Velja se pravio lud pa rekao pocetak radova sledece nedelje, ali niko ga ocigledno nije ozbiljno shvatio, kakav to pocetak radova u sred zime... Verovatno se nadao da niko nece da primeti, mozda ce sad opt da objavi pocetak radova za pocetak januara
B92 ceo text: http://www.b92.net//biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=12&dd=04&nav_id=275029Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić kaže da su danas počeli pripremni radovi
za početak izgradnje autoputa Horgoš-Požega.
"Od danas zvanično počinju radovi i trajaće naredne četiri godine", rekao je Ilić prilikom obilaska trase
budućeg autoputa zajedno sa predstavnicima koncesionara - španskog FCC-a i austrijskih firmi Alpine i PORR.
Ministar je naveo da su koncesionari dostavili neophodne bankarske garancije i dodao da će jedan od
glavnih finansijera biti Dojče banka, čiji je predstavnik takodje bio u obilasku trase autoputa.
Ilić je istakao da započeti pripremni radovi podrazumevaju eksproprijaciju parcela duž trase autoputa.
"Više od 2.500 rešenja je otkucano i spremljeno i trebalo bi danas da počnemo isplate, da znamo koliko
traže, da bi se obezbedio novac. Ne možemo ući ljudima u posede, ako ih ne obestetimo", kazao je on. ...
Novosti : http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=112229&datum=2007-12-05... Inače, geometri su na terenu, obeležava se trasa, a koncesionari postavljaju table.
Izuzetno su visoke podzemne vode i otežavaju pripremne radove, pa će deo posla sačekati da se te vode povuku.
Do zabadanja „prvog ašova“ u budući autoput, u naredna tri meseca pune ruke posla imaće oko 200 geometara.
Prema ugovoru o koncesiji, naveo je Ilić, sama izgradnja zvanično počinje u martu naredne godine i
tada počinje da teče rok od četiri godine.
- Glavna baza za izgradnju dela autoputa od Novog Sada do Horgoša biće smeštena kod Bačke Topole,
odakle će radovi i zvanično početi - navodi Ilić
Post sa predhodne strane, a ako još nisu izvršili ni 'eksproprijaciju parcela' - onda je tek neizvesno.dragan":1z39bud7 je napisao(la):Takav posao se ne radi bez dobre pripreme, a počinje se s'proleća - a ne u sred zime.
Izvor: Tanjug28.12.2007 15:53 BEOGRAD - Vlada Srbije usvojila je Strategiju razvoja železničkog, drumskog, vodnog, vazdušnog i intermodalnog transporta u zemlji od 2008. do 2015. godine, saopštilo je danas Ministarstvo za infrastrukturu.
Strategijom se utvrđuje stanje u oblastima transporta, uspostavlja koncept razvoja infrastrukture i transporta, definišu dugoročni i oročeni ciljevi razvoja transportnog sistema, kao i Akcioni plan za njihovu realizaciju.
Poslovni Magazin : http://www.poslovnimagazin.biz/vesti/sengen-ugrozava-tranzit-preko-srbije-i-hrvatske-1-1614Srbija se suočava sa sve manjim tranzitom teretnih vozila.
Uprava carina je još krajem februara obavestila Privrednu komoru Srbije i relevantna ministarstva o smanjenju
obima drumsko-tranzitnog saobraćaja kroz Srbiju. Umesto Koridorom 10, koji ide preko Srbije i Hrvatske koji je
najkraća veza severozapadne Evrope s jugom kontinenta i Bliskim istokom, vozači su krenuli preko Rumunije i
Bugarske Koridorom 4, koji je brži, iako je i neizgrađeniji, a putovanje duže.
Ulaskom u Evropsku uniju, susedne zemlje su već pristupile jedinstvenom tranzitnom sistemu NCTS, koji
omogućava brže putovanje, uz manje zadržavanje na granici. Srbija ne računa na njegovu primenu pre 2010, jer
je tek konkurisala za korišćenje sredstava iz fondova EU, uz pomoć kojih bi ga razvila.
Pristupanjem novih devet članica, granice Šengenske zone stigle su do Srbije. Ulaskom u EU pristupa se i
jedinstvenom tranzitnom sistemu, koji omogućava da se s jednim tranzitnim dokumentom prelazi preko granice,
uz najmanje moguće zadržavanje vozila. To znači da prevoznik prolazi carinsku proceduru samo na jednom
graničnom prelazu, što bi, prema oceni stručnjaka iz Srbije, to moglo da ugrozi tranzit kroz Srbiju na čijim se
granicama vozila još uvek predugo zadržavaju zbog velike papirologije.
