Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

I da... ne ide megamarket u haustor zgrade. Prosto ne ide. Jedino ako je zgrada od starta pravljena tako, pa dole ima veliki prostor u istom nivou a iznad su stanovi. Ali to retko gde ima, bar na desnoj obali Save. A na silu uvoditi tako nešto je em glupo em neodrživo. Da kažem da nije čak ni ekološki, kad već neki ovde vole da se koriste tim terminom.
Nedavno je izgrađena ili završena nakon dužeg vremena stajanja zgrada (ne znam tačan status iste) u Neznanog junaka. Piše da se tu nalazi Maxi (po veličini između Maxi i Megamaxi). Nalazi se u jednom od podzemnih nivoa. Kada sam ga prvi put tražio, jedva sam uspeo da ga nađem, jer je ulaz is poprečne ulice, pa kad se uđe, opet se kruži i spušta stepenicama dok se konačno ne dođe do istog. Nije problem u tome što je ulaz iz poprečne ulice, nego što je sve to loše obeleženo i zavučeno, ali je zato ulaz u garažu iz glavne ulice i vidljiv na prvi pogled. Više bih voleo da je ulaz u market napravljen sa pokretnim stepenicama kao što je to slučaj sa IDEA u Beograđanci, ali onda ne bi mogli da se naprave lokali u prizemlju u nivou Neznanog junaka. U pitanju je zgrada u blizini stanice "Paje Jovanovića".​
 
Ulaz u taj Maxi, dm i igraonicu je iz Sime Lozanica posto se zgrada nalazi na uglu 2 ulice i ima 2 ulaza. Ulaz za stanare i u garazu je iz Neznanog junaka. Maxi je inace manje velicine.
 
P.S.
@Дошљак
Ima još jedna stvar...

Postoje ljudi kojima prija da povremeno hodaju ulicama koje su široke, prostrane, otvorene, pregledne... Evo recimo pomenuo si Višnjičku ulicu. Meni je lepo kada prođem njome. I pre rekonstrukcije i sada nakon nje. Ne znam da li sam jedini kome se to dešava, ali prija mi kada hodam kroz deo grada gde imam prostora, gde vidim dosta neba, dosta zelenila gde osetim vetar, gde su ljudi i objekti na određenoj distanci od mene, gde sve ima svoje mesto i ima svoj prostor. Nekako mi dođe kao odmor od gledanja, hodanja, življenja i disanja u kanjonima desne obale Save, gde se večito mimoilazim sa ljudima na tesnim trotoarima ili pak kolovozima (jer se trotoari ukidaju), gde mi je sve ''in your face'', gde zelenila nema ili se svodi na drvored i gde nebo vidim tek kada glavu podignem skroz na gore ili hodam nizbrdo.

Kao što ljudi koji žive u otvorenim blokovima i prostranim ulicama žele povremeno da psihički odmore od toga, tako i mi koji živimo u zatvorenim blokovima i kanjonima želimo povremeno da odmorimo od ovoga. Samo što ni ja ni drugi ljudi ovde koji cene otvorene blokove, nikada nismo pisali da u celom Beogradu treba likvidirati zatvorene blokove i kanjone, i zameniti ih otvorenim blokovima i prostranstvima. Dok s druge strane, ne prođe mesec dana a da ovde na BB ne pročitam postove ljudi koji žive u otvorenim blokovima kako predlažu da se sve od Zemun polja do Konjarnika pretvori u sokake, kanjone i zatvorene blokove. I da se zabrani da se ikada više uopšte razmišlja o otvorenim prostorima i prostranim ulicama.

A od nedavno njihov ekstremizam ide toliko daleko da vide veći problem u ovome nego u ovome. Opet, zato što ne znaju, nisu osetili istinski, šta znači živeti u kanjončini i u pretrpanom preopterećenom delu grada u kome se osećaš kao u košnici non stop. Isti ti ljudi posle otkidaju na mastodontske građevine i kulčine na Slaviji. Jer njima iz ugla posmatrača i povremenog prolaznika to deluje kul. Jer sve to dožive i vide u malim dozama. Inače da žive tu ili da prolaze non stop kroz takve košnice, ne bi imali takve stavove.

