Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

Ma kad bi stavili kod kvantaša, ili na Omladinskih brigada (kod Airporta i na raskrsnici sa Milutina Milankovića), onda bi možda video i taj u Vojvođanskoj, ovako ga prevideh.
 
е ово се зове крпљење, искидах се од смеха кад сам видео фотку. постоји ли игде у свету овако нешто? :lol:
у питању је "полуаутопут"- Е 75, негде код искључења за палић. :)
ево вам линк ка тачној локацији
http://www.panoramio.com/photo/15519249

untitled-1.jpg
 
To ce biti obnovljeno kada se dogradi drugi smer autoputa. A ako krpljenjem moze da se postigne isti efekat kao i obnovom, nema potrebe (pogotovo ne u danasnjim vremenima) bacati novac.

Inace, ova slika nije aktuelna! Od tada je cela trasa obnovljena, a zutih linija vise nema.
 
Meni su najjači ovi kaljavi putevi što se svako malo ulivaju na poluatoput.
 
...сигурно сте упознати са чињеницом да је опет развучена жица поред аутопута београд - шид. елем, често пролазим овим правцем и могу вам рећи да се увек згрозим када видим како су на неким местима љиди опуштено исекли жицу да би могли да се укључе на аутопут са неког локалног, пољског пута.
и питам вас: да ли је могуће да се починиоци казне- а то је врло лако установити, то су људи који живе близу аутопута, да се одрапе по џепу или да одлеже неко време иза решетака. поштено би било, зар не?
па, замислите само нашта то личи... :mad:
 
Na gornjoj slici krpljenog puta vie se se tri stvari.
Put je krpljen.
Nema saobracaja.
Moze se lako prosiriti za 1 do 1,5 metara i imati cetiri saobracajne trake. Dovoljno.
Saobracaja nece biti dovoljno za pun profil autoputa ni ako svi alternativni pravci predju ovde.

Da vas podsetim da je posao sa Porr -om propao ( koncesija) jer , jednako madjarskim vlastima, i nasi su lagali u vezi kolicine saobracaja. Kod madjara prr je poverovao i puk'o.
Ovde nije poverovao vec su sami brojali. zato i tolika muka oko raskida, ko je koga zezno, ko kome treba da uzme/vrati garanciju itd...
 
Prosirenje puta je skoro isto toliko skupo i komplikovano kao projektovanje posebnog smera, tako da, kad se vec radi, bolje da se napravi kompletan autoput punog profila.

Saobracaj na datoj deonici je izmedju 5000 i 6000 godisnje sa tendencijom porasta, a dok se AP sagradi, bice u obimu koji zahteva izgradnju istog.
 
Nenad":1xx3glvn je napisao(la):
Prosirenje puta je skoro isto toliko skupo i komplikovano kao projektovanje posebnog smera, tako da, kad se vec radi, bolje da se napravi kompletan autoput punog profila.

Saobracaj na datoj deonici je izmedju 5000 i 6000 godisnje sa tendencijom porasta, adok se AP sagradi, bice u obimu koji zahteva izgradnju istog.
Nisam siguran baš da će da poraste saobraćaj. I to dugoročno. Deonica od NS do mađarske granice nema toliku perspektivu, kao mnoge druge.
 
Kad se izgradi autoput, saobraćaj će "doći". Sada dosta ljudi izbegava taj deo, jer se plaća putarina, a nije autoput. Ja sam pre malo manje od godinu dana vozio do Subotice, i bogami, bilo mi je gadno. Kao na Ibarskoj, ali mnogo mnogo više šlepera koji voze kako im se ćefne, bukvalno nabijeni jedni za druge. Uostalom to je fakin k10, a kad se izgradi ovaj deo, skočiće i Mađarima njihov.
 
Zanimljiv klip, "autoput" u ex-sfrj, negde u 80tim :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=rvR8zFlMR6A[/video]
 
hahahahaha.....odlican klip :lol:

Аутопут Панчево – Вршац до 2012. године

Вршац – Изградњом аутопута Панчево – Вршац – румунска граница, Србија би до 2012. године узела знатан удео саобраћаја са Коридора 4 који је главни конкурент Коридору 10 који пролази кроз нашу земљу. Пројекат поменуте саобраћајнице, дугачке 86 километара, требало би да буде готов до краја ове године, а очекивана цена изградње износи 334 милиона евра.

– Тренутни ниво саобраћаја од пет до седам хиљада возила дневно између Панчева и Вршца не оправдава изградњу аутопута. Та саобраћајница, међутим, биће једна од предности Коридора 10 у односу на румунско-бугарски Коридор 4. Србија мора да задржи и привуче нове токове транзитног саобраћаја јер би само од наплате путарина и пратећих услуга од 2011. до 2032. године могла да заради најмање 4,3 милијарде евра – каже Александар Цветановић, државни секретар Министарства за инфраструктуру.