Problem predstavlja i cena putarine, koja u Srbiji još uvek nije jedinstvena za domaća i strana vozila, iako je EU
tražila da se izjednači još do kraja 2006. Trenutna razlika u ceni iznosi 1: 1, 68. Putarina za drumsku krstaricu od
Šida preko Beograda do Leskovca iznosi oko 150 evra.
Ako se pogleda geografski položaj Srbije i protezanje Koridora 10 u odnosu na Koridor 4, koji ide preko Rumunije
i Bugarske, koridor kroz Srbiju - iako nije kompletiran, kvalitetniji je u odnosu na konkurentski, koji je uglavnom put
s dve trake. Preko Srbije je i kraći put, ali putovanje usporava papirologija na granici i poskupljuje putarina.
Izvor: DanasŠabac - Čim vremenske prilike dozvole, počeće završni radovi na novotrasiranom putu Šabac - Sremska Mitrovica. Put će biti dugačak 16 kilometara, širine 6,5 metara, a moći će da izdrži i velike teretne kamione. Veći deo, oko deset kilometara, do Čevrntije, uradila je šabačka opština. Za tu namenu iz budžeta je izdvojeno 330 miliona dinara, a put će spajati i novu industrijsku zonu na 500 hektara. To je i sasvim novi koncept povezivanja i razvoja šabačke opštine koja je do sada uglavnom bila okrenuta Loznici i Valjevu.
- Ovo je i prvi korak prema izgradnji savremenog puta Ruma - Šabac, koji će u početku imati četiri trake, a kasnije će se dograditi u pravi autoput. Prema svim pokazateljima, dnevno trasu Ruma - Šabac prođe više od deset hiljada vozila, a prema evropskim standardima za autoput potrebna je frekvencija od 15.000 vozila. Cena autoputa do Rume je oko 60 miliona evra, od čega znatan deo izdvojiće se za gradnju ovog mosta preko Save. Prema dosadašanjim razgovorima sa stranim investitorima, pre svega Italijanima, osnovni preduslov za dolazak kapitala upravo je autoput. U planu je i izgradnja međunarodne luke na Savi, a uz postojeću železničkui vezu sa Mitrovicom imamo sve preduslove da Šabac postane veliki robno-transportni i industrijski centar - kaže Miloš Milošević, predsednik opštine Šabac.
O novom povezivanju sa Sremom govori i podatak da će se u Mitovici graditi velika regionalna deponija po evropskim standardima. S druge strane o ranijoj preusmerenosti, pre svega političkoj, dovoljno je reći da ni sada nema autobuske linije do Sremske Mitrovice. D. Eraković
izvor B92Velja Ilić otvorio put ka Loznici
8. januar 2008. | 12:14 -> 16:17 | Izvor: B92, Beta, Tanjug
Predsednički kandidat NS i ministar za infrastrukturu Velimir Ilić otvorio je rekonstruisan magistralni put Šabac - Loznica.
Ilić je rekao da je popravka puta koštala 12 miliona evra, a da su sredstva obezbeđena iz kredita Svetske banke, NIP-a i preduzeća Putevi Srbije.
"Ovo je trebalo i ranije da uradimo, ali radimo to sada jer je premijer Republike Srpske Milorad Dodik otvorio deonicu u Republici Srpskoj. Ti putevi treba da se spoje u Ljuboviji, a kampanja je sve rokove pomerila, jer su premijeri trebalo da otvore deonice", rekao je Ilić.
On je kazao da su započeti radovi na putnom pravcu Šabac - Valjevo i da su obezbeđena sredstva za put Loznica - Valjevo.
Ilić je kritikovao predsedničke kandidate koji koriste infrastrukturne projekte u predizbornoj kampanji.
"Ovo su pravi poslovi, a ne kao oni komunističkih direktora. Oni su nešto i radili, ali nisu plaćali, pa su izvođači bankrotirali. Sada su svi istrčali na obilaznicu oko Beograda, koja je stajala 17 godina. Ja sam je započeo i ja ću je i završiti, kao i most kod Beške i Prokop", rekao je Ilić.
