Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

Počela obnova graničnog prelaza Preševo
Preševo - Na graničnom prelazu Preševo prema Makedoniji, juče je svečano otvoren početak prve faze radova na rekonstrukciji tog graničnog prelaza. Sredstva za izvođenje prve A faze, vredne pet miliona evra, obezbedila je Evropska agencija za rekonstrukciju (EAR), a predviđeno je da radovi traju 14 meseci. Republika Srbija je obezbedila potrebna finansijska sredstva za izradu kompletne planske i tehničke dokumentacije, pribavila je zemljište za izgradnju, kao i sredstva za izgradnju infrastrukturnih objekata van područja graničnog prelaza Preševo. Početku rekonstrukciji graničnog prelaza prisustvovali su i potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić i ministar za infrastrukturu Velimir Ilić. "Obezbeđena su sredstva i za deset kilometara autoputa na Koridoru 10 od Preševa do granice sa Makedonijom, ali se čeka da opština Preševo reši imovinsko-pravne odnose na tom području. Spremili smo i tendere, za izgradnju tih deset kilometara auto-puta, ali i za železnički čvor u Dimitrovgradu, samo čekamo da prođu proceduru u Vladi", kazao je Ilić. Oba ministra su naglasila da je rekonstrukcija Koridora 10 jedan od strateških prioriteta Vlade Srbije, jer je reč o najvažnijem putnom pravcu u Srbiji.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Evo par fotografija sa deonice Nis-Pirot. Put je ocigledno u odlicnom stanju, a tuneli su prosireni i betonirani.

img0768um0.jpg

img0770nm6.jpg

img0771mz3.jpg

img0772lq6.jpg

img0774jd8.jpg

img0775jz4.jpg

img0780aq5.jpg

img0787ir1.jpg

img0789hf1.jpg

img0790ws0.jpg
 
Nenade,
Jesu ovo tvoje fotke?? Jesi prolazio kroz Pirot, nikad nisam bio tamo ali prica se da se to malo mesto ubrzano razvija ??
 
@Ditrih
Fotke nisu moje, a u Pirotu sam poslednji put bio jako davno. Gradic je sladak i lezi vrlo interesantno. Kej pored Nisave je super, a i tvrdjava je super, jedino sto nije bas uredjena. S obzirom da je Tigar u Pirotu i da se uveliko radi na osnivanju slobodne, kao i industrijske zone, mislim da se za buducnost Pirota i regiona ne treba brinuti, a pogotovo ne kada se izgradi autoput.

@vrachar
Da su i to odradili, verovatno bi sunce sijalo nocu, a mesec danju i desila bi se jos mnoga cuda nevidjena! :)
 
Ma, kakvo osvetlenje ?! ... pa, ti tunelčići nemaju ni 100met. dužine.

Jel ja treba da vučem kablove 100km., jer neko neće da
pruži prstić i uključi svetlo na kolima ... ako mu treba.
 
^^Pa nije stvar samo u tome. Put je uzak, klisura je jako tamna posto nema naseljenih mesta.

Drugo, ne moras da vuces kablove 100km - uskoro ce se elektrificirati pruga Nis-Dimitrovgrad pa ce biti struje koliko ti dusa iste :)
 
hmm, mogli bi da razmisle o kombinaciji mini vetrenjače i solarnih panela za pokretanje tih par sijalica, ali za takva rešenja treba misliti out of the box, tj. izvući se iz tih par rešenja koja vuku još sa fakulteta. Inače, najveće vetrnjače sada mogu opušteno da izvuku 6 megavata.
 
bigvlada":q0rca8sl je napisao(la):
hmm, mogli bi da razmisle o kombinaciji mini vetrenjače i solarnih panela za pokretanje tih par sijalica, ali za takva rešenja treba misliti out of the box, tj. izvući se iz tih par rešenja koja vuku još sa fakulteta. Inače, najveće vetrnjače sada mogu opušteno da izvuku 6 megavata.
Vec postoji solrano ulicno osvetljenje. Jedini problem kod njega je sto nema dovoljnu snagu, odnosno, svetlost je dosta slabasna.
 
