Nisam siguran baš da će da poraste saobraćaj. I to dugoročno. Deonica od NS do mađarske granice nema toliku perspektivu, kao mnoge druge.Nenad":1xx3glvn je napisao(la):Prosirenje puta je skoro isto toliko skupo i komplikovano kao projektovanje posebnog smera, tako da, kad se vec radi, bolje da se napravi kompletan autoput punog profila.
Saobracaj na datoj deonici je izmedju 5000 i 6000 godisnje sa tendencijom porasta, adok se AP sagradi, bice u obimu koji zahteva izgradnju istog.
Izvor: PolitikaАутопут Панчево – Вршац до 2012. године
Вршац – Изградњом аутопута Панчево – Вршац – румунска граница, Србија би до 2012. године узела знатан удео саобраћаја са Коридора 4 који је главни конкурент Коридору 10 који пролази кроз нашу земљу. Пројекат поменуте саобраћајнице, дугачке 86 километара, требало би да буде готов до краја ове године, а очекивана цена изградње износи 334 милиона евра.
– Тренутни ниво саобраћаја од пет до седам хиљада возила дневно између Панчева и Вршца не оправдава изградњу аутопута. Та саобраћајница, међутим, биће једна од предности Коридора 10 у односу на румунско-бугарски Коридор 4. Србија мора да задржи и привуче нове токове транзитног саобраћаја јер би само од наплате путарина и пратећих услуга од 2011. до 2032. године могла да заради најмање 4,3 милијарде евра – каже Александар Цветановић, државни секретар Министарства за инфраструктуру.
Како се јуче могло чути приликом посете Милутина Мркоњића, министра за инфраструктуру, за будући аутопут и модернизацију постојеће магистралне пруге кроз јужни Банат изузетно је заинтересована италијанска привреда која у Румунији има производне погоне. Према речима министра Мркоњића, изградња аутопута Панчево – Вршац је по важности одмах иза завршетка Коридора 10.
Srbi na putevimaSteva":me8s3wzs je napisao(la):Zanimljiv klip, "autoput" u ex-sfrj, negde u 80tim
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rvR8zFlMR6A[/video]
Jel to stvarno istina? Nisam znao za ovaj podatak.bigvlada":3v95n9b6 je napisao(la):...
Pilotska akademija je jedan od tri najveća centra za obuku pilota u Evropi.
Izvor: B92Beograd -- Nijedan autoput u Srbiji nema upotrebnu dozvolu, a isto važi gotovo i za sve magistralne i regionalne saobraćajnice o kojima brinu “Putevi Srbije”.
Ako je za utehu, ipak nijedan putni pravac nije pušten u saobraćaj bez tehničkog prijema.
Ali, to nije dovoljno da bi objekat bio legalan i uknjižen, jer uz građevinsku mora da ima i upotrebnu dozvolu. Država, na žalost, o tome ranije nije vodila računa, a nije retkost da su kapitalni objekti, čiju je izgradnju finansirala, nicali i bez građevinske dozvole, koja se kasnije pribavljala.
Ni danas izgrađene deonice Koridora 10 nemaju upotrebnu dozvolu. Nemaju je ni Gazela, ni Ibarska magistrala... Nema je gotovo nijedan važniji putni pravac u Srbiji. Jedini način da se ovi “divlji objekti” legalizuju jeste izmena Zakona o planiranju i izgradnji, jer, prema važećem propisu, to je nemoguće.
Tim izmenama, zapravo, trebalo bi da se omogući upis saobraćajnica kao državne imovine u katastar nepokretnosti.
U poslednjih osam godina mnogo je toga urađeno na putnoj mreži. Za svaku deonicu koja je obnovljena prvo je morala za te radove da se obezbedi građevinska dozvola, a pre puštanja u saobraćaj - tehnički prijem. To znači da su radovi urađeni u skladu s projektnom dokumentacijom, ali bilo je nemoguće po važećim propisima pribaviti i upotrebnu dozvolu.
„Praktično, samo će novoizgrađeni putni pravci imati upotrebnu dozvolu. To što stare saobraćajnice nemaju upotrebnu dozvolu bila je velika kočnica za dalja postupanja. Kada smo kasnije tražili kredite da popravimo neki put, tražili smo ih za nešto što zvanično ne postoji. Zato apelujemo da se novim zakonom o planiranju i izgradnji praktično omogući legalizacija gotovo kompletne putne mreže Srbije”, kaže izvor iz “Puteva Srbije”.
U Srbiji ima 40.845 kilometara puteva od kojih su oko 17.000 kilometara magistralni i regionalni pravci, a ostalo su lokalne saobraćajnice. Da bi se uradila procena vrednosti putne mreže neophodno je da se prvo ova državna imovina pravno valjano uknjiži. U toku je i izrada baze podataka putne mreže Srbije i, ukoliko novi zakon o planiranju i izgradnji uskoro bude donet, posao bi mogao da bude završen do kraja godine.
„Za sve nove deonice koje se budu gradile, a na to nas obavezuju međunarodne finansijske institucije, ugovori o kreditima mogu da se potpisuju tek po završenom glavnom projektu i eksproprijaciji. Potom slede odobrenje za izgradnju i prijava radova”, navode u “Putevima Srbije”.
обилазница око вршца дужине 86 километара? каквих бре 86 километара, да л су они нормални? валда 8,6 км...bigvlada":kcfp7ygm je napisao(la):U julu bi trebalo da počne izgradnja obilaznice oko Vršca
Italijani daju pare za put
Autor: Beta | 01.02.2009. - 00:01
Ministar Mrkonjić učestvovao je 29. januara na predstavljanju tog projekta u Vršcu i tom prilikom je rekao da će Srbija obilaznicom oko Vršca, dužine 86 kilometara, do 2012. godine preuzeti znatan udeo saobraćaja sa rumunsko-bugarskog Koridora 4, glavnog konkurenta Koridoru 10 koji prolazi kroz Srbiju.