Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684307#p684307:10ocypqb je napisao(la):
Гага » 30 Nov 2019 02:36 pm[/url]":10ocypqb]
Рашчишћава се због "Урбанистичког пројекта за изградњу стамбено-пословног комплекса са хотелом на ГП1 и ГП2 (кат. парцеле 2906/11, 2906/32 и делови 2906/1 и 2906/14) К.О. Нови Београд" о чему сам обавестио још 09.новембра о.г. на теми "Разни пројекти" на страни 266
viewtopic.php?f=21&t=546&p=678465&hilit=%D0%A3%D1%80%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%B3+%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%98%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0+%D0%B7%D0%B0+%D0%B8%D0%B7%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%9A%D1%83+%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE+%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3+%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0+%D1%81%D0%B0+%D1%85%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%BC#p678465

Gago, ne raščišćava se ta parcela. To o čemu si ti ranije pisao je iznenada vaskrsli "Airport garden", koji je malo iza Rode, ka Tošinom bunaru (što se lepo vidi i u tvom starom postu koji si uvezao). Prvobitni projekat je očigledno izmenjen i proširen, ali još nema rendera.

Ovaj plac što je raskrčen je na samoj raskrsnici Omladinskih brigada i Đorđa Stanojevića, gde stambeno-poslovni kompleks kani da zida novosadska "Aleksandar grupa":

blok_64-aleksandar-lotus-02.jpg
 
Зато што од парка нема профита. Погледајмо новоградњу по Звездари и Врачару само. Зеленило у траговима.
 
Setimo se samo slučajeva Petog parkića u Bulevaru i ovogodišnjeg u jednom manjem parku pored stambenih zgrada u Požeškoj.
 
Ja i dalje tvrdim da Grad mora da propiše koliko kvadrata mora da bude u zelenilu u svakom bloku i da se ne sme ovoliko dozvoljavati svakome ko hoće da gradi nešto koliko god to bilo finansijski korisno za Grad.
 
Наравно, и граду је битнији профит од продатих квадрата него нека општа урбана начела и зеленило. По мени је проблем што се до сада није примећивало да се све ове године гледало да се цела површина плацева некада кућа са двориштима и зеленилом (најмање по једно дрво ако је мањи плац) попуни стамбеним простором без икаквог зеленила. И тако је код све новоградње на Врачару, по Јужном булевару, Лекином брду, Звездари и Вождовцу. А рекао бих и по Раковици и Чукарици исто.
 
Problem je i što potencijalni kupci stanova više cene malo zaključano dvoriše sa klackalicom, dve ljuljaške, tri i po drveta, kvadratićem trave i nešto cveća, nego otvorenu zelenu površinu oko zgrade gde "deca galame", "narkomani se bodu", "mladi parovi se vaćare", "džiberi bacaju smeće", "alkosi loču" itd. Kolektivna paranoja :D

Planska dokumenta trenutno propisuju indeks zauzetosti parcele, i sa ovim cenama zemljišta mislim da je teško da grad "natera" investitore da se odreknu još kojeg parčeta potencijalnog profita. No, optimista u meni je uveren da će, kako (i ako) standard bude rastao, i određeni komfor i kvalitet života u zelenijem okruženju igrati značajniju ulogu pri opredeljivanju potencijalnih kupaca stanova.

Do tada bi grad morao da se makar više angažuje oko javnih zelenih površina, i da bar u neizgrađenim blokovima definiše prostore za nove parkove. Blok 65 je ceo razgrabljen i nema mu baš spasa, ali bi park na prostoru IMT-a morao da bude veliki i uvezan za zelenim koridorom koji prolazi kroz blokove, kako bi se ovo bar donekle kompenzovalo.
 
Mozda se parkovi i gralista ne prave bas zato sto investitori smatraju da je to nadleznost grada, pa im je to dodatni izgovor da se ne odreknu dodatnog profita. Medjutim, parkovi bi trebali da podignu atraktivnost lokacije u kojoj se grade stambene zgrade, to je i u pogledu standarda jedan visi nivo.
 
Sve se menja. Kklinci ne bleje napolju već idu u tržne centre, roditeljima sa malom decom je verovatno bolje da izađu u mali parkić unutar zgrade, nego da šipče 100m do nekog većeg parka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684805#p684805:235bvkl0 je napisao(la):
Max15 » 02 Dec 2019 06:58 am[/url]":235bvkl0]Bez_imena
Baš jutros naleteh na neki tweet: Traffic is backed up to a standstill nearly two miles outside of LAX. This is a failed airport in a failed city in a failed state.

Nisam saobraćajni inženjer ali baš sam na ovo prvo pomislio kada sam video sliku. Koliko će tu biti stanova, ljudi, automobila? Na šta će da liče jutarnji i predvečerni špic kada svi budu išli na/sa posla?