Ilić najavio utvrđivanje cene za eksproprijaciju
Leskovac - Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić izjavio je juče da će Vlada Srbije na sutrašnjoj sednici utvrditi cenu zemljišta koje treba da bude eksproprisano za potrebe izgradnje Koridora 10. Ilić je na konferenciji, posle otvaranja magistralnog puta u opštini Vlasotince, kazao da je "utvrđivanje prioriteta" neophodno zbog toga što vlasnici zemljišta u opštini Preševo traže "nenormalne" cene. "Ono što oni traže, to je nenormalno - 18 evra po metru kvadratnom, što znači 180.000 evra po hektaru", kazao je Ilić, dodajući da ako se krene tim sistemom, na svim koridorima i koncesijama biće isti iznos, što je neodrživo. "Mi ćemo platiti onu normalnu, zakonsku cenu, a oni neka tuže ako smatraju da su oštećeni", kazao je Ilić. On je podsetio da će uskoro biti raspisan tender za Koridor 10. Ilić je juče pustio u rad magistralni put Vlasotince - Lopušnja u dužini od preko šest kilometara, koji je asfaltiran sredstvima Vlade Srbije u iznosu od 30 miliona dinara.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu

Mislim da Ilic definitivno drzi rekord u laznim izjavama...
 
Ovo mu dođe zanimljivo:

Airports:
39 (2007)
Airports - with paved runways:
total: 16
over 3,047 m: 2
2,438 to 3,047 m: 4
1,524 to 2,437 m: 4
914 to 1,523 m: 2
under 914 m: 4 (2007)
Airports - with unpaved runways:
total: 23
1,524 to 2,437 m: 2
914 to 1,523 m: 9
under 914 m: 12 (2007)
Heliports:
2 (2007)
Pipelines:
gas 3,177 km; oil 393 km (2006)
Railways:
total: 3,800 km
standard gauge: 3,800 km 1.435-m gauge (electrified 1,195 km) (2006)
Roadways:
total: 37,887 km
paved: 23,937 km
unpaved: 13,950 km (2002)
Waterways:
587 km (primarily on Danube and Sava rivers) (2005)
Izvor: CIA - The World Factbook
Link: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/rb.html#Trans
:)
 
Mi imamo 39 aerodroma? Gde, šta pričaš, u kom gradu? ;)

Ovde fali podatak o lukama, koji bi takođe bio veoma interesantan. Naime, skoro svaka rečna luka na većim rekama (ovde pre svega mislim na Savu i Dunav) može biti korištena i kao kargo aerodrom.

Naime, rusi (znam, opet ja o ruskim letelicama/plovilima :) - nisam rusofil, ali činjenica je da oni grade i koriste stvari koje drugi nemaju) su više decenija razvijali i koristili ekranoplane.

To je specifičan vid aviona (http://en.wikipedia.org/wiki/Ekranoplan) koji poleće i sleće na vodu kao hidroavion. Glavna razlika je u tome što ima glavni motor na zadnjem delu kao i dva ili više ispod kokpita. Štos je u tome što ova grupa motora (koja stoji napred) stoji pod određenim uglom u odnosu na zemlju, tako da avion koristi efekat tla (ground effect, ne znam kako da termin pravilno prevedem - http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_aircraft) a krila su mnogo tanja.

Najlepše je što takve letelice mogu da ponesu mnogo više nego avion slične veličine, tj. mogu da se mere sa brodovima a ipak lete brzinama do 800 km/h. Ne bi bilo kolizije sa postojećim avio saobrćajem jer ekranoplani lete na nižim visinama. Naime, plafon leta im je oko 10 kilometara, ali je tada potrošnja goriva stravična, tj. mogu da lete više ali je najisplatljivije kada lete na visinama do 1 km (po mogućstvu tik iznad vode).