Zbog otvaranja rekonstruisane deonice puta kod šabačkog prigradskog naselja Majur, saobraćaj ka Loznici bio je obustavljen pola časa.
Izvor: Tanjug16.1.2008 15:27 BEOGRAD - Za rehabilitaciju i održavanje mreže državnih i lokalnih puteva u Srbiji u narednih deset godina biće potrebno oko 6,2 milijarde evra, navedeno je u Strategiji razvoja železničkog, drumskog, vazdušnog i intermodalnog transporta od 2008. do 2015. godine.
Strategijom, koja je objavljena u današnjem ''Službenom glasniku'', se navodi da je sa ukupnom dužinom puteva od oko 38.000 kilometara, mreža puteva u Srbiji dobro razvijena, ali da je njen kvalitet smanjen zbog nedostatka investicija i nedovoljnog održavanja u periodu od 1990. do 2000. godine.
Izvor: DanasBeograd - Velimir Ilić, ministar za infrastrukturu izjavio je juče na konferenciji za novinare da je objavljen tender za izradu glavnog projekta i izgradnju autoputa E-75 od Vladičinog Hana do Levosoja na makedonskoj granici. Dužina deonice je 42,1 kilometar, a procenjena vrednost radova 144 miliona evra.
- U narednih šest meseci biće pripremljena i tenderska dokumentacija za deonicu kroz Grdeličku klisuru, a procenjena vredost tih radova iznosi 330 miliona evra. "Predviđeno je da se celokupni program završi do kraja 2011. godine. U Službenom glasniku objavljena je i strategija razvoja železničkog, drumskog, vodenog i vazdušnog saobraćaja za period do 2015. godine, koja potvrđuje opredeljenost Srbije ka integraciji transportne mreže sa sistemom u Evropskoj uniji i Koridorom 10 - naglasio je Ilić.
On je objasnio da je rekonstrukcija mostova u Beogardu već u toku i da će u maju zatvarnjem jedne trake mosta Gazela, radovi biti intenzivirani, dok će na Pančevačkom mostu saobraćaj biti izmešten na jednu od železničkih traka. Ilić je najavio da će radovi na autoputu od Horgoš do Požege početi, do 30. marta, i to na deonicama Subotica - Novi Sad i Obrenovac - Ub. A. R. R.
Izvor: B92Beograd -- Putarine za domaća vozila, ni posle današnjeg poskupljenja od 18 odsto, neće dostići cene putarina za inostrana vozila.
Odnos između cena putarina za domaća i strana vozila pre povećanja 2006. bio je 1:1,6
Odnos između cena putarina za domaća i strana vozila pre povećanja 2006. bio je 1:1,6
Na deonici od Beograda do Niša putnička vozila sa domaćim tablicama plaćaće putarinu 730 dinara, a šleperi 4.390 dinara, dok će od Beograda do Šida putarina za putnička vozila biti 340 dinara, a za šlepere 2.050 dinara.
Tendencija je da se cene putarine izjednače za sva vozila, odnosno da se ukinu dvojne tarife, jer država ima obavezu prema Evropskoj uniji i međunarodnim finansijskim organizacijama, naveli su u "Putevima Srbije" i dodali da će dinamika izjednačavanja cena zavisiti od ekonomskih kretanja u Srbiji.
Godišnji prihod "Puteva Srbije" od naplate putarine u 2007. bio je 14,5 milijardi dinara (oko 177 miliona evra), što, kako su ranije naveli, nije dovoljno za održavanje putne infrastrukture. Prihod od akciza iznosio je 5,3 milijarde dinara, a od komercijalnih taksi 0,7 milijardi dinara.
Ti prihodi se, tvrde nadležni, koriste za osnovne delatnosti "Puteva Srbije" - održavanje i zaštitu državnih puteva prvog i drugog reda, kojima se omogućava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja.
Javno preduzeće "Putevi Srbije" poslalo je zahtev za povećanje cena putarina za domaća vozila 21. decembra 2007. godine u kojem je navedeno i da putarina za domaća vozila nije povećavana od 1. jula 2006. godine, kada je poskupela 20 odsto.
izvor Dnevnik
Izgradnja mosta na reci Tisi između Ade i Padeja ušla je u završnu fazu jer je započeto postavljanje čelične konstrukcije, koja je u vidu donacije dobijena od bavarskog grada Vilshofena u Nemačkoj, a prvobitno bila namenjena postavljanju između Bečeja i Novog Bečeja. Rekonstrukcija elemenata čelične konstrukcije mosta, koja je teška preko 767 tona, obavlja se kod Bečeja, gde je prvobitno dopremljena. Čelična konstrukcija mosta je 2002. godine demontirana sa Dunava.
