Ljudi pažnja! Ne postavljajte više ni brvna preko potoka, ako niste spremni da vam iz žbunja iskoči neki visoki funkcioner da ga otvori.
Što se tiče tunela kroz Frušku Goru, pa to je zapravo nešto što se jako dugo provlači kao jedno od rešenja za povezivanje Novog Sada i sremske ravnice. Sad ovi koji rogobore da to uništava Frušku Goru, morali bi zapravo doći da pogledaju kako to izgleda kada par šlepera krene u uspon od Iriga ka Iriškom Vencu - zlo i užas, dima na sve strane, očas posla se napravi kolona koja takođe, vozeći stalno u prvoj ili drugoj brzini, proizvodi tone smoga. Prolazak kroz Irig je takođe kritično mesto, uzbrdice, krivine, kamioni se zapucavaju ljudima u kuće! S novosadske strane je bolje, jer su odvojene trake za uspon i spuštanje. Čak i kad su one otvarane bilo je pljuvanja kako to ugrožava Frušku Goru, ali mislim da su tad napravili i neku ozbiljnu studiju po kojoj se pokazalo koliko puta se skraćuje prosečno vreme zadržavanja vozila u zoni Fruške Gore zahvaljujući toj drugoj traci, koliko se smanjuje emisija izduvnih gasova jer automobili ne moraju da idu u koloni iza sporih kamiona/autobusa i sl. Da ne govorimo o famoznim zaglavljivanjima šlepera pri prvoj susnežici (jer su krivine i sa dosta strmim usponima/padovima). Sa ekološkog stanovišta taj tunel ne bi ugrozio, nego upravo suprotno - spasio Frušku Goru povećanja saobraćaj kroz nacionalni park!
Što se tiče spajanja Beška - Irig/Ruma, to je što se tiče Novog Sada neupotrebljivo, tačnije retko ko bi to koristio, jer iako je u pitanju auto put, ako ste krenuli iz centra Novog Sada, dok se autoputem NS-BG stigne do isključenja kod Beške, verovatno ste već prošli Irig ako ste krenuli direktno preko Iriškog Venca. Osim za vreme nekog gadnog snega ne vidim ko bi od nas iz Novog Sad krenuo na tu stranu (ta ruta se iz nužde koristila posle bombardovanja zbog porušenih mostova u Novom Sadu - bilo ne ponovilo se).
Ne zaboravite da taj spoj preko Fruške Gore ka Rumi predstavlja najkraći izlaz Novog Sada i okoline na auto put BG-ZG, kao i prema Šapcu i dalje ka BiH, ili ka Kuzminu pa opet prema BiH - tako da ga koriste svi koji iz skoro cele Bačke idu ka BiH, i većina iz južnih/centralnih delova Bačke i delom Banata za put ka Hrvatskoj, Sloveniji i dalje. Jako puno ljudi ga koristi za pristup aerodromu Nikola Tesla. Osim toga ja po pravilu (i dosta veliki broj ljudi koje znam) i za BG idem ovim putem, pa od Rume ili Pećinaca auto putem prema Šimanovcima. Od auto puta Novi Sad - Beograd zasad slaba vajda - jer se u Batajnici zakucava na onog mešanca auto-puta i gradske ulice do Zemuna (na kome su pre par godina spustili ograničenje na 60 km/h i posejali semafore), a i putarina na tom auto putu je bezobrazno visoka za nešto što je nedovršeno - pa jednostavno ne dam da me deru. Ovako lepo preko Rume ili Pećinaca platim 100 ili 70din do Šimanovaca, očas posla sam na aerodromu, a odatle sam brzo i na Novom Beogradu. Sav komfor putovanja direktnim auto-putem Novi Sad - Beograd je uništen zbog toga što još nije gotovo sve oko Novog Sada, most kod Beške se još gradi, auto put je zapravo do Batajnice a ne do Beograda i putarina je po kilometru ubedljivo najskuplja u Srbiji!
Tako da taj tunel kroz Frušku Goru ima itekako smisla i saobraćajno i ekološki, i najveća šteta je zapravo što za njega, realno, nema novca. Mada bi se on vrlo lako mogao klasifikovati kao ogranak Koridora X, jer bi spajao poprečno dve njegove grane - onu koja ide od BG ka Mađarskoj i onu koja od BG ide ka Hrvatskoj, tako da verujem da bi se taj spojni autoput, brzi put, kako god ga zvali mogao provući kroz finansiranje koridora 10.