Neke već postoje, kao što je MD-160 Lun, poznatiji kao čudovište kaspijskog mora


ova slika je čisto da shvatite koliko je ta stvar... velika :)


Mislim da bi nam ovaj najviše odgovarao, Orlyonok, orlić, jedini koji se i dalje proizvodi



ovo je verzija dva orlića


ovo tek treba da se gradi, Beriev Be2500, nosivosti 1000 tona, četiri puta više od najvećeg aviona Antonov An225 Mria


Postoji i više manjih modela, kapaciteta 5-50 putnika sa prtljagom, kojima ne treba neka komplikovana infrastruktura, tako da može da ih prihvati svako pristanište na reci. U Beogradu bi za to bilo idealno iskoristiti sadašnje vojno pristanište na Ušću, odakle bi ljudi putovali mnogo brže nego autobusom ili vozom do bilo kog grada u Srbiji ili regionu koji ima izlaz na reku ili jezero. Možete npr. do Ohrida da stignete za dva tri sata i da leškarite na jezeru :)

Što se tiče kargo transporta, on je još interesantniji. Mislim na transport robe od Konstance na Crnom moru, Soluna, Drača, Bara i Splita do luka na rekama i jezerima po celom Balkanskom polostrvu. Od ovoga bi najviše profitirali gradovi poput Šapca ili Slavonskog broda. Ovakav vid prevoza je više nego konkurentan železnici ili kamionskom-autobuskom prevozu (tamo gde može da se implementira).
 
Jako interesantna ideja jedino sto mislim da Srbija trenutno nije u mugucnosti finansijski da isprati takav vid saobracaja. Na zalost!
 
evo nasta lici gotova deonica od batocine do kragujevca ( i dalje je grade):
kg15pd6.jpg


(pozajmljeno sa ssc-a)
 
Jel su ovo polovne bankine ili sta je ovo?

To sam inace primetio i kada je obnovljena deonica Beograd-Sid - sve bankine su bile totalno "izguzvane"! Strasno!
 
Losa slika ! Pogledajte liniju kako je iseckana . Ne mislim da je u toliko losem stanju ograda.

SRB-RS-CG
 
stevo, u pitanju je neka greska. to niposto NIJE deonica batocina-kg jer je tamo uradjeno samo nekih 5-6 km na izlazu iz kg, a od tada nista novo nije napravljeno. taj deo sam letos cini mi se uslikao i ovde okacio slike, pa se moze videti da nijedan deo ne lici na ovo. tim pre sto su na toj kratkoj deonici bankine ganc nove, zatim nema ovih svetiljki, a takodje u blizini ne postoji ni nesto sto se zove stari hrast. plus, u daljini cini mi se da vidim neku petlju i putokaze, sto takodje jos uvek ne postoji na pomenutoj deonici.
ovo moze u najboljem slucaju biti auto put bg-nis u blizini batocine.

tu deonicu od onomad ne grade. valjda cekaju pare od nip-a
 
^^I to sto kazes.. Ovo je autoput Bg-Nis - sada kada malo bolje pogledam.

@Steva
To odakle potice slika se promakla i slika sa putokazom "Dusanovac" i poznatim pesackim prelazom do istoimene pijace, tako da izvor i nije nesto pouzdan :)
 
Jest, BG-NIS, deonica oko Batocine. Primetio sam da od Batocine do Bubanj Potoka asfalt generalno izgleda kao nov, dok se stanje postepeno pogorsava sto ides juznije( veoma pausalna ocena ).Da li je to renovirano u blizoj-daljoj proslosti?
 
DINKIĆ:NOVAC OD PRIVATIZACIJE JP U IZGRADNJU INFRASTRUKTURE
29.11.2007 14:36 BEOGRAD (Tanjug) - Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić izjavio je danas da bi od privatizacije javnih preduzeća mogla biti obezbeđena znatna sredstva za izgradnju infrastrukture, što je jedan od preduslova za privlačenje stranih investicija.
Obrazlažući koncept privatizacije javnih preduzeća, na sednici Veća Saveza samostalnih sindikata, Dinić je ocenio da bi se izgradnjom moderne infrastrukture i naredne tri godine moglo ''privući'' šest do osam milijardi stranih investicija.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Ne mogu da verujem - koji je ovo blam za Srbiju!!! Do sada medjunarodni prevoznici nisu smeli da idu na carinjenje bez potvrde o placenom parkingu!!?? Pa nije ni cudo sto nas zaobilaze!

