom jednom kompanijom kao što je Behtel. Da je normalna situacija mislio bih da je to skuplja varijanta ovako ni u to nisam siguran. Ako ovi krenu da rade do Požege završiće put pre nego Mrka nabavi pare za zaobilaznicu oko Beograda.
 
Tender za projektovanje autoputa Pojate - Preljina u avgustu
11:43 BEOGRAD, 26. juna (Tanjug) - Ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović najavila je danas da će 1. avgusta biti raspisan tender za projektovanje autoputa Pojate - Preljina, a do septembra i za autoputeve Paraćin - Zaječar i Ruma - Šabac. "Raspisaćemo tender za izradu idejnog i glavnog projekta Pojate - Preljina, do kraja godine trebalo bi da završimo eksproprijaciju i da u martu 2011. počnemo da radimo od Koševa prema Pojatama", izjavila je Kalanovićeva Tanjugu.
Izvor: Tanjug
Link: www,tanjug.rs
 
Мост преко Тисе у Ади или како изградити мост а онда годинама чекати да изграде приступне путеве. сеп10
DSC_9146.jpg
 
Ko sto neko rece na ssc-u,to je prototip mosta na adi jer nema pristupne saobracajnice ,a i valjda ga ista firma gradi :)
 
Dejanović otvorila most od 22 metra
8. oktobar 2010. | 17:08 | Izvor: Tanjug
Petrovac na Mlavi -- Predsednica Skupštine Srbije Slavica Đukić-Dejanović otvorila je u selu Tabanovci, kod Petrovca na Mlavi, novi most dugačak 22 metra.



Ona je poručila da će most doprineti ne samo boljoj vezi te opštine i susednog Svilajnca, već i kvalitetnijem životu građana obe opštine.

Most na reci Busur, na regionalnom putu Petrovac-Svilajnac, sa predsednicom parlamenta, otvorili su je i direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak i predsednik Upravnog odbora tog preduzeća Zoran Lilić.

Svečanosti su prisustvovali i predsednik opštine Petrovac na Mlavi Radiša Dragojević, poslanici Skupštine Srbije i brojni mešstani.

Đukić-Dejanović je rekla da će Skupština Srbije i ubuduće donositi akte koji su u interesu građana Srbije, koji će popravljati kvalitet njihovog života i da to pokazuju dosadašnji realizovani projekti poput mosta u selu Tabanovci.

Ona je meštanima poželela da na kvalitetan način iskoriste noovootvoreni most koji će, prema njenim rečima, doprineti povezivanju dve opštine i boljem protoku ljudi i roba.

Drobnjak je rekao da će most, iako relativno kratak, mnogo značiti meštanima i poželeo im da ga koriste na najbolji mogući način.

On je kazao da je preduzeće "Putevi Srbije" u izgradnju tog mosta uložilo više od 40 miliona dinara, što je, kako je rekao, najveći deo troškova, a da je deo sredstava uložila i opština Petrovac na Mlavi.

Predsednik opštine se zahvalio građanima na strpljenju jer je most u proteklom periodu zbog rekonstrukcije bio zatvoren, a građani morali da koriste obilazne puteve.


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=10&dd=08&nav_id=464056

:lol: :lol:
 
Vrh