P.S.
Pritom se sa vrha Višnjičke može videti padina na dole i veliko proširenje Dunava koje iz određenih uglova deluje kao neko mesto negde na moru. Evo linka mada uživo ipak izgleda bolje. I to je isto jedna od stvari koje volim kod tih otvorenih i prostranih blokova odnosno ulica. E da se pitaju samo neki ljudi, sve to bi bilo izgrađeno i popunjeno, a mi bismo na 90% lokacija gledali ili u asfalt pod nogama ili u beton oko nas. A kretali bi se kao pčeke u košnici. Doduše oni sami bi verovatno ipak ostali u svojim otvorenim blokovima NBG...
 
Poslednja izmena:
Ја волим широке булеваре и отворени простор, али да буду са зеленилом и широким тротоаром без препрека. Волим отворен поглед који сеже далеко, панораму града.
Са друге стране јежим се
Зрењанинца и Савске магистрале као амбијента, бетонских ограда између смерова, жичаних ограда између смерова, набијених тротоара, паркирања вожње по тротоару, сервиса, радионица, стоваришта, перионица и сл. садржаја уз тротоар.
 
P.S.
@Дошљак
Ima još jedna stvar...

Postoje ljudi kojima prija da povremeno hodaju ulicama koje su široke, prostrane, otvorene, pregledne... Evo recimo pomenuo si Višnjičku ulicu. Meni je lepo kada prođem njome. I pre rekonstrukcije i sada nakon nje. Ne znam da li sam jedini kome se to dešava, ali prija mi kada hodam kroz deo grada gde imam prostora, gde vidim dosta neba, dosta zelenila gde osetim vetar, gde su ljudi i objekti na određenoj distanci od mene, gde sve ima svoje mesto i ima svoj prostor. Nekako mi dođe kao odmor od gledanja, hodanja, življenja i disanja u kanjonima desne obale Save, gde se večito mimoilazim sa ljudima na tesnim trotoarima ili pak kolovozima (jer se trotoari ukidaju), gde mi je sve ''in your face'', gde zelenila nema ili se svodi na drvored i gde nebo vidim tek kada glavu podignem skroz na gore ili hodam nizbrdo.

Kao što ljudi koji žive u otvorenim blokovima i prostranim ulicama žele povremeno da psihički odmore od toga, tako i mi koji živimo u zatvorenim blokovima i kanjonima želimo povremeno da odmorimo od ovoga. Samo što ni ja ni drugi ljudi ovde koji cene otvorene blokove, nikada nismo pisali da u celom Beogradu treba likvidirati zatvorene blokove i kanjone, i zameniti ih otvorenim blokovima i prostranstvima. Dok s druge strane, ne prođe mesec dana a da ovde na BB ne pročitam postove ljudi koji žive u otvorenim blokovima kako predlažu da se sve od Zemun polja do Konjarnika pretvori u sokake, kanjone i zatvorene blokove. I da se zabrani da se ikada više uopšte razmišlja o otvorenim prostorima i prostranim ulicama.

A od nedavno njihov ekstremizam ide toliko daleko da vide veći problem u ovome nego u ovome. Opet, zato što ne znaju, nisu osetili istinski, šta znači živeti u kanjončini i u pretrpanom preopterećenom delu grada u kome se osećaš kao u košnici non stop. Isti ti ljudi posle otkidaju na mastodontske građevine i kulčine na Slaviji. Jer njima iz ugla posmatrača i povremenog prolaznika to deluje kul. Jer sve to dožive i vide u malim dozama. Inače da žive tu ili da prolaze non stop kroz takve košnice, ne bi imali takve stavove.