Како се јуче могло чути приликом посете Милутина Мркоњића, министра за инфраструктуру, за будући аутопут и модернизацију постојеће магистралне пруге кроз јужни Банат изузетно је заинтересована италијанска привреда која у Румунији има производне погоне. Према речима министра Мркоњића, изградња аутопута Панчево – Вршац је по важности одмах иза завршетка Коридора 10.
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Autoput-Panchevo--Vrshac-do-2012-godine.sr.html

U sustini lepa vest, ali da li je ovo prvi prioritet posle koridora 10? :/ Mora da se ministar zbunio i pogresio ili tako nesto...
 
Ovo za autoput Vrsac - Pancevo je vrlo lepo, ali postoji jedna zackoljica. Kuda ce ti silni kamioni, sleperi, autobusi, automobili da idu kada dodju do Panceva, da ne planiraju mozda Pancevcem da dodju do E75 i E70. Ukoliko im je to plan odoh domah do Nemanjine da protestvujem.

Ovo sve pricam, zato sto se obilaznica oko Beograda po ministarstvu zavrsava kod Bubanj potoka, most preko Dunava i veza sa Pancevom se ne spominje. Na sajtu Putevi Srbije je malko drugacija situacija, jer se tamo navodi da je deonica od Bubanj potoka do Panceva u generalnom projektu sto znaci da ce se graditi, ali kada i kako niko ne spominje i to mene najvise nervira.
 
Veza sa Pancevom postoji, mislim da je i na forumu bila neka prica o tome, samo je to i dalje u fazi ciste ideje. Ako me secanje ne vara, Japanci su se nudili da prave novi most preko Dunava.
 
To je na Adi Huji i onda bi opet morali da idu kroz centar grada, a ako se obilaznica lepo produzi preko Vince do Panceva nema nikakvih problema.

To za Japance je pitanje da li njihova ponuda i dalje stoji. Oni su nam to nudili pre nekoliko godina.
 
Japanci su hteli da grade kod Vinče, još davno da skoro čitav most doniraju, međutim pošto je GDP u Srbiji od tada porastao, više se nismo uklapali u njihov plan, ali su idalje spremni da makar deo pomognu.

A do 2012. bi se onda i dovšila čitava obilaznica, ima ranije na temi, odnosno od Bubanj Potoka do Pančeva, sa mostom preko Dunava koji bi bio i železnički, tako da bi se završila i železnička obilaznica oko Beograda. Dobra stvar tog plana, čini mi se da smo spominjali, je da će se onda Pančevo naći unutar obilaznice oko Beograda, a ne izvan.

edit: Trenutno bi trebalo da se rade detaljnijji planovi ili projekti štagod, tog dela.
 
U julu bi trebalo da počne izgradnja obilaznice oko Vršca
Italijani daju pare za put
Autor: Beta | 01.02.2009. - 00:01

Izgradnja obilaznice oko Vršca, vredna 12,3 miliona evra, počeće u julu ove godine, na osnovu projekta Saobraćajnog instituta CIP, izjavio je juče Čedomir Živković, predsednik opštine Vršac.

put-x.jpg


On je rekao da im je vest o početku gradnje obilaznice saopštio ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. „Obilaznica će biti deo budućeg autoputa Pančevo–Vršac–Rumunija, koji će biti veza Koridora 10 i Koridora 4. Izgradnju autoputa, vrednu 334 miliona evra, kako nam je rekao ministar, finansiraće italijanski privrednici koji u Rumuniji imaju razvijen biznis“, naveo je Živković.
U Rumuniji ima najviše italijanskih firmi u odnosu na ostale evropske zemlje. Italijani su registrovali više od 15.000 firmi, a veliki broj njih nalazi se u okolini Temišvara. Privrednici iz Italije posluju u sektoru građevinarstva, prehrambene industrije, transporta, drvne industrije, energije.
Ministar Mrkonjić učestvovao je 29. januara na predstavljanju tog projekta u Vršcu i tom prilikom je rekao da će Srbija obilaznicom oko Vršca, dužine 86 kilometara, do 2012. godine preuzeti znatan udeo saobraćaja sa rumunsko-bugarskog Koridora 4, glavnog konkurenta Koridoru 10 koji prolazi kroz Srbiju. Mrkonjić je rekao da bi Srbija tom saobraćajnicom samo od naplate putarina i pratećih usluga od 2011. do 2032. godine mogla da zaradi najmanje 4,3 milijarde evra.
Živković je naveo da je od izuzetnog značaja za opštinu Vršac i elektrifikacija pruge do Pančeva, projekat koji će se uporedo sprovoditi s izgradnjom pomenutog autoputa. „Mrkonjić nam je obećao i da će lokalna samouprava preuzeti brigu o aerodromu Pilotske akademije ’Jat ervejza’. U planu je proširenje piste i dobijanje međunarodnog statusa, što će Vršcu doneti još bolje infrastrukturne predispozicije“, rekao je on.
Pilotska akademija je jedan od tri najveća centra za obuku pilota u Evropi.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/vojvodina.php?id=76917
 
bigvlada":3v95n9b6 je napisao(la):
...
Pilotska akademija je jedan od tri najveća centra za obuku pilota u Evropi.
Jel to stvarno istina? Nisam znao za ovaj podatak.
 
