Prvo za Nemacku
Kao sto Milance rece, pre par godina (od 2005) je uvedena obavezna naplata putarine za kamione. Postavljeni su senzori i kamere na svim putevima tako da se tablice kamiona snimaju i oni moraju na nekom punktu onda da plate putarinu. Naplatnih rampi nema i nema nikakvog zaustavljanja. Princip je slican naplati ulaska u prvu zonu Londona.
Sto se tice autoputeva i toga koji treba, a koji ne treba da se grade, odgovor je jednostavan: svi moraju da se grade. Ali, postoji jedan presudan kriterijum, a to je ekonomska aktivnost. Recimo, ako prvo izgradimo put Nis-Dimitrovgrad, pa dobro, koja je to industrija dole koju bi taj put povezao? Naravno, sam autoput bi pospesio ekonomsku delatnost i time povecao atraktivnost lokacija i gradova uz autoput. U celoj centralnoj Srbiji (trazio sam informacije, ali nisam uspeo da nadjem konkretnu statistiku po regionima) mi se cini da je najjaca industrija i aktivnost Srednje i Zapadne Srbije, a to je upravo region kroz koji prolazi autoput Beograd-Pozega.
Kao sto Dragan rece, i put prema Temisvaru je bitan, ali takodje i veza Zrenjanina sa koridorom 10!
Sa sadasnjim statusom nasih autoputeva, od Leskovca do Preseva se autoputem ne bi stizalo nesto extra mnogo brze, mozda pola sata jer je deonica relativno kratka, a osim klisure, i prilicno ravna. Kamioni ionako ne mogu da idu brze od 80-90 (tj. bar ne bi smeli).
Deonica Nis- Dimitrovgrad je katastrofa zbog Sicevacke klisure koja je ultra teska za saobracaj, a pri tom i stravino uska - put uopste i ne lici na medjunarodni, tako da bih ja licno dao primat Pozegi, Dimitrovgradu, kao i Temisvaru.
@Dragan
Jel si siguran da je raspisan tender za autoput? Ja mislim da se radi o pred pred pred studiji izvodljivosti eventualne izgradnje u nekoj science fiction buducnosti.
Kao sto Milance rece, pre par godina (od 2005) je uvedena obavezna naplata putarine za kamione. Postavljeni su senzori i kamere na svim putevima tako da se tablice kamiona snimaju i oni moraju na nekom punktu onda da plate putarinu. Naplatnih rampi nema i nema nikakvog zaustavljanja. Princip je slican naplati ulaska u prvu zonu Londona.
Sto se tice autoputeva i toga koji treba, a koji ne treba da se grade, odgovor je jednostavan: svi moraju da se grade. Ali, postoji jedan presudan kriterijum, a to je ekonomska aktivnost. Recimo, ako prvo izgradimo put Nis-Dimitrovgrad, pa dobro, koja je to industrija dole koju bi taj put povezao? Naravno, sam autoput bi pospesio ekonomsku delatnost i time povecao atraktivnost lokacija i gradova uz autoput. U celoj centralnoj Srbiji (trazio sam informacije, ali nisam uspeo da nadjem konkretnu statistiku po regionima) mi se cini da je najjaca industrija i aktivnost Srednje i Zapadne Srbije, a to je upravo region kroz koji prolazi autoput Beograd-Pozega.
Kao sto Dragan rece, i put prema Temisvaru je bitan, ali takodje i veza Zrenjanina sa koridorom 10!
Sa sadasnjim statusom nasih autoputeva, od Leskovca do Preseva se autoputem ne bi stizalo nesto extra mnogo brze, mozda pola sata jer je deonica relativno kratka, a osim klisure, i prilicno ravna. Kamioni ionako ne mogu da idu brze od 80-90 (tj. bar ne bi smeli).
Deonica Nis- Dimitrovgrad je katastrofa zbog Sicevacke klisure koja je ultra teska za saobracaj, a pri tom i stravino uska - put uopste i ne lici na medjunarodni, tako da bih ja licno dao primat Pozegi, Dimitrovgradu, kao i Temisvaru.
@Dragan
Jel si siguran da je raspisan tender za autoput? Ja mislim da se radi o pred pred pred studiji izvodljivosti eventualne izgradnje u nekoj science fiction buducnosti.