Kada se negde selim (a selim se, na žalost, često zbog posla) obavezno ciljam lokaciju blizu posla i uvek u kontra smeru od špica. Ovde to neće ni biti moguće uopšte, sve će biti zakrčeno jer će se ljudi u isto vreme i vraćati u blok (stambene zgrade) i ići iz njega (poslovne zgrade). I još kada pomislim na ulice koje se na vide na slici, a koje to sve treba da razvezu dalje... Uhhh.
 
Ово ће дефинитивно бити најзбуџенији блок.
 
Уместо блокова зграда сада имамо - зграде блокове. А пре блокова је ту била непрегледна мочвара. Први колонисти су били они најсмелији. Дуго нису сем станова имали никакве садржаје. Али како су се блокови умножавали, било је све мање утрина, а преостала природа је постала предност за нове становнике у односу на друге делове Београда. Временом се доселили и садржаји, више пословни, трговински и кафански, мање уметнички... Сада на Нови Београд нико не иде јер мора или због природе, сада је то ствар престижа, једна модерна, урбана средина која је маркетишки дебело обрађена и тако постала - ин. Док се у нове блокове уводе савршено смишљено разне услуге и садржаји, са врло мало, али врло негованих природних садржаја, као у Белвилу, дотле су стари блокови занемарени, а на разне начине још и деградирани, али добро дођу становницима нових за извођење својих кућних љубимаца.

Тако да са приодом или без, са застарелом или не архитектуром , још увек има пуно њих којима је битно - само да су у Београду !
 
Nije prestiž već kvalitet života gde glavnu ulogu imaju blizina škole, auto-puta, reke, relativno lako parkiranje, zelenilo, blizina tržnih centara, bioskopa i blizina centra grada (tj, brzina kojom se stiže do njega)

Drugim rečima - sve je blizu.
 
И функционалније. Мада плаши ме замисао на шта ће личити линије из Војвођанске и Омладинских бригада када изграде све планирано у блоку 65, ИМТ и около.
 
Једна урбана и модерна средина, као што сам и написао и јесте основа престижа. Ауто пут има и Маринкова бара и Калуђерица, постоје и природа и школе, али извесно нису престижна места. А тржни центри и биоскопи су увек претхотница - новоградње.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684805#p684805:g72mwbe7 je napisao(la):
Max15 » 02 Dec 2019 11:58 am[/url]":g72mwbe7]
BGBLOK65.jpg

Bez_imena

Zatvoreni blokovi uzvracaju udarac. Stize NOVI Novi Beograd.
 
West je pobedio. Imaće najviše kvadrata stambenog prostora po kvadratnom metru placa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kakvo uništavanje Novog Beograda sa parcelizacijom blokova i dozvoljavanjem da se površine popunjavaju kako god investitor želi... Umesto da se svaki blok isplanira unapred i postave standardi i smernice koje će da garantuju pre svega kvalitet življenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684844#p684844:3kt9qwjs je napisao(la):
COTOHA » 02 Dec 2019 01:29 pm[/url]":3kt9qwjs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684805#p684805:3kt9qwjs je napisao(la):
Max15 » 02 Dec 2019 06:58 am[/url]":3kt9qwjs]Bez_imena
Baš jutros naleteh na neki tweet: Traffic is backed up to a standstill nearly two miles outside of LAX. This is a failed airport in a failed city in a failed state.

Nisam saobraćajni inženjer ali baš sam na ovo prvo pomislio kada sam video sliku. Koliko će tu biti stanova, ljudi, automobila? Na šta će da liče jutarnji i predvečerni špic kada svi budu išli na/sa posla?

Kada se negde selim (a selim se, na žalost, često zbog posla) obavezno ciljam lokaciju blizu posla i uvek u kontra smeru od špica. Ovde to neće ni biti moguće uopšte, sve će biti zakrčeno jer će se ljudi u isto vreme i vraćati u blok (stambene zgrade) i ići iz njega (poslovne zgrade). I još kada pomislim na ulice koje se na vide na slici, a koje to sve treba da razvezu dalje... Uhhh.

Ne brinem se za njih, vecina moze i peske do posla, e trotineti su sve aktuelniji.
 
Umesto ispodmediokritetskih spavaonica u blokovima oko Arene koje vec hvata sivilo i garez i uz autoput normalan i logican urbanizam je tebao da podrazumeva razvoj u ovom pravcu.











 
Izvinjavam se jer znam da je pitano hiljadu puta, temelji i armatura koji štrče ba livadi između Ušća i SIV-a, šta je to trebalo da bude i koliko dugo stoji tako?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Музеј револуције, а стоји тако најмање 30 година.
 
Vrh