Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

Ljudi pažnja! Ne postavljajte više ni brvna preko potoka, ako niste spremni da vam iz žbunja iskoči neki visoki funkcioner da ga otvori.

Što se tiče tunela kroz Frušku Goru, pa to je zapravo nešto što se jako dugo provlači kao jedno od rešenja za povezivanje Novog Sada i sremske ravnice. Sad ovi koji rogobore da to uništava Frušku Goru, morali bi zapravo doći da pogledaju kako to izgleda kada par šlepera krene u uspon od Iriga ka Iriškom Vencu - zlo i užas, dima na sve strane, očas posla se napravi kolona koja takođe, vozeći stalno u prvoj ili drugoj brzini, proizvodi tone smoga. Prolazak kroz Irig je takođe kritično mesto, uzbrdice, krivine, kamioni se zapucavaju ljudima u kuće! S novosadske strane je bolje, jer su odvojene trake za uspon i spuštanje. Čak i kad su one otvarane bilo je pljuvanja kako to ugrožava Frušku Goru, ali mislim da su tad napravili i neku ozbiljnu studiju po kojoj se pokazalo koliko puta se skraćuje prosečno vreme zadržavanja vozila u zoni Fruške Gore zahvaljujući toj drugoj traci, koliko se smanjuje emisija izduvnih gasova jer automobili ne moraju da idu u koloni iza sporih kamiona/autobusa i sl. Da ne govorimo o famoznim zaglavljivanjima šlepera pri prvoj susnežici (jer su krivine i sa dosta strmim usponima/padovima). Sa ekološkog stanovišta taj tunel ne bi ugrozio, nego upravo suprotno - spasio Frušku Goru povećanja saobraćaj kroz nacionalni park!

Što se tiče spajanja Beška - Irig/Ruma, to je što se tiče Novog Sada neupotrebljivo, tačnije retko ko bi to koristio, jer iako je u pitanju auto put, ako ste krenuli iz centra Novog Sada, dok se autoputem NS-BG stigne do isključenja kod Beške, verovatno ste već prošli Irig ako ste krenuli direktno preko Iriškog Venca. Osim za vreme nekog gadnog snega ne vidim ko bi od nas iz Novog Sad krenuo na tu stranu (ta ruta se iz nužde koristila posle bombardovanja zbog porušenih mostova u Novom Sadu - bilo ne ponovilo se).
Ne zaboravite da taj spoj preko Fruške Gore ka Rumi predstavlja najkraći izlaz Novog Sada i okoline na auto put BG-ZG, kao i prema Šapcu i dalje ka BiH, ili ka Kuzminu pa opet prema BiH - tako da ga koriste svi koji iz skoro cele Bačke idu ka BiH, i većina iz južnih/centralnih delova Bačke i delom Banata za put ka Hrvatskoj, Sloveniji i dalje. Jako puno ljudi ga koristi za pristup aerodromu Nikola Tesla. Osim toga ja po pravilu (i dosta veliki broj ljudi koje znam) i za BG idem ovim putem, pa od Rume ili Pećinaca auto putem prema Šimanovcima. Od auto puta Novi Sad - Beograd zasad slaba vajda - jer se u Batajnici zakucava na onog mešanca auto-puta i gradske ulice do Zemuna (na kome su pre par godina spustili ograničenje na 60 km/h i posejali semafore), a i putarina na tom auto putu je bezobrazno visoka za nešto što je nedovršeno - pa jednostavno ne dam da me deru. Ovako lepo preko Rume ili Pećinaca platim 100 ili 70din do Šimanovaca, očas posla sam na aerodromu, a odatle sam brzo i na Novom Beogradu. Sav komfor putovanja direktnim auto-putem Novi Sad - Beograd je uništen zbog toga što još nije gotovo sve oko Novog Sada, most kod Beške se još gradi, auto put je zapravo do Batajnice a ne do Beograda i putarina je po kilometru ubedljivo najskuplja u Srbiji!
Tako da taj tunel kroz Frušku Goru ima itekako smisla i saobraćajno i ekološki, i najveća šteta je zapravo što za njega, realno, nema novca. Mada bi se on vrlo lako mogao klasifikovati kao ogranak Koridora X, jer bi spajao poprečno dve njegove grane - onu koja ide od BG ka Mađarskoj i onu koja od BG ide ka Hrvatskoj, tako da verujem da bi se taj spojni autoput, brzi put, kako god ga zvali mogao provući kroz finansiranje koridora 10.
 
Uvek je na delu od Batajnice do Zmaja bilo ograničenje 60. Semafore su stavili jer je ta deonica uvek bila crna tačka, što je najgore čak svi i ne rade.
 