Što se tiče tunela kroz Frušku Goru, pa to je zapravo nešto što se jako dugo provlači kao jedno od rešenja za povezivanje Novog Sada i sremske ravnice. Sad ovi koji rogobore da to uništava Frušku Goru, morali bi zapravo doći da pogledaju kako to izgleda kada par šlepera krene u uspon od Iriga ka Iriškom Vencu - zlo i užas, dima na sve strane, očas posla se napravi kolona koja takođe, vozeći stalno u prvoj ili drugoj brzini, proizvodi tone smoga. Prolazak kroz Irig je takođe kritično mesto, uzbrdice, krivine, kamioni se zapucavaju ljudima u kuće! S novosadske strane je bolje, jer su odvojene trake za uspon i spuštanje. Čak i kad su one otvarane bilo je pljuvanja kako to ugrožava Frušku Goru, ali mislim da su tad napravili i neku ozbiljnu studiju po kojoj se pokazalo koliko puta se skraćuje prosečno vreme zadržavanja vozila u zoni Fruške Gore zahvaljujući toj drugoj traci, koliko se smanjuje emisija izduvnih gasova jer automobili ne moraju da idu u koloni iza sporih kamiona/autobusa i sl. Da ne govorimo o famoznim zaglavljivanjima šlepera pri prvoj susnežici (jer su krivine i sa dosta strmim usponima/padovima). Sa ekološkog stanovišta taj tunel ne bi ugrozio, nego upravo suprotno - spasio Frušku Goru povećanja saobraćaj kroz nacionalni park!
Što se tiče spajanja Beška - Irig/Ruma, to je što se tiče Novog Sada neupotrebljivo, tačnije retko ko bi to koristio, jer iako je u pitanju auto put, ako ste krenuli iz centra Novog Sada, dok se autoputem NS-BG stigne do isključenja kod Beške, verovatno ste već prošli Irig ako ste krenuli direktno preko Iriškog Venca. Osim za vreme nekog gadnog snega ne vidim ko bi od nas iz Novog Sad krenuo na tu stranu (ta ruta se iz nužde koristila posle bombardovanja zbog porušenih mostova u Novom Sadu - bilo ne ponovilo se).
Ne zaboravite da taj spoj preko Fruške Gore ka Rumi predstavlja najkraći izlaz Novog Sada i okoline na auto put BG-ZG, kao i prema Šapcu i dalje ka BiH, ili ka Kuzminu pa opet prema BiH - tako da ga koriste svi koji iz skoro cele Bačke idu ka BiH, i većina iz južnih/centralnih delova Bačke i delom Banata za put ka Hrvatskoj, Sloveniji i dalje. Jako puno ljudi ga koristi za pristup aerodromu Nikola Tesla. Osim toga ja po pravilu (i dosta veliki broj ljudi koje znam) i za BG idem ovim putem, pa od Rume ili Pećinaca auto putem prema Šimanovcima. Od auto puta Novi Sad - Beograd zasad slaba vajda - jer se u Batajnici zakucava na onog mešanca auto-puta i gradske ulice do Zemuna (na kome su pre par godina spustili ograničenje na 60 km/h i posejali semafore), a i putarina na tom auto putu je bezobrazno visoka za nešto što je nedovršeno - pa jednostavno ne dam da me deru. Ovako lepo preko Rume ili Pećinaca platim 100 ili 70din do Šimanovaca, očas posla sam na aerodromu, a odatle sam brzo i na Novom Beogradu. Sav komfor putovanja direktnim auto-putem Novi Sad - Beograd je uništen zbog toga što još nije gotovo sve oko Novog Sada, most kod Beške se još gradi, auto put je zapravo do Batajnice a ne do Beograda i putarina je po kilometru ubedljivo najskuplja u Srbiji!
Tako da taj tunel kroz Frušku Goru ima itekako smisla i saobraćajno i ekološki, i najveća šteta je zapravo što za njega, realno, nema novca. Mada bi se on vrlo lako mogao klasifikovati kao ogranak Koridora X, jer bi spajao poprečno dve njegove grane - onu koja ide od BG ka Mađarskoj i onu koja od BG ide ka Hrvatskoj, tako da verujem da bi se taj spojni autoput, brzi put, kako god ga zvali mogao provući kroz finansiranje koridora 10.