Na graničnim prelazima, od juče, carinjenje robe bez potvrde o plaćenom parkingu

Autoprevoznici ne žele da pune džepove privatnih zakupaca
ekonomija1_1.jpg

Nadoknade za parkiranje na graničnim prelazima nezakonite

Ministarstvo finansija ekspresno je reagovalo na apel Poslovnog udruženje autoprevoznika Međunarodni transport koje je pozvalo svoje članove da ne plaćaju boravak na parking-terminalima na graničnim prelazima. Ministarstvo je uputilo dopis Upravi carina i zatražilo da se od 30. novembra sva vozila primaju na carinjenje robe bez obzira na to da li imaju potvrdu o plaćenom parkingu.
- Za posao koji obavljaju carinici irelevantno je da li su autoprevoznici platili parking ili ne. Nijednom zakonskom odredbom nije propisano da postupak carinjenja podrazumeva i plaćanje boravka na parking-terminalima. Da li neki nesavesni carinici obmanjuju prevoznike ja to ne mogu da tvrdim, jer nemam nikakve zvanične podatke u vezi s tim, ali ćemo svakako pritužbe autoprevoznika ispitati i ako se utvrdi da neko od carinika krši pravila tražeći od vozača potvrdu o parkiranju, biće zbog toga kažnjen - izjavio je za Danas Miodrag Đidić, državni sekretar u Ministarstvu finansija Srbije.

Naš sagovornik kaže da je iznenađen što predstavnici udruženja Međunarodni transport tvrde da država ne radi ništa da reši njihov problem. Đidić tvrdi da je, otkako je postavljen na funkciju državnog sekretara u Ministarstvu finansija, kao državni sekretar, obavio nekoliko razgovora sa predstavnicima autoprevoznika i obećao im da će problem biti rešen.
On objašnjava da je Ministarstvo finansija uputilo dopis svim zakupcima parking-terminala u kome traži da se oni do kraja sedmice izjasne o ujednačavanju visine nadoknade za parkiranje koja bi iznosila 700 dinara za vozila čiji vozači koriste usluge parkiranja. To ne znači da će potvrda o plaćenom parkiranju biti uslov za carinjenje robe. Đidić naglašava da će sa onim zakupcima koji ne budu prihvatili zahtev Ministarstva finansija ugovor o zakupu parking-terminala biti raskinut.
- Prema podacima sa terena carinici juče nisu od naših vozača tražili potvrde o plaćanju parking-terminala. Manjih problema bilo je samo na nekim mestima kao što je, recimo, tranžirna stanica u Novom Sadu. Pretpostavljamo da do tih mesta još nije došla naredba Ministarstva finansija. Inače, naš stav je da privatnim zakupcima nećemo plaćati ni predloženih 700 dinara. Ako bi država propisala carinsku taksu u uznosu od 700 ili čak 1.000 dinara, što znači da bi taj novac završio u budžetu, niko od nas ne bi pravio problem oko toga. Međutim, ne želimo da punimo džepove privatnim zakupcima kada za tako nešto ne postoji zakonski osnov -ističe za Danas Zoran Tanasković, stručni savetnik u Poslovnom udruženju autoprevoznika Međunarodni transport.
Autoprevoznici su 2001. godine sa tadašnjom saveznom administracijom postigli dogovor da se visina nadoknade za boravak na parking terminalima ograniči na 20 nemačkih maraka. Međutim, privatnici koji su u međuvremenu zakupili terminale ne poštuju taj dogovor, pa se sada cena parkinga kreće od 700 do čak 5.000 dinara. Autoprevoznici tvrde da privatni prometnici zarade 15 miliona evra godišnje, a nijedan evro od toga ne ode u budžet.