P.S.
Pritom se sa vrha Višnjičke može videti padina na dole i veliko proširenje Dunava koje iz određenih uglova deluje kao neko mesto negde na moru. Evo linka mada uživo ipak izgleda bolje. I to je isto jedna od stvari koje volim kod tih otvorenih i prostranih blokova odnosno ulica. E da se pitaju samo neki ljudi, sve to bi bilo izgrađeno i popunjeno, a mi bismo na 90% lokacija gledali ili u asfalt pod nogama ili u beton oko nas. A kretali bi se kao pčeke u košnici. Doduše oni sami bi verovatno ipak ostali u svojim otvorenim blokovima NBG...
Preseli se na Novi Beograd! Široki trotoari bez parkiranih vozila na njima, dosta zelenih površina i parkova, često duva vetar, ravno, biciklistička infrastruktura odlična, dosta zelenila i Dunav i Sava, a i sve što ti treba za svakodnevnicu se nalazi u krugu od 300 metara.
 
Dosta toga me veže odnosno drži za desnu obalu Save. Sve što sam ikada radio i obavljao, i gotovo svako koga sam duže znao i posećivao, su na ovoj strani reke. Jbg.

Ja lično mislim da i na Novom Beogradu ima mesta za zatvorene blokove, a isto tako i da na desnoj obali Save ima mesta za otvorene. Stvar je samo u meri i kompromisu. Ali za neke ljude je to nezamislivo, sve moraju da podele ili na jednu ili na drugu krajnost i ekstrem.
Зрењанинца и Савске магистрале као амбијента, бетонских ограда између смерова, жичаних ограда између смерова, набијених тротоара, паркирања вожње по тротоару, сервиса, радионица, стоваришта, перионица и сл. садржаја уз тротоар.
Ma to će da se izgradi, ne brini se. Napraviće tamo novi Južni bulevar.
 
Dosta toga me veže odnosno drži za desnu obalu Save. Sve što sam ikada radio i obavljao, i gotovo svako koga sam duže znao i posećivao, su na ovoj strani reke. Jbg.

Ja lično mislim da i na Novom Beogradu ima mesta za zatvorene blokove, a isto tako i da na desnoj obali Save ima mesta za otvorene. Stvar je samo u meri i kompromisu. Ali za neke ljude je to nezamislivo, sve moraju da podele ili na jednu ili na drugu krajnost i ekstrem.

Ma to će da se izgradi, ne brini se. Napraviće tamo novi Južni bulevar.
Inače, i mene ono brdo (Višnjica?) na linku koji si postavio podseća na more. Prelepo je.
 
Inače, i mene ono brdo (Višnjica?) na linku koje si postavio podseća na more. Prelepo je.
Znači nisam jedini. 😄 Drago mi je. To sam primetio pre neke dve godine, kad sam na leto prolazio tuda i bacio pogled ''ka dole''. I u momentu sam se osetio kao da sam negde na nekom moru, neka Turska ili Grčka ili gde god, nebitno. I dan danas kad god prolazim tuda uvek pogledam i oduševim se. Sva sreća pa tu nema zgradurina i drži se ta vizura.
Зрењанинац већ иде у том правцу.
Pa eto, vidiš, onda nemaš razloga za brigu od Hjustonizacije. 😄
Realno, kak'a Hjustonizacija u Beogradu... Beograd je sve kontra od toga.
 
Па мени је Зрењанинац довољно хјустонизован. Ево имамо још један иж добар пример широке саобраћајнице са добрим тротоаром - Устаничка, али са ужасним везама са центром града, тј. са Булеваром ослобођења сплетом огавних подземних пролаза и степеништа.
 
Ma gde bre, pa izgradiće se sve to očas posla. Ja se sećam Vojvode Stepe s kraja 2000ih i iz sredine 2010ih. Nebo i zemlja. A tad je čak bila i manja manija za kvadratima i (praznim) stanovima, to je sve počelo još pre gradđevinskog buma. Čim krenu prvi da se usmeravaju i na Zrenjaninac, doći će i ostali u cunamijima i sve će se to izgraditi i kanjonisati.

Inače, nije strašno da grad veličine Beograda ima ponegde neki deo ili neku deonicu gde je sve razvijano u širinu. Ne znam što je nekim ljudima to tako skandalozno.
Nije kao da je bilo šta toga u užem ili širem centru.