Na gradilište novog mosta kod Ade prva lamela transportovana je rekom Tisom, a stručnjaci beogradskog "Intermosta", izvođača radova, postavljanje delova čelične konstrukcije mosta započeli su uz pomoć dizalice angažovane od "Zagrebtransporta" iz Hrvatske. Dužina čelične konstrukcije koja će se montirati na tri stuba je 258 metara. Izgradnja mosta počela je krajem maja prošle godine, prema ugovoru treba da se završi za 294 radna dana i izgradnja se uglavnom odvija po planu, tako da se završetak očekuje u maju ove godine.
Vrednost ulaganja u novu ćupriju preko Tise kod Ade je 6,7 miliona evra, a prema rečima predsednika ađanske opštine Ferenca Irmenjija, s izgradnjom priključnih puteva investicija iznosi preko 11 miliona evra. Irmenji je izjavio da je izgradnja mosta i pratećih saobraćajnica od izuzetnog značaja za dalji razvoj opštine i ovog regiona, što će se osetiti u narednom periodu, pošto će Ada biti na raskrsnici važnih saobraćajnica.
M. Mitrović
Cuo sam da je Evropa trazila od Srbije da tu diskriminaciju ukine najkasnije do 2010., jer ce nas u suprotnom iskljuciti iz evropske putne mreze tj. izgubili bi smo koridor 10.Ambassador":dbulrgvx je napisao(la):I dalje postoje dve cene, za strane tablice i domaće i to je baš bljak.
Izvor: NovostiT. SPALEVIĆ, 27.03.2008 18:14:46
POBIJANJEM šipova za četiri od ukupno 42 stuba, koji će nositi novi most na Dunavu kod Beške, konačno su počeli radovi na ovom projektu ugovorenom još u avgustu 2006. godine.
Investitor JP "Putevi Srbije" i konzorcijum, koji čine nemački DSD i austrijska firma "Alpine", nisu ni slutili na kakve će sve prepreke nailaziti u ovom poslu. Slobodan Mitrović, direktor projekta, kaže da je ovo trenutno tehnički najzahtevniji i najkomplikovaniji most u Evropi!
Odobrenje za izgradnju mosta na Dunavu izdato je 25. oktobra prošle godine, a mesec dana ranije konzorcijum je dobio akt o urbanističkim uslovima. Mitrović navodi da je papirologija odnela dragoceno vreme. Ugovor je specifičan, jer predviđa i projektovanje i izgradnju. Ali, sve to nije problem u odnosu na ono što je iznenadilo i investitora i izvođača. Jer, projekat izvedenog stanja postojećeg mosta, pored kojeg će se graditi novi, ne postoji.
- Tek posle potpisivanja ugovora ukazala se potreba za izradom projekta "seizmičke mikrorejonizacije" - objašnjava Mitrović. - Zatim, kompletno geomehaničko istraživanje. Na jednoj obali imamo aktivno klizište, koje je stub na postojećem mostu odmah posle izgradnje zarotiralo za 70 centimetara! Rađene su sanacija klizišta i mosta, a da podaci i dokumentacija o tome uopšte ne postoje. Samo za tu sanaciju klizišta dobili smo do sada šest mogućih varijanti. Dakle, ništa nam drugo nije preostalo nego da otkopavamo da bismo videli šta je tu nekada rađeno.
Kod jednog od tri stuba u reci, dodaje ovaj stručnjak, bila je šest metara duboka rupa, pa je nekada rađena sanacija temelja rečnih stubova od erozije, ali ni o tome ne postoji dokumentacija. Da bi projektanti i graditelji bili sigurni da će biti stabilni, urađen je projekat zaštite stubova od erozije, kojem je prethodilo hidrauličko modeliranje.
- Izgraditi novi most pored postojećeg, čija stabilnost ne sme da bude ugrožena, a o njemu nemate nikakve podatke, ekstremno je teško - veli Mitrović.