Ne sporim da tamo sada treba ogranicenje od 60 km/h, samo su pre toga trebali negde završiti auto put. Novosađani, a i svi ostali koji dolaze sa severa bi bili radi autoputem NS-BG stići u Beograd, a ne u Batajnicu. Čitav raspored građenja auto puteva i nekad i sad mi deluje malo sumanuto, pa valjda je za bilo koje preduzeće koje upravlja putevima najisplativije prvo povezati dva najveća grada u okolini, pogotovo kad su na tako malom rastojanju - uvek je brojanje saobraćaja pokazivalo da je BG-NS vrlo isplativo za auto put. Put (stara traka autoputa) se inače 80-tih završavao tako pred Batajnicom, jer je građen samodoprinosom u Vojvodini, a dalje kad i kako se dogovore. Da nije bilo tog samodoprinosa ne bi tog puta uopšte ni bilo. Inače 90-tih je posle Galenike ograničenje sigurno bilo 70, a posle skretanja za Zemun Polje 80, pa onda pre krivine pred usponom na batajnički nadvožnjak opet 60. Onda je prvo sve postalo 70, pa onda palo na 60.
 
Jedna stvar mi nikako nije jasna u vezi naše izgradnje autoputeva..

Ok, izgradnja glavnih magistralnih pravaca bitnih na evropskom nivou. Ali otkud to da nikad nije rađeno nešto poput sadašnjeg kraka Y kod Subotice? Da nije napravljen krak pravog autoputa Batočina - Kragujevac, gde se put konačno širi na 4 trake celom dužinom, ali se neće naplaćivati putarina, zašto nije lepo odrađen nešto širi put u klasi autoputa, na kome čak ne bi ni trebalo praviti dodatne petlje za silazak s puta osim kod Batočine, a verujem da bi protok sasvim opravdao razliku u ulaganju u kvalitetniji put..

Slično tome, sasvim je logičan krak od autoputa do Kruševca (neki 25 km teško opterećenog puta), Mladenovca (jeste manji grad, ali tom trasom prolazi daleko najveći deo saobraćaja ka Beogradu iz Aranđelovca i Topole), Šapca (od Rume do Šapca tek na poslednjih par km ima ograničenje od 80 kmh, a na putu je konstantno gužva), od Kuzmina do Sremske Rače ili čak krak do Požarevca (em se nastavlja na magistralu koja je inače put za motorna vozila, em je u vreme skupljih putarina za vozila sa stranim tablicama ovaj put još najlakše mogao da se otplati :))

Stoji da za svako od ovih parčića treba da se napravi i jača petlja koja možda ne bi svuda bila jednostavna, ali mislim da bi makar krakovi ka Kragujevcu ili Kruševcu bili isplativi (jedan od njih sigurno, pošto bi bilo koji od njih preuzimao deo saobraćaja onog drugog), a evo i sad kad se masovno priča o autoputevima, ka Kragujevcu se gradi dobar put koji nije autoput..
 
medjutim":3uosmc8i je napisao(la):
Šapca (od Rume do Šapca tek na poslednjih par km ima ograničenje od 80 kmh, a na putu je konstantno gužva)
Тако и пут Нови Сад-Рума-Шабац има логике. Од искључења са аутопута па до Шапца је лудило на путу, Шапчани причају да одавно постоји план о аутопуту.
 
Jel su ovi lopovi culi za pancevacki most mozda ili onaj u novom sadu,zaboravih mu ime

Od Telekoma most na Velikoj Moravi
11. oktobar 2010. | 12:30 | Izvor: Tanjug
Svilajnac -- Most preko Velike Morave je jedan od deset državnih prioriteta koji će se graditi od novca od prodaje Telekoma Srbije, kaže ministarka za NIP Verica Kalanović.


"U NIP-u nema para za most, ali njegova izgradnja ima našu punu podršku", rekla je Kalanovićeva rukovodstvu Skupštine opštine Svilajnac.

Most na Velikoj Moravi povezuje Svilajnac sa autoputem Beograd-Niš kod Markovca

Kalanovićeva, ministarka za Nacionalni investicioni plan, je kazala i da će podržati Svilajnac da dobije 15 miliona dinara iz kredita za posticaj građevinskoj industriji, za izgradnju infrastructure.

Zamenik predsednika opštine Svilajnac Predrag Milanović izjavio je da će tih 15 miliona dinara "biti dovoljni da opština do marta iduće godine završi kompletnu projektnu dokumentaciju za izgradnju mosta".

Simboličnim presecanjem vrpce ministarka za NIP je, zajedno sa predsednicom opštine Goricom Tasić Dimčić, pustila u saobraćaj 1,5 kilometara puta u selu Kušiljevu, koji ovo najveće selo u opštini spaja sa regionalnim putem Svilajnac - Požarevac i Koridorom 10.

Dodajući da je opštinsko rukovodstvo o izgradnji novog mosta na Velikoj Moravi razgovaralo sa predsednikom države Borisom Tadićem za vreme održavanja sednice Glavnog odbora Demokratske stranke, kao i sa predsednikom vlade Mirkom Cvetkovićem i brojnim ministrima, on je istakao da su "svi podržali njegovu izgradnju, i zato što to zahtevaju brojni strani investitori koji grade u ovoj opštini".

Most na Velikoj Moravi je jedini u Srbiji preko koga još zajedno saobraćaju i vozovi i kamioni. Dugačak je 300 metara i za njegovu izgradnju, sa 3,5 kilomatara nove saobraćajnice, treba da se obezbedi 12 miliona evra.