Kao što jedna lasta ne čini proleće, tako ni 3 kraja u gradu sa 1.8 miliona ljudi ne čini Hjustonizaciju. Nemoj da se pecaš na takve priče.
Kome smeta što izvan Novog Beograda postoje 3-4 džepa gde je sve razvijano malo više u širinu a ne samo u visinu, stvarno ne znam šta da mu kažem.

Ako neko baš hoće da se brine da neka ulica u užem i širem centru ne ostane nekanjonisana, evo za početak može da se pozabavi problematikom one dve četiri straćare odmah iza hotela Moskva. Da smisli nešto bolje i vizuelno prikladnije da se napravi tu na njihovom mestu. Posle ću mu naći još lokacija, ima po Beogradu iha-ha lokacija koje bi mogle da se preurede i em estetski unaprede, em se iskoristi prostor, a da se ceo grad ne pretvori u južnjačku čaršiju na steroidima iliti prosto brazilsku favelu.

Nema potrebe u budućnosti forsirati nijedan ekstrem, a isto tako nema ništa strašno ako u ovoliko gradu, negde postoji jedan ekstrem, a negde drugi. Bitno je kakav je prosek. A prosek Beograda su realno kanjoni i zatvoreni blokovi, sa tendencijom da budu još zastupljeniji. Tako da bilo kakve priče o Hjustonizaciji ne piju vodu.
 
Poslednja izmena:
Мени су булевари са ширим разделним острвима ок, проблематичан је пејзаж са те слике где доминира асфалт целом ширином.
 
Мени су булевари са ширим разделним острвима ок, проблематичан је пејзаж са те слике где доминира асфалт целом ширином.
Na NBG-u mnoge ulice imaju ta široka zelena razdelna ostrva ali na mnogima nema drvoreda. Ne znam koji je razlog.
U poslednje vreme primećujem da postavljaju nekakve ograde da se ne bi "na divljaka" prelazila ulica i na tim ogradama su saksije sa cvećem. Dobro za pčele i estetiku ali to cveće gotovo da nema uticaja na mikroklimu, drveće i te kako ima.
 
Мени су булевари са ширим разделним острвима ок, проблематичан је пејзаж са те слике где доминира асфалт целом ширином.
Posadiš drveće između i rešio si problem.
Mi bar za razliku od Amera imamo te široke ulice sa zelenim pojasevima između. Umesto džerzi barijera ili spojenih površina asfalta, kao oni.

U pominjanoj Višnjičkoj je i pored širenja kolovoza ostalo dovoljno mesta za drveće na razdelnim ostrvima. Makar za neka manja. Ili za žbunje (naravno ne u pojasu od 5 m od raskrsnice).

Takođe, nijedna naša ulica (sem možda Zrenjaninskog, koji još uvek i nije postao punokrvna ulica) ne može da se poredi sa američkim stroad-ovima. To kažem i kao neko ko ih je uživo video. Osećaj je potpuno drugačiji. Ne postoji scenario u kome bilo koja ulica u Beogradu (a da nije neka magistrala) može da postane stroad a kraj oko nje Hjustonizovan. Iz trista razloga. Pored opšte grabeži za kvadratima, između ostalog i zato što stroad-ovi imaju malo do nimalo pešačkih prelaza i trotoara. Takođe često nemaju ni stajališta javnog prevoza. I generalno su uvek prazni i pusti izvan parcela okolnih preduzetništva. Nema pešaka. U Beogradu čak i na saobraćajnicama kao što je Zrenjaninski put imaš sve to, i uvek okolo ima ljudi. Takođe se oseti razlika i u samom konceptu i rasporedu ulice. Nije isto američki stroad i Zrenjaninac. Jedno je od svog prvog metra pravljeno samo i samo sa automobilima na umu. Drugo je ipak nastalo na drugačiji način i vremenom se razvijalo i širilo. I možda nije sve tamo prilagođeno za pešake, ali nije baš ni kao na stroad-u da je sve u kolskim prilazima i parkinzima.