Upravo zbog ovih tehničkih problema konzorcijumu je zvanično i produžen rok izgradnje do 14. maja iduće godine. Ali, očigledno je, moraće da se uradi novi dinamički plan. Samo idejni projekat za izgradnju novog mosta, koji je prošao reviziju, ima 25 knjiga. Projekat pripreme gradilišta, čak - sedam. Glavni projekat je završen za deo mosta. Šipovi koji se trenutno pobijaju prečnika su 1,2 metra i dužine do 33 metra. Za ceo most potrebno je oko 10 kilometara šipova. Trenutno su na gradilištu dve mašine, a uskoro će iz Austrije biti dopremljene još dve kako bi se ubrzala gradnja.
Inače, ovaj konzorcijum ima obavezu i da sanira postojeći most. Trenutno "Mostogradnja" radi hitne popravke, ali to je posao ugovoren sa "Putevima Srbije".
- Imamo odličnu saradnju sa "Mostogradnjom", koju smo angažovali za podizvođača za šipove, ali će oni raditi i kompletnu sanaciju postojećeg mosta - navodi Mitrović. - Sanacija će se raditi "pod saobraćajem" i istovremeno sa izgradnjom novog mosta, kako bi ubrzali radove. Inače, u svetu se možda svega tri ovakva mosta gradi godišnje. Angažovali smo najbolje stručnjake sa fakulteta u Austriji i našeg Građevinskog fakulteta. "Alpine" je čak formirala bord direktora samo za ovaj projekat, a predsednik je predsednik cele grupacije i na svakih mesec dana je na gradilištu.
Mitrović kaže da kao i kod svakog mosta ove veličine kada se urade temelji, pola posla je završeno. Kod Beške će se kaže primenjivati najnovija svetska tehnologija, a radiće se, obećava, danonoćno.
NOVOSADSKE PETLJE
DUŽ autoputa Novi Sad - Beograd "Alpine" je zadužena i za izgradnju sedam petlji. Taj posao trebalo bi da bude završen u roku od 18 meseci. Inače, u samoj zoni Novog Sada "Energoprojekt" i "Intermost" grade levu traku autoputa od devet kilometara sa pratećim saobraćajnicama i tri petlje. Tačnije, zrenjaninska petlja biće rekonstruisana, a trenutno se grade petlje sever i centar. Ovaj posao finansira se iz kredita evropskih banaka.
REKORD
POSTOJEĆI most kod Beške, inače, deo autoputa Beograd - Novi Sad, u vreme kada je građen 1975. godine oborio je svetski rekord zbog centralnog raspona od 210 metara. Ukupna dužina mosta je 2.215 metara.
Novi, most "blizanac", čija je izgradnja počela, biće smešten nizvodno od postojećeg na osovinskom rastojanju od 19,4 metra. Vrednost izgradnje novog i sanacija postojećeg, kao i projektovanje je oko 42 miliona evra .
Izvor: BetaNIŠ, 22. aprila 2008. - Ministar za Nacionalni investicioni plan (NIP) Dragan Đilas rekao je danas u Nišu da je, na inicijativu Ministarstva infrastrukture, iznos za finasiranje izgradnje Koridora 10 iz NIP smanjen sa 900 na 200 miliona dinara.
Vrlo lako. .... prvo se postavi na određeno mesto 'velika cev' -keson ( caisson), pa se iz njeelliot":23iprf9x je napisao(la):kako uopste postaviti nesto u reku a da ga voda ne odnese ili mulj ne proguta?
Ha ovo je stvarno interesantno nisam zamisljao ovako. Da li se pre toga ista ta cev gura još dublje u zemlju kako ne bi ušla voda sa strane i kako bi ostalo čvrsto?dragan":1227fu8h je napisao(la):Vrlo lako. .... prvo se postavi na određeno mesto 'velika cev' -keson ( caisson), pa se iz njeelliot":1227fu8h je napisao(la):kako uopste postaviti nesto u reku a da ga voda ne odnese ili mulj ne proguta?
izvuče sva voda i radi 'normalno', a može biti betonski ili čelični, veći ili manji - prema potrebi.
http://www.lincolnenvironmental.co.nz/projects/Photo's/SPYDIA-cassion install.jpg
Sve zavisi koliki je keson i čemu služi, tj. koji tip.Steva":1zfewe7y je napisao(la):Da li se pre toga ista ta cev gura još dublje u zemlju kako ne bi ušla voda sa strane i kako bi ostalo čvrsto?
Koliko duboko ispod tla se nalazi čvrsto tkivo gde beton može mirno da stoji?