Javni parking-terminali do kraja 2008.

- Cilj je da na graničnim terminalima parking za autoprevoznike bude besplatan kao što je to slučaju u Evropskoj uniji. Međutim, da bi se to ostvarilo, potrebno je da se izgrade javni parkinzi, a to se ne može ostvariti dok lokalne samouprave ne ustupe građevinsko zemljište Upravi carina. Mi smo postigli dogovore sa predstavnicima Loznice, Šapca, Malog Zvornika, Čačka, Kruševca i Kraljeva o ustupanju zemljišta za potrebe carine i na tim površinama će, između ostalog, biti izgrađeni i javni parkinzi. Planirano je da budu završeni do kraja sledeće godine. Takođe, postignut je i dogovor sa Evropskom agencijom za rekonstrukciju koja će finansirati gradnju graničnog prelaza Preševo da se u okviru te investicije izdvoji 2,5 miliona evra za izgradnju parking-terminala čije će korišćenje biti besplatno - izjavio je za Danas Miodrag Đidić, državni sekretar u Ministarstvu finansija.
G.Vlaović
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Pojeo vuk magarca...

Horgoš-Požega tek u aprilu

Početak radova na autoputu Horgoš-Požega trebalo je da počne krajem novembra, kako je svojevremeno najavljivao ministar Velimir Ilić. Nakon toga pominjao se i 3. decembar kao rok. Međutim, izvesno je da će radovi početi tek nakon marta.

- Trenutno konzorcijum „Alpina“ i PORR obavljaju snimanje terena i tek se pripremaju za početak gradnje - kaže Mihajlo Marković iz Ministarstva za infrastukturu. Međutim, krajnji rok za izradu glavnog projekta i zatvaranje finansijske konstrukcije jeste 30. mart, kada bi konzorcijum „Alpina“ i PORR trebalo da dostave dokumenta Vladi.
Tek tada će, kako kaže Marković, Vlada izdati građevinske dozvole, bez kojih radovi ne mogu da počnu. U slučaju da konzorcijum ne dostavi pre kraja marta svu potrebnu dokumentaciju, radovi sigurno neće početi pre aprila.
Još nije poznato da li je koncesionar pronašao novac za potpunu finansijsku konstrukciju. Pregovori s bankama moraju biti gotovi do kraja decembra, kako bi se do kraja marta dobile garancije da će biti obezbeđena sredstva za završetak celog posla. Iz ove firme ne stižu još uvek signali da će dobiti kredit, ali je zato Vlada nedavno uzela bezuslovnu garanciju od 10 miliona evra, ukoliko se pare za gradnju autoputa ne obezbede na vreme.
http://www.blic.co.yu/drustvo.php?id=21887
 
Ja i dalje mislim da grandiozne izjave doticnih stvarno moraju vec jednom da pocnu da se sankcionisu jer su stvarno prerasle u namerno obmanjivanje javnosti zarad jeftine predizborne kampanje.
 
Đelić: Stigla garancija za autoput

Od koncesionara je stigla bezuslovna garancija za izgradnju autoputa
Horgoš – Požega, kaže Božidar Đelić.

Potpredsednik vlade Srbije Božidar Đelić je podsetio da je pitanje davanja bezuslovne garancije
predviđeno ugovorom, što vladi Srbije omogućava da u slučaju da ne dođe do finansijskog zatvaranja
posla do 31. marta 2008. godine, naplati garanciju u iznosu od deset miliona evra. ....
B92 : http://www.b92.net//biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=12&dd=01&nav_id=274650

Pa, ko je očekivao ili najavljivao početak radova u decembru?! ( nešto nisam u toku )
Osim ugovora, treba doterati i mašine, otvorti baze, angažovati podizvođače i snabdevače, ..... itd.
Takav posao se ne radi bez dobre pripreme, a počinje se s'proleća - a ne u sred zime. ( svašta :) )
 
Vrh