Putevi u Srbiji bez dozvole
Beograd -- Nijedan autoput u Srbiji nema upotrebnu dozvolu, a isto važi gotovo i za sve magistralne i regionalne saobraćajnice o kojima brinu “Putevi Srbije”.

Ako je za utehu, ipak nijedan putni pravac nije pušten u saobraćaj bez tehničkog prijema.

Ali, to nije dovoljno da bi objekat bio legalan i uknjižen, jer uz građevinsku mora da ima i upotrebnu dozvolu. Država, na žalost, o tome ranije nije vodila računa, a nije retkost da su kapitalni objekti, čiju je izgradnju finansirala, nicali i bez građevinske dozvole, koja se kasnije pribavljala.

Ni danas izgrađene deonice Koridora 10 nemaju upotrebnu dozvolu. Nemaju je ni Gazela, ni Ibarska magistrala... Nema je gotovo nijedan važniji putni pravac u Srbiji. Jedini način da se ovi “divlji objekti” legalizuju jeste izmena Zakona o planiranju i izgradnji, jer, prema važećem propisu, to je nemoguće.

Tim izmenama, zapravo, trebalo bi da se omogući upis saobraćajnica kao državne imovine u katastar nepokretnosti.

U poslednjih osam godina mnogo je toga urađeno na putnoj mreži. Za svaku deonicu koja je obnovljena prvo je morala za te radove da se obezbedi građevinska dozvola, a pre puštanja u saobraćaj - tehnički prijem. To znači da su radovi urađeni u skladu s projektnom dokumentacijom, ali bilo je nemoguće po važećim propisima pribaviti i upotrebnu dozvolu.

„Praktično, samo će novoizgrađeni putni pravci imati upotrebnu dozvolu. To što stare saobraćajnice nemaju upotrebnu dozvolu bila je velika kočnica za dalja postupanja. Kada smo kasnije tražili kredite da popravimo neki put, tražili smo ih za nešto što zvanično ne postoji. Zato apelujemo da se novim zakonom o planiranju i izgradnji praktično omogući legalizacija gotovo kompletne putne mreže Srbije”, kaže izvor iz “Puteva Srbije”.

U Srbiji ima 40.845 kilometara puteva od kojih su oko 17.000 kilometara magistralni i regionalni pravci, a ostalo su lokalne saobraćajnice. Da bi se uradila procena vrednosti putne mreže neophodno je da se prvo ova državna imovina pravno valjano uknjiži. U toku je i izrada baze podataka putne mreže Srbije i, ukoliko novi zakon o planiranju i izgradnji uskoro bude donet, posao bi mogao da bude završen do kraja godine.

„Za sve nove deonice koje se budu gradile, a na to nas obavezuju međunarodne finansijske institucije, ugovori o kreditima mogu da se potpisuju tek po završenom glavnom projektu i eksproprijaciji. Potom slede odobrenje za izgradnju i prijava radova”, navode u “Putevima Srbije”.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=02&dd=02&nav_id=342665
 
@milance, @bigvlada

Tacno je da je pilotska akademija u Vrscu jedna od 4 (a ne tri) evropske akademije. Ovih dana je objavljena vest da je, izmedju ostalog, zbog toga Srbija postala regionalni centar za civilno vazduhoplovstvo, koji osim zemalja bivse SFRJ ukljucuje i Albaniju, Rumuniju i Bugarsku. Evo sta je o tome jesenas javila Beta. Navodno, sa tom odlukom evropskih zvanicnika slozile su se u medjuvremenu i sve ostale okolne zemlje:


Trening centar JAA u Beogradu
10. oktobar 2008. | 15:21

Izvor: Beta

Jedinstvene vazduhoplone vlasti Evrope (JAA) odlučile su da u Beogradu osnuju prvi regionalni trening centar na Balkanu.

Kako je agenciji Beta rečeno u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije, ta odluka je doneta na današnjem sastanku predstavnika Jedinstvenih vazduhoplovnih vlasti Evrope sa predstavnicima vazuduhoplovnih vlasti Srbije, Rumunije, BiH i Makedonije.

"Direktorat civilnog vazuduhoplovstva Srbije biće domaćin i suorganizator kurseva koji će se održavati u trening centru, a instruktori Direktorata obučavaće vazduhoplovce iz regiona", kazala je savetnica za medija u toj ustanovi Katarina Andrić-Milosavljević.
 
bigvlada":kcfp7ygm je napisao(la):
U julu bi trebalo da počne izgradnja obilaznice oko Vršca
Italijani daju pare za put
Autor: Beta | 01.02.2009. - 00:01


Ministar Mrkonjić učestvovao je 29. januara na predstavljanju tog projekta u Vršcu i tom prilikom je rekao da će Srbija obilaznicom oko Vršca, dužine 86 kilometara, do 2012. godine preuzeti znatan udeo saobraćaja sa rumunsko-bugarskog Koridora 4, glavnog konkurenta Koridoru 10 koji prolazi kroz Srbiju.
обилазница око вршца дужине 86 километара? каквих бре 86 километара, да л су они нормални? валда 8,6 км... :rolleyes:
 
To je ukupna dužina od Pančeva do rum. granice, sa sve obilaznicom, pretpostavljam
 
Vrh