Posle razgovora sa opštinskim rukovodstvom opštine, Kalanovićeva je obišla radove na novom objektu Doma za učenike Poljoprivredno veterinarske škole, kome je pre 26 dana temeljni kamen položio ministar prosvete Žarko Obradović.

Dom je površine 3.400 kvadratnih metara, ima 60 soba za smeštaj 180 učenika. Za izgradnju novog objekta doma NIP je uložio 8,5 miliona dinara.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=10&dd=11&nav_id=464489
 
Ne znam koja kvaka je sa Svilajncem, al neko ga ozbiljno gura već duže vreme..

inače i stari most nije tako loš, prolazio za vikend, a vozova slabo ima..
 
Ocigledno im hebase mater oko klizista pa nigde ne objavljuju u medijima osim na studiu b kao malu vest...

Sanacija klizišta kod Umke »

11. Oktobar. 2010 | 17:27, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Dan posle protesta na kome su građani zapretili blokadom puta Beograd-Obrenovac ako ne bude rešen problem opasnog dela saobraćajnice, počela je hitna sanacija klizišta kod Umke.


Javno preduzeće Putevi Srbije saopštava da će se na privremenom sređivanju klizišta raditi do 27. oktobra svakodnevno od 7 do 17 sati, uz povremeno zatvaranje saobraćaja.
Organizator protesta Demohrišćanska stranka Srbije zapretila je totalnom blokadom puta Beograd-Obrenovac ako država u narednih deset dana ne reši problem klizišta kod Umke.
Ta deonica puta je zbog klizišta godinama veliki problem, zbog čega skoro svakodnevno dolazi do zastoja i saobraćajnih nesreća, navedeno je u saopštenju te stranke. Predstavnici DHSS-a tražili su da se u roku od godinu dana izgradi obilaznica ili nadvožnjak kao trajno rešenje.
 
Dinkic je iz svilanjca ili okoline pa gura :kafa:
 
Upravo.gledah plan u danasnjem blicu znaci lol...autoput do vrsca ne stoji ucrtan preko obilaznice i vince vec preko pancevackog mosta :bash:
 
Sta? Na kraju ce i autoput Sabac-Novi sad-Temisvar da ide preko Gazele i Pancevca. ``Saobracajni strucnjaci`` :rolleyes:
 
Na idejnom rešenju auto-puta Pančevo - Vršac auto-put se nastavlja na obilaznicu oko BG što je jedino i logično.
 
stranac":3hwbp55y je napisao(la):
http://www.rts.rs/page/stories/ci/s...82/Новац+од+"Телекома"+за+инфраструктуру.html

Kažu od prodaje Telekoma 900mil ide za infrastrukturu i spominju neke autputeve ali niko da spomene BG obilaznicu. Hoće li se to uraditi već jednom ili neko namerno ignoriše taj deo koridora 10?
БГ обилазница, као и остали део Коридора 10 (изузев стотинак километара који се сада граде кроз Војводину), финансира се из врло повољних европских кредита. Поменутих 900 милиона ће се давати тамо где ЕИБ, ЕБРД и Светска банка не желе да дају средства.
 
Wile E. Coyote":1vk7fbnk je napisao(la):
Zar se obilaznica ne nastavlja na SMT?
Ne nastavlja se, oni su skroz nezavisni po trenutnim planovima, što je i dobro jer obilaznica treba da nosi teret tranzita a ne SMT.
 
Kod Ade Huje, odnosno nekadašnje ideje za jedan od "japanskih" mostova (ali, dok smo se mi odlučili da nam oni doniraju most naš BDP je porastao, i ispali smo iz te kategorije - kad su donirani i autobusi).
 
Wile E. Coyote":1nid3avs je napisao(la):
Gde se onda SMT iza Pančeva priključuje?
SMT je nepravilan polukrug od Kineskog preko mosta na Huji i ulazi duboko na jug. Bilo je priče da će se možda SMT spajati sa Pančevom ali trenutno ne postoji idejno rešenje.
SMT neće biti nastavak auto-puta PA-VŠ već je to obilaznica oko BG (Starčevo - most kod Vinče - Bubanj potok) što tebi kao Zemuncu odgovara :) Izgleda da su te čuli kako "kukaš" za buduću gužvu u Zemunu. :)
 
E upravo se o tom nepravilnom polukrugu i radi. Nepravilan je baš zbog toga što je predviđen čvor iza Ovče od kojeg se ide na Adu Huju (ono što je i nazvano SMT) i seče usput Pančevački put, a na drugu stranu produžava iza Pančeva i spaja se sa obilaznicom. To onda praktično stvara spiralu (o čemu sam u više navrata govorio, da je kineski most ustvari spoj mosta kod Batajnice, koji bi zatvorio kružnu obilaznicu oko Zemuna, Beograda i Pančeva i mosta Zemun-Borča, koji bi trebalo da bude više nizvodno). Nesporazumeli smo se u terminologiji.
 
Vrh