Ameri kad bi videli šta se ovde opisuje kao Hjustonizacija ili opasnost od iste, samo bi se nasmejali. Mislim i na pojedinačne lokacije, i na Beograd u proseku.
 
Савска магистрала је попут америчких stroada.
 
Ma kakvi.

Jedino ona deonica od Mega Maxija do raskrsnice sa Svetolika Lazarevića. Već posle te raskrsnice, osim širine, nema nikakvih dodirnih tačaka sa stroad-ovima.
 
Па ширина коловоза и чини ту саобраћајницу непријатном за боравак ту.
 
Ali je ne čini američkim stroad-om. I to sam gore opisao zašto, koje su razlike.
I ne razumem kako 500 metara jedne deonice magistrale koja se uliva u grad predstavlja neku Hjustonizaciju Beograda, ili opasnost od iste.

Par istih malicioznih ljudi sa skrenutim fokusima baca udice po forumu vičući ''vuk'' a ljudi se pecaju na to umesto da se svi fokusiramo na goruće i realne probleme.
Hjustonizacija Beograda je jedan takav primer i jedna od žešćih gluposti koje sam pročitao ovde. Odmah rame uz rame da nam treba manje vetra u Beogradu.
 
Планови из доба Бранка Пешића су били у некој мери Хјустонизација, са петљама дуж аутопута, Теразијским тунелом и уличном матрицом НБГ.
 
Prošlo pola veka od tada. Ja govorim o Beogradu ovde i sada. Nema ni H od Hjustonizacije. Samo paranoje i propagande malicioznih pojedinaca sa dvostrukim standardima.
 
Ја волим широке булеваре и отворени простор, али да буду са зеленилом и широким тротоаром без препрека. Волим отворен поглед који сеже далеко, панораму града.
Са друге стране јежим се
Зрењанинца и Савске магистрале као амбијента, бетонских ограда између смерова, жичаних ограда између смерова, набијених тротоара, паркирања вожње по тротоару, сервиса, радионица, стоваришта, перионица и сл. садржаја уз тротоар.

3569002_screenshot-20230816-141304_ls.jpg


Jedino bih razumeo ako mu je nešto ispalo, oduvao vetar, ili pak sam ker uzeo u usta pa pobegao. Ne znamo šta je bilo pre početka i posle kraja snimka. Ali s obzirom na to šta sve ljudi ovde rade i kao vozači i kao pešaci, ne bih se začudio i da se ispostavi da je pokušavao da pretrči.​
Zbog ljudi koji su čak i autoput pretrčavali, postavljene su ograde. Sa druge strane, na mnogim mestima se ignorišu tokovi putnika, a ponekad se ograda postavlja i tamo gde bi mnogo logičnije bilo da postoji pešački prelaz, jer ljudi prosto tuda prolaze zato što im tako lakše, logičnije i tako su decenijama unazad radili. Ponekad imam utisak kao da se namerno rade neke stvari, samo zato što preveliki egoisti rade na funkcijama gde se odlučuje o planovima, i koji smatraju da neće njemu tamo neki korisnik neke ulice da određuje gde će pešački prelaz da postavi i sl.

Baš nedavno sam pisao Sekretarijatu za saobraćaj vezano za pešački prelaz u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića, kod stajališta trolejbusa "ŽS BG centar", da se isti iscrta tu, zato što masovno ljudi sa koferima, torbama i sl. pretrčavaju, jer im je tako bliže nego da idu trotoarom ispod nadvožnjaka, a da se tako i ugrožavaju njihovi životi. Kao odgovor sam dobio da je semaforizovan postojeći pešački kod Topčiderskog venca jer je tu veća frekfencija ljudi. Na moj odgovor njima da je izgleda potrebno da kola nekog pokupe da bi reagovali, nisam dobio nikakav odgovor.​
 
Ljudi su lenčuge, mrzi ih da prepešače 10 metara i regularno pređu na drugu stranu ulice. Obično to rade gojazni ljudi. Dakle, njihov fizički izgled je ogledalo njihovog ponašanja.
 
Bas nekako skromno izgleda s obzirom na komplekse u blizini.
 
Vrh